Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,250   -0,055   (-1,04%) Dagrange 5,170 - 5,330 103.616   Gem. (3M) 179,9K

TomTom augustus 2019 - Vakantietijd

899 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 45 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 augustus 2019 18:03
    Expiratiebelangen en de dagelijkse rumors hebben zeker een tijdelijk beperkt effect op de koers.

    Voor echte koersbewegingen zijn andere zaken van veel groter belang.

    Kan TT haar mooie uitgangspositie te gelde maken in het autonomous tijdperk of heeft Tesla toch de heilige schaal in handen met haar benadering waarbij HD-maps overbodig blijken.
  2. [verwijderd] 13 augustus 2019 22:10
    quote:

    DickVD schreef op 13 augustus 2019 21:35:

    [...]

    Altijd die geheimzinnigheid bij TomTom. In een fatsoenlijk bestuurd beursgenoteerd bedrijf hebben ALLE aanhouders recht op informatie. Bij dit bedrijf alleen de miljardairs die het opgericht hebben. Allemaal bedacht door Wakkie, de man die ooit in Spanje gearresteerd werd.
    gaaaaaaaaaaaaap..............
  3. forum rang 6 tatje 14 augustus 2019 09:52
    In Q1'19, the free cash flow (FCF) from continuing operations was an outflow of €20 million
    In Q2'19, the free cash flow (FCF) from continuing operations was an inflow of €16 million

    FCF as % of revenue 9% van 700 volgens de nieuwe outlook bij Q2.

    On 30 June 2019, the Group had no outstanding bank borrowings and reported a net cash position of
    €372 million.

    9 maal 7,00 is 63 aan FCF voor 2019.
    Als dan in Q1 er 20 miljoen is uitgegaan en in Q2 16 miljoen is binnen gekomen en je wilt aan 63 miljoen komen voor heel 2019, dan moet er in Q3 en 4 dus nog 67 miljoen binnen komen.

    372 plus 67 is zeg 440.

    Dan zeg ik weinig ( conservatief ) voor 2020 en 2021 2 maal 80 is 160.

    Dus eind 2021 is er een cash een 600 miljoen aan boord.

    Tja.
  4. [verwijderd] 14 augustus 2019 09:57
    quote:

    tatje schreef op 14 augustus 2019 09:52:

    In Q1'19, the free cash flow (FCF) from continuing operations was an outflow of €20 million
    In Q2'19, the free cash flow (FCF) from continuing operations was an inflow of €16 million

    FCF as % of revenue 9% van 700 volgens de nieuwe outlook bij Q2.

    On 30 June 2019, the Group had no outstanding bank borrowings and reported a net cash position of
    €372 million.

    9 maal 7,00 is 63 aan FCF voor 2019.
    Als dan in Q1 er 20 miljoen is uitgegaan en in Q2 16 miljoen is binnen gekomen en je wilt aan 63 miljoen komen voor heel 2019, dan moet er in Q3 en 4 dus nog 67 miljoen binnen komen.

    372 plus 67 is zeg 440.

    Dan zeg ik weinig ( conservatief ) voor 2020 en 2021 2 maal 80 is 160.

    Dus eind 2021 is er een cash een 600 miljoen aan boord.

    Tja.
    Ja er komt ca. 0,60 per aandeel aan cash bij per jaar...
  5. forum rang 6 tatje 14 augustus 2019 12:01
    Did you know our ADAS Map is used by 8 major OEMs globally?

    Wat houdt het nu precies in !

    Van de BAVA.

    Verschil tussen SD maps en en HD maps en ADAS maps.

    Eén hele belangrijke klantengroep is de automotivemarkt en een andere belangrijke klantengroep is de groep van softwareontwikkelaars. Ik zal even kort erop ingaan wat we daar doen.
    In de automotivemarkt bieden we eigenlijk twee producten aan, één voor traditionele navigatie. Dat noemen wij SD-kaarten of standaard definitiekaarten. Daar zit bij verkeersinformatie, routering en allerlei andere softwarecomponenten. De tweede grote productgroep is de markt voor zelfrijdende auto’s of geautomatiseerde auto’s. Ze hoeven niet helemaal zelfrijdend te zijn maar we zien wel dat er steeds meer software in de auto terechtkomt die auto’s veiliger moeten maken en daar spelen we een actieve rol in. We maken ADAS-componenten, voor advanced driving systems, en HD-kaarten, High Definition kaarten, die gebruikt worden in meer geavanceerde toepassingen zoals zelfrijdende auto’s.
    We hebben ook gezien dat in de afgelopen jaren ons marktaandeel en onze omzet in het automotive-segment behoorlijk is gegroeid. We doen daar goede dingen en ons marktaandeel is behoorlijk gestegen en in sommige producten zijn we absolute marktleider in de auto-industrie.

    Op HD-kaartgebied hebben we veel geld geïnvesteerd om uit te vinden hoe die kaarten eruit zouden moeten zien en hoe je die kaarten produceert, maar ik ben erg verheugd dat dat uiteindelijk toch geleid heeft tot twee niet hele grote deals maar wel hele belangrijke deals die we in Q1 van dit jaar hebben kunnen afsluiten. Dat zijn de eerste contracten voor High Definition Maps van twee zeer vooraanstaande autofabrikanten. Ik kan de naam helaas niet noemen vanwege contractuele beperkingen, maar het geeft wel aan dat grote autofabrikanten voor TomTom hebben gekozen voor dit heel strategische product.

    Een tweede belangrijke activiteit is dat wij producten maken voor softwareontwikkelaars die locatietechnologie nodig hebben voor hun eigen applicaties en we doen dat op twee manieren. We leveren kaartendatabases aan sommige van onze klanten die daar dan zelf alle technologie op loslaten. Een goed voorbeeld daarvan is Apple. En we leveren ook wat wij noemen API’s. Dat zijn programma’s die je aan kunt roepen vanuit een applicatie waardoor je eigen applicatie dan locatiefunctionaliteit krijgt. In die twee markten zijn wij actief. Daar hebben wij ook een groot marktaandeel. Wij zijn met name erg sterk aan de westkust met klanten zoals Apple, Microsoft, Uber en Verizon, of Mapquest moet ik zeggen wat inmiddels is overgenomen door Verizon. Dat is een belangrijke markt voor ons maar we zien in die markt concentratie optreden. Dus we zien steeds minder, steeds belangrijkere klanten die dat product van ons afnemen.
    Daarnaast doen we developer producten, API’s. Daar zijn we niet zo heel lang geleden mee begonnen maar dat heeft wel geleid tot een strategische samenwerking met Microsoft die clouddiensten aanbiedt op een Azure-platform en voor alle locatiecomponenten gebruiken ze
    4
    onze technologie die wij onder licentie aan Microsoft ter beschikking stellen. Dat is een heel belangrijk partnership en wij verwachten dat vanuit dat partnership met Microsoft er nog meer in het vat zit. Die samenwerking met Microsoft is het afgelopen jaar ook uitgebreid. We doen niet alleen maar de locatietechnologie voor softwareontwikkelaars maar we gaan over een tijdje ook alle kaartendata leveren voor het Bing-platform en daarmee pakken we weer marktaandeel van een belangrijke concurrent van ons.

    Tja, Dan wordt de volgende zin toch wel super belangrijk !

    Did you know our ADAS Map is used by 8 major OEMs globally?
  6. forum rang 6 tatje 14 augustus 2019 15:06
    Door die versnelde afschrijving gaat de ebit in 2019 en 2020 zwaar in de min, vette verrekenbare verliezen.

    Stel er komt een koper, kan die dan die vette verliezen in 2019 en 2020 dan ook met winsten in 2021 enz verrekenen of kan dat alleen Tom Tom.

    Kan de koper ze niet verrekenen en hij koopt eind 2020, dan zijn die versnelde afschrijvingen dan voor de bok zijn kl.ten.

    Weet iemand zeker hoe dat gaat.

  7. [verwijderd] 14 augustus 2019 15:09
    quote:

    tatje schreef op 14 augustus 2019 15:06:

    Door die versnelde afschrijving gaat de ebit in 2019 en 2020 zwaar in de min, vette verrekenbare verliezen.

    Stel er komt een koper, kan die dan die vette verliezen in 2019 en 2020 dan ook met winsten in 2021 enz verrekenen of kan dat alleen Tom Tom.

    Kan de koper ze niet verrekenen en hij koopt eind 2020, dan zijn die versnelde afschrijvingen dan voor de bok zijn kl.ten.

    Weet iemand zeker hoe dat gaat.

    Zolang je de bv in een holding opneemt blijven de verliezen verrekenbaar.
899 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 45 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.