Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel bpost BRU:BPOST.BL, BE0974268972

Laatste koers (eur) Verschil Volume
2,090   -0,015   (-0,71%) Dagrange 2,085 - 2,145 165.395   Gem. (3M) 182,1K

Forum bpost geopend

11.559 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 578 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 november 2018 10:22
    Op de langere termijn nog altijd een aantrekkelijk aandeel volgens mij! Pakjesdiensten zijn momenteel mekaar dood aan het concurreren. Prijzenoorlog zal ervoor zorgen dat de kleinere spelers met marktaandeel er tussenuit vallen . Dat zie je nu al in de branche . Er wordt in het algemeen te weinig rekening gehouden met de vaste kosten bij prijsoffertes aan derden. Transporteurs vinden voor pakjes en degelijke in de lagere gewichtsklasse valt nog mee. Wanneer we naar C rijbewijs gaan ( veelal ook 2 persoonsleveringen), zit men met een aanzienlijke kostenstijging en problematiek om nog mensen te vinden. ( knelpuntberoep) Automatisering van bepaalde aanvoerstromen en toelevering naar grotere depot's voor distributie met kleinere units ( bestelwagens enz.) kan hier op termijn een oplossing zijn. De markt met betrekking tot dit type transport en verwerking zal in ieder geval nog eens ernstig door mekaar worden geschut. Desondanks ben ik van mening dat Bpost over voldoende middelen beschikt , hier en buitenland ( Radial) om het hoofd te bieden aan deze problematiek. Ze zullen nu wel dringend werk moeten maken van een degelijk actieplan . Herstructurering dringt zich op! Optimalisering van hun assets - misschien privatisering van een gedeelte van hun activiteit ? Minst rendabele afstoten en zorgen voor een ommekeer in de return? In ieder geval zal er , na de stakingsperikelen, werk moeten gemaakt worden van drastische verandering. Ik ben er van overtuigd dat die er komt !!!
  2. forum rang 6 Tordan 9 november 2018 11:20
    quote:

    den Ben schreef op 9 november 2018 10:22:

    Op de langere termijn nog altijd een aantrekkelijk aandeel volgens mij! Pakjesdiensten zijn momenteel mekaar dood aan het concurreren. Prijzenoorlog zal ervoor zorgen dat de kleinere spelers met marktaandeel er tussenuit vallen . Dat zie je nu al in de branche . Er wordt in het algemeen te weinig rekening gehouden met de vaste kosten bij prijsoffertes aan derden. Transporteurs vinden voor pakjes en degelijke in de lagere gewichtsklasse valt nog mee. Wanneer we naar C rijbewijs gaan ( veelal ook 2 persoonsleveringen), zit men met een aanzienlijke kostenstijging en problematiek om nog mensen te vinden. ( knelpuntberoep) Automatisering van bepaalde aanvoerstromen en toelevering naar grotere depot's voor distributie met kleinere units ( bestelwagens enz.) kan hier op termijn een oplossing zijn. De markt met betrekking tot dit type transport en verwerking zal in ieder geval nog eens ernstig door mekaar worden geschut. Desondanks ben ik van mening dat Bpost over voldoende middelen beschikt , hier en buitenland ( Radial) om het hoofd te bieden aan deze problematiek. Ze zullen nu wel dringend werk moeten maken van een degelijk actieplan . Herstructurering dringt zich op! Optimalisering van hun assets - misschien privatisering van een gedeelte van hun activiteit ? Minst rendabele afstoten en zorgen voor een ommekeer in de return? In ieder geval zal er , na de stakingsperikelen, werk moeten gemaakt worden van drastische verandering. Ik ben er van overtuigd dat die er komt !!!
    Gewoon een samengaan met Postnl pakketten en je hebt een mooi Benelux verhaal.
  3. [verwijderd] 9 november 2018 13:43
    Hi iedereen, ben zonet ingestapt voor de middellange termijn. Het fonds staat naar mijn persoonlijke mening veel te laag geprijsd. De combinatie van de cijfers en de renteverhoging in de US doet de beurzen weer kreunen en Bpost krijgt na de daling van 10% gisteren vandaag wederom een afstraffing. Succes aan iedereen alvast, laat ons hopen dat die staking snel ten einde is met een goed akkoord voor zowel directie als werknemers. Hopelijk krijgen we alsnog spoedig een rally naar boven.
  4. [verwijderd] 9 november 2018 19:55
    quote:

    Beursspeculant schreef op 9 mei 2018 12:48:

    Regering laat stemming over nieuwe bpost-bestuurders uitstellen

    nl.metrotime.be/2018/05/09/news/reger...
    en intussen zijn we 6 maanden verder,
    en de regering heeft beslist dat.....juist niks beslist is.
    Levaux lijkt me een beetje verbrand te zijn intussen
    en Koen Van Gerven, ah nee, die doet al iets, iets met een post pakken ofzo
  5. [verwijderd] 9 november 2018 23:18
    Tussen €10 en €11 instappen met een dividendrendement van jaarlijks meer dan 10% als je de aandelen zou bijhouden lijkt hier een mooi verhaal...of zie ik iets over het hoofd? Ingestapt met 250 stuks aan €10,99 en als we maandag eventueel nog dieper gaan nog een pakketje erbij...
  6. Geschorst en weet niet waarom 10 november 2018 10:58
    quote:

    Stefzele schreef op 9 november 2018 23:18:

    Tussen €10 en €11 instappen met een dividendrendement van jaarlijks meer dan 10% als je de aandelen zou bijhouden lijkt hier een mooi verhaal...of zie ik iets over het hoofd? Ingestapt met 250 stuks aan €10,99 en als we maandag eventueel nog dieper gaan nog een pakketje erbij...
    In december betaalt Bpost € 1,30 dividend uit. In principe staat de koers nu onder de 10 euro en verdien je het aandeel in ongeveer 7 jaar terug. Er moet wel een adder onder het gras zitten. Ik zit te denken aan KPN onder Scheepsbouwer, die ook een maximum aan dividend uitgaf. KPN kon niet meer de 4G licenties betalen door de hoge schuldlasten. Het dividend zal de komende jaren waarschijnlijk veel lager worden.
11.559 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 578 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.