Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,175   -0,010   (-0,19%) Dagrange 5,075 - 5,200 102.395   Gem. (3M) 178,9K

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. holenbeer 3 juni 2019 23:48
    quote:

    jovi schreef op 3 juni 2019 17:38:

    [...]

    Zie:
    www.europarl.europa.eu/news/nl/headli...

    "De nieuwe regels zullen geavanceerd veiligheidsapparatuur verplichten in alle nieuwe wegvoertuigen die verkocht worden in de EU. Nieuwe modellen zouden de regels vanaf vanaf mei 2022 hanteren, terwijl bestaande modellen dat vanaf mei 2024 zouden doen.

    Ook doelt het voorstel er op om rekening te houden met technologische ontwikkelingen en maatschappelijke trends: een vergrijzende bevolking, het toenemende aantal fietsers en voetgangers, maar ook de nieuwe afleidingsoorzaken voor bestuurders, zoals het gebruik van elektronische apparaten tijdens het rijden.

    'Intelligente snelheidsassistentie zal een bestuurder telkens feedback geven wanneer de snelheidslimiet wordt overschreden, gebaseerd op kaarten en verkeersborden,' zegt Róza Thun, het Pools EVP-lid dat verantwoordelijk is om deze nieuwe regels in het Parlement te sturen."

    jovi
    Dank je! 2022-2024 wordt nu ongeveer ingekocht ....
  2. Vici 3 juni 2019 23:53
    Interessant congres vandaag begonnen in Nederland: TomTom wordt uitdrukkelijk een paar keer genoemd: filmpje vanaf 0.55 sec

    “This congress focuses on an international ambition that we, in Europe, are going to shape together. The future begins today”, says minister @CvNieuwenhuizen at #ITSNL2019. #MaaS #smartmobility ??????https://www.government.nl/government/members-of-cabinet/cora-van-nieuwenhuizen/documents/speeches/2019/06/03/keynote-speech-by-the-minister-infrastructure-and-water-management-cora-van-nieuwenhuizen-its-european-congress-eindhoven …

    Ook Ford, BMW,Volvo en Mercedes-Benz worden genoemd.
  3. Mojo 4 juni 2019 00:09
    quote:

    pwijsneus schreef op 3 juni 2019 16:31:

    [...]

    Hoe is het hier eigenlijk mee afgelopen? Apple zou toch eigen maps gaan gebruiken, schiet nog niet erg op volgens mij:

    TomTom Falls After Report Apple Is Building Own Maps Database
    www.bloomberg.com/news/articles/2018-...

    Maargoed, stukje bij beetje zullen ze eigen maps gaan gebruiken.

    Uit de duim gezogen verhaal en dat weet je ook heel goed. Maar aangezien je een shorter bent verbaast het ne niks

  4. [verwijderd] 4 juni 2019 00:46
    quote:

    pwijsneus schreef op 3 juni 2019 20:59:

    Einde van het jaar zal de VS dus overgaan van mapdata van Tomtom naar eigen mapdata van Apple. Andere landen volgen later.

    Gaat dat nog impact hebben op TomTom's resultaten of probedata?

    www.theverge.com/2019/6/3/18650877/ap...

    Als je kijkt naar de enterprise omzet betaald apple zowieso al niet veel tot niets. Dan zullen ze wel in data betalen waar TT traffic weer op draait?

    Dus, heeft deze switch van Apple impact op Tomtom?? Het enige wat ik erover heb gehoord was Goddijn in een conference call: its not in our interest to lose Apple as a customer....
    Apple is goed voor 60 mio van de Enterprise omzet.

    Blijft TT de leverancier van de standaard basic-map of gaat Apple alles wereldwijd van de grond af zelf opbouwen?

    En indien TT de leverancier blijft van de wereldwijde standaardmap wat zal de exacte content van die leverantie zijn en welke gevolgen heeft dat voor de prijs?

    Apple wil de concurrentie aangaan met Google en werd hierdoor verplicht om de "looks" van haar maps aan te passen.
    De eerste tekenen zijn bemoedigend dat zij hierin zijn geslaagd.
    Ik verwacht niet, dat de verhoogde inzet van deze Apple-maps een direct gevolg heeft voor de relatie TT-Apple.
  5. The wolf of Duck Street 4 juni 2019 07:48


    TomTom Collaborates on Innovative Road Safety Initiative

    Jun 4, 2019

    ?Download PDF
    TomTom Collaborates on Innovative Road Safety Initiative


    Live Vehicle Data Powers European Trials

    Amsterdam, The Netherlands, 4 June 2019 Location technology specialist, TomTom (TOM2), today announced that it is collaborating with the EU Data Task Force (DTF) on a proof of concept to improve road safety by sharing vehicle and infrastructure data between countries and manufacturers.

    Using the latest technologies, vehicles can detect and warn occupants about dangerous road conditions — for example, when roads are slippery. However, these warnings can also be beneficial to other drivers and road operators.

    In the DTF proof of concept, vehicle-generated data such as alerts, along with infrastructure information, will be shared using a decentralised data collaboration architecture. TomTom plays a critical role by taking these datasets, processing them, and delivering them back to other vehicles via its live Traffic services, and to road authorities.

    The DTF is a public-private initiative that is focused implementing existing EU laws on safety data access. Its members include the European Commission, national governments, vehicle manufacturers and service providers. The Data Task Force is a trusted partnership that enables fair competition. It is based on the principle of reciprocity where safety data is offered in return for safety services.

    Ralf-Peter Schäfer, VP Traffic and Travel, TomTom, said: “Improving road safety in Europe is high on the agenda of the EU and national governments, and it’s also high on ours. TomTom’s vision is of safer roads, free of congestion and emissions. Our involvement in this proof of concept demonstrates our commitment to delivering live safety services for our customers, and our pride in being the first to collaborate with automakers and governments to make the roads safer.”

    The Data Task Force includes the following organisations

    EU Member States: The Netherlands, Ministry of Infrastructure and Water Management; Spain, Ministry of Home Affairs La Subdirección General de Gestión de la Movilidad DGT; Finland, Transport and Communications Agency TRAFICOM; Germany, Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure and Luxembourg, Ministry of the Economy.

    Service Providers: HERE Europe B.V. and TomTom Traffic B.V.

    Vehicle Manufacturers: BMW AG; Ford Smart Mobility Ltd; Mercedes Benz; Volvo Cars
  6. [verwijderd] 4 juni 2019 07:49
    TomTom gaat dus samen met Here en #OEMs een ADAS standaard neerzetten in Europa. In de VS is Tomtom een innovator met traffic info via mobiel netwerk. Allemaal bevestiging vd gevestigde positie van TomTom.

    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...
  7. DerksVisie 4 juni 2019 08:02
    quote:

    Wielerfanaat schreef op 4 juni 2019 07:48:

    TomTom Collaborates on Innovative Road Safety Initiative

    Jun 4, 2019

    ?Download PDF
    TomTom Collaborates on Innovative Road Safety Initiative


    Live Vehicle Data Powers European Trials

    Amsterdam, The Netherlands, 4 June 2019 Location technology specialist, TomTom (TOM2), today announced that it is collaborating with the EU Data Task Force (DTF) on a proof of concept to improve road safety by sharing vehicle and infrastructure data between countries and manufacturers.

    Service Providers: HERE Europe B.V. and TomTom Traffic B.V.

    Vehicle Manufacturers: BMW AG; Ford Smart Mobility Ltd; Mercedes Benz; Volvo Cars

    En dan is Volvo wel weer van de partij natuurlijk.
  8. Dennizzz 4 juni 2019 08:14
    AMSTERDAM - Navigatiedienstverlener TomTom gaat samen met de EU Data Task Force werken aan een proef rond het delen van data. Door de uitwisseling van gegevens die auto's en infrastructuur verzamelen met landen en fabrikanten, kan de verkeersveiligheid worden verbeterd.

    Auto's kunnen door moderne sensoren informatie verzamelen over bijvoorbeeld gladde wegen. Die meldingen kunnen dan naar zowel andere automobilisten worden gestuurd die hun rijgedrag er op aan kunnen passen, als naar de wegbeheerders die kunnen waarschuwen en de oorzaak van de gladheid kunnen aanpakken.

    TomTom zorgt er in de proef voor dat de datastromen op een plek bij elkaar komen en op de juiste manier worden uitgeleverd. Dat kan onder meer via de Live Traffic-dienst van het bedrijf.

    Telegraaf link: www.telegraaf.nl/financieel/3686970/t...
  9. DerksVisie 4 juni 2019 08:36
    quote:

    marathon 11 schreef op 4 juni 2019 08:21:

    De waarde van TomTom zal steeds meer zichtbaar gaan worden. Dit zal niet onopgemerkt blijven voor geïnteresseerde partijen. Dat spelletje blufpoker van Overbeek heeft niet goed voor Here uitgepakt.
    Helaas heeft dit ook wel TT geraakt

    Het duidt er steeds meer op dat HERE en TomTom gaan samenwerken. Ook de opmerking van HG dat Europa samen moet werken tegen de Amerikaanse technologie monopolie, past goed in het straatje.

  10. Benjamin G. 4 juni 2019 08:42
    quote:

    Makita schreef op 4 juni 2019 07:49:

    TomTom gaat dus samen met Here en #OEMs een ADAS standaard neerzetten in Europa. In de VS is Tomtom een innovator met traffic info via mobiel netwerk. Allemaal bevestiging vd gevestigde positie van TomTom.

    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...
    Ik weet niet of het zich beperkt tot een standaard voor ADAS. Dat er standaarden moeten komen is wel duidelijk. Het vertelt niet zozeer over concurrentievoordelen wel over het ontginnen van een nog niet bestaande markt met een deels onbekende omvang.

    TomTom zet al jaren in op een datafabriek dat is hier ook een voorbeeld van. Big Data is tot op heden vooral profijtelijk voor partijen die daar (Cloud) diensten opleveren of voor partijen in high volume consumentenmarkten / internetplatforms met advertenties. Ook hiervan weet ik niet of ik enthousiast moet worden. Nu wordt ik van weinig dingen enthousiast.

    De combinatie van data, interoperabiliteit en veiligheid maakt wel een interessante casus. Enerzijds moet de auto hiervan voorzien zijn anderzijds kan dit een andere vorm van verzekeren opleveren. De huidige verzekeringssector kijkt met argusogen naar de autonoom rijdende auto. Zie ook Warren Buffet zijn uitspraken hierover.

    TomTom is en blijft in mijn ogen een aandeel met meer opwaarts dan neerwaats potentieel. Wil niet zeggen dat het aandeel niet naar beneden kan en wil ook niet zeggen dat wij van het (volledige)opwaarts potentieel gaan profiteren.
  11. [verwijderd] 4 juni 2019 08:58
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 4 juni 2019 08:16:

    Vandaar de move naar een + gisteren
    Denk vandaag nu het publiekelijk is forse stijging naar ruim Boven de 8
    Liever een verklaring van de dikke minnen de dagen ervoor...
    TT navigeert zichzelf zo netjes in een range waardoor echt uitbreken naar boven niet echt mogelijk lijkt.
1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.