Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,080   +0,905   (+9,86%) Dagrange 9,395 - 10,080 37.542   Gem. (3M) 32,6K

Forum geopend voor Euronav

19.477 Posts
Pagina: «« 1 ... 373 374 375 376 377 ... 974 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 10 september 2019 09:13
    Ik had (zoals hier gezegd) extra ingekocht voor de investor day. Die korte termijn positie inmiddels weer verkocht (helaas niet op de toppen). Beetje geluk daar ook met olieprijs en Value/Momo momentum van de laatste dagen.

    Rates zakken inderdaad weer een beetje. Maar nog steeds wel healthy voor de tijd van het jaar. Aframax rates tonen wel wat leven, en het zag ernaar uit dat VLCC's gister weer de weg omhoog vonden.

    Voor mij hebben tankers tot midden Oct de tijd om te moven. Als het midden Oct nog steeds rond het huidige niveau ligt, gaat alle tankers eruit. Ik hoop en denk echter dat rates elk moment omhoog kunnen nu.
  2. sip 10 september 2019 15:01
    quote:

    Risky bets schreef op 10 september 2019 09:13:

    Ik had (zoals hier gezegd) extra ingekocht voor de investor day. Die korte termijn positie inmiddels weer verkocht (helaas niet op de toppen). Beetje geluk daar ook met olieprijs en Value/Momo momentum van de laatste dagen.

    Rates zakken inderdaad weer een beetje. Maar nog steeds wel healthy voor de tijd van het jaar. Aframax rates tonen wel wat leven, en het zag ernaar uit dat VLCC's gister weer de weg omhoog vonden.

    Voor mij hebben tankers tot midden Oct de tijd om te moven. Als het midden Oct nog steeds rond het huidige niveau ligt, gaat alle tankers eruit. Ik hoop en denk echter dat rates elk moment omhoog kunnen nu.
    Inderdaad de tarieven zijn aan het stijgen.
    WAFR-China 55000 euro VLCC ook de rest van de VLCC 's ligt er goed bij.
    Als dit door zet dan ziet het er erg goed uit.
    Omdat 4e kw vaak verreweg het beste is, houdt ik de aandelen nog poosje aan indien
    er geen daling van de vracht tarieven volgt.
  3. sip 11 september 2019 12:17
    quote:

    Henry WILLEM schreef op 11 september 2019 10:38:

    WAF/China staat op 30.000 dollar :)

    Bij CRWeber.com staat het tarief op 55000 dollar per dag voor WAFR-China.
    Het zelfde als gisteren.
    Een aantal routes is t.ov. gisteren zelfs gestegen voor de VLLC's.
    Dus volgens de overzichten van CR.Weber gaat het uitstekend.
  4. sip 11 september 2019 17:16
    quote:

    Kasimier schreef op 11 september 2019 13:11:

    De rates op Weber zijn volgens mij de World scale rates, en niet de effectieve tanker rates.
    Zouden het niet de spot rates zijn daar ze per dag worden vastgesteld.?.
    Het zijn geen percentages ieder geval.
    De tanker 12 maand s rates voor VLCC bedragen 36000 dollar per dag.
    Dus de dag rates liggen veel hoger komt waarschijnlijk over door seizoensinvloeden en extra drukte..
    Al met al is de jaar rate ook goed daar deze ver boven kostprijs van Euronav ligt.
    Met deze rates is euronav flink winstgevend.
  5. Junky xxl 11 september 2019 18:06
    In de VLCC App worden ongeveer dezelfde WS-rates vermeld als degene die je ziet op Weber, nl. 56.
    De laatste TCE WAF/CN schommelt rond de $30k/dag momenteel . Moest deze op $55k/dag staan voor deze route, zou Eurn enorm winstgevend zijn en had de koers al ver boven de 9 gestaan.

    De grote stijging in TCE-rates voor Q4 moet nog komen, hopelijk...
  6. sip 16 september 2019 08:52
    quote:

    Henry WILLEM schreef op 16 september 2019 08:41:

    Minder olie voor veel schepen is lagere euronav ?

    Inderdaad lagere productie dus minder tankers.
    Amerika stelt strategische voorraden beschikbaar en dit kan voor langere afstanden zorgen
    ook de schalieolie productie stijgt waarschijnlijk bij de hogere olieprijzen.
    De vraag is ook hoe snel herstelt olie productie in Saudi Arabie.
    Er is op moment veel onzekerheid en het lijkt op voorhand niet gunstig voor Euronav.
  7. Risky bets 17 september 2019 16:00
    Zojuist een interview met EURN CEO gehoord. Klonk erg positief.

    Volgens Hugo ziet het ernaar uit dat de middle east attacks goed zijn, omdat Azie nu olie wegtrekt uit de Atlantic, omdat daar olie in storage is. De afstand is natuurlijk veel verder daarvandaan.

    Verder merkte hij ook op dat de olie die EURN in opslag heeft meer waard is geworden de afgelopen dagen.

    Rates zijn sterk aan het stijgen volgens de app, de laatste paar dagen.
19.477 Posts
Pagina: «« 1 ... 373 374 375 376 377 ... 974 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.