Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

TomTom maart 2019

1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 82 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 14 maart 2019 16:20
    quote:

    Hoopmazzel schreef op 14 maart 2019 16:07:

    Ik wil weleens wat verdienen aan Tommie.Het is elke dag een gesukkel van die koers van heb ik jou daar.Volgende week nog even afwachten.
    Misschien krijgen de aandeelhouders maandag een flitsend betoog van HG over de onderwaardering nu en een toekomstvisie van heb ik jou daar!.
    Is een non-event. Founders gaan besluit nemen om zichzelf € 82.500.000,00 cash over te maken.

    Vraag me af hoe het personeel van TomTom kijkt naar hun aandelenopties. Niet bepaald een groeiaandeel tot nog toe.

    BAVA is nu eenmaal verplicht. Iedereen op tijd weer naar huis.

  2. PentaGoNix 14 maart 2019 16:20
    quote:

    Hoopmazzel schreef op 14 maart 2019 16:07:

    Ik wil weleens wat verdienen aan Tommie.Het is elke dag een gesukkel van die koers van heb ik jou daar.Volgende week nog even afwachten.
    Misschien krijgen de aandeelhouders maandag een flitsend betoog van HG over de onderwaardering nu en een toekomstvisie van heb ik jou daar!.
    Hahahahahahahaha .........................
  3. forum rang 7 sniklaas 14 maart 2019 16:59
    quote:

    martinmartin schreef op 14 maart 2019 16:03:

    [...]

    Ik ben misschien een van de weinigen hier die altijd heeft aangegeven zwaar verlies te hebben geleden met mijn participatie in TT.

    Tot op heden bedraagt mijn procentueel verlies over de hele looptijd nog steeds ca 30%.
    Indien je mij goed had gelezen zie ik dat een beetje anders ik had een verlies van 90% en heb daarna een goed besluit genomen om van daaruit dat verlies terug te brengen naar 30%.

    Je kunt de terugkeer naar 7,60 euro vanaf 4 euro als winst beschouwen.
    Alhoewel terecht wil ik niet zover gaan, de uitgangspositie die met Hd-maps is opgebouwd geeft mij het vertrouwen dat ik minimaal een redelijke vergoeding krijg van mijn investering op het eind van de rit.
    Martin, zijn er vele geweest, mezelf inclusief die op dit forum hun verliezen met @TT hebben gemeld, zoals in 2016 en 2017 waar de positie schommelde tussen de 30 en 40% in de min en waar de winsten van andere fondsen voor evenwicht moesten zorgen.

    Ikzelf heb lange tijd @TT 'gekoppeld' aan @DL en later aan @DAIMLER om het verlies met @TT draaglijk te houden voordat ik in 2017 de ommezwaai heb gemaakt van BUY&HOLD naar handelen met dit aandeel op de spaarzame momenten en heeft net als bij jouw goed uitgepakt.

    Sedert medio vorig jaar idem als in 2015, 2016 en een deel van 2017 weer terug in de BUY&HOLD stand te wachten op een redelijke vergoeding.

    De hoogte van deze redelijke vergoeding kan voor iedereen verschillend zijn, er zijn mensen die met de IPO zijn ingestapt en het daarbij hebben gelaten en er zijn mensen die zijn ingestapt aan een euro of 3 'a 4 en die zitten al jaren nagenoeg risicoloos op rozen.

    Ikzelf ben in 2015 ingestapt aan 10,21 vanwege de hype en potentie en had verwacht binnen een termijn van 12...24 maanden rond de 100% rendement te kunnen behalen. Heeft anders uitgepakt en ben nu tevreden met een koers van 10,11, 12 euro binnen een termijn van hopelijk 6....18 maanden!

    Je hebt al vaker mogelijke koersdoelen genoemd maar wat is momenteel voor jouw een redelijke vergoeding en binnen welke termijn?
  4. [verwijderd] 14 maart 2019 17:19
    Bij een verkoop nu denk ik dat FFF minimaal 25-30 euro willen zien tijdlijn 3-6 maanden.

    Bij een zelfstandige voortzetting van A&E heb je het al snel over 2023-2024 om het marktaandeel van TT in die markt met enige zekerheid te kunnen inschatten en daar hoort een koers bij tussen 2 en 200 euro.
  5. forum rang 6 pwijsneus 14 maart 2019 17:27
    quote:

    martinmartin schreef op 14 maart 2019 17:19:

    Bij een verkoop nu denk ik dat FFF minimaal 25-30 euro willen zien tijdlijn 3-6 maanden.

    Bij een zelfstandige voortzetting van A&E heb je het al snel over 2023-2024 om het marktaandeel van TT in die markt met enige zekerheid te kunnen inschatten en daar hoort een koers bij tussen 2 en 200 euro.


    Dit is op zijn zachts gezegd ook een beetje out-of-touch met de realiteit.
  6. forum rang 7 JP Samosa 14 maart 2019 17:39
    quote:

    martinmartin schreef op 14 maart 2019 17:19:

    Bij een verkoop nu denk ik dat FFF minimaal 25-30 euro willen zien tijdlijn 3-6 maanden.

    Bij een zelfstandige voortzetting van A&E heb je het al snel over 2023-2024 om het marktaandeel van TT in die markt met enige zekerheid te kunnen inschatten en daar hoort een koers bij tussen 2 en 200 euro.
    Martin,
    Ik waardeer je eerlijkheid.
    30% verlies valt dan nog enigzins mee (plus 10 jaar dood geld natuurlijk)

    Ik moest wel keihard lachen bij je koersdoel voor 200 euro in 2024.
    Nix mis met groot dromen hoor .....

    Succes
  7. forum rang 4 marathon 11 14 maart 2019 17:46
    quote:

    Señor Acero schreef op 14 maart 2019 17:39:

    [...]

    Martin,
    Ik waardeer je eerlijkheid.
    30% verlies valt dan nog enigzins mee (plus 10 jaar dood geld natuurlijk)

    Ik moest wel keihard lachen bij je koersdoel voor 200 euro in 2024.
    Nix mis met groot dromen hoor .....

    Succes
    Maar als de Markt dan 12 miljard is en TT heeft 30% marktaandeel met 90% marge dan praat je ruwweg over een WPA van €10 en dan is die €200 toch niet eens zo gek. Of maak ik een rekenfout?
  8. forum rang 7 sniklaas 14 maart 2019 17:52
    quote:

    martinmartin schreef op 14 maart 2019 17:19:

    Bij een verkoop nu denk ik dat FFF minimaal 25-30 euro willen zien tijdlijn 3-6 maanden.

    Bij een zelfstandige voortzetting van A&E heb je het al snel over 2023-2024 om het marktaandeel van TT in die markt met enige zekerheid te kunnen inschatten en daar hoort een koers bij tussen 2 en 200 euro.
    Martin, we verschillen vaak van mening maar wanneer het aan de Nederlandse beurs genoteerde (+/- 140 mio stukken) aandeel @TT in 2023 of 2014 meer dan 100 euro p/s koerst kom ik jouw persoonlijk in Thailand complimenteren.

    Heel erg graag zou ik dat vliegticket inclusief alle vliegschaamte klimaat compensaties willen boeken!

    Succes..........Peter
  9. forum rang 7 sniklaas 14 maart 2019 17:53
    quote:

    marathon 11 schreef op 14 maart 2019 17:46:

    [...]
    Maar als de Markt dan 12 miljard is en TT heeft 30% marktaandeel met 90% marge dan praat je ruwweg over een WPA van €10 en dan is die €200 toch niet eens zo gek. Of maak ik een rekenfout?
    K/W van 20 is niet eens duur voor een TECH aandeel..
  10. forum rang 6 pwijsneus 14 maart 2019 18:01
    quote:

    marathon 11 schreef op 14 maart 2019 17:46:

    [...]
    Maar als de Markt dan 12 miljard is en TT heeft 30% marktaandeel met 90% marge dan praat je ruwweg over een WPA van €10 en dan is die €200 toch niet eens zo gek. Of maak ik een rekenfout?
    Ja, we weten niet of de markt een omvang heeft van 12 miljard. Ook niet of TomTom 30% marktaandeel heeft.

    Achja, tegen die tijd is Google natuurlijk allang overgenomen door Tomtom, en zijn 3D-kaarten het nieuwe goud voor vliegende auto's.
  11. forum rang 4 marathon 11 14 maart 2019 18:26
    quote:

    pwijsneus schreef op 14 maart 2019 18:01:

    [...]

    Ja, we weten niet of de markt een omvang heeft van 12 miljard. Ook niet of TomTom 30% marktaandeel heeft.

    Achja, tegen die tijd is Google natuurlijk allang overgenomen door Tomtom, en zijn 3D-kaarten het nieuwe goud voor vliegende auto's.
    Ik begrijp dat jij van alle componenten die het succes van atT bepalen uitgaat van het negatiefste scenario.
    Ja dan heb jij natuurlijk helemaal gelijk en doe je jouw naam meer dan eer aan.
  12. forum rang 7 sniklaas 14 maart 2019 18:27
    quote:

    pwijsneus schreef op 14 maart 2019 18:01:

    [...]

    Ja, we weten niet of de markt een omvang heeft van 12 miljard. Ook niet of TomTom 30% marktaandeel heeft.

    Achja, tegen die tijd is Google natuurlijk allang overgenomen door Tomtom, en zijn 3D-kaarten het nieuwe goud voor vliegende auto's.
    nee hoor tegen die tijd beamen we mensen en goederen van A naar B door gebruik te maken van coördinatie punten die in het grijze verleden ook met kompas, sextant en kaart werden gebruikt maar dan de gedigitaliseerde variant..
  13. forum rang 4 marathon 11 14 maart 2019 18:37
    quote:

    sniklaas schreef op 14 maart 2019 18:27:

    [...]nee hoor tegen die tijd beamen we mensen en goederen van A naar B door gebruik te maken van coördinatie punten die in het grijze verleden ook met kompas, sextant en kaart werden gebruikt maar dan de gedigitaliseerde variant..
    Dat beamen lijkt me wel wat. Goed voor de vermindering van de CO2 uitstoot en je kunt er moeiteloos een hele rits vriendinnen op nahouden. Al een idee wanneer de eerste testjes worden gepland? Ben beschikbaar als testpersoon!
  14. forum rang 7 sniklaas 14 maart 2019 18:50
    quote:

    marathon 11 schreef op 14 maart 2019 18:37:

    [...]
    Dat beamen lijkt me wel wat. Goed voor de vermindering van de CO2 uitstoot en je kunt er moeiteloos een hele rits vriendinnen op nahouden. Al een idee wanneer de eerste testjes worden gepland? Ben beschikbaar als testpersoon!
    exacte datums voor de eerste proeven met mensen zijn nog niet bekendgemaakt en wanneer ik ergens een intekenlijst tegenkom plaats ik deze op dit forum..
    Kan zomaar gebeuren dat bij het beamen elke vriendin een Marathon deel krijgt!
  15. Prop. 14 maart 2019 19:18
    Ik denk dat maandag duidelijk gaat worden waar dit aandeel naar toegaat, als HG tijdena de BVA geen duidelijke woorden kan zeggen wat de potentie is van dit aandeel dan gaat het nooit meer gebeuren. Met een gelimiteerd downside ga ik een beperkte positie aanhouden. Maar maandag kan het de startsignaal zijn voor een enorme stijging.
  16. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 14 maart 2019 20:33
    quote:

    Prop. schreef op 14 maart 2019 19:18:

    Ik denk dat maandag duidelijk gaat worden waar dit aandeel naar toegaat, als HG tijdena de BVA geen duidelijke woorden kan zeggen wat de potentie is van dit aandeel dan gaat het nooit meer gebeuren. Met een gelimiteerd downside ga ik een beperkte positie aanhouden. Maar maandag kan het de startsignaal zijn voor een enorme stijging.
    Ik ga voor een positieve en duidelijk door HG aangegeven richting cq toekomst TomTom waarbij hij openheid geeft en aandeelhouderswaarde gaat creeren.

    Zo niet dan wordt het de basis voor een mogelijk later proces tegen HG en het verantwoordelijke management!
1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 82 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.