Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,145   +0,040   (+0,78%) Dagrange 5,115 - 5,280 188.162   Gem. (3M) 181,6K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 176 177 178 179 180 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. keiharde winst 22 januari 2019 16:16
    quote:

    Penge_miner schreef op 22 januari 2019 16:10:

    Het slechte nieuws vandaag is dat Harold blijft doormodderen en de rest na uitkering van het dividend geleidelijk gaat verbranden totdat zelfs de kaartenbak niet meer te slijten is.

    Geen totale overname, geen dirty-exit, hij blijft gewoon zijn hobby uitoefenen, en ja geen gewiekste zakenman maar een op en top kapitaalvernietiger.
    Spijker op de kop. Wie wil er investeren in een bedrijf met Harold "cahsburner" Goddijn aan boord? Brrrrr....
  2. [verwijderd] 22 januari 2019 16:17
    quote:

    neet47 schreef op 22 januari 2019 15:59:

    bijkopen vandaag dat is de bedoeling en zo laag mogelijk en zoveel mogelijk en dat weer stijgen boven de 8.00 euro
    Er gaat wat af van de premie. Wie vanmorgen verkocht boven de 8,10 heeft het goed gedaan. Al maakt het niet veel uit als straks het andere deel in de verkoop gaat.
    TT kon het zelfstandig niet bolwerken met hun businessmodel. Teveel onzekerheden.
  3. forum rang 5 limomilo 22 januari 2019 16:17
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 19 januari 2019 17:17:

    HG is de enige die verwarring zaait
    Zwijgen is soms goed maar hij zwijgt al 10 jaar
    Ben die man echt zat
    Sleep er een deal uit en kom met feiten en ga anders stoppen CEO te spelen
    Spreekt de man eindelijk is het ook weer niet goed !!!!
  4. Censurion 22 januari 2019 16:17
    quote:

    ItsMe schreef op 22 januari 2019 16:00:

    [...]

    want je zou straks maar met TomTom op je CV moeten solliciteren bij een ander tech bedrijf in Nederland. Dan lachen ze je natuurlijk vierkant uit.
    Wat een onzin. Met Tomtom op je CV kom je als ontwikkelaar echt overal aan de bak. Weer iemand die niets snapt van hoe goed ontwikkelaars in de markt liggen....

  5. Mojo 22 januari 2019 16:20
    quote:

    Penge_miner schreef op 22 januari 2019 16:10:

    Het slechte nieuws vandaag is dat Harold blijft doormodderen en de rest na uitkering van het dividend geleidelijk gaat verbranden totdat zelfs de kaartenbak niet meer te slijten is.

    Geen totale overname, geen dirty-exit, hij blijft gewoon zijn hobby uitoefenen, en ja geen gewiekste zakenman maar een op en top kapitaalvernietiger.
    Overdrijven is ook ene kunst en aannames doen evenmin
  6. forum rang 6 ketchup 22 januari 2019 16:21

    ontgoocheling is groot, men verlaagt de som der delen waarderingen across the board, is iets anders dan de koersverwachtingen, die blijven grotendeels wel onveranderd

    wat is dit slecht ontvangen en wat dat Bloomberg artikel betreft dat zeggen sommigen waaronder ik al tijden, maar nu is het ineens interessant omdat zij het schrijven

    lijkt me logisch, TT heeft niets te zoeken aan de beurs, het gaat ervan af, maar de Founders gaan geen cent risico nemen, ze delisten het pas als ze zeker weten dat ze het op een later tijdstip elders aan een vette premie kunnen onderbrengen of doorsluizen.

  7. forum rang 6 tatje 22 januari 2019 16:24
    quote:

    NewEnergy schreef op 22 januari 2019 16:05:

    Slimmed-down TomTom is now an alluring M&A target

    LONDON, Jan 22 (Reuters Breakingviews) - M&A bankers ought to be drawing a circle around Amsterdam on their maps of Europe. Dutch navigation group TomTom TOM2.AS on Tuesday announced a sale of its truck-data unit for half the 1.8 billion euro parent’s market value. The main effect is to highlight how cheap the rest of the business looks.

    The debt-free telematics division, which sells data services to fleet owners, is going to tyremaker Bridgestone 5108.T for 910 million euros in cash. The Japanese buyer can use the business to juice more income from commercial-vehicles customers, on the basis that the software might nudge them to replace tyres in a more timely fashion. That logic helps justify Bridgestone’s purchase multiple of five times sales, on UBS forecasts, which otherwise looks high for a division whose top line grew at a so-so 4 percent last year.

    The main takeaway, however, is that TomTom’s other assets look a steal. Strip out the telematics business and 218 million euros of cash from the group’s market worth – using Refinitiv end-2018 estimates – and there’s just 683 million euros of value left to cover the rest. Those units will generate revenue of 646 million euros this year, UBS analysts reckon, implying a measly 1.1 times sales multiple.

    Such a low valuation is perhaps warranted for the shrinking consumer business, which has struggled with falling satnav sales. But almost two-thirds of TomTom’s remaining revenue will come from automotive and licensing, which licenses maps, traffic-navigation and other software to carmakers and tech groups. Demand should surge with the advent of self-driving cars; and peers have on average been sold for about 4.4 times sales in recent years, according to a UBS analysis. That would imply the auto and licensing units alone are worth 1.8 billion euros.

    If TomTom’s current low price persists, partners and clients like Apple AAPL.O, Microsoft MSFT.O or Uber UBER.UL may sense a chance to pick up some valuable maps on the cheap. The Dutch group’s defence would be relatively weak: Chief Executive Harold Goddijn will have a near-400 million post-sale cash pile, Breakingviews estimates. That’s nothing next to the resources that could be marshalled by map-software rivals Google GOOGL.O and HERE – a consortium backed by major auto groups like BMW BMWG.DE and Daimler DAIGn.DE. Goddijn’s slimmed-down company will make an alluring takeover target.
    A en E 1,8 miljard lees ik, auto and licensing units alone are worth 1.8 billion euros en de cash 160 en 240 eind Q1 is ook 400.
    Consumer als het min 7% blijft of zelfs stijgt ook 300

    Totaal 2,4 miljard 235 miljoen aandelen is 10,21 plus 3,20 is 13,50.

    Een schijntje voor een partij die op twitter zegt.

    TomTom is shaping the future, leading the way with autonomous driving, smart mobility and smarter cities.

    En een CEO die zegt alle ballen op de SDC markt !

    Maar ja, deze koers kon je verwachten bij een verkoop van TTT voor 910 miljoen en voor de rest zwijgen.

    laatste post van jelle brinkhuis.

    twitter.com/jellebrinkhuis

    Kan er niet de vinger opleggen, wat van Jelle is, wat van TT en wat van de AFM.

    Misschien iemand.
  8. hangklok 22 januari 2019 16:26
    quote:

    Brabanttrade schreef op 22 januari 2019 16:16:

    Wanneer is de koers ver genoeg naar beneden gestampt? Wie heeft nu nog baat bij een verdere daling? Niemand heeft goedkoper in kunnen kopen vandaag dan de koers nu staat. Het blijft maar doorgaan het natrappen. Dit slaat werkelijk nergens op
    25-10-2018 had je ze kunnen kopen voor 6,30. Laten we hopen dat ze niet zo diep gaan voor de zittenblijvers. ps ik bezit geen aandelen op dit moment dus van mij mag het mijn kooporder staat op 7
  9. [verwijderd] 22 januari 2019 16:28
    En je kan het haar 3 x uitleggen en dan snapt ze het nog steeds niet en ze heeft nog gelijk ook
    Blij dat ik geen vrouw heb, das nog duurder ! :)

    quote:

    Hoop.... schreef op 22 januari 2019 16:17:

    Neem mee die rommel.....al jaren ondanks alle hoop een enorme kostenpost. Ergste is mijn vrouw is boos
  10. Watermannetje2012 22 januari 2019 16:28
    quote:

    Censurion schreef op 22 januari 2019 16:17:

    [...]

    Wat een onzin. Met Tomtom op je CV kom je als ontwikkelaar echt overal aan de bak. Weer iemand die niets snapt van hoe goed ontwikkelaars in de markt liggen....

    Mee eens... ik zou zeker ontwikkelaars aannemen, ook die bij TT hebben gewerkt. Wat zij (in teamverband) kunnen ontwikkelen staat los van de markt- en/of bedrijfsontwikkelingen.
  11. [verwijderd] 22 januari 2019 16:31
    quote:

    NewEnergy schreef op 22 januari 2019 16:05:

    Slimmed-down TomTom is now an alluring M&A target

    LONDON, Jan 22 (Reuters Breakingviews) - M&A bankers ought to be drawing a circle around Amsterdam on their maps of Europe. Dutch navigation group TomTom TOM2.AS on Tuesday announced a sale of its truck-data unit for half the 1.8 billion euro parent’s market value. The main effect is to highlight how cheap the rest of the business looks.

    The debt-free telematics division, which sells data services to fleet owners, is going to tyremaker Bridgestone 5108.T for 910 million euros in cash. The Japanese buyer can use the business to juice more income from commercial-vehicles customers, on the basis that the software might nudge them to replace tyres in a more timely fashion. That logic helps justify Bridgestone’s purchase multiple of five times sales, on UBS forecasts, which otherwise looks high for a division whose top line grew at a so-so 4 percent last year.

    The main takeaway, however, is that TomTom’s other assets look a steal. Strip out the telematics business and 218 million euros of cash from the group’s market worth – using Refinitiv end-2018 estimates – and there’s just 683 million euros of value left to cover the rest. Those units will generate revenue of 646 million euros this year, UBS analysts reckon, implying a measly 1.1 times sales multiple.

    Such a low valuation is perhaps warranted for the shrinking consumer business, which has struggled with falling satnav sales. But almost two-thirds of TomTom’s remaining revenue will come from automotive and licensing, which licenses maps, traffic-navigation and other software to carmakers and tech groups. Demand should surge with the advent of self-driving cars; and peers have on average been sold for about 4.4 times sales in recent years, according to a UBS analysis. That would imply the auto and licensing units alone are worth 1.8 billion euros.

    If TomTom’s current low price persists, partners and clients like Apple AAPL.O, Microsoft MSFT.O or Uber UBER.UL may sense a chance to pick up some valuable maps on the cheap. The Dutch group’s defence would be relatively weak: Chief Executive Harold Goddijn will have a near-400 million post-sale cash pile, Breakingviews estimates. That’s nothing next to the resources that could be marshalled by map-software rivals Google GOOGL.O and HERE – a consortium backed by major auto groups like BMW BMWG.DE and Daimler DAIGn.DE. Goddijn’s slimmed-down company will make an alluring takeover target.
    Exact, ratio zal snel weer indalen de komende dagen.

    Spot en spotgoedkoop nu. De snelle analist komt niet verder dan 90mln onder verwachting voor Telematics dus 45 cent eraf.
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 176 177 178 179 180 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.