Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,920   -0,130   (-1,08%) Dagrange 11,920 - 12,070 16.571   Gem. (3M) 28,4K

Forum geopend voor Euronav

19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 375 376 377 378 379 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 JdeFL 27 september 2019 10:06
    quote:

    Risky bets schreef op 26 september 2019 14:43:

    ...
    Dit is de reden. FRO is nog meer omhoog in oslo.
    De Tijd had het over een nieuw advies, maar het koersdoel lag amper boven de koers van gisteren.
    Toch een vreemde beweging, in quasi één ruk gespreid over 2 dagen van laagtepunt 7.575 naar 8.44, bij hoog volume, ook deze ochtend.
    En toen vond iemand het genoeg en verkocht er ineens 70k.
    Geen idee waarom. Vind het nog steeds een mooie koers, zo boven de 8.
  2. Risky bets 27 september 2019 11:22
    Ik zou Belgische media en banken niet lezen. Die kijken alleen naar EURN. Je kan veel beter scandinavisch research lezen, die hebben een perspectief op de hele markt. Ik heb rapporten van nederlandse en belgische banken gelezen van een erg matig niveau. Volgens mij zijn dat gewoon analysten die 30 bedrijven volgen waaronder een paar scheepvaart bedrijven.

    splash247.com/tanker-markets-roiled-a...
    Dit is de catalyst waarom het omhoog schiet.

    En natuurlijk het effect op rates. Volgens clarcksons zijn VLCC rates nu 45.5k/day en Suezmax rates 30k/day. Aan de fixings van vandaag te zien, gaat het vandaag nog een flinke jump omhoog.

    Een 2012 VLCC is voor een Brazilie-china trip vanochtend geboekt op 59k/day. Duidelijk dat de markt op zoek is naar light oil om de Saudi light te vervangen (die exporteren nog wel hetzelfde, maar veel meer heavy nu).
  3. Risky bets 27 september 2019 11:23
    Pareto vandaag. Q4 VLCC FFA (forward freight at 70k/day... Wow).

    Cosco-confusion: Unipec finds replacement ships, more to come here
    - The tanker market was struck by chaos yesterday, and 36 hours later there is still
    plenty of confusion around. What we now know is that Unipec – China’s state refinery
    and the biggest spot-market charterer for VLCCs globally – has found at least four
    replacement ships for Cosco-charters. Further, shipbrokers are reported not to be
    willing to deal with any Cosco-ship, and this means that effectively the whole fleet of
    42-43 ships could be out of the market, even if the sanctions per se only include
    somewhere between eight and 25 ships (depending on source)
    - Furthermore, speculation on ‘who is next?’ could also be spreading, with at least one
    Chinese-shipowner with more than 50 ships known for its Iran-dealings recently
    - All in all this is happening for the best possible time for other vessel owners, with the
    Q4 FFA trading up to ~USD 70,000/day yesterday
    - With the already well mentioned IMO 2020 effects taking out anything between 40
    and 60 VLCC equivalents in Q4, this could effectively mean a dramatic year-over-year
    reduction in the VLCC fleet despite 50+ deliveries so far this year
    - The spot market is likely to see continued frenzy into next week, and rates are quickly
    reaching the levels we were not expecting to see until late October or early November
    - While we will not be making any changes yet, we see this as utterly supportive for the
    tanker equity case, with confidence to build and attractive TC-opportunities arise.
  4. Risky bets 1 oktober 2019 10:38
    VLCC rates 60-70k/day. Suezmax ook boven de 30k. Saudi attack en de cosco sanctions hebben rates flink verhoogd. Normaal gesproken beginnen tanker rates nu pas een beetje te klimmen voor de seasonal highs. Nu zijn we al (voor VLCC's) hoger dan het hoogste punt van vorig jaar, en Nov-Dec moeten nog komen.
  5. sip 1 oktober 2019 18:06
    quote:

    Risky bets schreef op 1 oktober 2019 10:38:

    VLCC rates 60-70k/day. Suezmax ook boven de 30k. Saudi attack en de cosco sanctions hebben rates flink verhoogd. Normaal gesproken beginnen tanker rates nu pas een beetje te klimmen voor de seasonal highs. Nu zijn we al (voor VLCC's) hoger dan het hoogste punt van vorig jaar, en Nov-Dec moeten nog komen.
    Ja de rates van VLCC,s en Suezmax zijn scherp omhoog gegaan.
    5000 USD stijging geeft winststijging van 72 miljoen USD voor Euronav en dat is niet mis.
    Als het zo doorgaat dan krijgen we een zeer goed 4e kw. 2019 dat het hele jaar weer goedmaakt.
    Ook het 1e kw 2020 kan erg goed worden als nog meer tankers uit de vaart worden genomen i.v.m
    imo 2020.
    Zit duidelijk meer rek in de koers van Euronav bij deze omstandigheden.
    Gevaar is nog als de economie mocht terugvallen.

  6. Risky bets 2 oktober 2019 11:45
    Spot rates: We had another active day in the MEG, with rates climbing further. Also
    good momentum in the West, and overall TCE-rates are closing in on USD
    70,000/day (in fact, DHT has reportedly broken the mark with their Bronco..). Also
    firmer for both suez- and aframaxes, where Owners’ sentiment is ‘highly bullish’.
    Also better for the product tankers, with LR rates rising somewhat and still
    uncovered MR-cargoes in the Atlantic that could push rates a little bit further up.
    Drybulk remains flattish, with smaller ships losing a little ground every day now.


    64k, 34k, 35k that is basically the rounded nr from Pareto on VLCC, Suez, Afra

  7. Risky bets 3 oktober 2019 08:59
    Spot rates: It was another active day, and VLCC rates are now above WS 90 which
    for modern ships means near USD 80,000/day. These are really exceptional levels
    that we never expected to see at this point, and it is also pushing all other tanker
    segments upwards now. Suezmaxes around USD 40,000/day on average, aframaxes
    a little bit higher. Reports suggest that at least 10x LR2s have dirtied up over the
    past week, and this is also helping further to a product tanker market that also is
    coming to life.
  8. sip 3 oktober 2019 09:42
    quote:

    Risky bets schreef op 3 oktober 2019 08:59:

    Spot rates: It was another active day, and VLCC rates are now above WS 90 which
    for modern ships means near USD 80,000/day. These are really exceptional levels
    that we never expected to see at this point, and it is also pushing all other tanker
    segments upwards now. Suezmaxes around USD 40,000/day on average, aframaxes
    a little bit higher. Reports suggest that at least 10x LR2s have dirtied up over the
    past week, and this is also helping further to a product tanker market that also is
    coming to life.
    ook het Faernleys rapport over week 40 is erg positief.
    De Meg/Oost reizen brengen 60/70 usd per dag op.
    Ook de Suezmax zijn nog erg bullish..
    Dus erg positief voor Euronav.
  9. Risky bets 3 oktober 2019 09:52
    Veel extra eurn gekocht net voor een short term play. Raar dat het flink onder US close opent, terwijl indices omhoog gaan en al die super bullish rapporten. EURN zal over 5 uur als US opent minimaal 1% hoger staan denk ik (als indices niets geks doen).

    Net een 2009 VLCC op AG-China geboekt op WS95... Dat is mid 70k/day voor 10 jaar oude tonnage...
19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 375 376 377 378 379 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.