Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Binck« Terug naar discussie overzicht

Binck Protrader : wat zijn uw ervaringen ?

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. ditgeloofjeniet 16 januari 2019 14:48
    In december jl. moest ik overstappen van AlexPlus naar Binck Protrader omdat Alex werd overgenomen door Binck.

    Sinds ik Binck Protrader gebruik stel ik tal van tekortkomingen vast, waardoor ik eigenlijk niet via Protrader kan handelen :
    - (AEX-) Daggrafiek loopt op een bepaald moment vast en stopt
    - Momenteel lijkt de (AEX-) daggrafiek -na openen van de daggrafiek- ineens niet meer realtime maar geeft alleen de laatste koers weer en loopt niet meer door
    - vensters blijven aan de muis "kleven" bij verplaatsen
    - vensters floepen spontaan weg bij verslepen of aanklikken
    - vensters liggen over elkaar heen maar je kan nergens zien welke vensters er verscholen liggen zonder alles te verschuiven
    - geen inzicht meer in positieopbouw (aankoopdatum / aankoopkoers)
    - niet mogelijk om een alarm in te stellen vanuit een grafiek, je moet dan eerst de alarm tool genereren
    - niet mogelijk om order te plaatsen direct vanuit de grafiek
    - instellen alarm wel een belletje als je het alarm aanmaakt, maar NIET als het alarm afgaat !

    en nog heel veel meer.

    Dit is toch geen serieuze handelstool, beste Binck ? En al helemaal niet als "verplichte" vervanging van Alexplus, wat alles wél had wat Protrader niet meer heeft ?
    Ik ben benieuwd of er andere gebruikers van Protrader zijn die deze ervaringen hebben ?

    En ja... ik heb die tekortkomingen met meerdere recente browsers vastgesteld, Chrome, Firefox, Edge en Internet Explorer en vanaf verschillende systemen, W7 en W10 vanaf verschillende locaties... daar ligt het écht niet aan.
  2. forum rang 7 Ron Kerstens 19 januari 2019 13:21
    Ik ben het geheel met je eens. Altijd met veel plezier/gemak met de desktop versie van protrader gewerkt maar de webbased versie is echt waardeloos, inderdaad teveel problemen om op te noemen maar de traagheid is ook een punt om te noemen. Ik heb hem apart draaien op Opera en voer mijn transacties (andere rekening) uit via firefox. Ik ga er verder ook geen aandacht meer aan besteden en ben momenteel op zoek naar een alternatief, ga het eerst eens proberen via Interactive Brokers om TWS te kunnen gebruiken. Het is dat ik een nog een spotgoedkope bottomline rekening heb lopen bij binck anders was ik al weg geweest.
  3. Haawee 25 februari 2019 10:37
    Ik heb geen last van vastlopende grafieken. Wel werkt na een tijdje het instellen van het tijdsinterval niet meer goed, je moet dan meerdere keren klikken voor dat het effect heeft.

    Vensters die wegfloepen heb ik ook niet. Wel is het erg onhandig dat je de layout niet makkelijker kunt uitlijnen. Autosave lijkt handig maar is het niet. Als je de boel verprutst, hoe krijg je dan een backup terug? Ik zie wel een backup functie, maar geen restore. Waarom geen normale SAVE functie?

    Positieopbouw is wel degelijk zichtbaar. Naast je positie staat een pijltje naar beneden. Klik daarop en je ziet aan- en verkoopmomenten en aantallen.

    Een goede alarmfunctie zou inderdaad erg handig zijn, maar ik zie niet in waarom je een alarm vanuit een grafiek zou moeten instellen.

    In de grafiek zit overigens wel een orderbalk, die kun je aanzetten via de instelling.

    Wat ik zelf mis zijn:
    - TA zoals in de normale Binck webapplicatie met steun/weerstandsniveau's
    - Een goede agenda (events, dividend, etc), liefst gekoppeld aan favorieten en/of portefeuille maar in elk geval beter filterbaar dan de standaardversie in de webapplicatie.
    - Grafiek kunnen openen vanuit de portefeuille. Kan nu alleen vanuit lijstjes zoals de AEX25.
  4. Big Loss 9 maart 2019 10:04
    Ik ben in 1999 begonnen bij Alex via een ISDN-2 verbinding. Dat was een feestje.

    Na 20 jaar Alex met de prima de handelsapplicatie werd ik door Binck gedwongen ProTrader te gebruiken. Echt waardeloos. Ik ben sinds het einde van 2018 op zoek naar een alternatief in DeGiro of Lynx.

    Ik doe ongeveer 300 optiecontracten trades per jaar @20 Euro per stuk. De omzet voor Binck is 6.000 Euro. Gisteren schreef Binck 85 Euro aan Service Fee Black af voor de maand februari.

    Dat is de trigger om weg te gaan bij Binck. Ik ben erg ontevreden over de kostenstructuur (veel te duur), de communicatie (onbeholpen) en de handelsapplicatie in vergelijking met Alex (waardeloos en erg traag).

    Ik heb inmiddels een DeGiro rekening voor zijn zoon en ben van plan mijn portfolio (1mio Euro) over te zetten naar DeGiro. Ik heb twijfels over de veiligheid van DeGiro, iemand ervaringen?

  5. Big Loss 9 maart 2019 10:57
    Ik kom van Alex en daar was ik erg tevreden over.

    Met mijn optie trades heb ik een omzet voor, nu Binck, van ongeveer 6.000 Euro per jaar.

    Het in rekening brengen van 85 euro Service Fee Black heeft me aan het denken gezet en heb ik de kosten vergeleken met DeGiro.

    Als ik doorga bij Binck betaal ik ongeveer 5500 per jaar en bij DeGiro 2550 Euro.

    het verschil is +/- 3000 Euro voor het gebruik van ProTrader (waardeloos).

    Ik voel me genaaid na 20 jaar trouwe klant van Alex (omzet 100K Euro) door Binck Bank.

    Als ik overga naar DeGiro scheelt dat in 20 jaar (50K Euro aan kosten).

9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.