Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel HEIJMANS KON AEX:HEIJM.NL, NL0009269109

Laatste koers (eur) Verschil Volume
27,950   +0,050   (+0,18%) Dagrange 27,500 - 28,200 59.140   Gem. (3M) 97,5K

Eerste kwartaal '19

373 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 19 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. lokeend 6 maart 2019 15:00
    Een beetje bouwbedrijf moet toch met gemak 3-4% winst kunnen maken (45-60miljoen) in huidige markt.

    Harry mens had zich voor de cijfers volgekocht met aandelen en verslikte zich spontaan in zijn wijn toen de cijfers kwamen.

    De cijfers 2019 zullen vast beter worden dan 2018 anders gaat er echt iets niet goed!

  2. forum rang 4 tradersonly 6 maart 2019 18:15
    In 2018 zat ook een last van 10 miljoen inzake Tennet. Wanneer de Arbitrage hieromtrent gunstig uitpakt én Heijmans dit jaar een verdere verbetering laat zien van de resultaten (hetwelk ze zelf verwachten) dan kan er dit jaar zomaar 30-40 miljoen winst behaald worden. Een koers van 12,50-15 is dan zeker op zijn plaats. Zeker als ze ook dividend hervatten volgend jaar, wat weer een nieuwe groep beleggers kan aantrekken.
  3. salud 7 maart 2019 13:58
    @tradersonly: En als de arbitrage niet gunstig uitvalt minus het verschil van de nieuwe aanbesteding en minimaal een jaar achterstand op de nieuwe hoogspanningslijn en de daaruit voortvloeiende kosten.
    Plus het verlies aan verspeelde toekomstige projecten met Tennet.
    Hoe hoog schat je dát in?
    Komen er dan nog nieuwe beleggers en hoe hoog wordt het dividend dan?
    Durf je die zwartgallige schatting ook te maken?
  4. salud 7 maart 2019 15:05
    -3% op € 9,70 ... stond íe in januari 2015 ook op.
    Zit wel progressie in volgens tradersonly.
    Mag hopen dat hij een keer gelijk krijgt en dat Heijhut eens een keer geen brokken maakt voordat de volgende economische neergang de bouw weer treft.
    Is natuurlijk ook eigenbelang want ik zit er nog steeds in, maar echt leuk vind ik het tot op heden niet.
  5. forum rang 4 tradersonly 7 maart 2019 17:13
    Heeft ook op 4,50 gestaan.. Het is maar net welke periode je bekijkt en voor welke prijs je er gemiddeld in zit.
    50 daags gemiddelde bedraagt nu 9,26. Zitten we nu zo'n 40 cent boven.
    In vergelijking met de recente top op 11,50 is de koers 16% gezakt. Wie hebben er gelijk? geen idee. Markt is vaker grillig en Heijmans al helemaal. Ik hou ze lekker vast en koop bij grote dips bij.
  6. salud 7 maart 2019 22:28
    @shutterspeedy: Huizenbouw is genoeg te verdienen voor ze: www.domywstylu.pl
    En hier in Spanje waar ik woon staan een miljoen miljaar geschoolde bouwvakkers, ingenieurs en andere techneuten te trappelen om naar het koude noorden te verkassen.Klaar om de volgende hoge snelheidslijn voor treinen te bouwen, of een vliegveld. De financiële specialisten en it-ers komen mee en de complete mobiele ziekenhuizen inclusief staf en omliggende infra komt ook als je er om vraagt. De mensen zijn niet aan hun land gebonden zoals menig Nederlandse arbeider. Deze mensen (Polen en Spanjaarden) zijn meer internationaal gericht als je denkt en overal inzetbaar.
  7. Asciim 13 maart 2019 10:25
    Werkzaamheden verbreding A1 Apeldoorn – Azelo uitgebreid
    Heijmans gaat op de A1 Apeldoorn – Azelo de weggedeelten tussen Deventer – Deventer-Oost en tussen Rijssen – Azelo uitbreiden. Dit is een aanvulling op de werkzaamheden voor fase 1, die Heijmans eerder gegund kreeg. Heijmans voert deze aanvulling op het project (design & construct) met een waarde van circa € 45 miljoen uit in opdracht van Rijkswaterstaat. Hiermee hebben de opdrachten rondom de uitbreiding A1 Apeldoorn - Azelo voor Heijmans een totale waarde van circa € 175 miljoen.

    De aanvullende opdracht omvat het ontwerpen en realiseren van de uitbreiding van de A1 tussen Deventer en Deventer-Oost naar 2x3 volledige rijstrokken en een vluchtstrook in beide richtingen. Daarnaast wordt het weggedeelte tussen Rijssen en knooppunt Azelo verbreed naar 2x3 rijstroken. Deze weggedeelten hebben een gezamenlijke lengte van circa 12 kilometer. De verbreding van deze weggedeelten was oorspronkelijk gepland in 2024-2028, maar worden in de planning naar voren gehaald en al in 2020 en 2021 uitgevoerd.

    Startsein fase 1
    In juni 2018 gunde Rijkswaterstaat Heijmans fase 1 voor de verbreding A1 Apeldoorn – Azelo. Vandaag geeft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) officieel het startsein voor de werkzaamheden op de A1 tussen Twello en Deventer en tussen Deventer-Oost en Rijssen.

    Verbreding A1 Apeldoorn-Azelo
    Toenemend vrachtverkeer zorgt voor veel vertraging op de A1 Oost tussen Apeldoorn en Azelo. Dit traject is een belangrijke verbinding tussen economische gebieden binnen en buiten Nederland. Goede doorstroming op deze route is belangrijk voor de bereikbaarheid en economische ontwikkeling van de regio. Daarom werken rijk en regio samen aan het vergroten van de capaciteit van de A1 Oost.

  8. [verwijderd] 13 maart 2019 11:58
    Nog even een positieve reminder; dividend passeren om meer kostenefficient te worden is prima voor de komende termijn.
    Passage uit DFT stuk van 21 feb 2019:
    Topman Ton Hillen wees daar in een toelichting ook op. Hij benadrukte dat, om in de toekomst aan de grote woningbehoefte te voldoen, landelijke regie nodig is. ,,Daarbij moeten nieuwe ontwikkellocaties binnen- en buitenstedelijk worden aangewezen'', aldus Hillen.
    Over het afgelopen jaar keert de onderneming geen dividend uit, omdat het zijn balans verder wil versterken. De kapitaalkosten zullen verder verbeteren vanwege verschillende stappen die de afgelopen tijd zijn genomen, zoals het herfinancieren van de bankleningen.
    Voor dit jaar voorziet de bouwer een vergelijkbare omzet als in 2018. Een daling van de opbrengsten bij Infra vanwege een selectief aannamebeleid zal daarbij worden gecompenseerd door de andere activiteiten. Uitgaande van ongewijzigde marktomstandigheden zullen de algehele resultaten verbeteren, aldus Heijmans.
373 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 19 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.