Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Umicore BRU:UMI.BL, BE0974320526

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,090   -0,010   (-0,10%) Dagrange 10,090 - 10,260 71.859   Gem. (3M) 565,8K

Forum Umicore geopend

1.459 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 73 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 30 oktober 2018 20:11
    Audi and Umicore develop closed loop battery recycling

    Audi and Umicore have successfully completed phase one of their strategic research cooperation for battery recycling. The two partners are developing a closed loop for components of high-voltage batteries that can be used again and again. Particularly valuable materials are set to become available in a raw materials bank. Already before the start of the cooperation with Umicore in June 2018, Audi had analyzed the batteries in the A3 e-tron plug-in hybrid car and defined ways of recycling. Together with the material technology experts, the car manufacturer then determined the possible recycling rates for battery components such as cobalt, nickel and copper. The result: In laboratory tests, more than 95 % of these elements can be recovered and reused.

    The partners are now developing specific recycling concepts. The focus is on the so-called closed-loop approach. In such a closed cycle, valuable elements from batteries flow into new products at the end of their lifecycle and are thus reused. The Ingolstadt-based company is now applying this approach to the high-voltage batteries in the new Audi e-tron electric car. The aim is to gain insights into the purity of the recovered materials, recycling rates and the economic feasibility of concepts such as a raw materials bank. Security of supply and shorter delivery cycles are the goals.

    Mr Bernd Martens, Member of the Board of Management for Procurement and IT at AUDI AG said that “We want to be a pioneer and to promote recycling processes. This is also an element of our program to reduce CO2 emissions in procurement.”

    For Audi, battery recycling is a key element of sustainable electric mobility. From the extraction of raw materials to the CO2-neutral e-tron plant in Brussels to the recycling of components, the premium brand is committed to environmentally compatible concepts along its entire value chain.

    Source : Strategic Research Institute
  2. [verwijderd] 12 november 2018 08:57
    Materialengroep Umicore sluit een alliantie met autobouwer BMW en batterijmaker Northvolt. Hun ambitie: een duurzame levenscyclus voor de batterij in een elektrische auto.

    Volgens sommige milieu-organisaties is de elektrische auto, die geen CO2 uitstoot, minder milieuvriendelijk dan hij lijkt, omdat het productieproces voor de batterij vervuilend is en de batterij moeilijk herbruikbaar restafval oplevert. De Duitse autobouwer BMW BMW0,00% wil die zwakke plek nu aanpakken en sluit een technologisch partnerschap met de Zweedse batterijproducent Northvolt (mede opgericht door een ex-topdirecteur bij Tesla) en de Belgische materialen- en recyclagegroep Umicore

    Bron de Tijd
  3. TheBeginner 17 december 2018 16:44
    How low can Umicore Go ?
    Ingestapt aan 44 en nogmaals aan 38 ... telkens volgens de regels van de kunst, instappen bij stijging. Tot 2 keer toe terug gevolgd door sterke daling.... onaangename verliezen tot gevolg. En nu terug de ganse rit uitzitten tot kentering. Mss nog eens inzetten tijden de volgende eerste stijging ? ... hahaha ... groen .. heel groen lachen.
  4. forum rang 10 voda 8 februari 2019 15:42
    PERSBERICHT: Umicore bereikt Horizon 2020 doelstellingen twee jaar sneller dan gepland en herbevestigt opwaarts potentieel
    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Umicore -Stock split-
    --- --- --- Euronext Brussel

    Recordresultaten in 2018

    Inkomsten: EUR 3,3 miljard (+17%*)

    Recurrente EBITDA: EUR 720 miljoen (+23%*)

    Recurrente EBIT: EUR 514 miljoen (+29%*)

    ROCE: 15,4% (tegenover 15,1% in 2017) tijdens een periode van intense
    investeringen

    Recurrente nettowinst (aandeel Groep): EUR 326 miljoen (+22%) en
    recurrente winst per aandeel: EUR 1,36 (+12%)

    Nettoschuld: EUR 861 miljoen (een stijging van EUR 840 miljoen) deels
    gedreven door tijdelijke factoren

    Investeringen van EUR 478 miljoen (ten opzichte van EUR 365 miljoen in
    2017)

    Voorgesteld bruto jaarlijks dividend van EUR 0,75 per aandeel (ten
    opzichte van EUR 0,70 in 2017)

    *Exclusief stopgezette activiteiten

    Umicore maakt haar strategie als onbetwiste leider in materialen voor
    schone mobiliteit en recyclage waar, waarbij ze haar aanbod van
    producten en procestechnologieën combineert met een
    gesloten-kringloopbenadering en duurzame aanvoer. In het kader van deze
    strategie heeft Umicore een aanzienlijke hoeveelheid nieuwe contracten
    gesloten in de laatste helft van 2018, die haar groei de komende jaren
    zullen versnellen. In Automotive Catalysts bijvoorbeeld, won Umicore in
    Europa en China het overgrote deel van de benzineplatformen die
    deeltjesfilters vereisen. In Rechargeable Battery Materials bleef
    Umicore nieuwe xEV-platformen winnen bij autoproducenten wereldwijd.
    Daarnaast dreef Umicore haar inspanningen voor onderzoek en ontwikkeling
    verder op, zoals blijkt uit een stijging van het aantal octrooiaanvragen
    met 56% tegenover vorig jaar.

    Marc Grynberg, CEO van Umicore, verklaart: "Ik ben zeer verheugd dat
    onze strategische keuzes en recente investeringen hun vruchten afwerpen.
    Wij hebben de oorspronkelijke doelstellingen van Horizon 2020 twee jaar
    eerder dan gepland, bereikt en zijn goed op weg om onze verhoogde
    ambities waar te maken ondanks een minder gunstige macro-economische
    omgeving in 2019. Umicore is uniek gepositioneerd om in te spelen op de
    maatschappelijke trends en de regelgevende vereisten op het vlak van
    schonere mobiliteit en recyclage. Wij beschikken over de
    technologieën en breiden onze capaciteit uit om te verzekeren dat
    wij verder blijven groeien en aan de toenemende vraag naar onze
    producten en diensten kunnen voldoen. Ik ben er ook trots op dat Umicore
    een pionier is in het aanleveren van materialen met een gecertifieerde
    schone en ethische herkomst aan haar klanten in de waardeketen van de
    herlaadbare batterijen."

    Umicore's Horizon 2020 Doelstellingen
    www.globenewswire.com/Tracker?data=qS...


    Vooruitgang in onze groei-investeringen

    Om aan de snel groeiende vraag van de klanten naar haar
    kathodematerialen voor herlaadbare batterijen in automobiele
    toepassingen te voldoen, is Umicore haar productiecapaciteit snel aan
    het uitbreiden. Het investeringsprogramma van EUR 460 miljoen in China
    en Korea werd in 2018 met een versnelde planning voltooid.

    In februari 2018 kondigde Umicore een bijkomend investeringsprogramma
    van EUR 660 miljoen aan in nieuwe productiesites in China en Europa. De
    nieuwe productielijnen in China zullen vanaf de tweede helft van dit
    jaar geleidelijk opgeleverd worden en de bouw van de Europese fabriek
    zal naar verwachting dit voorjaar starten. De investeringen in een nieuw
    Process Competence Center in het Belgische Olen zullen naar verwachting
    eind 2019 opgeleverd worden.

    Als gevolg van het grote aantal gewonnen contracten, vooral voor
    deeltjesfilters voor benzinemotoren, breidt Umicore haar
    productiecapaciteit voor autokatalysatoren in Polen en China uit met
    nieuwe productielijnen die vanaf de tweede helft van 2019 beschikbaar
    zullen zijn.

    Belangrijke milieu-investeringen in de fabriek in Hoboken om de
    loodraffinaderij te vernieuwen werden afgerond en resulteerden in een
    onmiddellijke en beduidende daling van de emissies.

    Vooruitzichten

    De lange termijn fundamenten van onze activiteiten zijn sterk en wij
    zijn enthousiast over onze vooruitzichten, niettegenstaande de huidige
    uitdagingen in de macro-economische omgeving, die vooral de autosector
    treffen. Wij zijn goed op schema om het opwaarts potentieel van ongeveer
    35% tot 45% boven de oorspronkelijke Horizon 2020 doelstelling te
    realiseren, met behoud van de 15%+ ROCE doelstelling voor de Groep.

    Wij zullen in 2019 verder vooruitgang boeken in de uitvoering van onze
    groeistrategie. Echter, we verwachten dat de REBIT-groei in 2019 zal
    getemperd worden door de huidige zwakke vraag in de automobiel- en
    consumentenelektronicasectoren, in combinatie met hogere
    afschrijvingskosten, O & O- en opstartkosten evenals de timing van
    nieuwe capaciteit. In Catalysis zal tegen het eind van het jaar nieuwe
    capaciteit opgeleverd worden in China en Europa met het oog op de recent
    gewonnen platformen die aan de nieuwe wetgevingen dienen te voldoen. In
    Energy & Surface Technologies zullen de introductie van nieuwe
    xEV-modellen en de opstart van de nieuwe capaciteit in de tweede helft
    van het jaar de groei van Rechargeable Battery Materials stimuleren. Wij
    verwachten geen herhaling van de uitzonderlijke rentabiliteit waarvan
    Cobalt & Speciality Materials in de eerste helft van 2018 kon
    profiteren. In Recycling zullen wij de gewone onderhoudswerken van de
    smelter in Hoboken combineren met verbeteringsinvesteringen. Dat zal
    resulteren in een verlengde onderhoudsstilstand op de site in het eerste
    kwartaal van het jaar. Rekening houdend met de impact van deze stilstand
    verwachten wij dat de verwerkte volumes ongeveer in lijn zullen liggen
    met de niveaus van 2018.

    Umicore blijft zich inzetten op haar strategische investeringen en
    langlopende onderzoeksprogramma's, terwijl het tegelijkertijd een
    consistent sterk rendement oplevert voor de aandeelhouders.

    Link naar alle documenten in verband met de jaarresultaten 2018.
    www.globenewswire.com/Tracker?data=iD...


    Opmerking: Alle vergelijkingen worden gemaakt met 2017 en alle
    indicatoren van de Groep voor 2017 omvatten de stopgezette Building
    Products activiteiten tot eind september 2017, tenzij anders vermeld. Er
    zijn geen resterende stopgezette activiteiten vanaf het begin van 2018.

    Bijlage

    -- 2018FYPressreleaseNL
    ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...


    (END) Dow Jones Newswires
  5. stoppelbaard 12 februari 2019 11:53
    soms begrijp je de beursbewegingen niet meer... als er nu een aandeel is dat je voor de komende jaren moet vasthouden is het toch Umicore of zie ik spoken?
    kan het zijn dat de Art. Intell. de informatie alleen op de voorzichtige "korte termijn" projecteert en zodoende een lager koersdoel opgeeft ? vind dit erg raar, maar aan gevoel heb je op de beurs ook niet meer zo veel.
    Wie heeft hier een gefundeerde mening over ? worden we door de info (die de computers opzuigen) gemanipuleerd of is hier meer aan de Hand ?
  6. Umi1 19 februari 2019 17:59
    quote:

    stoppelbaard schreef op 12 februari 2019 11:53:


    Wie heeft hier een gefundeerde mening over ? worden we door de info (die de computers opzuigen) gemanipuleerd of is hier meer aan de Hand ?
    Gewoon rustig blijven zitten (mijn mening & dat zeg ik ondertussen al meer dan 5jaar... )
    Bedrijf in de juiste groei-sectoren met een LT visie, marktleider in al z'n segmenten, mooie marges + gezonde balans. & nu zelfs aan een aantrekkelijke waardering.

    Waarom de daling? Weinig visibiliteit op de groei voor 2019 vanwege de huidige economische situatie. & dat is iets wat de belegger niet graag heeft :)
    De vooruitzichten voor 2020 blijven wél dezelfde. Als LT belegger moet je ook verder kijken. Vandaag heeft de (h)EV een marktaandeel van 2%, in 2025 verwacht men +12%. & na 2025 is de groeimarkt nog steeds gigantisch.
    Zolang Umicore technology leader blijft en z'n marges + marktaandeel op peil kan houden, ziet het er zéér rooskleurig uit!

    Vergeet ook niet dat Umicore ook in pole position staat voor de recycling van batterijen & zo een closed loop kan aanbieden.
    Ze zeggen ook al ver te staan met de ontwikkeling van een silicon anode. (al zal die eerst geïntegreerd worden in consumer electronics) Verder zijn ze nu al bezig met dingen die pas binnen 10 à20 jaar op de markt komen...
1.459 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 73 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.