Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Sligro Food Group AEX:SLIGR.NL, NL0000817179

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,860   0,000   (0,00%) Dagrange 10,680 - 10,880 127.531   Gem. (3M) 34,2K

Sligro 2019

237 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 12 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 7 mei 2019 12:56
    'De Kweker interessant voor Sligro'

    Gepubliceerd op 7 mei 2019 om 09:35 | Views: 1.342

    Sligro 12:31
    32,75 +0,60 (+1,87%)

    AMSTERDAM (AFN) - Sligro heeft er met De Kweker een interessante activiteit bijgekregen, met een goede positie in en rondom Amsterdam. Dat constateren analisten van KBC Securities.

    De aankoop voegt in Nederland 6,2 procent aan de omzet toe, en voor de groep als geheel is de omzetbijdrage 5,5 procent. De analisten merken daarbij op dat door De Kweker in te voegen in Sligro makkelijk synergievoordelen te behalen zijn. Dat zal in de loop van de tijd leiden tot verbeterde marges. De transportactiviteiten die Sligro in handen krijgt door de deal met De Kweker-moeder Exploitatiemaatschappij Wheere zijn een mooie toevoeging in een tijd van groeiende logistieke kosten.

    De deal is volgens KBC in lijn met de strategie van Sligro en zal waarschijnlijk makkelijk verwerkt kunnen worden. De kenners hanteren een accumulate-advies op het aandeel met een koersdoel van 37,50 euro. Ze merken verder op uit te kijken naar de Capital Markets Day van de onderneming op 15 mei, met een strategie-update.

    ING

    ING noemt de aankoop positief. De kenners wijzen daarbij specifiek op het vergroten van het marktaandeel van Sligro op de Nederlandse foodservicemarkt. Dat aandeel gaat met ongeveer 1,5 procent omhoog tot circa 26,5 procent. ING hanteert een hold-advies op het aandeel met een koersdoel van 38 euro.

    Het aandeel Sligro stond dinsdag omstreeks 09.30 uur 1,7 procent hoger op 32,70 euro.
  2. forum rang 10 voda 7 mei 2019 14:25
    Beursblik: uitstekende overnamedeal voor Sligro

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Sligro Food Group
    32,80 0,65 2,02 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Sligro Food Group doet een goede overname. Dit zei analist Patrick Roquas van Kepler Cheuvreux in reactie op de aankondiging van de onderneming uit Veghel.

    De acquisitie van levensmiddelengroothandel De Kweker voegt 150 basispunten toe qua marktaandeel en levert Sligro nieuwe klanten op in de belangrijke regio Amsterdam en biedt tevens mogelijkheden voor kostenbesparingen.

    De analist spreekt van een klassieke ‘add-on deal’, zoals Sligro die in het verleden vele malen heeft gesloten. De overname voegt volgens de analist circa 5 procent toe aan de groepsomzet. Hij schat dat het concern circa 65,0 miljoen euro betaalt voor de overname.

    Kepler Cheuvreux handhaafde het Houden advies met een koersdoel van 35,00 euro. Het aandeel Sligro noteerde op een groen Damrak 1,4 procent hoger op 32,60 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  3. sambaron 7 mei 2019 14:34
    Dit zuipt de stad weg op Koningsdag (deel 1)

    Bij het Sligro Heineken distributiecentrum staan duizenden fusten bier klaar voor Koningsdag. Vorig jaar ging het goed mis en was in delen van de stad het bier op. 'Het is topsport.'

    In het Sligro Heineken distributiecentrum, gevestigd op bedrijventerrein Sloterdijk aan de rand van de stad, staan duizenden fusten bier. Gestapeld in metershoge rijen, gesorteerd op liters. De rijen lopen in rechte stroken door het magazijn en hoewel het een overzichtelijk geheel vormt, geeft het een beklemmend gevoel om er doorheen te struinen. Of je nou links, rechts of vooruit kijkt: overal staan fusten.

    Je gevoel zegt dat de stad hier een jaar mee vooruit kan. De waarheid is dat alles morgenvroeg weg is en vervangen door een volgende voorraad. Of zoals vestigingsdirecteur Richard Hogewerf (33) zegt: "Dit zuipt de stad in een dag weg." Het heeft iets triests en bewonderenswaardigs tegelijk.

    In het magazijn rijden tientallen mannen rond op kleine vrachtwagens. Ze verwerken de binnengekomen bestellingen geconcentreerd, stoïcijns bijna. Een week geleden had Hogewerf al gewaarschuwd dat zijn medewerkers niet gestoord konden worden in aanloop naar Koningsdag - daar hebben ze simpelweg geen tijd voor.

    Ondanks het rigide werkschema is er geen sprake van chaos. Het is stil in het magazijn. Je hoort maar een paar dingen: vrachtwagenbanden die over de magazijnvloer piepen, ronkende motoren van Heinekenvrachtwagens die buiten laden en lossen en het zoemende geluid van de 'tilhulp', een machine waarmee fusten bier in rolcontainers worden geladen.

    De handelingen zijn repetitief. Op een centrale plek aan de voorzijde van het magazijn pakt een medewerker een bestelling op. Het beeldscherm op zijn vracht­wagen toont welke rolcontainers bij de bestelling horen. Hij zet ze op zijn vrachtwagen en kijkt weer naar het beeldscherm. Daar staat in welke gang hij welke producten moet inladen.

    Hij rijdt de gangen af totdat de bestelling klaar is en parkeert de rolcontainers voor de juiste vrachtwagen - wederom aangegeven op het beeldscherm. Dan rijdt hij terug naar de voorzijde van het magazijn om aan de volgende bestelling te beginnen.

    Het verwerken van de bestellingen is zoals je een boodschappentas vult: zware spullen eerst, zodat de rest niet wordt geplet. Zo is het magazijn ook ingericht. De route begint bij fusten van 50 liter en bouwt af naar fusten van 20 liter, kratten bier en frisdrank, sixpacks, losse flessen en eindigt bij plastic bestek, zakken chips, rietjes en servetten.

    Extra vrachtwagens
    "Het magazijn staat zo ramvol dat we het bier bijna buiten moeten opslaan," zegt Hogewerf. Dat is niet altijd zo, maar de week voor Koningsdag is hectisch. Vrachtwagens rijden de hele dag vanuit het distributiecentrum naar de stad om bier te leveren.

    Om aan de vraag te voldoen rijden deze week extra vrachtwagens, in totaal zo'n vijftig. Het magazijnpersoneel is verdubbeld. Er lopen nu ongeveer tweehonderd mensen rond die verdeeld over drie shifts werken. Om drie uur 's ochtends begint de dag, om elf uur 's avonds klokt de laatste shift uit.

    Dat is nodig, want Koningsdag is een moeilijke dag voor Sligro, dat eind 2017 de distributie van Heineken overnam. Klanten bestellen minstens twee keer zo veel bier en willen het allemaal op hetzelfde moment geleverd krijgen: een dag voor Koningsdag. "De meeste cafés hebben beperkte opslagruimte," zegt Hogewerf.

    "We veren mee, maar zelfs aan onze opslag zit een limiet. Ook organisatorisch is het onmogelijk om iedereen op dezelfde dag te beleveren. Daarom plan ik samen met de klanten vooruit. Wie kan al twee weken voor Koningsdag ontvangen? Wie een week? En wie kan door beperkte opslag niet anders dan een dag van tevoren? Voor ons is het belangrijk om de bestellingen zo veel mogelijk naar voren te halen, zodat de druk beheersbaar blijft. Het is een spel tussen ons en de klant."

    Hoeveel bestellingen Sligro ook naar voren haalt, het blijft aanpoten. "Beuken," zegt Hogewerf. "Het is de drukste dag van het jaar en voor ons de belangrijkste wedstrijd die we spelen. We moeten boven onszelf uitstijgen. En daarna doorpakken, want Koningsdag is de aftrap van het hoogseizoen. Daarna is het één lange piek tot eind september. Het is topsport."

    Grootste domper ooit
    "Vorig jaar was Koningsdag een grote teleurstelling voor ons. We moesten Champions Leagueniveau spelen, maar waren niet eens klaar voor de eredivisie."

    Wat Hogewerf maar probeert te zeggen: vorig jaar ging het goed mis bij Heineken en Sligro. In delen van de stad was het bier op. Bij 280 klanten werd te laat geleverd en bij 41 zelfs helemaal niet. Een fiasco voor de getroffen horecaondernemers, die een aanzienlijk deel van hun omzet zagen verdampen. Daarnaast niet echt een lekkere start voor Sligro, dat bij veel consumenten het vertrouwen nog moest winnen dat Heineken in al die jaren had opgebouwd. Het heeft tientallen klanten gekost.

  4. sambaron 7 mei 2019 14:35
    Dit zuipt de stad weg op Koningsdag (deel 2)

    Waar ging het mis? Meerdere factoren speelden Sligro parten. Door de overname was het rommelig in het distributiecentrum. Veel medewerkers van Heineken vertrokken met een ontslagpremie waardoor de stabiele basis in het magazijn verdween. Er kwam een nieuw team bestaande uit veelal onervaren medewerkers. De aanwas van personeel was bovendien mager. Tijdens Koningsdag was er een flink tekort.

    "Het was ook moeilijk dat Heineken zijn klanten nooit duidelijkheid verschafte over wat wel en niet mogelijk was," zegt Dirk van Iperen (44), directeur Sligro bezorgservice. "Het was van: bestel maar wat je wil, alles kan, niets is te gek voor ons. Maar dat was het wel. Er zitten grenzen aan onze flexibiliteit. Je kunt niet driehonderd klanten een dag voor Koningsdag tientallen fusten bier laten bestellen en dat dezelfde middag leveren."

    "En dan was het ook nog eens ontzettend lekker weer," vult Hogewerf aan. "Dat scheelt enorm. Iedereen vierde Koningsdag, de stad liep vol. Wij zouden een stuk minder stress hebben wanneer het tien graden met regen was. Maar nu was er zo veel bier nodig, we konden het niet bij­benen."

    Samenvattend noemt Hogewerf Koningsdag 2018 de grootste domper ooit. "We hebben alles op alles gezet, maar het lukte niet." Van Iperen: "We liepen een schram op, maar zijn daarna gaan bouwen aan een stabiele ploeg. Het gaat nu al maanden goed, vlekkeloos bijna. Ik ben daar ontzettend trots op."

    Slapeloze nachten
    De voorbereiding op Koningsdag is direct na Koningsdag 2018 begonnen. Hogewerf en zijn team staken de koppen bij elkaar en zeiden: 'Dit nooit meer.'

    "Gelukkig kwam de machine toch nog op gang tijdens het hoogseizoen," zegt Hogewerf.

    "We draaiden een goede zomer, dat gaf vertrouwen." De concrete voorbereidingen zijn in januari gestart met de uitbreiding van de werknemerspoule voor het magazijn. Voor Koningsdag zijn ongeveer honderd extra mensen nodig. Die worden via uitzendbureaus binnengehaald en daarna twee weken lang intensief opgeleid.

    Waar Sligro zich een heel jaar voorbereidt op Koningsdag willen horecaondernemers en café-eigenaren nog wel eens laconiek omspringen met de feestdag, merken Van Iperen en Hogewerf. Wat vaak gebeurt, is dat een café-eigenaar de dag voor Koningsdag wakker wordt en denkt: ik heb bier nodig. Hij plaatst een bestelling en verwacht het diezelfde middag te ontvangen.

    Vaak een onmogelijke opgave, want Amsterdam is de stad van de paal­tjes, en veel cafés in de binnenstad zijn na vijf uur 's middags niet meer te bereiken. Op Koningsdag zelf is het helemaal onmogelijk om nog te leveren in de binnenstad.

    Wat als een klant nu toch de middag voor Koningsdag bier bestelt voor de volgende dag? Hogewerf: "We kunnen rijden in noodgevallen. Er is een weekenddienst actief om panikerende klanten te helpen. In de binnenstad wordt het een flinke uitdaging en kunnen we niets beloven, maar in buitengebieden is het zeker mogelijk. Schrijf dat maar niet op, ik wil eigenlijk niet dat klanten dat weten. We proberen ze op te voeden."

    Het is vreemd om te bedenken dat de stad op Koningsdag al het bier wegdrinkt waar Hogewerf een jaar voor heeft gepland om het op locatie te krijgen. Het heeft hem slapeloze nachten, hoofdbrekens en talloze overuren gekost.

    De wedstrijd van het jaar, om in zijn jargon te blijven. Zouden klanten en consumenten zich afvragen waar die oneindige stroom aan bier vandaan komt? Hogewerf denkt van niet.

    "Het is er gewoon. Maar als je weet wat er qua logistiek achter zit, is die vanzelfsprekendheid snel verdwenen."

    Zon of regen
    Hoewel het magazijn de plek is waar het allemaal gebeurt, is er een ruimte in het distributiecentrum die Hogewerf als belangrijker beschouwt. Hij loopt samen met Van Iperen het magazijn uit, een halletje door en schiet een deur in.

    "Het commandocentrum," zegt hij. In de kantoorruimte zit een handvol medewerkers, omsingeld door computers en televisieschermen met daarop grafieken en Excel­sheets. "We meten alles," zegt Hogewerf. "Of vrachtwagens op tijd vertrekken, klanten tevreden zijn, werknemers de containers snel genoeg inladen. Aan het eind van de dag nemen we die cijfers door, evalueren we de boel."

    Het vakje 'op tijd bij de klant' is heilig voor Hogewerf. "Dat moet altijd groen zijn. Alle voorbereidingen leiden uiteindelijk tot de climax: het bezorgmoment. Daar draait alles om. Hij wijst naar het groene vakje, waar een score van 97 procent staat. "Gisteren was slechts één bestelling te laat, twintig waren te vroeg. Maar te vroeg is ook niet op tijd. Al met al is 97 procent wel een meesterlijke score. Dat belooft veel goeds voor Koningsdag."

    Hogewerf kijkt naar buiten. De zon is fel, brandt op het asfalt van het parkeerterrein. Wolken zijn er niet. "Eigenlijk is dat nog de enige onzekere factor. Wat doet het weer? Zon of regen, het scheelt duizenden liters bier."

    Rammend klaar
    Een uur later, het is vrijdagmiddag rond het middaguur, staat Hogewerf in de Korte Leidsedwarsstraat. Hij wacht op Gregory Dorder (37) en Curcio Druiventak (40), die met een Heinekenvrachtwagen vol bier door de binnenstad rijden op weg naar hun klanten. Even kijken hoe ze het er vanaf brengen, al weet Hogewerf precies wat hij kan verwachten. "Ik heb de jongens al vaak aan het werk gezien. Het is een geweldig op elkaar ingespeeld team."

    Een paar minuten later komt de vrachtwagen stapvoets het Leidseplein oprijden. Dorder hevig gesticulerend naast de vrachtwagen, de weg vrijmakend voor chauffeur Druiventak. Hij loopt langs coffeeshop The Bulldog, knuffelt het personeel, geeft de portier een boks.

    Daarna een omhelzing met de eigenaar van de tent daartegenover. En nog een begroeting bij de buren. "Hij kent iedereen hier," zegt Hogewerf. "Onze bezorgers zijn het visitekaartje van het bedrijf. Ze moeten goed met mensen zijn."

    Druiventak parkeert de vrachtwagen voor de Burgerfabriek in de Korte Leidse­dwarsstraat. De laadklep gaat omlaag, ze rollen de containers met fusten bier en kratten frisdrank naar binnen. Daarna de eigenaar een handtekening laten zetten en klaar is Kees.

    Op naar het volgende adres, een Italiaan om de hoek. Hogewerf: "Je bent geboren voor dit vak of niet. Druiventak en Dorder stralen uit dat ze genieten en bouwen veel makkelijker een relatie op met klanten dan wij. Daarom zijn ze zo belangrijk voor ons."

    Hogewerf rijdt weer terug naar het distributiecentrum. Onderweg praat hij over het magazijn, de planning, de gemeten variabelen, een escalatieschema, het fiasco van vorig jaar, het weer, de samenwerking met Heineken, de klanttevredenheid, de rolcontainers, de slapeloze nachten.

    Hij besluit: "Wat ben ik trots, eigenlijk. Halleluja, we gaan die volumes eruit pompen. We zijn rammend hard klaar voor Koningsdag."
  5. forum rang 10 voda 16 mei 2019 12:48
    'Toelichting Sligro over België geeft comfort'

    Gepubliceerd op 16 mei 2019 om 10:22 | Views: 700

    Sligro 12:24
    32,00 +0,05 (+0,16%)

    AMSTERDAM (AFN) - Sligro gaf bij zijn beleggersdag inzicht in zijn groeiplannen in België. Kenners bij ING vinden de toelichting ''geruststellend'' maar zien geen aanleiding om aan de verwachtingen te sleutelen. Ook analisten bij KBC Securities beoordelen de nieuwe informatie als ''neutraal''.

    Volgens ING houdt Sligro aan zijn ambities vast om tot de top-3 grootste marktspelers in België te behoren. De Belgische markt is goed voor zo'n 80 procent van de omvang van de Nederlandse markt. Het groothandelsbedrijf gaat voortaan volgens ING op ''een meer opportunistische manier'' te werk om marktaandeel te veroveren door onder meer naar fusies en overnames te kijken.

    Marktvorsers bij KBC vonden de beleggersdag informatief. Zij benadrukken onder andere de toelichting over de Sligro-groothandel in Antwerpen waar een geschil gaande is over een vergunning. Sligro verwacht volgens KBC dat de groothandel in Antwerpen over 3 tot 4 jaar winstgevend wordt.

    ING handhaaft zijn hold-advies voor Sligro met een koersdoel van 38 euro. KBC houdt eveneens vast aan zijn accumulate-advies en hanteert een richtprijs van 37,5 euro. Het aandeel noteerde omstreeks 10.15 uur vlak op 31,95 euro.
  6. forum rang 10 voda 5 juni 2019 15:48
    Groen licht voor overname Wheere door Sligro

    Gepubliceerd op 5 jun 2019 om 14:09 | Views: 524

    Sligro 15:27
    33,30 +0,35 (+1,06%)

    AMSTERDAM (AFN) - Groothandelsbedrijf Sligro heeft van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) groen licht gekregen voor de overname van Exploitatiemaatschappij Wheere. Volgens de toezichthouder blijft na de deal voldoende concurrentie over.

    Sligro maakte begin mei bekend dat het Exploitatiemaatschappij Wheere overneemt. Daarbij werden geen financiële details bekendgemaakt. Onderdeel van de overeenkomst zijn de activiteiten van Vroegop Ruhe & Co, bestaande uit levensmiddelengroothandel De Kweker, Vroegop AGF en transportbedrijf L.A.J. Duncker.

    Destijds sprak Sligro de verwachting uit dat de transacties waarschijnlijk binnen enkele maanden zal worden geformaliseerd.
  7. forum rang 10 voda 17 juni 2019 18:07
    Sligro rondt overname moedermaatschappij van De Kweker af

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Sligro Food Group
    33,80 0,25 0,75 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Sligro Food Group heeft de overname van exploitatiemaatschappij Wheere, de moedermaatschappij van onder andere levensmiddelengroothandel De Kweker, afgerond. Dit meldde de onderneming uit Veghel maandag nabeurs.

    De overname werd begin mei aangekondigd, zonder financiële details bekend te maken.

    Onderdeel van Wheere zijn onder andere de activiteiten van Vroegop Ruhe & Co, bestaande uit levensmiddelengroothandel De Kweker, Vroegop AGF en transportbedrijf L.A.J. Duncker.

    Zelfbedieningsgroothandel De Kweker blijft onder eigen naam actief, terwijl de activiteiten van Vroegop AGF niet tot de focus van Sligro behoren en in hun huidige vorm verlieslatend zijn. Sligo zei bij de aankondiging van de overname al dat men van plan is deze activiteit af te stoten of te ontmantelen.

    De Kweker realiseerde in 2018 een omzet van 131 miljoen euro.

    Met de overname neemt het marktaandeel van Sligro in de Nederlandse foodservicemarkt naar verwachting op jaarbasis met circa 1,5 procent toe.

    Het aandeel Sligro Food Group sloot maandag 0,8 procent hoger op 33,80 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  8. Bert.f 13 juli 2019 15:33

    Toch even een Reactie op het artikel over met Richard Hogewerf.

    Het begint steeds meer duidelijk te worden, dat Sligro meer en meer anderen de schuld geeft van hun eigen falend systeem en uitvoeren daarvan.
    Nee als er iets fout gaat word eerst de klant verteld dan zal je het wel niet goed hebben vermeld.
    Allemaal protocolsletjes die klanten een doolhof insturen, waar ze niet meer uit komen en Sligro zelf ook niet meer.

    Als ik dit interview met Mr Richard Hogewerf word ik eigenlijk best pissig, want de werkelijkheid
    is namelijk helemaal niet zoals Meneertje daar verteld.
    Ik zal bij de desbetreffende punten de waarheid vermelden, en ga nou achteraf niet zeiken over
    een gefrustreerde ex collega. Nee ik geef al maanden aan dat deze deal Sligro en Heineken langzaam naar de afgrond brengt. "en dan bedoel ik in NL aan de Horeca"
    En helaas mijn voorspelling was juist, en is juist klanten zijn massaal aan het weglopen.
    En achter de schermen weten ze het ook niet meer, het is 1 grote puinhoop en personeel
    wat elke dag geconfronteerd word met frustratie en ongeloof. Klanten die klagen steen en been
    over facturen en creditnota's die niet kloppen. En eindigen in strijd met Sligro waar sligro de fout bij
    de klant neer legt.

    Mijn Conclusie het kapot bezuinigen van Mr Van Boxmeer heeft Heineken NL totaal de afgrond
    ingeduwd, met als laatste actie het bezorgen aan de klant aan Sligro over te dragen.
    En deze actie was ondoordacht en NIET uitvoerbaar, en dit is door vele en heel veel mensen al
    gelijk aangegeven maar de grote heren wisten het allemaal beter.

    En waar zijn die heren nu? kom maar met je reactie's een gefrustreerde ex werknemer.
    WAAR ZIJN DE HEREN DIE HET WEL EVEN ZOUDEN DOEN ???
    Richard Hogewerf (33) zegt
    Waar ging het mis? Meerdere factoren speelden Sligro parten. Door de overname was het rommelig in het distributiecentrum.
    - Met andere woorden niet goed voorbereid, en onderschat !
    En misschien naar het personeel moeten luisteren en niet een arrogante houding aannemen
    van weten het allemaal beter "want met die instelling kwam Sligro even binnen wandelen bij
    filialen van Heineken "
    Veel medewerkers van Heineken vertrokken met een ontslagpremie waardoor de stabiele basis in het magazijn verdween. Er kwam een nieuw team bestaande uit veelal onervaren medewerkers. De aanwas van personeel was bovendien mager. Tijdens Koningsdag was er een flink tekort.

    - Dat er personeel weg ging dat klopt, maar dat had veel te maken met hoe Sligro op de eerste
    dagen binnen kwam.
    Arrogant en ze wisten het allemaal beter, ja dan moet je niet verwachten dat mensen die toch
    al een klap te verwerken hadden nog gaan rennen voor je.
    de aansturing van nieuw personeel " veel al Polen en Litouwers" was een grote frustratie voor
    de toch al geïrriteerde chauffeurs.
    En het voornaamste reden van vertrek het protocollen systeem van Sligro wat ouderwets en
    niet anders dan voor problemen zouden zorgen " wat nu ook aantoonbaar is" facturatie en
    credit nota's van klanten kloppen niet en dat is gewoon not dun.
    Dit zorgt voor veel irritatie bij de klant, en chauffeurs krijgen dit dagelijks te horen en dat knaagt,
    En er word gewoon niet geluisterd en het veranderd niet !
    Daardoor gaan mensen lopen, en die gene die blijven hebben een instelling van jullie weten het
    toch beter.

    "Het was ook moeilijk dat Heineken zijn klanten nooit duidelijkheid verschafte over wat wel en niet mogelijk was," zegt Dirk van Iperen (44), directeur Sligro bezorgservice. "Het was van: bestel maar wat je wil, alles kan, niets is te gek voor ons. Maar dat was het wel. Er zitten grenzen aan onze flexibiliteit. Je kunt niet driehonderd klanten een dag voor Koningsdag tientallen fusten bier laten bestellen en dat dezelfde middag leveren."
    Kijk wat Dirk van Iperen zegd is totalen onzin en blijkt maar weer hoe Arrogant je moet zijn om dit
    op deze manier te verkondigen. Wat hij misschien bedoeld is dat met het protocollen systeem van Sligro je zulke situatie's niet kan verwerken. Omdat in het protocollen systeem niemand flexibel kan en vooral MAG zijn. En daar lag juist de kracht van Heineken het personeel van telefonie, planning chauffeurs inc de Klant communiceerde vlekkeloos.

    Chauffeurs wisten de Situatie bij klanten wanneer ze hun extra bestelling konden ontvangen en communiceerde dit met de planning. Bestellingen werden juist naar voren gehaald om de drukte te ontzien. Dit werd ook gedaan door de telefonie en klanten waren dit gewent.
    Nieuwe klanten werden door de chauffeur geholpen met plannen en advies, om voortijdig hun bestelling door te geven.
    Wat Mr tje daarboven dus vermeld is totale onzin, er zullen best klanten zijn geweest die op het laatst hebben besteld. maar dat kan in mijn ogen alleen het resultaat zijn dat een chauffeur op die route ontslag heeft genomen. Dat de klant niet het advies heeft gekregen om eerder te bestellen door de telefonie omdat er onervaren personeel heeft gezeten.
    Wat dus concludeert dat Sligro het zelf heeft veroorzaakt door zijn WIJ WETEN HET ALLEMAAL
    BETER HOUDING.
  9. Bert.f 13 juli 2019 15:33
    En ik zou iedereen die weer gaat zeiken over frustreerde Ex werknemer, ga eens praten met een
    kroeg baas en je zult het zelfde antwoord krijgen. Mijn chauffeur zorgen altijd dat alles in kannen
    en kruiken was. Ik hoefde alleen maar mijn bestelling door te geven en dan kwam het goed.

    Waar Sligro zich een heel jaar voorbereidt ?
    Wat heeft Sligro nou een heel jaar gedaan om zich voor te bereiden wat een gelul, wat is er voorbereid dan kan iemand het mij vertellen. O JA ZE HEBBEN DUIZENDEN ONGESCHIKTE
    ROLCONTAINERS BESTELD ERGENS IN CHINA OF ZO DIE ONGESCHIKT ZIJN.
    WAT ZOU DAT GEKOST HEBBEN ? WIE IS DE VERANTWOORDELIJKE PERSOON ?
    En dan deze opmerking echt je zet elke cafe eigenaar te kakken als je dat zegt om je eigen ego
    te strelen echt respectloos en onbeschoft typisch Sligro Arrogantie.

    willen horecaondernemers en café-eigenaren nog wel eens laconiek omspringen met de feestdag, merken Van Iperen en Hogewerf. Wat vaak gebeurt, is dat een café-eigenaar de dag voor Koningsdag wakker wordt en denkt: ik heb bier nodig. Hij plaatst een bestelling en verwacht het diezelfde middag te ontvangen.
    Een dag voor Koningsdag wakker worden, JA SORRY WAT MOET IK NOG ZEGGEN
    SORRY MENEER IPEREN EN HOGEWERF JE SNAPT ER GEEN FLIKKER VAN ALS JE ZO IETS IN EEN PUBLIEKELIJK INTERVIEW VERKONDIGD.

    En ik snap ook niet dat deze 2 mensen niet op het matje hebben moeten komen en hun excuses hebben moeten aanbieden,
    ik kan maar 1 ding zeggen had ik maar geen gelijk gehad, had Sligro zich maar niet laten foppen door Mr Van Boxmeer. Want nu zitten ze met een contract waar ze zich geen raad meer me weten.
    En we zullen donderdag zien wat de aandeelhouders van de cijfers zullen vinden, maar een drastische verandering zie ik in het verschiet. Want aandeelhouders willen geld overhouden en niet op de bodem blijven hangen.
    Op deze manier verder gaan is zelfmoord, Sligro heeft zich laten verleiden en zal toch echt een beslissing moeten nemen de dood of de gladiolen.
    En dat mag Mr Van Boxmeer aangerekend worden die wist dondergoed dat dit zou gebeuren en die heeft ook een hoop uit te leggen waarom klanten massaal naar Hertog-Jan overstappen.
    Alleen in Asia en China en Afrika moet het niet zogenaamd goed gaan, hou je klanten vast die je groot hebben gemaakt en daar faalt Heineken enorm de laatste 8 jaar onder Van Boxmeer maar dat lees je nooit in de bladen en dat word niet vermeld bij de aandeelvergadering.
    Zou zeggen rij eens door je dorp of stad, en kijk eens naar de horeca gevels welke lampen er aan de gevel hangen. Die ronde van Heineken zijn langzaam aan het verdwijnen.
    En nee ik ben geen gefrustreerde Ex Heineken medewerker, ik ben een lachende ex Heineken medewerker die ziet dat de Arrogantie het verliest van de kennis en hard werkende mens.
    Succes op naar donderdag
  10. Dividend Hunter 18 juli 2019 08:08
    Haljaarcijfers : Interim-dividend 2019 Sligro:

    Op basis van de halfjaarcijfers 2019 en de sterke financiële positie van de Groep is, conform ons dividendbeleid, besloten een interim-dividend uit te keren. Het interim-dividend bedraagt € 0,55 per aandeel en wordt betaalbaar gesteld op maandag 30 september 2019. De ex dividend datum is
    vrijdag 20 september 2019 en de record datum is maandag 23 september 2019.

    Aanvullende info: dividendinfo.nl/sligro

    Voor de actuele en complete dividend kalender 2019:

    dividendinfo.nl/dividend-en-beursagen...
  11. RT2014 18 juli 2019 09:21
    Matige cijfers. Omzet ligt op z'n gat en de winstgevendheid kachelt achteruit. Sligro wijt het aan uitdagende marktomstandigheden, maar daar kan ik moeilijk inkomen als ik naar de concurrentie kijk.

    Outlook geeft ook niet bepaald vertrouwen:
    De ontwikkeling van het consumentenvertrouwen duidt op een aanhoudende druk op de marktontwikkeling. Wij gaan uit van een relatief vlakke markt, waarbij sprake is van inflatie tussen 1,5% en 2,0% en dus volumedaling. Een guur klimaat waarin we voor omzetgroei zullen blijven gaan in combinatie met kostenmanagement om
    zowel kosteninflatie als volumedruk op te kunnen vangen. Daarnaast blijven wij inzetten op de strategische programma’s voor de toekomst.

    Wij verwachten in Nederland na de zomer de eerste pandintegratie van Heineken te voltooien om daarna tot eind 2020 alle integraties af te ronden, conform plan. In Amsterdam zullen we in 2020 na de Heineken integratie ook de integratie van Wheere afronden. Onze SAP implementatie in België verwachten we binnen timing en begroting te realiseren in 2020. In Antwerpen is omzetgroei de sleutel tot een verbetering van het rendement en een basis om het vestigingsnetwerk verder te vergroten.
    De combinatie van uitdagende marktomstandigheden vandaag en de inspanningen op belangrijke programma’s voor morgen geven op korte termijn nog druk op onze resultaten. Wij geloven in de gekozen koers voor de middellange termijn
    en zullen daarop blijven inzetten. Wij geven geen concrete
    voorspellingen voor de jaarresultaten.


    Het herstel lijkt kennelijk vooralsnog te moeten komen van het rationaliseren van de organisatie.
  12. RT2014 18 juli 2019 09:54
    Sligro (advies KBC Securities: "Opbouwen" - koersdoel 37,50 euro)
    Sligro rapporteerde voor de eerste jaarhelft een omzet van 1,1 miljard euro (KBCS: 1,2 miljard euro), +0,4% op jaarbasis. Organisch steeg de sales met 0,4%. De omzet daalde met 0,1% in Nederland en steeg met 5,6% in België. Inclusief de impact van IFRS bedroegen de EBITDA en EBIT respectievelijk € 56 miljoen (KBCS: € 69 miljoen) en € 18 miljoen (KBCS: € 29 miljoen). Sligro publiceerde een nettowinst van 16 miljoen euro (KBCS: € 21 miljoen). De nettoschuld inclusief IFRS 16 (€ 168 miljoen) bedroeg 453 miljoen euro (dus 289 miljoen euro exclusief het effect van IFRS 16). Gezien haar financiële positie zal de groep een interimdividend van 0,55 euro per aandeel (ex-datum: 20 september) uitkeren.

    Qua vooruitzichten wijst Sligro op een voortdurende druk op de markt en gaat het uit van een vlakke markt (incl. 1,5-2,0% inflatie). In deze markt zal Sligro een impuls trachten te geven aan de omzetgroei en zich richten op kostenbeheersing. Sligro erkent dat de huidige marktomstandigheden in combinatie met de investeringen voor de toekomst de prestaties op korte termijn onder druk zetten, maar het bedrijf houdt vast aan zijn middellangetermijndoelstellingen. Zoals gebruikelijk geeft het bedrijf geen guidance voor de rest van het jaar.

    De visie van KBC Securities: De verkoop van EMTE zal van Sligro een dedicated foodservice-speler maken en dat verbetert volgens KBC Securities-analist Alan Vandenberghe de vergelijkbaarheid. Hij beschouwt 2019 als een overgangsjaar door de beperkte synergieën van de Heineken deal, de geleidelijke opleving in België en de IT-investeringen. Nu de IT- en fysieke integratie van Heineken aan het eind van het jaar is afgerond, verwacht hij dat de synergieën vanaf 2020 in de P&L zullen worden gereflecteerd, met een volledig effect dat in 2021 wordt verwacht. Voor 2019 en daarna ziet hij ruimte voor verdere margeverbetering en is hij ervan overtuigd dat Sligro's ambitie om een EBITA-marge van 5,0% te bereiken realistisch is. Voorlopig handhaaft hij zijn koersdoel en "Opbouwen"-advies. Hij verwacht vandaag wel een negatieve koersreactie voor het aandeel
237 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 12 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.