Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 178,8K

TomTom december 2018

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 270 271 272 273 274 ... 276 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 december 2018 20:31
    quote:

    JvH schreef op 28 december 2018 20:20:

    [...]

    l=l is geschorst, hopelijk tot aan de ontknoping. Garmin heeft destijds ook geboden op TeleAtlas. Die naam ben ik nog nergens tegengekomen, maar is op zich een logische kandidaat voor de hele toko.
    - Eigen kaarten, niet meer inkopen bij HERE
    - hoop probes bij elkaar, ook als in de toekomst Apple af zou haken
    - ttt uitbreiden naar USA misschien toch wel wat makkelijker
    - koppelen consumer en kosten besparen

    Is zo gek nog niet, alleen zit er voor HG geen leuk baantje aan vast
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 28 december 2018 20:43
    electrek.co/2018/12/27/tesla-autopilo...

    Elon Musk is looking for a few hundred more people to test and provide feedback about Tesla's long-awaited Hardware 3 update, according to an internal company message.
    Hardware 3, first announced in August, has been long awaited, and it'll likely expand the autonomous abilities of Tesla cars.
    It's still unclear just what those expanded capabilities will be, however.
    Tesla CEO Elon Musk wants "a few hundred" more people to test out the company's new Autopilot Hardware 3, the long-awaited neural net technology that the company has said will give cars "Full Self-Driving Capability" for $8,000 plus the price of the car.

    It's been hard to pin down details about Hardware 3. Musk had once promised that Tesla cars would be able to provide a coast-to-coast autonomous drive by the end of 2017. Of course, that never happened, though the cars do offer limited self-driving capabilities, including:

    Autosteer, which detects painted lane lines and cars to keep you in your lane automatically
    Auto-Lane change
    Summon, an option that starts the car and brings it to you
    And the abilities to take on/off ramps, pass slow cars and park automatically
    In September, Tesla announced that it planned to use a team of internal testers to test an early version of Hardware 3. One month later, the company removed an option from its website that let customers pre-order "Full Self-Driving Capability." Musk said the controversial option was "causing too much confusion."

    Now, an internal Tesla message, ostensibly from Musk, shows that the company is offering to swap out Hardware 2 for Hardware 3 in the cars of anyone, customers or employees, who chooses to participate in the testing program. It's the "last time the offer will be made," the message reads.

    bigthink.com/technology-innovation/el...
  3. DerksVisie 28 december 2018 23:19
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 28 december 2018 20:41:

    Shutdown (na) dit weekend opgelost. US neemt daar alvast een voorschotje op.
    Shutdown is ook de meest nutteloze reden om in paniek met je aandelen te raken. Een zelfverzonnen probleem door de Amerikanen wat eigenlijk iedere keer weer voorkomt en ook vanzelf weer opgelost wordt.

  4. forum rang 6 ketchup 29 december 2018 08:18

    we zijn allemaal best gefrustreerd met het koersverloop de laatste jaren en we mogen dat HG aanrekenen, maar je moet straks niet lopen mekkeren dat er niets te verdienen valt aan TT, want we kunnen ons al maanden volladen aan niveau's die we 12 maand geleden nooit voor mogelijk hielden
    er was en is nog steeds beschikbaar aan onder de 8 en je hebt zelfs weken de tijd gehad je aan 6 - 7 vol te laden, dus als het straks voor 12 euro van de beurs gaat, mag dat te weinig zijn voor fair-value voor som der delen, maar je kan niet zeggen dat je geen serieuze winst kan pakken en dat is thans bij dit beurssentiment voor slechts een handvol aandelen te maken en TT is daar één van

    zeker niet zonder risico, maar met de wetenschap dat Telematics dadelijk de beurswaarde voor de toko 75% uit cash doet bestaan maakt de onderkant met een notering nog steeds onder de 8 euro zeer gelimiteerd en de bovenkant geeft tot 50% ruimte, wellicht meer.

    leuk vooruitzicht voor 2019, eindelijk na jaren van teleurstelling.
  5. Jeroen_The_Man 29 december 2018 08:56
    Ik ook, 12 euro lijkt mij wat voorbarig. Zeker gezien dat je ervan uit gaat dat de hele toko wordt verkocht/ van de beurs gaat. 9 euro bij verkoop TTT lijkt mij eerder realistisch. En het zal nog wel een paar maanden gaan duren voordat het echt allemaal rond is. En in wat voor beursklimaat leven we dan?
  6. Erg chebbi 29 december 2018 10:44
    Zo is het Ketchup. Ik zit er onder de acht in en wacht..

    Het koersverloop de afgelopen weken is me daarbij tegengevallen. In deze groeimarkt en met de komende ontwikkeling, is er geen enkele geiligheid rondom TT te ontdekken. Is de macht van de shorters dan zo groot (750)? Of is er gewoon geen belangstelling..

  7. forum rang 6 ketchup 29 december 2018 11:15
    quote:

    Erg chebbi schreef op 29 december 2018 10:44:

    Het koersverloop de afgelopen weken is me daarbij tegengevallen. In deze groeimarkt en met de komende ontwikkeling, is er geen enkele geiligheid rondom TT te ontdekken. Is de macht van de shorters dan zo groot (750)? Of is er gewoon geen belangstelling..


    Indien private equity nog een slag willen slaan voor het geheel zullen deze met koerscontrole tot het laatste moment wachten om een openbaar bod te doen ( al dan niet in opdracht) en vergeet niet de free-float bestaat slechts voor een 10% uit particuliere beleggers ( wij), de rest uit die 45% zijn financiële instellingen, fonds Managers, handelaren en beroeps speculanten en die gaan een bieding in het nieuwe jaar aan een 50% premie over einde jaar notering toejuichen dat is gelijk een leuke headstart voor het nieuwe jaar.

    verder gaan er wat geluiden ( althans bij één financiële instelling) dat het Management van Telematics super bepalend gaat zijn waar Telematics onderdak gaat vinden, zonder hen geen deal
    dus het is helemaal geen zekerheid dat de hoogste bieder het gaat winnen, of dat de toko die straks de beste spin-off voor TT kan opleveren voor business de preferentie krijgt.

    Verizon waarschijnlijk in pole positie, die zijn fully commited tot de sector en zijn geen prijskopers voor doorverkoop.

    het gaat wel ongelofelijk spannend worden en gelijk los in het nieuwe jaar, want hoe dichter tegen de deadline voor uitslag, hoe groter de druk dat iemand die nog wat wil zal moeten toeslaan, al dan niet gesteund van binnenuit en dat gaat de geruchtenmolen ingang zetten en dan is het controleren van de koers een verloren strijd.

    verwacht dan ook nu oplopende waardes voor TT, ook al blijft het algehele sentiment negatief aan de beurzen.
  8. [verwijderd] 29 december 2018 12:52
    Niets is zeker in deze wereld, behalve dat de koers van ieder aandeel bepaald wordt door haar winstcapaciteit al of niet in eigen handen.

    Het is duidelijk dat de markt daar grote mogelijkheden in zag de voorbije jaren met KWs van +100*.
    Het is daarom voor mij geen uitgemaakte zaak, dat shorters niet voor eigen rekening opereren.
    De Consumer divisie is jaren op rij sterk dalend en lijkt uitfaserend, terwijl Automotive veel geld spendeerde door aan te willen haken bij de te verwachten hype van de SDC.
    Dat aanhaken is gelukt op basis van de oude SDmaps, alles wijst erop dat het huidige nivo qua omzet ad 370 mio voor A&E ertoe leidt dat er geen verliezen meer worden geleden bij dit onderdeel.
    In 2018 gaan we sinds lange tijd een EPS zien van 20 a 40 cent.
    DE helft van die EPS komt uit Consumer door kostenreductie en de andere helft uit het groeiende TTT.

    Het antwoord van TT op deze ontwikkeling is dat men het tafelzilver ie TTT te koop zet vanwege de indicatieve hoge biedingen op dit onderdeel en men de focus nog meer wil leggen op A&E.

    Het restant zal een uitfaserend Consumer zijn waarbij men aangeeft deze unit te willen gebruiken als melkkoe derhalve scherp toezicht en aandacht om door middel van kostenreductie deze BU inderdaad winstgevend te laten blijven.
    TTT als zekere en groeiende winstmaker wordt verkocht en hopelijk tegen de hoofdprijs want alles staat of valt in dit scenario met wat A&E gaat doen.

    IK heb daar op basis van de ontwikkeling de afgelopen jaren een zeer goed gevoel bij; de afgesloten orderboeken uit het SDtijdperk geven een garantie dat TT zich goed heeft ingevochten bij het Automotive segment en zal op basis van die orderboeken een stijgende omzet en winst laten zien bij dit onderdeel.

    In de vele malen grotere markt voor HD heeft TT mi ook een niet te versmaden positie naast ingang bij bijna alle OEMs heeft men ook met de mi veel belangrijker HighTech bedrijven veel samenwerkingscontacten.

    Echter hoe de hazen gaan lopen in het toekomstige HDtijdperk is nog altijd ongewis. Kan TT daar als locatiebedrijf een omzet scoren van 5-10% dan heeft het recht op een voortkabbelend bestaan. Bij ieder hoger percentage gloort er een mooie tot fantastische toekomst.

    Vanuit dat perspectief is het derhalve helemaal niet ondenkbaar dat een partij voor eigen rekening een shortpositie inneemt en na confirmatie van hoge prijs bij verkoop TTT en bewijs van omzet in HD-maps deze positie sluit of zelfs omdraait.


  9. Juun 29 december 2018 13:24
    Bij de upcoming events op de website van TT staat al een half jaar niks meer. TT heeft mij zelfs telefonisch aangegeven dat ze dat onderdeel op de site niet meer gaan vullen, en dat bleek ook daadwerkelijk zo te zijn.

    Wat schetst mijn verbazing. Sinds vanmorgen wordt er op die plek melding gemaakt van TT op de CES in januari 2019.
    www.tomtom.com/en_us/events/CES-2019/

    Niet op mij gaan schelden dat Corinne Vigreux daar spreekt op woensdag, ik ben slechts de boodschapper.
  10. [verwijderd] 29 december 2018 13:29
    Dat Telematics verkocht gaat worden lijkt vrijwel zeker echter een tweetrapsraket (overige bu's later verkocht) of gehele overname is speculatie en niets is zeker.
    Ik zie het aanmodderen van Harold Goddijn absoluut niet zitten en zal mijn knopen moeten tellen als de koers oploopt na bekendmaking verkoop en prijs Telematics en er geen sprake is van totaal overname.
    Het aandeel zal in eerste instantie maximaal stijgen en ik verwacht even zoenen tegen de 9,50 en wellicht daarna terugvallen naar koers 8,90.
    Ik ga niet wachten of er daarna nog überhaupt sprake is van de lancering tweede trap als daar geen direct bewijs van is en zal in die range 9,34 - 9,50 afscheid van de stukken nemen (tegen de 5000 euro nettowinst lijkt mij meer dan voldoende, bij investering 10.170 euro).
  11. [verwijderd] 29 december 2018 14:17
    quote:

    Juun schreef op 29 december 2018 13:24:

    Bij de upcoming events op de website van TT staat al een half jaar niks meer. TT heeft mij zelfs telefonisch aangegeven dat ze dat onderdeel op de site niet meer gaan vullen, en dat bleek ook daadwerkelijk zo te zijn.

    Wat schetst mijn verbazing. Sinds vanmorgen wordt er op die plek melding gemaakt van TT op de CES in januari 2019.
    www.tomtom.com/en_us/events/CES-2019/

    Niet op mij gaan schelden dat Corinne Vigreux daar spreekt op woensdag, ik ben slechts de boodschapper.
    Nice!

    TomTom at CES 2019

    Autonomous driving
    Join us as we feature our partners that will help fit the final pieces—HD maps and sensors—into the AD puzzle, and talk to our experts about how TomTom is making the future of driving a reality.

    Real-time maps and data
    Get a deeper understanding of how TomTom data powers the most accurate and up-to-date maps for developers, the automotive industry and autonomous driving. Ask us how our technology stacks up to deliver customer-centric solutions for your business.

    Connected navigation systems
    Go behind the scenes and experience demos that showcase the power of connectivity of the world’s largest community of drivers, empowering individuals and businesses to move smarter and more efficiently.
5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 270 271 272 273 274 ... 276 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.