Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,212   -0,004   (-0,09%) Dagrange 4,212 - 4,266 529.907   Gem. (3M) 791,7K

BAM november 2018 Strong Buy

4.021 Posts
Pagina: «« 1 ... 97 98 99 100 101 ... 202 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 13 november 2018 20:35
    Onderzoek: geen sprake van belangenverstrengeling bij Uithoflijn
    1/3
    Geschreven door redactie
    UTRECHT - De provincie had beter moeten opletten bij het aanstellen van een nieuwe interim-directeur. Dat staat in het rapport van Integis, dat onderzoek deed naar eventuele belangenverstrengeling bij de Uithoflijn. Voor dat project is de provincie grotendeels verantwoordelijk. Maar van die vermeende belangenverstrengeling is geen sprake, zo schrijft Integis.

    Waar draait het nou precies om? De interim-directeur van de provincie heeft een projectdirecteur die verantwoordelijk was voor de Uithoflijn op non-actief gezet. Deze projectdirecteur maakte het aannemer BAM lastig door strak op de deadline en kosten van het project te zitten.

    Hierdoor ontstond een ruzie en dreigde de aannemer vervolgens het hele tramproject stil te leggen. Om de gemoederen te sussen heeft de interim-directeur de projectdirecteur van de Uithoflijn de laan uitgestuurd.

    BAM kreeg hierdoor meer tijd en meer geld om aan de tram te werken. Doordat de interim-directeur connecties had met de aannemer BAM is de schijn van belangenverstrengeling ontstaan. Daarom kwam er een klokkenluidersmelding binnen bij de provincie met een integriteitsonderzoek tot gevolg.

    Gedeputeerde Straat hoopt dat ze snel met een schone lei kunnen beginnen

    GEEN BELANGENVERSTRENGELING
    Integis is degene die dat onderzoek heeft uitgevoerd. Zij komen tot de conclusie dat er geen sprake is van belangenverstrengeling door de interim-directeur. Wel krijgt de provincie een tik op de vingers doordat de connecties van de provinciedirecteur en de nieuwe projectdirecteur niet goed zijn gecheckt.

    Ook heeft de bestuurder zelf niet genoeg openheid van zaken gegeven. "Het zou gepast zijn vanwege zijn hoge positie en voorbeeldfunctie, dat hij melding zou hebben gemaakt van mogelijke andere relevante opdrachten/belangen binnen zijn eigen bedrijf. En van zijn aandelenbelang in BAM", aldus gedeputeerde Straat in een brief aan Statenleden.

    VASTE DIENST
    In het voorjaar van 2017 werd de interim-functie omgezet naar een vastdienstverband. Toen zijn wel alle conecties met BAM verbroken. Volgens de onderzoekers van Integis is daardoor vanaf die periode niet de gedragscode geschonden.

    "Omdat de provinciaal directeur geen bestuurder meer was en is van de vennootschap, daarin ook geen financieel belang meer heeft. En de aandelen BAM verkocht zijn", aldus de onderzoekers in hun raport.

    LESSEN
    De provincie is opgelucht en zegt te leren van de gemaakte fouten. Nieuw ingehuurde mensen zullen voortaan scherper worden gescreend. Daarnaast zullen er minder mensen van buitenaf worden ingehuurd.

    De bouw van de tram tussen Utrecht Centraal en De Uithof heeft naast integer handelen ook te maken met veel andere problemen. Zo kost de tram 84 miljoen euro meer dan begroot, rijdt hij anderhalf jaar later dan gepland en moest een gedeputeerde opstappen. Daarom zijn er nu nog onderzoeken bezig om te kijken hoe dit alles precies heeft kunnen gebeuren.
  2. forum rang 6 OnoMatopee 13 november 2018 20:38
    Deurkas nieuwe zeesluis IJmuiden succesvol afgezonken
    13 november 2018 19:20 - BAM PPP bv / BAM Infra bv
    Deurkas nieuwe zeesluis IJmuiden succesvol afgezonken
    (Persbericht Rijkswaterstaat:) IJmuiden, 13 november 2018 - De aanleg van de nieuwe zeesluis IJmuiden heeft vandaag een belangrijke mijlpaal behaald. De deurkas van het buitenhoofd, waar straks de sluisdeur in- en uitrolt, is succesvol afgezonken en ligt nu op zijn definitieve positie.

    In de afgelopen maanden is de deurkas met een afmeting van 80 meter lang, 26 meter breed en 22 meter hoog ruim 16 meter gecontroleerd afgezonken. Centimeter voor centimeter werd de deurkas met het formaat van een klein flatgebouw volgens plan op de juist diepte gelegd.

    Robotarmen
    Het afzinken gebeurde geautomatiseerd door het zand onder de deurkas weg te spuiten. Met behulp van op afstand bestuurbare spuitlansen en robotarmen is het zand afgevoerd. Met behulp van camera’s onder de vloer van het caisson, sensoren en meetinstrumenten werd dit proces 24 uur per dag 7 dagen in de week gemonitord. Nu het caisson op zijn plek ligt, wordt de ruimte onder de deurkas opgevuld met beton. In 2019 wordt de deurkas van het binnenhoofd via de caissonmethode op zijn plek gebracht. Deze deurkas is 80 meter lang, 55 meter breed en 25 hoog.

    Nieuwe zeesluis IJmuiden
    Om ruimte te bieden aan steeds groter wordende zeeschepen wordt sinds 2016 in IJmuiden gewerkt aan de bouw van de grootste zeesluis ter wereld. De nieuwe sluis wordt 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep. Het project is een samenwerkingsverband van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie Noord-Holland, de gemeente Amsterdam, Port of Amsterdam en de gemeente Velsen. Aannemersconsortium OpenIJ bouwt de nieuwe zeesluis in opdracht van Rijkswaterstaat.

  3. forum rang 4 manuss 13 november 2018 21:24
    Mooi nieuws OnoMatopee, dit nieuws straalt vertrouwen uit!

    "Deurkas nieuwe zeesluis IJmuiden succesvol afgezonken
    13 november 2018 19:20 - BAM PPP bv / BAM Infra bv
    Deurkas nieuwe zeesluis IJmuiden succesvol afgezonken
    (Persbericht Rijkswaterstaat:) IJmuiden, 13 november 2018 - De aanleg van de nieuwe zeesluis IJmuiden heeft vandaag een belangrijke mijlpaal behaald. De deurkas van het buitenhoofd, waar straks de sluisdeur in- en uitrolt, is succesvol afgezonken en ligt nu op zijn definitieve positie."
  4. [verwijderd] 13 november 2018 21:53
    quote:

    HenkdeV schreef op 13 november 2018 21:15:

    Ondanks de goede brexit berichten zijn meerdere indexen in het rood gekomen of minder groen (DAX) geworden. Bijzonder.
    Jij weet net als de media er altijd wel weer iets negatiefs van te maken... ( bespaar me je antwoord dat je realistisch bent)
  5. forum rang 8 HenkdeV 13 november 2018 22:32
    Bericht voor Beurs2019:

    NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse aandelenbeurzen zijn dinsdag overwegend met verliezen de handel uitgegaan. Het sentiment op Wall Street kreeg een knauw door de sterkste duikeling van de olieprijzen in zeker drie jaar. Daardoor werden bemoedigende geluiden over het handelsoverleg tussen China en de Verenigde Staten overschaduwd.

    De Dow-Jonesindex sloot 0,4 procent lager op 25.286,49 punten. De breder samengestelde S&P 500 daalde 0,2 procent tot 2722,18 punten en technologiegraadmeter Nasdaq eindigde vlak op 7200,88 punten.
  6. [verwijderd] 13 november 2018 23:12
    quote:

    Ben313 schreef op 13 november 2018 21:53:

    [...]

    Jij weet net als de media er altijd wel weer iets negatiefs van te maken... ( bespaar me je antwoord dat je realistisch bent)
    Dat dacht ik ook maar de hij bedoelde de futures. En dat Wall Street rood kleurt heeft ook niets met de Brexit te maken:-)
  7. forum rang 6 boldie 13 november 2018 23:54
    quote:

    manuss schreef op 13 november 2018 21:24:

    Mooi nieuws OnoMatopee, dit nieuws straalt vertrouwen uit!

    "Deurkas nieuwe zeesluis IJmuiden succesvol afgezonken
    13 november 2018 19:20 - BAM PPP bv / BAM Infra bv
    Deurkas nieuwe zeesluis IJmuiden succesvol afgezonken
    (Persbericht Rijkswaterstaat:) IJmuiden, 13 november 2018 - De aanleg van de nieuwe zeesluis IJmuiden heeft vandaag een belangrijke mijlpaal behaald. De deurkas van het buitenhoofd, waar straks de sluisdeur in- en uitrolt, is succesvol afgezonken en ligt nu op zijn definitieve positie."
    mooi bericht maar hoe zit het met de planning en met de bank. zolang hier geen duidelijkheid over zie ik koers niet veel reageren op bovenstaande bericht helaas
  8. forum rang 8 HenkdeV 14 november 2018 07:07
    quote:

    Text2Business schreef op 13 november 2018 15:42:

    [...]
    Henk, ik ga een heel eind mee met je 'vrees', al hoop ik op een ander resultaat. Wat denk je van begin 2019? Durf je een verwachting uit te spreken? Daar ga ik je overigens niet op vastpinnen.
    Natuurlijk zou ik het ook niet erg vinden, wanneer er voor 2018 nog een wat hogere koers in het vat zit dan de 3,20/3,30 die ik vanmiddag heb genoemd. Ik wacht er inmiddels lang genoeg op.

    Overigens mag jij mij altijd herinneren aan uitspraken en dergelijke die ik over BAM of over de beurs in zijn algemeenheid heb gedaan. Ik loop daar niet voor weg en ga ze al helemaal niet krampachtig ontkennen. Het enige wat ik daarbij verwacht is dat jij correct weergeeft wat ik heb gezegd.

    Eigenlijk is het nog wat aan de vroege kant om nu al heel concreet uitspraken te doen over 2019, bij BAM komen namelijk bijna altijd onverwachte gebeurtenissen om de hoek kijken. Zo ook in 2018. En meestal hebben die (al dan niet terecht) een hele negatieve invloed op de koers. Zo ook weer in het derde kwartaal 2018.

    Zoals jij misschien wel weet geloof in niet (meer) in sprookjes, dat laat ik graag aan anderen over. Maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik wel te zeggen dat ook in 2019 de kopers (voor BAM) niet over elkaar heen zullen buitelen, de koopaanbevelingen en koersdoelverhogingen niet het beursland zullen worden ingeslingerd en dat er ook geen shortsqueeze komt.

    In 2018 is de marge (zonder tegenvallers) omhoog gegaan. Volgens sommige posters is dat een enorme prestatie van BAM, maar zo zie ik dat niet. Die hogere marge is nog steeds (veel) te laag voor een bedrijf zoals BAM dat werken uitvoert met grote risico's. Ook voor de komende jaren staan er weer hele grote/complexe (en langdurige) werken op het programma, tegenvallers liggen daar altijd bij op de loer.

    Alles staat of valt er mee of BAM ook in 2019 weer tegen tegenvallers aanloopt en dat kan niemand uitsluiten. Sterker nog, ze horen bij een grote bouwer lijkt het wel. Dat maakt het moeilijk om nu al een concrete winstverwachting uit te spreken. Wat mij iedere keer opvalt is dat de winsttaxaties (2019/2020) die voor BAM in omloop zijn niet spectaculair zijn en dat geeft te denken. Voorlopig hou ik het op een marge van ruim 2,5% (inclusief tegenvallers), misschien valt het dan nog een beetje mee. Waar de koers heen gaat durf ik nog niet te zeggen maar 9 a 10 euro zal het zeker niet worden eind 2019:-).

    Overigens vind ik BAM een mooi bedrijf dat prachtige werken uitvoert, het Groninger Forum is daar een goed voorbeeld van. Een bezichtiging waard.
  9. forum rang 8 HenkdeV 14 november 2018 07:21
    quote:

    Beurs2019 schreef op 13 november 2018 23:12:

    [...]Dat dacht ik ook maar de hij bedoelde de futures. En dat Wall Street rood kleurt heeft ook niets met de Brexit te maken:-)
    De daling van Wallstreet had vooral te maken met de forse daling van de olieprijs.
    Posting 22.32 uur.
  10. [verwijderd] 14 november 2018 07:34
    quote:

    OnoMatopee schreef op 13 november 2018 20:41:

    www.bam.com/sites/default/files/domai...
    Thanks ouwe reus :-)

    Deurkas nieuwe zeesluis IJmuiden succesvol afgezonken
    13 november 2018 19:20 - BAM PPP bv / BAM Infra bv
    Deurkas nieuwe zeesluis IJmuiden succesvol afgezonken
    (Persbericht Rijkswaterstaat:) IJmuiden, 13 november 2018 - De aanleg van de nieuwe zeesluis IJmuiden heeft vandaag een belangrijke mijlpaal behaald. De deurkas van het buitenhoofd, waar straks de sluisdeur in- en uitrolt, is succesvol afgezonken en ligt nu op zijn definitieve positie.

    In de afgelopen maanden is de deurkas met een afmeting van 80 meter lang, 26 meter breed en 22 meter hoog ruim 16 meter gecontroleerd afgezonken. Centimeter voor centimeter werd de deurkas met het formaat van een klein flatgebouw volgens plan op de juist diepte gelegd.

    Robotarmen
    Het afzinken gebeurde geautomatiseerd door het zand onder de deurkas weg te spuiten. Met behulp van op afstand bestuurbare spuitlansen en robotarmen is het zand afgevoerd. Met behulp van camera’s onder de vloer van het caisson, sensoren en meetinstrumenten werd dit proces 24 uur per dag 7 dagen in de week gemonitord. Nu het caisson op zijn plek ligt, wordt de ruimte onder de deurkas opgevuld met beton. In 2019 wordt de deurkas van het binnenhoofd via de caissonmethode op zijn plek gebracht. Deze deurkas is 80 meter lang, 55 meter breed en 25 hoog.

    Nieuwe zeesluis IJmuiden
    Om ruimte te bieden aan steeds groter wordende zeeschepen wordt sinds 2016 in IJmuiden gewerkt aan de bouw van de grootste zeesluis ter wereld. De nieuwe sluis wordt 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep. Het project is een samenwerkingsverband van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie Noord-Holland, de gemeente Amsterdam, Port of Amsterdam en de gemeente Velsen. Aannemersconsortium OpenIJ bouwt de nieuwe zeesluis in opdracht van Rijkswaterstaat.
4.021 Posts
Pagina: «« 1 ... 97 98 99 100 101 ... 202 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.