Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,245   0,000   (0,00%) Dagrange 5,200 - 5,340 124.392   Gem. (3M) 179,9K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 186 187 188 189 190 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 januari 2019 22:27
    Dank Justin,

    ik ben zwaar teleurgesteld in al die jaren dat ik TT volg. Heel veel kansen heb laten liggen in andere aandelen , een wijze les geleerd.
    Alleen ik denk nog steeds dat er veel meer waarde in TT zit en dat er opeens een bod ligt van founders , of wie dan ook...
    alleen dat kan morgen maar ook over 2 jaar zijn. met alle tussentijdse korte stijgingen, snelle dalingen etc etc Ik kan het eigenlijk niet meer aanzien wat een gekloot met de koers..
    dus dan maar Gala nemen, beetje ASMI, ING en Post, en verder TT maar tot een klein portie afbouwen...het is lastig na al die jaren er de brui aan te geven, maar aan de ander kant, waarom al die ellende voor nog een 1a2 euro extra , lastig hoor
  2. forum rang 4 shaai 22 januari 2019 22:33
    quote:

    ovanspaend schreef op 22 januari 2019 20:51:

    [...]

    Lekker zelf in elkaar gezet. Fake. Dan hadden ze dit wel in het persbericht erbij gezet.
    je kan natuurlijk gewon IR mailen en vragen of ze dit hebben geschreven. Lijkt mij wel, lijkt mij logisch, en lijkt mij zelfs strafbaar van Justin indien hij dit had verzonnen, en alleen daarom al uiterst onwaarschijnlijk.
  3. bart1805 22 januari 2019 22:49
    quote:

    ~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:47:

    [...]

    Nota bene: ik heet geen Marc
    =====

    Hi Marc,

    Thank you for your contact.

    Telematics purchases certain products and services from TomTom, notably map and traffic data, and will continue to do so under Bridgestone’s ownership pursuant to a long-term agreement that includes customary supply of probe data to TomTom.


    Best regards,
    IR team

    TomTom Investor Relations | ir@tomtom.com | +31 (0) 20 757 5194 office
    TomTom N.V. | De Ruyterkade 154 | 1011 AC Amsterdam | The Netherlands | www.tomtom.com
    Dit verrast je? Was wel erg hilarisch geweest als de eerste actie van de nieuwe eigenaar was geweest om de lijn met TomTom direct door te knippen. Als dat al zou kunnen.
  4. Energy 22 januari 2019 22:52
    Klopt die info heb ik ook van ir gekregen. Kan best zijn dat Bridgestone in verhouding iets meer betaalt voor maps en traffic de komende jaren.

    Zo maak je een deal 905 miljoen in 1 keer en de komende 5 jaar betaalt Bridgestone bijvoorbeeld nog 50 miljoen per jaar plus de data blijft bij tt.

    Voordeel is dat wpa voor tt nu hoger is voor de komende jaren.

    Hg is slimmer(sluwer) dan velen denken.

    quote:

    ~Justin~ schreef op 22 januari 2019 20:30:

    [...]

    Zie mijn post van hierboven. Er is een licentie deal. Je kunt dit ook bij IR navragen. Ze zullen de hoogte ervan niet laten weten, maar bij Automotive betaal je al gauw 50 euro voor maps en traffic.

    Laat TomTom nu een deal gesloten hebben waarbij BridgeStone "slechts" 20 euro per gebruiker Telematics hoeft te betalen voor de maps en traffic licentie. Bij 900.000 users is dit 18 miljoen euro per jaar.

    BridgeStone heeft een immens groot dealer netwerk en klanten database aan wie ze nu Telematics diensten gaan verkopen. Die groep van 900.000 gaat dit heel sterk in de lift. Veel sterker dan onder hoede van TomTom. Dit gaat organische groei opleveren aan licentie inkomsten voor TomTom.

    Het komt op mij over als een weloverwogen deal. Er waren meerdere gegadigden, ik denk niet dat de rest is afgehaakt en dat het dan maar BridgeStone moest worden. Ik denk dat dit de betere deal was. Probe data geven aan HERE is niet verstandig en met andere partijen was wellicht minder licentie te sluiten of zit er minder groei in het vooruitzicht.
  5. [verwijderd] 22 januari 2019 23:02
    Bridgestone respecteert (verplicht) de bestaande licentie-deals met TomTom. Daarmee blijft TomTom profiteren van de bestaande en nog groeiende afname bij Enterprise van de producten door Telematics.

    Daarnaast 13-14x ebitda18 betaald voor Telematics, dit terwijl TomTom zelf ca. 7x ebitda doet op de beurs. Mooie deal dus.

    Ook de opmerking in het FD dat TomTom de banden met Microsoft Azure gaat aanhalen mbt zelfrijdende auto’s vind ik interessant.
  6. forum rang 4 moneypocket 22 januari 2019 23:05
    quote:

    Was here schreef op 22 januari 2019 22:52:

    Klopt die info heb ik ook van ir gekregen. Kan best zijn dat Bridgestone in verhouding iets meer betaalt voor maps en traffic de komende jaren.

    Zo maak je een deal 905 miljoen in 1 keer en de komende 5 jaar betaalt Bridgestone bijvoorbeeld nog 50 miljoen per jaar plus de data blijft bij tt.

    Voordeel is dat wpa voor tt nu hoger is voor de komende jaren.

    Hg is slimmer(sluwer) dan velen denken.

    [...]
    Van de site van Bridgestone:

    Bridgestone krijgt ongekende inzichten in de bedrijfsomstandigheden van voertuigen en banden en kan gebruikmaken van een groeiend geïnstalleerd gebruikersbestand van 860.000 voertuigen dat 200 miljoen gegevenspunten per dag communiceert.
  7. [verwijderd] 22 januari 2019 23:07
    quote:

    bart1805 schreef op 22 januari 2019 22:49:

    [...]
    Dit verrast je? Was wel erg hilarisch geweest als de eerste actie van de nieuwe eigenaar was geweest om de lijn met TomTom direct door te knippen. Als dat al zou kunnen.
    Natuurlijk is het logisch dat Bridgestone of welke eigenaar dan ook de TT data blijft gebruiken. Zoals het in het persbericht staat maak ik er uit op dat die licentie inkomsten BOVENOP die 910 miljoen verkoopprijs komen. Dus niet dat er in die 910 een afkoop inbegrepen zit. Want dan zou er niet gesteld worden dat deze deal ook beneficial is voor Licensing.
  8. forum rang 4 eduardo3105 22 januari 2019 23:07
    quote:

    Was here schreef op 22 januari 2019 22:52:

    Klopt die info heb ik ook van ir gekregen. Kan best zijn dat Bridgestone in verhouding iets meer betaalt voor maps en traffic de komende jaren.

    Zo maak je een deal 905 miljoen in 1 keer en de komende 5 jaar betaalt Bridgestone bijvoorbeeld nog 50 miljoen per jaar plus de data blijft bij tt.

    Voordeel is dat wpa voor tt nu hoger is voor de komende jaren.

    Hg is slimmer(sluwer) dan velen denken.

    [...]
    Ja en daarom haalt hij straks TT voor een prikkie van de beurs
  9. [verwijderd] 22 januari 2019 23:08
    quote:

    moneypocket schreef op 22 januari 2019 23:05:

    [...]

    Van de site van Bridgestone:

    Bridgestone krijgt ongekende inzichten in de bedrijfsomstandigheden van voertuigen en banden en kan gebruikmaken van een groeiend geïnstalleerd gebruikersbestand van 860.000 voertuigen dat 200 miljoen gegevenspunten per dag communiceert.

    Oooo ja en de koers dan?????
  10. forum rang 6 ketchup 22 januari 2019 23:12

    Bestaande verplichtingen nemen nieuwe eigenaren gewoon over
    Verder heeft TT vandaag wederom een gevoelige tik gekregen en bewijst nogmaals hoe ongelofelijk kwetsbaar TT staat aan de beurs en dat gaat echt niet veranderen

    Kwestie van tijd voordat het er af gaat en het is echt te hopen dat het aandeel weet te herstellen anders gaat het helemaal weinig opleveren
  11. forum rang 4 Moneyball 22 januari 2019 23:17
    Snap al die commotie over die licensing deal hier niet. Zoals hiervoor al aangegeven; het zou vreemd zijn als de eerste van Bridgestone zou zijn het afnemen van Maps en Traffic bij een andere partij.

    En misschien ben ik abuis, maar er wordt hier ook gedaan alsof het extra inkomsten betreft. Het is echter gewoon voortzetting van...Inkomsten vanuit Telematics zaten al in Ebitda van A&E, dus daar komt niet ineens wat bij. Het zou juist verslechteren als het niet door Bridgestone zou worden afgenomen.

    Elke BU heeft gewoon zijn eigen P&L, en Telematics kosten en opbrengsten vallen gewoon weg.
  12. bart1805 22 januari 2019 23:20
    quote:

    ~Justin~ schreef op 22 januari 2019 23:07:

    [...]

    Natuurlijk is het logisch dat Bridgestone of welke eigenaar dan ook de TT data blijft gebruiken. Zoals het in het persbericht staat maak ik er uit op dat die licentie inkomsten BOVENOP die 910 miljoen verkoopprijs komen. Dus niet dat er in die 910 een afkoop inbegrepen zit. Want dan zou er niet gesteld worden dat deze deal ook beneficial is voor Licensing.
    En het is ook volkomen logisch dat dat bovenop de prijs komt. Zo hard moesten ze bij TT toch niet van dit onderdeel af?
  13. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 januari 2019 23:23
    quote:

    planet nine schreef op 22 januari 2019 17:17:

    Dat superdividend wat nu ter sprake is, is dat echt 100% zeker? Zo ja, is er ook een minimaal bedrag bekend dan? En is er ook een datum waarvoor het ook daadwerkelijk ex dividend gaat?

    Ik heb namelijk het volgende gedaan

    Koop aandelen Tom Tom 1800 stuks a 7,456
    verkoop Call TTM 4.00 09-2019 18 a 3,50

    Ben ik nu echt gek aan het worden of is dit inderdaad een constructie die haast niet fout kan?? Ik heb namelijk altijd in m'n achterhoofd nog iets van "als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het ook"
    Je achterhoofd heeft gelijk: het is te mooi om waar te zijn.

    HOE GAAT HET BIJ DAT SUPERDIVIDEND MET OPTIES?

    Daar hebben we het in een andere draad al enkele maanden geleden over gehad. Maar je kunt nu aan het rekenen gaan. In de bijlage staat hoe dat gaat (het laatste voorbeeld in de bijlage, over herkapitalisatie, is hier van toepassing).

    De datum is nog onbekend, maar stel die uitkering van € 3,25 komt op 10 september 2019 (voor hen die op 9 sep de aandelen nabeurs nog in bezit hebben). Stel de slotkoers op 9 sep is € 8,00. De theoretische openingskoers op 10 sep is dus € 4,75.
    Dan krijg je die avond van een goede broker bericht (en anders merk je het wel) dat de zg. ratio vastgesteld is op 4,75/8 = 0,5938.
    De aangekondigde 'share consolidation' (reverse stock split) is niet essentieel en laat ik hier voor het gemak buiten beschouwing.

    De uitoefenprijs van jouw geschreven calls wordt dan aangepast tot 4 x ratio = € 2,375 (zie bijlage). Dat is ruim onder de nieuwe koers, dus als je die positie nog hebt zullen je aandelen bij expiratie zeker opgevraagd worden (als dat al niet eerder gebeurd is).
    Maar pas op: de onderliggende waarde per optie wordt vergroot tot 100/ratio = afgerond 168 aandelen. Dat gebeurt door een extra contract met 68 aandelen als onderliggende waarde aan elke call in je positie toe te voegen. Afrondingsverschillen worden contant verrekend.

    Zoveel aandelen heb je niet als ze opgevraagd worden en het op leveren aankomt! Dan gaat je broker heel vervelend doen (hoge afwikkelingskosten). Zorg er dus voor dat je liefst voor dat ex-dividend gaan, maar zeker voor expiratie, zelf je positie al afgewikkeld hebt.

    P.S. De 'fair-valuemethode', waar @ketchup het in een post vandaag over had, is hier niet van toepassing.

  14. [verwijderd] 22 januari 2019 23:25
    Ik mag aannemen dat we de invloed op het orderboek pas zien in februari 2020?
    De outlook krijgen we voor 2019, dus nog mogelijkheden genoeg om niet al te enthousiast te doen. Voortreffelijk getimed voor nog een jaar downplayen.

    Ik vind het al met al geen geweldige deal en een brevet van onvermogen
    - zelf TTT niet uit te bouwen in een booming markt
    - geen investeringsmogelijkheid te zien voor het geld (hoezo ondernemers opleiden)

    Hoe goed ze ook gepositioneerd zijn in HD map/-fabriek
    - ik wil daar wel eens een keer het bewijs van zien in de vorm van financiele stappen. Niet alleen namen en samenwerkingen

    TT moet wat mij betreft
    - stoppen met zichzelf te vergelijken met een start up
    - HG moet zijn functie maar ter beschikking stellen of weg geduwd worden
    - gezien de koersontwikkeling bonussen schrappen
  15. [verwijderd] 22 januari 2019 23:34
    Vol verbazing lees ik hier weer alle meningen van de TT goeroe’s. Poppenkast blijft doorgaan..TT is echt een ongezonde verslaving voor jullie. Maar waarom..? Stel je voor dat er toch nog een keer 11 euro op de borden komt, en dan..? Je had (en kan) in veel betere fondsen veel meer rendement halen, zeker als je de laatste jaren erbij pakt en daar is het toch uiteindelijk om te doen? Jullie zitten allemaal in een slecht huwelijk met TT of het is een verslaving, of je moet je gelijk halen. Mag iedereen voor zichzelf uitzoeken
  16. forum rang 4 Moneyball 22 januari 2019 23:36
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 22 januari 2019 23:12:

    Bestaande verplichtingen nemen nieuwe eigenaren gewoon over
    Verder heeft TT vandaag wederom een gevoelige tik gekregen en bewijst nogmaals hoe ongelofelijk kwetsbaar TT staat aan de beurs en dat gaat echt niet veranderen

    Kwestie van tijd voordat het er af gaat en het is echt te hopen dat het aandeel weet te herstellen anders gaat het helemaal weinig opleveren
    De huidige waardering getuigd van nul vertrouwen in de medium tot lange termijn verdiencapaciteit van TT. Anders stond er echt een andere multiple.

  17. [verwijderd] 22 januari 2019 23:38
    quote:

    Moneyball schreef op 22 januari 2019 23:17:

    Snap al die commotie over die licensing deal hier niet. Zoals hiervoor al aangegeven; het zou vreemd zijn als de eerste van Bridgestone zou zijn het afnemen van Maps en Traffic bij een andere partij.

    En misschien ben ik abuis, maar er wordt hier ook gedaan alsof het extra inkomsten betreft. Het is echter gewoon voortzetting van...Inkomsten vanuit Telematics zaten al in Ebitda van A&E, dus daar komt niet ineens wat bij. Het zou juist verslechteren als het niet door Bridgestone zou worden afgenomen.

    Elke BU heeft gewoon zijn eigen P&L, en Telematics kosten en opbrengsten vallen gewoon weg.

    Yes, alleen de groei is pure winst aangezien het SAAS omzet betreft voor TomTom Enterprise, dat is wel weer positief ;-)

    Deze kostenpost voor Bridgestone is waarschijnlijk fxed per gebruiker gedurende vele jaren, de inkomsten van Bridgestone per gebruiker hangt van de marktomstandigheden af.
  18. forum rang 6 win some... 22 januari 2019 23:39

    Bij aankondiging van de verkoop werd in het NRC vermeld: 'Van de 800 Telematics-medewerkers werken er 117 in Nederland'. Nu bij de verkoop is er sprake van 670 mensen die naar Bridgestone gaan. Iemand hier een idee over?
    Als het aantal van 800 klopt, zijn er dan alleen een aantal mensen van TTT naar een andere business-unit verplaatst? Of misschien ook een aantal activiteiten die niet meegaan in de deal?
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 186 187 188 189 190 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.