Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Ease2pay N.V. AEX:EAS2P.NL, NL0000345627

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,470   +0,020   (+4,44%) Dagrange 0,450 - 0,488 3.690   Gem. (3M) 9,5K

Ease2pay (voorheen Docdata) 2018

251 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Diegy 15 januari 2019 11:34
    quote:

    Hkdnp schreef op 31 oktober 2018 09:17:

    Greenwheels-oprichters per toeval naar Beursplein 5

    Op het Damrak gebeuren soms de grootste ongelukken met de kleinste beursfondsen. Maar Ease2pay, het mobiele betaalbedrijf van de oud-eigenaren van autodeeldienst Greenwheels, is misschien wel een van de stille successen.

    Beleggers dragen het minifonds Ease2pay op handen. De koers is al met ruim 500% gestegen in nog geen twee jaar tijd. Ease2pay laat met die koerswinst alle andere Amsterdamse beursfondsen ver achter zich. En dat voor een bedrijfje dat amper omzet draait en per toeval op Beursplein 5 is beland.

    Jan Borghuis (L) en Gijs van Lookeren Campagne begonnen na Greenwheels met betaalbedrijf Ease2pay. 'Je moet constant schaven, aanpassen en met je business bezig zijn.'
    Jan Borghuis (L) en Gijs van Lookeren Campagne begonnen na Greenwheels met betaalbedrijf Ease2pay. 'Je moet constant schaven, aanpassen en met je business bezig zijn.'Foto: Michel de Groot voor het FD
    Aan die geringe omzet zal snel wat veranderen, zeggen Ease2pay-oprichters Gijs van Lookeren Campagne en Jan Borghuis. Zij verwachten binnenkort een nieuwe versie van hun betaal-app voor tanken met kenteken en smartphone te introduceren. Zeshonderd van de 4200 benzinestations in Nederland zijn al aangesloten en Ease2pay is klaar om de rest van de €20 mrd grote markt voor tanken te veroveren. Van Lookeren Campagne: ‘Als het vliegwiel eenmaal draait, gaat het hard.’

    Zes bureaus

    Het hoofdkantoor van Ease2pay, beurswaarde €15 mln, zetelt in een bedrijfsverzamelgebouw in Rotterdam. Van Lookeren Campagne en Borghuis bezetten twee van de zes bureaus, er staat een espressoapparaat en er liggen bergen promotiemateriaal. Wat dat betreft verschilt Ease2pay weinig van de tientallen andere start-ups in het gebouw, behalve dan die beursnotering.

    De beide oprichters, samen goed voor 56% van de aandelen, sommen de voordelen van de notering aan het Damrak op: het biedt toegang tot de kapitaalmarkt, is aantrekkelijk voor werknemers, creëert publiciteit. ‘En’, zegt Borghuis, ‘het dwingt tot transparantie, wat erg belangrijk is voor een betaaldienst.’

    Maar die beursnotering kwam er niet zomaar. Toen ze Greenwheels, bekend van de rode deelauto’s, een paar jaar geleden verkochten en zich stortten op parkeren en tanken met de smartphone, dachten de heren nog helemaal niet aan een gang naar het Damrak. Van Lookeren Campagne waagde weleens een gokje op de beurs, maar dat was als belegger.

    Eind 2015 stuitte Van Lookeren Campagne als belegger op Docdata, een fonds dat net zijn activiteiten verkocht. Docdata bestond uit een notering en wat contanten en Van Lookeren Campagne dacht een leuke rit te kunnen maken. Hij kocht samen met zijn compagnon Borghuis bijna 27% van alle aandelen op.

    Intussen speurde Dirk Evert Kat naar een leeg beursfonds. Kat, een van de broers achter de DekaMarkt-supers, wilde een tussenhandelaar voor dierenwinkels in de beurshuls hangen. In het voorjaar van 2016 kocht Kat het 27%-belang over en deed een bod op de rest. Maar de overige aandeelhouders wilden niet verkopen.

    ‘Daar begint het verhaal’

    Kat liet zijn plan varen en bij Van Lookeren Campagne ging de telefoon. Of hij en zijn zakenpartner de beurshuls Docdata wilden overnemen om hun nieuwe bedrijf in onder te brengen? En zo deden de Greenwheels-oprichters in de herfst van 2016 de grote Docdata-aandeelhouders een voorstel. Voor €0,20 per aandeel ging iedereen akkoord. ‘Daar begint het verhaal’, zegt Van Lookeren Campagne.

    Begin 2017 nam Ease2Pay de plek in van Docdata. Dat gebeurde via een ‘reverse listing’, een snelle en goedkope methode voor kleinere bedrijven om naar de beurs te gaan. Een route die niet zonder gevaren was, wat voor de Amsterdamse beurs begin dit jaar reden was om de regels aan te scherpen.

    Lees ook

    Amsterdamse beurs pakt notering via lege huls aan

    Menig bedrijf nam deze weg. Een zaadhandelaar werd een beleggingswebsite, een maker van hooikoortsmedicijnen transformeerde zich tot uitbater van skihallen. En vooral particuliere beleggers zijn gek op deze nieuwkomers. De aandelen kosten vaak niet veel en de koers van zo’n centenfonds kan alle kanten op stuiteren.

    Rode autootjes

    Soms slaagt een ‘reverse listing’, maar vaker ging het mis. Enkele bedrijven misten wettelijke deadlines voor hun jaarstukken, bij andere ontstond ruzie tussen bestuurders, nog een fonds had te maken met verdwenen notulen en bij een ander belandde de topman in de cel. Bij grotere ongelukken, zoals een Groningse afvalverwerker die kopje onder ging, bleven beleggers met de rokende puinhopen zitten.

    Maar Van Lookeren Campagne en Borghuis zijn niet bang gezien te worden als de zoveelste 'reverse listing'. Ze willen ‘niet in die hoek blijven zitten’, gaan het ‘netjes doen’ en ‘niet op slinkse wijze geld ophalen’. Het aandeel Ease2Pay staat intussen al boven de €1,80.

    Bovendien hebben ze geduld, zeggen ze, met een verwijzing naar hun twintig jaar bij Greenwheels. Van Lookeren Campagne: ‘In het begin geloofde ook niemand in Greenwheels. Je moet constant schaven, aanpassen en met je business bezig zijn.
    Zeer positief artikel. Koers ging 6 weken geleden toen dit artikel uitkwam van 1,55 naar 2,20. Ze zijn zeer positief
  2. Piet 8 april 2019 20:04
    Onverwachte afwijking van de financiële kalender; geen jaarverslag 2018 gepubliceerd vandaag maar (waardeloos...) zwaar verlieslatende concept jaarcijfers 2018 omdat accountantscontrole jaarverslag blijkbaar nog niet gereed is; is hier discussie over hantering going concern assumptie? Zijn directie (onervaren met beursmores) en RvC wel voldoende in control? Kom er maar in DeZwarteRidder.........
  3. forum rang 5 maci 30 juli 2019 18:05
    Vandaag kreeg ik bij het openen van mijn Parkmobile app de melding dat het was opgegaan in ParkNow.
    Na wat zoekwerk kwam ik er achter het al een paar jaar eigendom is van BMW en Daimler.

    Sinds Februari dit jaar is Parkmobile onderdeel van NOW mobility services BMW Group en Daimler AG samen met mobiliteitsdiensten als MyTaxi, DriveNow, Car2Go en velen meer.
    Parkmobile, ParkNow, Park-line, Parkmobile, LLC en RingGo maken samen deel uit van de joint venture PARK NOW.
    Dat lijkt me een grote speler op dit terrein.

    Dat bracht me op het volgende:

    Gijs van Lookeren & Jan Borghuis, oprichters, eigenaars en verkopers van Greenwheels, en daarna van Ease2pay hebben bewezen dat zie iets kunnen in de automotive wereld.

    Op zich is het concept wat ze voor Ease2pay hebben bedacht zeker niet verkeerd.
    De termijn waarop het lonend wordt lijkt me echter op de manier zoals het nu gaat ellenlang.

    Waarom dan dit stukje zal je je misschien afvragen?
    Ik bedacht me dat de heren het beursfonds voor een appel en een ei hebben weten binnen te halen.

    Heel kort door de bocht:
    - Op de huidige manier zal nog jaren duren voordat er geld aan de positieve kant van de streep staat.
    - Wil een grotere speler voor weinig geld naar de beurs dan is Ease2pay een hapklaar brokje. Dat men er gelijkertijd een interessant verdienmodel bij "krijgt" is ook wat waard.

    Het zou zomaar eens kunnen zijn dat de heren dit bij voorbaat al in gedachten hadden. Greenwheels is daarvoor het geleverde bewijs. (Opbouwen, verkopen, en van de ervaringen en de opbrengst iets nieuws brengen...)
    Ik las net dat Van Lookeren al in 2012 zei: "Ik zie overal handel in". tinyurl.com/y3hlqnkb

    Het is zomaar een gedachte die bij me opkwam, mede ingegeven door de huidige lage koers.
    Voor wie van gokken houdt...

    Net voor ik dit stuk wilde plaatsen lees ik in een PB van Ease2pay dit: "Ease2pay verkrijgt financiering". tinyurl.com/y3zn2c6p

    En nee, ik heb echt geen lijntjes van welke aard dan ook naar het bedrijf. Toeval bestaat misschien soms wel?

  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 juli 2019 19:47
    Nieuwe financiering voor Ease2Pay

    Door ANP Producties
    1 uur geleden in FINANCIEEL

    Rotterdam - Betalingsdienstverlener Ease2Pay heeft nieuwe financiering gekregen. Aandeelhouder The Internet of Cars verstrekt het bedrijf met ingang van 30 juli een kredietfaciliteit tot 100.000 euro tegen 5 procent rente per jaar.

    De raad van commissarissen van Ease2pay heeft de financiering, die loopt tot 31 december dit jaar, al goedgekeurd. De directie voert intussen ook gesprekken met banken voor een grotere kredietfaciliteit voor de verdere groei van de vennootschap.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 juli 2019 19:49
    quote:

    maci schreef op 30 juli 2019 18:05:

    Vandaag kreeg ik bij het openen van mijn Parkmobile app de melding dat het was opgegaan in ParkNow.
    Na wat zoekwerk kwam ik er achter het al een paar jaar eigendom is van BMW en Daimler.

    Sinds Februari dit jaar is Parkmobile onderdeel van NOW mobility services BMW Group en Daimler AG samen met mobiliteitsdiensten als MyTaxi, DriveNow, Car2Go en velen meer.
    Parkmobile, ParkNow, Park-line, Parkmobile, LLC en RingGo maken samen deel uit van de joint venture PARK NOW.
    Dat lijkt me een grote speler op dit terrein.

    Dat bracht me op het volgende:

    Gijs van Lookeren & Jan Borghuis, oprichters, eigenaars en verkopers van Greenwheels, en daarna van Ease2pay hebben bewezen dat zie iets kunnen in de automotive wereld.

    Op zich is het concept wat ze voor Ease2pay hebben bedacht zeker niet verkeerd.
    De termijn waarop het lonend wordt lijkt me echter op de manier zoals het nu gaat ellenlang.

    Waarom dan dit stukje zal je je misschien afvragen?
    Ik bedacht me dat de heren het beursfonds voor een appel en een ei hebben weten binnen te halen.

    Heel kort door de bocht:
    - Op de huidige manier zal nog jaren duren voordat er geld aan de positieve kant van de streep staat.
    - Wil een grotere speler voor weinig geld naar de beurs dan is Ease2pay een hapklaar brokje. Dat men er gelijkertijd een interessant verdienmodel bij "krijgt" is ook wat waard.

    Het zou zomaar eens kunnen zijn dat de heren dit bij voorbaat al in gedachten hadden. Greenwheels is daarvoor het geleverde bewijs. (Opbouwen, verkopen, en van de ervaringen en de opbrengst iets nieuws brengen...)
    Ik las net dat Van Lookeren al in 2012 zei: "Ik zie overal handel in". tinyurl.com/y3hlqnkb

    Het is zomaar een gedachte die bij me opkwam, mede ingegeven door de huidige lage koers.
    Voor wie van gokken houdt...

    Net voor ik dit stuk wilde plaatsen lees ik in een PB van Ease2pay dit: "Ease2pay verkrijgt financiering". tinyurl.com/y3zn2c6p

    En nee, ik heb echt geen lijntjes van welke aard dan ook naar het bedrijf. Toeval bestaat misschien soms wel?
    Parkmobile/ParkNow gaat niet naar de beurs via een omgekeerde overname en dus zeker niet via Ease2Pay.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 juli 2019 20:43
    quote:

    maci schreef op 30 juli 2019 20:12:

    Voor degenen die het nog niet weten: Aandeelhouder The Internet of Cars bestaat uit twee vennoten te weten: Gijs van Lookeren & Jan Borghuis.

    Als eerder al gemeld: slimme jongens. Halen toch even 5% op jaarbasis binnen. Waar krijg je dat elders zo makkelijk?
    Helaas is Ease2Pay een flutbedrijfje en ik zie geen enkele vooruitgang.
    Hun parkeerapp is ca 10 jaar te laat.

    Greenwheels was een eenmalig succes.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 augustus 2019 11:46
    quote:

    Engploeg schreef op 1 augustus 2019 10:41:

    Shuffels horen bij de beurs ... hier kan je centjes mee verdienen als je het slim speelt. Wat betreft ease2pay voorzie ik een gedegen en mooie stijging in het vooruitzicht
    Ja, als je de toekomst kunt voorspellen dan kun je rijk worden.....!!!

    Of je kan natuurlijk zelf een shuffle organiseren.....!!
  8. forum rang 5 maci 1 augustus 2019 14:21
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 1 augustus 2019 11:46:

    [...]
    Ja, als je de toekomst kunt voorspellen dan kun je rijk worden.....!!!

    [...]
    Dan vind je het vast niet raar dat ik denk, gezien je stelling (30 jul 2019 om 20:43) over het eenmalige succes van de eigenaars d.m.v. de verkoop van Greenwheels, dat jij rijk bent.

  9. @ed of @ 15 augustus 2019 16:39
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 12 augustus 2019 07:26:

    [...]
    50 cent is al veel te duur voor dit aandeel.
    Helemaal eens met De zwarte Ridder;

    En ik heb ook in een vlaag van enthousiasme wat aandelen Ease2pay gekocht, maar alweer snel verkocht na de wijze woorden van Zwarte Ridder.

    Het is inderdaad een flut bedrijfje:
    En het lijkt allemaal te draaien om een parkeerapp die door een handjevol mensen wordt gebruikt. Hier zit echt TOTAAL geen toekomst in!

    Nee, leuke naam dat Ease2Pay, maar het is niets meer dan een leuk tijdelijk inkomen voor de directeuren. 2 handige jongens die de enige zijn die er wat mee verdienen.

    Dag Ease2Pay !

251 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.