Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
420,620   -15,550   (-3,57%) Dagrange 417,640 - 447,080 132.216.176   Gem. (3M) 91,8M

Tesla blow-off

7.897 Posts
Pagina: «« 1 ... 152 153 154 155 156 ... 395 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 30 juli 2019 07:57
    Tesla bereikt belastingakkoord met China

    Gepubliceerd op 30 jul 2019 om 07:53 | Views: 0

    SHANGHAI (AFN/BLOOMBERG) - Automaker Tesla zal op termijn jaarlijks 2,2 miljard yen, omgerekend circa 291 miljoen euro, aan belastingen overmaken naar de Chinese overheid. De deal is onderdeel van de overeenkomst over te realiseren autofabriek van Tesla nabij Shanghai.

    Tesla moet eind 2023 beginnen met het genereren van jaarlijkse belastinginkomsten, of zal het beschikbare land teruggeven, zo staat in documenten. Ook zal de automaker volgens de afspraken de komende vijf jaar 14,1 miljard yen aan investeringen doen in de fabriek. Tesla zelf zei eerder een veelvoud van dat bedrag te zullen spenderen.

    De Tesla-fabriek in China wordt de eerste overzeese productielocatie voor de maker van elektrische auto's. Door auto's in China te gaan maken wil Tesla onder meer importheffingen omzeilen en prijzen in de grootste automarkt ter wereld laag houden. Op termijn moeten er jaarlijks 1 miljoen voertuigen van de band rollen. Mogelijk opent Tesla later meer fabrieken in China. Uiteindelijk wil Tesla op ieder continent fabrieken openen.
  2. [verwijderd] 30 juli 2019 10:27
    cijfers net zitten bekijken. Ik ben duidelijk geen Tesla kenner, blijkt. Verlies lijkt me fors, in een half jaar 1,1 mld.

    Aandeelhouders hier op de site praten het geheel goed dus ik snap de koersstijging. Bedankt voor jullie inkijk in de gedachten van de kopers.

    Waarom toch weer een koersstijging? De cijfers zeggen toch iets anders?

    Helaas snap ik niet alle posten op de balans. Ik ben ook geen Amerikaan.
    Non GAAP cijfers vind ik al helemaal onbegrijpelijk voor een productiebedrijf.

    Wie kan mij toelichten:

    Operating lease right-of-use assets 1,248 mld op balans. Worden alle investeringen nu "out of pocket" gerealiseerd? Wat is dit en waarom nu ineens nieuw. Heeft dit met die Chinezen te maken?

    Geldlening 11,234 mld was 9,403 mld zit in de cash. Dus logisch, verder geen effect. Wel?

    Het verlies is dus geheel door afschrijving en verkoop voorraad gecompenseerd. Maar het is toch wel een verlies want de waarde van het activum komt niet terug. Je schrijft niet af omdat de spullen langer mee gaan, wel. Je moet vervangen in de regel en zeker als autobouwer met een beperkte produtcyclus. Of geldt dit niet voor Tesla?

    Voorraadpositie ongeveer gelijk 3,1 mld vs 3,4 mld. levert dus wel 0,27 mld cash op maar dat is niet relevant. Overigens kan dit truckje niet lang herhaalt worden. Er is nou eenmaal een voorraad goederen nodig voor prouctie en toekomstige afleveringen? Of geldt dit niet voor Tesla?

    Property, plant and equipment, net 10,08 vs 11,33 betekent bijna 1,25 mld cash inflow maar die is dus weggespoeld?

    Waarom loopt de waarde van de fabrieken etc af bij een giga groei berijf dat zegt dik te investeren?

    Klopt het dat ze de going concern business financieren en niet de groei?

    Volgens de aandeelhouders dus niet, wel?

    Ik snap de cijfers niet goed. Het valt me wel op dat alle media en anlisten informatie vrij negatief is maar op de fora is men loei enthousiast.

    Zoals gezegd de fora hebben gelijk, want de koers stijgt lekker.
  3. fausto1 30 juli 2019 12:27
    quote:

    The Perp boy schreef op 30 juli 2019 10:27:

    cijfers net zitten bekijken. Ik ben duidelijk geen Tesla kenner, blijkt. Verlies lijkt me fors, in een half jaar 1,1 mld.

    Aandeelhouders hier op de site praten het geheel goed dus ik snap de koersstijging. Bedankt voor jullie inkijk in de gedachten van de kopers.

    Waarom toch weer een koersstijging? De cijfers zeggen toch iets anders?

    Helaas snap ik niet alle posten op de balans. Ik ben ook geen Amerikaan.
    Non GAAP cijfers vind ik al helemaal onbegrijpelijk voor een productiebedrijf.

    Wie kan mij toelichten:

    Operating lease right-of-use assets 1,248 mld op balans. Worden alle investeringen nu "out of pocket" gerealiseerd? Wat is dit en waarom nu ineens nieuw. Heeft dit met die Chinezen te maken?

    Geldlening 11,234 mld was 9,403 mld zit in de cash. Dus logisch, verder geen effect. Wel?

    Het verlies is dus geheel door afschrijving en verkoop voorraad gecompenseerd. Maar het is toch wel een verlies want de waarde van het activum komt niet terug. Je schrijft niet af omdat de spullen langer mee gaan, wel. Je moet vervangen in de regel en zeker als autobouwer met een beperkte produtcyclus. Of geldt dit niet voor Tesla?

    Voorraadpositie ongeveer gelijk 3,1 mld vs 3,4 mld. levert dus wel 0,27 mld cash op maar dat is niet relevant. Overigens kan dit truckje niet lang herhaalt worden. Er is nou eenmaal een voorraad goederen nodig voor prouctie en toekomstige afleveringen? Of geldt dit niet voor Tesla?

    Property, plant and equipment, net 10,08 vs 11,33 betekent bijna 1,25 mld cash inflow maar die is dus weggespoeld?

    Waarom loopt de waarde van de fabrieken etc af bij een giga groei berijf dat zegt dik te investeren?

    Klopt het dat ze de going concern business financieren en niet de groei?

    Volgens de aandeelhouders dus niet, wel?

    Ik snap de cijfers niet goed. Het valt me wel op dat alle media en anlisten informatie vrij negatief is maar op de fora is men loei enthousiast.

    Zoals gezegd de fora hebben gelijk, want de koers stijgt lekker.

  4. fausto1 30 juli 2019 12:32
    Media en analisten zijn verdeeld. Analisten ongeveer evenveel negatief als positief. Dat op de fora men enthiousiast is deel ik niet.ik ben negatief over Tesla en dat zijn er meer. Maar degenen die positief zijn sturen de meeste mail. De koers wordt niet bepaald door de fora dus dat is geen goede maatstaf. de koers is gisteren even gestegen maar na de cijfers goed gezakt en als je het hele jaar bekijkt ook goed gezakt.
  5. [verwijderd] 30 juli 2019 15:32
    Weer een geweldige analyse van onze opper-bear, fausto1!
    Bravo!

    Non GAAP cijfers zijn vooral interessant omdat nonrecurring items dan niet worden in rekening genomen. Dit kwartaal waren er hoge restructering costs, maar dat zou zich niet mogen/moeten voortzetten.

    Bulls zijn enthousiast omtrent de cashflow en het hoge marktaandeel. Allesbehalve enthousiast over de netto-winst (en gross margin).
    Al waren er dit kwartaal wel veel tegenvallers: veel minder ZEV credits, veel hogere depreciatie (reden is me onbekend), restructering costs, hogere interest...
    Als deze posten niet zo negatief waren uitgevallen, zat Tesla +- op break-even.
    Nu ja, dat is een als...dan... verhaal natuurlijk. Gewoon even verduidelijking.
    Verder zijn we vooral enthousiast over China gigafactory dat serieuze kosten zal besparen en de model Y welke hogere gross margins zal opleveren.
    Maar dat is dan weer iets voor de toekomst...

    Je zou inderdaad kunnen opmerken dat de daling in assets vreemd is voor een groeibedrijf. Interpreteer het niet verkeerd: Tesla investeert nog steeds fors.
    MAAR ze investeren met veel meer voorzichtigheid en focus op capital efficiency.
    De China gigafactory zou onder andere maar 1/2 kosten van Fremont.
    Voorbije jaren heeft Tesla hard moeten investeren in equipment voor de model 3 en veel veranderingen moeten doen.
    Die afschrijvingen zijn nog steeds bezig. Ondertussen zijn er wel nog grote investeringen, maar die kosten veel minder (wat dus eigenlijk positief is).
    Hierdoor nemen de assets dus wel degelijk af, want de depreciatie is lager dan de capex.
    Eerder positief dus, door efficiëntere kapitaal-allocatie en goedkopere kosten, dan negatief.
  6. [verwijderd] 30 juli 2019 15:55
    Zie ook het bericht van @voda inzake de te heffen belasting miv eind 2023 ad 291 mio euro.

    Is een package deal om de vergunning te krijgen om te produceren.
    Lijkt erop dat de softe voorwaarden van grondverwerving, bouw van de factory en de verstrekte leningen via een forfait in de toekomst worden verrekend.
    Zeer goed voor de cash-flow op korte en middellange termijn.
    Of het qua winstprojectie goed uitpakt zal de toekomst ons leren.
    Tot eind 2023 belastingvrijdom daarna een forfait van 291 mio dat gelijk staat met een belastbare winst van 1.940 mio per jaar aannemende dat Tesla aangeslagen zou worden tegen het lage tarief van 15%.

    Ik denk dat de verlaging van Capex over 2019 veel te maken heeft met deze gesloten deal.
  7. [verwijderd] 30 juli 2019 16:08
    quote:

    boem! schreef op 30 juli 2019 15:55:

    Zie ook het bericht van @voda inzake de te heffen belasting miv eind 2023 ad 291 mio euro.

    Is een package deal om de vergunning te krijgen om te produceren.
    Lijkt erop dat de softe voorwaarden van grondverwerving, bouw van de factory en de verstrekte leningen via een forfait in de toekomst worden verrekend.
    Zeer goed voor de cash-flow op korte en middellange termijn.
    Of het qua winstprojectie goed uitpakt zal de toekomst ons leren.
    Tot eind 2023 belastingvrijdom daarna een forfait van 291 mio dat gelijk staat met een belastbare winst van 1.940 mio per jaar aannemende dat Tesla aangeslagen zou worden tegen het lage tarief van 15%.

    Ik denk dat de verlaging van Capex over 2019 veel te maken heeft met deze gesloten deal.

    Kan je dat 'forfait' iets meer verduidelijken?
    Ben niet mee met de term, snap het systeem niet zo goed.
    Thanks!
  8. [verwijderd] 30 juli 2019 16:14
    Nog een verklaring voor de lagere gross margin zou kunnen zijn dat Tesla veel geleverd heeft in China in Q2.
    22.000 auto's, waarvan maarliefst 6500 model 3's in juni.
    Veel transportkosten dus + lage ASP van de model 3, welke beide op de gross margin wogen.
    Kan toch wel veel invloed gehad hebben denk ik.
    Wel leuk om te zien dat er zoveel vraag in China is, ookal kunnen ze over enkele maanden de auto's voor ongeveer $10.000 minder kopen.
    Dat zegt veel over de vraag uit China...

    www.evspecifications.com/en/news/891a132
  9. [verwijderd] 30 juli 2019 16:23
    Ik lees uit het bericht dat Tesla miv het einde van 2023 aan de Chinese regering jaarlijks 291 mio aan wistbelasting moet betalen en dat indien zij in gebreke blijven zij de rechten op de grond verliezen.

    Tesla wordt dus niet aangeslagen over de werkelijk behaalde winst maar tegen een forfaitair tarief van 291 mio.

    Het belastingtarief in China bedraagt 25% muv van techbedrijven die een gereduceerd tarief van 15% in rekening gebracht krijgen.
  10. [verwijderd] 30 juli 2019 16:28
    quote:

    boem! schreef op 30 juli 2019 16:23:

    Ik lees uit het bericht dat Tesla miv het einde van 2023 aan de Chinese regering jaarlijks 291 mio aan wistbelasting moet betalen en dat indien zij in gebreke blijven zij de rechten op de grond verliezen.

    Tesla wordt dus niet aangeslagen over de werkelijk behaalde winst maar tegen een forfaitair tarief van 291 mio.

    Het belastingtarief in China bedraagt 25% muv van techbedrijven die een gereduceerd tarief van 15% in rekening gebracht krijgen.
    - En voor 2023 moeten ze niets van belastingen betalen?
    - En die 293mil is vast? Dus indien ze verlies maken, of veel meer winst maken, gaat het toch dat bedrag zijn?
  11. [verwijderd] 30 juli 2019 16:56
    Dat is wat ik lees in het bericht.

    De markt interpreteert het ook zo indien ik naar de koersvorming kijk op dit moment met een plus van 1% terwijl de overige aandelen 0.5% inleveren.

    Het is een plausibele verklaring voor het terugschroeven van het Capex-budget voor 2019.

    Uiteraard niet zonder risico, na de softe voorwaarden voor grondverwerving, de bouw van Giga 3, de verstrekte leningen op Giga 3 en de periode van belastingvrijdom tot 2023 is Tesla wel gehouden aan de betaling van 291 mio ongeacht de winst die dan behaald wordt.
  12. [verwijderd] 30 juli 2019 20:22
    quote:

    boem! schreef op 30 juli 2019 16:56:

    Dat is wat ik lees in het bericht.

    De markt interpreteert het ook zo indien ik naar de koersvorming kijk op dit moment met een plus van 1% terwijl de overige aandelen 0.5% inleveren.

    Het is een plausibele verklaring voor het terugschroeven van het Capex-budget voor 2019.

    Uiteraard niet zonder risico, na de softe voorwaarden voor grondverwerving, de bouw van Giga 3, de verstrekte leningen op Giga 3 en de periode van belastingvrijdom tot 2023 is Tesla wel gehouden aan de betaling van 291 mio ongeacht de winst die dan behaald wordt.
    Bedankt voor de nuttige info, boem!
    Hoezo vind je dit een verklaring voor het terugschroeven van het capex-budget?
    Een plus van bijna 3% nu, nog even en de gap is al terug gesloten :)
  13. [verwijderd] 30 juli 2019 20:32
    quote:

    thejaguar schreef op 30 juli 2019 18:40:

    ongeacht de winst die dan behaald wordt.... of zou het verlies zijn?
    Tegen dan aan hoge productie, vele mensen die FSD pakket gebruiken, wat $10.000 puur extra winst per auto betekent.
    Verder ook veel lagere depreciatie en veel lagere loonkosten.
    Gaat niet gebeuren vrees ik voor de shorters...
  14. [verwijderd] 30 juli 2019 23:41
    Tesla heeft zojuist zijn megapack gelaunched.
    www.youtube.com/watch?v=8Pl5o7gCJYU
    De powerwall (consumenten) voor bedrijven, veel grotere projecten. Kan dus een veel grotere omzetgeneratie creëren!
    Benieuwd hoe belangrijk dit product wordt.

    Verder heeft Musk ook getweet (achja, hij kon het zich weer niet laten) dat ze hopen tegen eind 2019 de solar roof te produceren aan 1.000/week.
    Dit zou enorm zijn, aangezien zo'n solar roof ongeveer evenveel omzet creëert als een model 3!
    Ben benieuwd of dit product eindelijk deftig zal verkopen. Deze business kan Tesla nog een pak sneller doen groeien dan nu het geval is.

  15. [verwijderd] 31 juli 2019 03:20
    quote:

    Topperke schreef op 30 juli 2019 23:41:

    Tesla heeft zojuist zijn megapack gelaunched.
    www.youtube.com/watch?v=8Pl5o7gCJYU
    De powerwall (consumenten) voor bedrijven, veel grotere projecten. Kan dus een veel grotere omzetgeneratie creëren!
    Benieuwd hoe belangrijk dit product wordt.

    Verder heeft Musk ook getweet (achja, hij kon het zich weer niet laten) dat ze hopen tegen eind 2019 de solar roof te produceren aan 1.000/week.
    Dit zou enorm zijn, aangezien zo'n solar roof ongeveer evenveel omzet creëert als een model 3!
    Ben benieuwd of dit product eindelijk deftig zal verkopen. Deze business kan Tesla nog een pak sneller doen groeien dan nu het geval is.

    Eerst antwoord op jouw vraag tav Capex.

    Tesla had een bepaald bedrag aan investering voor ogen bij aanvang van het Shanghai project.
    De Chinese regering heeft Tesla "gedwongen" met het verkrijgen van een productievergunning om te accepteren dat zij onafhankelijk van de te realiseren omzet cq winst vanuit deze locatie een forfaitaire belasting betaald van 291 mio per jaar.
    Als tegenprestatie werd de grond en de bouw tegen zeer voordelige condities aan Tesla geleverd.
    Imho een win win situatie voor beide partijen. Tesla bespaart nu Capex en China heeft zicht op een aanmerkelijk bedrag aan winstbelasting op langere termijn waarbij de grond en de daarop gebouwde fabriek als onderpand dient.

    Ik ben begin januari ingestapt bij Tesla omdat ik vertrouwen had in Tesla als EV-OEM.
    Ik begin er echter steeds meer en meer van overtuigd te raken dat Tesla/Musk de productie van de EV's slechts gebruikt om het hogere doel te dienen.
    Het gaat om realisatie van schonere energie onder andere via de door jou aangehaalde power-pack en solar-roof toepassingen en niet te vergeten de autopilot die ervoor dient te zorgen dat we veiliger de weg op kunnen.

    De einduitslag is uiterst ongewis want de veel krachtiger olie-industrie zal deze omslag in benadering niet zonder slag of stoot willen of kunnen accepteren.

7.897 Posts
Pagina: «« 1 ... 152 153 154 155 156 ... 395 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.