Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

TomTom december 2018

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 236 237 238 239 240 ... 276 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 bezinteergebelegt 23 december 2018 11:12
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 23 december 2018 10:52:

    [...]

    ?

    ben geen Moeder Theresa, maar bewonder mensen die hun leven inzetten voor het beteren van leefomstandigheden voor anderen

    voor de rest heb ik beroepsmatig voor een Brits Hedge en commodity ( soft-commodities) firma gewerkt, ik was er ook partner ( één van de velen) en ook wij hebben dit bedrijf naar de beurs gebracht eind jaren 80 van de vorige eeuw met een notering aan de FTSE en daar staan ze nog aan voor de financials, de commodities zijn afgesplitst en geprivatiseerd.

    commodities kan je enkel in handelen/beleggen met eigen kapitaal, dit is veel te risicovol voor investeringsgelden van derden, want soft-commodities gaan typisch door een bust and boom cycle heen , daarom hebben ze dat later ook van de beurs gehaald.
    je werkt namelijk met produkten die voortkomen uit oogsten en die moet je vaak tot 12 maand voor-financieren in niet altijd de meest 'veilige' en politiek secure -landen, zoals Midden en Zuid-Amerika en Afrika, zuid-oost Azië, en oogsten kunnen nu eenmaal mislukken en dan is het een hele toer om daarna je voor-financiering van boeren en plantagehouders terug te krijgen, daar kunnen jaren en meerdere oogsten overheen gaan, niet iets waar beleggers op zitten te wachten.

    de financials daarentegen , investering via fondsen-aanwerving werk je wel met geld van derden ( beleggers) , maar als je die geen return op hun investeringen weet te geven, dan lopen die toch echt bij je weg

    dus je succes is toch echt wel bepaald door het rendement dat je aan klanten weet te geven, voor een acceptabel risico

    heb er zeker een goede boterham aan overgehouden en ben ook bereid geweest op relatief jonge leeftijd de zekerheid van Europa te verlaten voor een avontuur in Brazilië en later Indonesië en Afrika en dat heeft mij geen windeieren gelegd en daarom ben ik ook gevraagd partner te worden en te komen werken bij een Brits privé bedrijf dat al 175 jaar traditie had in commodities en financials , en dat heb ik gedaan op mijn 30e en nu al jaren als pensionado is het allemaal investeren voor eigen rekening aan de beurs en als ik er niet aan zou verdienen en op moet toeleggen was ik er allang mee gestopt, want voor hobby weet ik wel leukere dingen te bedenken.

    zo en nu jij ? wat doe jij, zoal en wat heb jij allemaal wel niet bereikt ?
    AB aan gehangen. Moedig dat je uberhaupt antwoord geeft aan die flapdrol.
  2. harrysnel 23 december 2018 11:26
    quote:

    VanillaSky schreef op 23 december 2018 08:59:

    [...]

    M.i. indien we iets willen geloven van Harold zijn woorden vallen met die 'Pro Europa' instelling de US kandidaten af. Impliciet geeft hij hier ook wel mee aan dat men wellicht niet voor de hoogste prijs gaat. Want laten we eerlijk zijn een US kandidaat gaat gewoon dieper in de buidel tasten. Dus in die zin is het slecht voor ons, op zich is er wel iets voor te zeggen aangezien Big Tech in de US al zo ongelofelijk machtig zijn. Voor ons als aandeelhouder gaat het slecht zijn voor de prijs dat is de keerzijde.

    Ik vermoed dat Verizon afvalt in de race voor TTT en mocht een verkoop van TT aan de orde zijn Microsoft/Apple idem. Een consortium met Here/Car inc zou goed kunnen, dan waarschijnlijk eerst via delisting.

    Als het een 12 euro brengt kan ik het accepteren, het hele verhaal overziend is TomTom aan de beurs hoe dan ook geen succesvol bedrijf geweest of het nou 12 of 15 brengt.

    Onzin om dit te concluderen op basis van het Volkskrant artikel.

    Het artikel trapt af met navigatiekastjes. Of die navigatiekastjes er over 5 jaar nog zijn. Goddijn geeft aan dat de bakens verzet zijn. Kastjes niet meer van strategisch belang en focus gaat op bouwen van nieuwe kaarten/autonoom rijden. Vraag van interviewer of dit niet riskant is want 1 wellicht komt autonome auto er niet of 2 krijgt Google de markt in handen. Goddijn geeft aan op eerste deel van die vraag dat het niet alles of niets is omdat ook “gewone auto’s” baat hebben bij de HD kaarten. Daarna gaat het over tweede deel van de vraag: Google. Impact Renault - Nissan nieuws wordt besproken. Wake-up call dat de sector moet beseffen dat gebruikerservaring beter moet door voortdurende verbetering software en moet kunnen concurreren met smartphone alternatief. Daarna gaat het over gevaar voor sector dat Google gegevens in handen krijgt. TomTom als neutrale partij (Zwitserland). Belangen van autobouwers en Google lopen in toekomst wellicht niet meer parallel. Goddijn geeft aan dat ze gaan proberen Renault terug te winnen. Vervolgens constatering dat Google al eerder in vaarwater van TomTom is gekomen en hoe TomTom denkt te kunnen concurreren met big Tech/China............en dan gaat het vervolgens over Europa en het gebrek aan dit soort vernieuwende bedrijven als Google.

    Dus: dit hele artikel is een volledig “Automotive verhaal” en staat volkomen los van de verkoop van TT Telematics. Dat jij die link wel legt is voor jouw rekening en slaat als een tang op een varken.

    Het verbaast me overigens niet dat jij de conclusie trekt dat Verizon mogelijk afvalt vanwege Europese belangen. Toen het bericht kwam 29 november dat Michelin door was naar de tweede ronde als potentiële koper was jij de eerste hier om te reageren om 05:47 in de vroege ochtend:

    Dat zijn hele andere namen als die wij hier in gedachten hadden voor TTT. Zo te zien dus geen verizon of trimble of een van die andere PE firma's...

    www.iex.nl/Forum/Topic/1356401/371/To...

    Toch merkwaardig dat jij als trouw TT aandeelhouder die evt mooie overnamesom van Verizon geen kans wil geven.
  3. [verwijderd] 23 december 2018 11:42
    quote:

    Sunshine Band schreef op 23 december 2018 10:08:

    Bedankt voor je bijdrage VEB vs TomTom.
    Er duiken hier nogal wat fantasten op, vandaar dat ik wat huiverig reageerde;-)

    Je overtuiging over de rol van Microsoft staat haaks op de opmerkingen van HG over USA vs Europa. Beide kanten van het verhaal kunnen waar zijn.

    waar ik mee zit na de onthulling over RNM vs Google/T2 is: wanneer wist T2 het verhaal dat hij nu laat optekenen. Hij wist dit kennelijk ruim eerder dan afgelopen vrijdag. Extreem koersgevoelige informatie, die- indien eerder gedeeld was - een heel ander koersverloop zou hebben laten zien.

    Als de VEB invloed aan het uitoefenen is, zal ze hier toch wel met dossie-vorming cq voorbereiding van een proces bezig zijn

    Achterhouden van info lijkt me bewust, van mij mogen ze HG daarop aanspreken/aanpakken. Zal niet direct goed zijn voor T2, maar dat heb ik er voor over
    Is goed man !

    Staat de uitspraak van USA - Europa van HG wel haaks ?
    Hij geeft aan dat dat jammer is dat alle macht naar west kust in Amerika trekt, om daar verandering in te brengen gaat decennia overheen.
    Hij ontkomt er niet aan, het risico is ook te groot dat ziet hij nu eindelijk in.
    Niet alleen voor zijn eigen portemonnee maar ook vooral voor de 4000 man personeel.
    Er zijn er die al meer dan 20 jaar bij TomTom werken.
  4. forum rang 7 bezinteergebelegt 23 december 2018 12:03
    quote:

    TKR schreef op 23 december 2018 11:59:

    [...]
    Die flapdrol heeft anders wel altijd gewoon met zijn handen gewerkt en niet met geld van een ander..
    Ja en ?

    Is dat reden om dan uitermate cynische opmerkingen te plaatsen ?

    Mss had je dan een ander vak moeten leren.
  5. mjmj 23 december 2018 12:06
    quote:

    harrysnel schreef op 23 december 2018 11:26:

    [...]

    Onzin om dit te concluderen op basis van het Volkskrant artikel.

    Het artikel trapt af met navigatiekastjes. Of die navigatiekastjes er over 5 jaar nog zijn. Goddijn geeft aan dat de bakens verzet zijn. Kastjes niet meer van strategisch belang en focus gaat op bouwen van nieuwe kaarten/autonoom rijden. Vraag van interviewer of dit niet riskant is want 1 wellicht komt autonome auto er niet of 2 krijgt Google de markt in handen. Goddijn geeft aan op eerste deel van die vraag dat het niet alles of niets is omdat ook “gewone auto’s” baat hebben bij de HD kaarten. Daarna gaat het over tweede deel van de vraag: Google. Impact Renault - Nissan nieuws wordt besproken. Wake-up call dat de sector moet beseffen dat gebruikerservaring beter moet door voortdurende verbetering software en moet kunnen concurreren met smartphone alternatief. Daarna gaat het over gevaar voor sector dat Google gegevens in handen krijgt. TomTom als neutrale partij (Zwitserland). Belangen van autobouwers en Google lopen in toekomst wellicht niet meer parallel. Goddijn geeft aan dat ze gaan proberen Renault terug te winnen. Vervolgens constatering dat Google al eerder in vaarwater van TomTom is gekomen en hoe TomTom denkt te kunnen concurreren met big Tech/China............en dan gaat het vervolgens over Europa en het gebrek aan dit soort vernieuwende bedrijven als Google.

    Dus: dit hele artikel is een volledig “Automotive verhaal” en staat volkomen los van de verkoop van TT Telematics. Dat jij die link wel legt is voor jouw rekening en slaat als een tang op een varken.

    Het verbaast me overigens niet dat jij de conclusie trekt dat Verizon mogelijk afvalt vanwege Europese belangen. Toen het bericht kwam 29 november dat Michelin door was naar de tweede ronde als potentiële koper was jij de eerste hier om te reageren om 05:47 in de vroege ochtend:

    Dat zijn hele andere namen als die wij hier in gedachten hadden voor TTT. Zo te zien dus geen verizon of trimble of een van die andere PE firma's...

    www.iex.nl/Forum/Topic/1356401/371/To...

    Toch merkwaardig dat jij als trouw TT aandeelhouder die evt mooie overnamesom van Verizon geen kans wil geven.
    Ja idd een tang op een varken of wat vroeger ook wel gezegd werd: een l*l op een drumstel.
  6. DerksVisie 23 december 2018 12:18
    quote:

    life=live schreef op 23 december 2018 12:04:

    Alles nog even laten bezinken, en terug gelezen.
    Conclusie : een niets zeggend interview en wederom een gemiste kans om TT in de schijnwerpers te zetten, net zoals bij Bloomberg in November.
    Gevolg : Down.
    Hoeveel aliassen en hoeveel jaren zit jij nu al op dit forum elke dag (en nacht) om TomTom af te kraken. Ik denk dat jij je huidige naam iets te serieus neemt, want dit kan je geen leven noemen.

  7. [verwijderd] 23 december 2018 12:26
    quote:

    DerksVisie schreef op 23 december 2018 12:18:

    [...]

    Hoeveel aliassen en hoeveel jaren zit jij nu al op dit forum elke dag (en nacht) om TomTom af te kraken. Ik denk dat jij je huidige naam iets te serieus neemt, want dit kan je geen leven noemen.

    Ieder zijn mening waarde amice, niks mis mee toch?
    De 1 is positief en de ander denkt er anders over.
    Fijne kerstdagen
  8. [verwijderd] 23 december 2018 12:29
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 23 december 2018 07:21:

    @ VEB versus TomTom

    bedankt voor je bijdrages, een frisse kijk, en wat je schrijft maakt sense en de interviews
    voelen aan als een verplicht nummertje om wat informatie te 'moeten' delen voor HG

    hoop dat je gelijk krijgt wat Verizon/MSFT betreft voor prijs.

    lees toch indirect wel een boodschap die HG afgeeft en dan met de wetenschap dat er thans veranderingen zijn zowel in de benadering van Big Tech naar elkaar ( de eerste signalen voor toenadering Apple/Alphabet ) en de signalen dat Car Inc zich gaat bundelen ( Daimler en BMW) doet mij vermoeden dat de strijd om mobiliteit de komende jaren bepaald gaat worden door machtsvorming Tech versus Car Inc en daarna pas door samenwerking met elkaar, hier waarschuwt HG ook voor

    en dan denk ik dat HG's eventuele geheime-agenda ( on behalf of allen in de FFF) toch een alliantie/fusie met HERE kan worden , enkel is dat private en "wij" er dus eerst uit, veel makkelijker te verwezenlijken
    zijn ze gelijk van de beurs af en al het gezeur van private aandeelhouders, de VEB , AFM en weet ik wat allemaal en dan ook die vervelende CC met analisten elk kwartaal.

    HG spreekt en denkt pro-Europe en kan zo de belangen voor de FFF behartigen en de hand van JdM is duidelijk, met eerst een verkoop van Telematics en Tencent die nu een partner ( zonder equity ' op papier, althans') is geworden in HERE
    precies de naam die JdM aankondigde 3 jaar geleden en toen werd het stil op die achterbank, dachten wij - dus toch niet , enkel langs gekomen voor een kop koffie, heeft Ome John toch zeker één van de Founders weten mee te krijgen, kan haast niet anders.

    we wachten af.
    Jij ook bedankt voor je bijdrage op dit forum !

    VW moet ook nog wat, die zoeken ook een belang en praten met verschillende partijen zo als laatst aangegeven. Laatste weken in het nieuws vwb samenwerkingen Ford, Microsoft, Baidu
    Misschien dat VW en Microsoft de verbindende factor gaat worden voor uiteindelijke samenvoeging Here en TomTom.
    Voor het Azure platform van Microsoft is dit mega goed.
    Heb in vorig draadje al aangegeven dat Microsoft in de eerste ronde van de partij was mbt verkoop telematics en in de 2e ronde deze vervangen was door Verizon.
    Audi en Daimler die beide kort geleden nog notabene deals met TomTom hebben gesloten zitten nu ook niet meer in de laatste biedingsronde. ( ???)
    Dan heb je pas echt een stevige vuist in Europa. Dat zou dan ook passen in de uitspraak van HG vwb US en Europa.
    Politiek gezien zijn de machtverdelingen ook goed China, Europa en USA zijn 3 machtsblokken die met elkaar meer in evenwicht zijn dus niet onder doen voor elkaar. Uiteindelijk heb je Global gezamenlijk afspraken nodig om autonoom rijden tot een succes te maken.

    HG hoeft dan de aandeelhouders niet af te schepen met 12€ dat snappen VW en Microsoft ook wel.
  9. [verwijderd] 23 december 2018 12:33
    quote:

    Was here schreef op 23 december 2018 06:21:

    DAT IS PRECIES WAAR TT BELANGRIJK KAN ZIJN! Hier kan tt toegevoegde waarde bieden. Daarom werd er ook zo geheimzinnig gedaan bij de nisssn deal. Het draait om 3 zaken in automotive:
    -connectiviteit
    -autonoom rijden
    -electrificatie

    Als je kijkt wat het nieuwe infotainment systeem van Nissan kan en doet, die tackelen dit probleem. Systeem is verbonden met internet en over the air updates.

    Nissan heeft een flinke stap gezet en tt speelt daar een belangrijke rol met de producten die ze kunnen leveren die aan de eisen van Nissan voldoen!

    [...]
    Goddijn heeft het over wat mensen in de tegenwoordige tijd zeggen.

    Stel dat we het hebben over zelfrijdende auto's. Dan heb je dus eigenlijk geen bestuurder meer, maar enkel inzittenden.

    Willen die niet gewoon Android?

    ...

    Auto fabrikanten zien dat waarschijnlijk niet zitten, maar hebben zij het uiteindelijk voor het zeggen of de klant?
  10. [verwijderd] 23 december 2018 12:38
    quote:

    JvH schreef op 23 december 2018 07:52:

    [...]

    Goddijn hint hiermee op Microsoft, die wellicht de hele toko willen overnemen en die de software gemakkelijk kunnen ontwikkelen.
    Zou kunnen.

    Voortbordurend op mijn vorige post: Microsoft heeft in ieder geval in de mobiele telefoon al verloren. De klant wou Android/iOS. Dat zegt volgens mij ook iets over hun kansen in de (zelfrijdende) auto.
  11. forum rang 6 pwijsneus 23 december 2018 13:24
    quote:

    asti schreef op 23 december 2018 12:38:

    [...]
    Zou kunnen.

    Voortbordurend op mijn vorige post: Microsoft heeft in ieder geval in de mobiele telefoon al verloren. De klant wou Android/iOS. Dat zegt volgens mij ook iets over hun kansen in de (zelfrijdende) auto.
    Microsoft heeft de strijd om het besturingssysteem in het mobieltje verloren inderdaad. Maar dat is een compleet andere markt, en zegt dus helemaal niets. Appels en peren.

    De zelfrijdende auto vraagt om een cloud-oplossing, en Microsoft's Azure staat op het punt om hier marktleider in te worden. Het heeft ook al contracten gesloten met BMW, Toyota, diverse OEM's en de Volkswagen Group. Of TomTom hier van mee kan profiteren weet ik niet. Ik weet zowieso niet welke rol TomTom hier in speelt. Wat ik wel weet dat het deals zijn op een platform waar je in wilt zitten.

    “Microsoft invests $11.4 billion annually in research and development and for more than 30 years has been developing innovative technologies that are powering today’s connected car experiences. When you look across telematics, infotainment, safety and other systems in today’s connected cars, you find Microsoft technologies and innovation,” said Erich Andersen, corporate vice president and chief IP counsel of Microsoft’s Intellectual Property Group.

    Microsoft Connected Vehicle Platform helps automakers transform cars
    blogs.microsoft.com/blog/2017/01/05/m...

    aboutfleet.ch/event2017/pdf/Microsoft...

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 236 237 238 239 240 ... 276 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.