Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,304   +0,012   (+0,28%) Dagrange 4,250 - 4,316 1.111.019   Gem. (3M) 843,7K

BAM oktober 2018

2.544 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 ... 128 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boldie 24 oktober 2018 18:00
    quote:

    Joopie schreef op 24 oktober 2018 17:54:

    Suc6 @ Boldie, als het bij jou lukt, is het hier niet meer ver af :-)
    Kan ik zeker mee leven dan.
    Wish you all you can get ;-)))
    blijft natuurlijk de vraag maar herstel gaat keer plaatsvinden, kom op zeg blijft erbij meest ondergewaarde aandeel op dit moment. us hersteld ook zie ik. wil natuurlijk niks zeggen over bam maar goed. Eens kijken of ik eindelijk positef de week kan afsluiten dat zou al heel wat zijn, en dan bedoel ik tov laatste aankoop.
  2. ro1946 24 oktober 2018 18:01
    Vrienden van de Bataafsche Aanneming Maatschappij.

    Een laatste groet. Ik heb er genoeg van. Vanmorgen de hele positie opgeruimd. Op ca 2,95. Een groot verlies. Maar een verlies dat ik kan hebben. Ik merkte dat de positie in Bam mijn gemoedsrust begon te beïnvloeden. Ik kon het voor mijzelf niet langer beredeneren waarom ik ze aan zou houden. Een gestage daling, terwijl de resultaten daar, tot nu toe, geen aanleiding voor geven. Verlies nemen is als je eigen arm afbijten, zeer pijnlijk, maar kan ook tot opluchting leiden. Maar ja, als ik alles op een rij zet dan vind ik het een goede beslissing. Ik heb (wij hebben) alle negatieve signalen de laatste maanden genegeerd. Brexit, Italië, recordhoogte van de index. Komt bij dat Bam misschien wel het eigen vermogen moet verhogen, d.m.v. een emissie. En een totale desinteresse , zelfs op deze lage prijs, van serieuze grote beleggers. Dus, vrienden van de Bataafsche Aanneming Maatschappij, adieau. Het ga u goed. God zij met u.

    RD.

  3. forum rang 6 boldie 24 oktober 2018 18:03
    quote:

    ro1946 schreef op 24 oktober 2018 18:01:

    Vrienden van de Bataafsche Aanneming Maatschappij.

    Een laatste groet. Ik heb er genoeg van. Vanmorgen de hele positie opgeruimd. Op ca 2,95. Een groot verlies. Maar een verlies dat ik kan hebben. Ik merkte dat de positie in Bam mijn gemoedsrust begon te beïnvloeden. Ik kon het voor mijzelf niet langer beredeneren waarom ik ze aan zou houden. Een gestage daling, terwijl de resultaten daar, tot nu toe, geen aanleiding voor geven. Verlies nemen is als je eigen arm afbijten, zeer pijnlijk, maar kan ook tot opluchting leiden. Maar ja, als ik alles op een rij zet dan vind ik het een goede beslissing. Ik heb (wij hebben) alle negatieve signalen de laatste maanden genegeerd. Brexit, Italië, recordhoogte van de index. Komt bij dat Bam misschien wel het eigen vermogen moet verhogen, d.m.v. een emissie. En een totale desinteresse , zelfs op deze lage prijs, van serieuze grote beleggers. Dus, vrienden van de Bataafsche Aanneming Maatschappij, adieau. Het ga u goed. God zij met u.

    RD.

    tot ziens, hoop voor mezelf natuurlijk niet maaar het gaat u goed
  4. forum rang 6 OnoMatopee 24 oktober 2018 18:07
    quote:

    ro1946 schreef op 24 oktober 2018 18:01:

    Vrienden van de Bataafsche Aanneming Maatschappij.

    Een laatste groet. Ik heb er genoeg van. Vanmorgen de hele positie opgeruimd. Op ca 2,95. Een groot verlies. Maar een verlies dat ik kan hebben. Ik merkte dat de positie in Bam mijn gemoedsrust begon te beïnvloeden. Ik kon het voor mijzelf niet langer beredeneren waarom ik ze aan zou houden. Een gestage daling, terwijl de resultaten daar, tot nu toe, geen aanleiding voor geven. Verlies nemen is als je eigen arm afbijten, zeer pijnlijk, maar kan ook tot opluchting leiden. Maar ja, als ik alles op een rij zet dan vind ik het een goede beslissing. Ik heb (wij hebben) alle negatieve signalen de laatste maanden genegeerd. Brexit, Italië, recordhoogte van de index. Komt bij dat Bam misschien wel het eigen vermogen moet verhogen, d.m.v. een emissie. En een totale desinteresse , zelfs op deze lage prijs, van serieuze grote beleggers. Dus, vrienden van de Bataafsche Aanneming Maatschappij, adieau. Het ga u goed. God zij met u.

    RD.

    je hebt groot gelijk, helaas ontbreekt mij de moed om hetzelfde te doen.
    Ik weiger om 116k verlies te nemen en aan het tuig te schenken dat verantwoordelijk is voor de gestage dalingen. En voor Brexit Italië etc ben ik niet bang. Overigens had FIL de positie uitgebreid, dus er is wel een grote belegger die er nog heil in ziet.
  5. forum rang 6 bartbas 24 oktober 2018 18:27
    quote:

    boldie schreef op 24 oktober 2018 17:49:

    [...]ter info . gemiddelde nu 3.598. zal ongetwijfeld te vroeg zijn maar goed. zelfs mocht toch een overname spelen denk ik met dit gemiddelde aan de goede kant te zitten. volste vertrouwen dat cijfers gewoon goed zijn.
    Pas op met denken dat de cijfers goed zullen zijn. Dat hoor ik op dit forum al bijna 8 kwartalen. De een doet nog fantastischer voorspellingen dan de ander. Maar iedere keer steeg de koers voor de cijfers minder dan verwacht en ging het daarna meestal bergafwaarts. Dat allemaalterwijl analisten prachtige koersdoelen van analisten. Ing kon geen kwaad doen toen ze tot enkele maanden geleden als enige een koersdoel van 7 euro voorspelden. met een bijstelling naar ik meen naar 3,40 schold iedereen de betreffende analist verrot. NU zijn we blij wanneer die 3,40 weer aangetikt wordt. Ik behoorde ook meestal tot de goedgelovigen, al waren mijn koersverwachtingen wat minder utopisch. maar ook ik werd keer op keer teleurgesteld.

    De kwartaal resultaten kunnen en zullen pas meevallen wanneer je er niet te veel van verwacht. Persoonlijk ben ik ondertussen tevreden wanneer we twee kwartjes omhooggaan. Voor iedere 10 % daling moet de koers meer dan 11% stijgen. Bij 25 % is dat 33 % en bij 50 % moet de koers met 100 % stijgen om weer op het uitgangsniveau te komen. Voor een ritje naar de 4 euro is op dit moment een stijging van ruim 43 % nodig. Voor 3,5984 euro is dat ongeveer 25 %.

    bartbas
  6. forum rang 8 HenkdeV 24 oktober 2018 18:33
    quote:

    OnoMatopee schreef op 24 oktober 2018 18:07:

    [...]je hebt groot gelijk, helaas ontbreekt mij de moed om hetzelfde te doen.
    Ik weiger om 116k verlies te nemen en aan het tuig te schenken dat verantwoordelijk is voor de gestage dalingen. En voor Brexit Italië etc ben ik niet bang. Overigens had FIL de positie uitgebreid, dus er is wel een grote belegger die er nog heil in ziet.
    Voor mij is BAM maar een deel (20%) van mijn portefeuille. Maar ook ik blijf gewoon zitten. Af en toe bekruipt mij wel het gevoel dat dit tegen beter weten in is. Ergens moet er toch een reden zijn waarom de koers daalt. Tegenvallende cijfers misschien door reserveringen voor de parkeergarage, het vloerenverhaal of de sluis? Begrijp trouwens niet waarom mensen eindeloos bijkopen, net of er geen andere (kansrijke) aandelen te koop zijn. Op BAM en ING na (beide op verlies) ben ik liquide, recente gekochte aandelen (gelukkig) met een kleine winst/verlies de deur uitgedaan. Op dit moment is het bodem zoeken op de beurs, biedt volgens mij nieuwe kansen. Vooral in Europa is de rente nog laag, je moet haast wel beleggen om nog wat rendement te maken. Deze correctie zat er aan te komen, maar het juiste moment waarop blijft altijd moeilijk te voorspellen. Er moet een aanleiding gevonden worden en die zijn er op dit moment genoeg. Handelsoorlog, Brexit, Italië, de stijgende rente in Amerika, zeg het maar. Het is wachten op betere tijden.
  7. [verwijderd] 24 oktober 2018 18:34
    Zitten daar ergens wat drukkers, de 1250 man, zit ook een 1300 tussen, en een 2550 en een 13k heb ik ook meermaals zien passeren. Allemaal samen maakt dat al heel wat kapot volgens mij? Als ik het mis heb mag je "t zeggen? Ben nie zo bekwaam als velen, maar volg het wel op en leer graag bij.
  8. forum rang 6 OnoMatopee 24 oktober 2018 18:43
    die vaste aantallen zijn ongetwijfeld van de verschillende marketmakers. Die regelmatige 13k en veelvoud daarvan kunnen van de bepalende partij zijn. Hoewel eigenlijk iedereen bepaalt die systematisch loopt te drukken en aan te passen aan zowel de ask als bid kant. We zullen het nooit zeker weten wie precies verantwoordelijk is. Het blijft de duistere kant van de beurs. De gevolgen zijn echter desastreus. Het zijn geen particulieren, want die kunnen niet zo snel wijzigen of intrekken, laat staan de transactiekosten die per handeling de spuigaten uit zouden lopen.
  9. forum rang 6 OnoMatopee 24 oktober 2018 18:48
    A huge milestone’: Contractor announced and detailed designs to be finalised for Lake Lothing Third Crossing

    PUBLISHED: 17:35 24 October 2018
    www.edp24.co.uk/news/politics/contrac...
    Mark Boggis
    An artist's impression of tthe Lake Lothing Third Crossing in Lowestoft. Picture: Suffolk County Council

    An artist's impression of tthe Lake Lothing Third Crossing in Lowestoft. Picture: Suffolk County Council
    The contractor appointed to deliver a long-awaited third crossing in Lowestoft has admitted they are looking forward to working on “a new iconic landmark for the town.”
    Ewan Barr, project director at BAM Nuttall, which has won the contract for the first stage of completing the Lake Lothing Third Crossing in Lowestoft. Picture: BAM Nuttall
    Ewan Barr, project director at BAM Nuttall, which has won the contract for the first stage of completing the Lake Lothing Third Crossing in Lowestoft. Picture: BAM Nuttall

    With detailed designs for the Lake Lothing crossing to begin soon, Suffolk County Council has announced that civil engineering contractor, BAM Nuttall, has won the contract for the first stage of completing the new bridge.

    After a formal planning application for the Lake Lothing Third Crossing in Lowestoft was submitted to the Planning Inspectorate by the county council in June, an invitation was sent for contractors to submit a bid for the tender.

    Now, following a comprehensive tender process and approval by Suffolk’s cabinet, BAM Nuttall will finalise the design of the crossing, ready for building. This contract will start on November 1, with stage one set to last for 12 months,

    The award of the construction stage of the contract, is scheduled to be announced in the autumn of next year. With the third crossing being built with the aim of reducing vehicle congestion in the town and boosting the local economy, Suffolk County Council leader Matthew Hicks said: “The cabinet unanimously approve the award of this contract, which is a huge milestone in the building of this bridge.

    “Following diligent work from the project teams at the council, we have selected a contractor which we believe brings a balance of high-quality work and value for money. This project will be a big boost to both the people and economy of Lowestoft.”

    BAM Nuttall already has strong links to the region, having worked on projects such as Great Yarmouth Flood Alleviation Scheme and ABP Ipswich Quay Works. They also have a regional base in Thetford, and Ewan Barr, project director at BAM Nuttall, said: “We’re excited to be involved in a project which is going to have such a positive impact on people and businesses in Lowestoft.

    “We have an award-winning track record of working on projects of national importance and look forward to delivering a new iconic landmark for the town and the east of England.

    “We plan to open an office near the construction site in the coming months.”

    ‘A significant and important event’

    Hailing the latest developments, Waveney MP Peter Aldous said: “The award of this contract is a significant and important event in the construction of the Third Crossing, which is so important to Lowestoft and the surrounding area.

    “I look forward to meeting and working with BAM Nuttall in the coming months.”

    The contractor announcement coincides with the next official stage of the project which involves the government’s Planning Inspectorate. This is the Examination Stage, which should begin in December, and lasts six months. During this time interested parties, such as businesses, are invited to share their views of the project at hearings and in writing, with the Planning Inspectorate.

    At the end of the Examination Stage, the Planning Inspector has up to three months to prepare a report and a recommendation on the application for the relevant Secretary of State.

    With construction of the bridge expected to take 28 months, completion is scheduled for early 2022.
  10. [verwijderd] 24 oktober 2018 18:50
    Heb zelf eind 16 begin 17 Heijmans stukken opgepakt. Die noteerden onder de 5 euro destijds. Binnen een jaar waren ze ruim verdubbeld.
    Bij Heijmans betrof het meerdere grote projecten waardoor ze ernstig in de knel kwamen te zitten. Achteraf zijn ze door het oog van de naald gekropen.
    Ondanks het debacle bij de zeesluis boekte BAM gewoon prima winst. En ivm met de halfjaarcijfers is er niets (additioneel) bijzonder nadeligs opgetreden. Toch staat de koers nu een euro lager. in mijn optiek pure angst welk nu de beurs in de houdgreep heeft. Indien BAM richting de 2% marge gaat waarmaken over 2019 dan heb je het al snel over 0,50 euro winst per aandeel. Bij een kw van slechts 10 is een koers van 5,- binnen 12 maanden zeer reeel en zeker niet out of reach. Ik heb dan ook vanaf de range 3,20 - 2,90 mijn positie flink uitgebreid.
  11. Oude wolf 24 oktober 2018 19:00
    ik hoor hier alleen maar geklaag ,en de reden is de koers is laag dus er zal wel wat aan hand wezen ?
    Laten we gewoon wat geduld hebben, beleggen is een soort geloof in een product of een een bedrijf.
    Wil je het zeker weten laten we dan een van de bammers vragen hoe het met de sluis is.
    Of als je er dicht bij woont ga er even kijken.
    Ik hoor het graag.
  12. forum rang 6 OnoMatopee 24 oktober 2018 19:20
    quote:

    Oude wolf schreef op 24 oktober 2018 19:00:

    ik hoor hier alleen maar geklaag ,en de reden is de koers is laag dus er zal wel wat aan hand wezen ?
    Laten we gewoon wat geduld hebben, beleggen is een soort geloof in een product of een een bedrijf.
    Wil je het zeker weten laten we dan een van de bammers vragen hoe het met de sluis is.
    Of als je er dicht bij woont ga er even kijken.
    Ik hoor het graag.
    iemand hier had vorige week of de week daarvoor gezegd te mailen met de caissonvraag. Niets meer van vernomen.
  13. forum rang 6 OnoMatopee 24 oktober 2018 19:22

    Sluisdeuren IJmuiden kiezen het ruime sop in Korea

    infra Premium 11
    Sluisdeuren IJmuiden kiezen het ruime sop in Korea

    De enorme deuren voor de nieuwe sluis in IJmuiden, de grootste zeesluis ter wereld als hij klaar is, zijn met een speciaal schip begonnen aan een lange reis. Ze zijn gefabriceerd in Zuid-Korea. Het zwaarladingschip dat ze naar Nederland brengt is woensdag vertrokken, zo laat Rijkswaterstaat weten.

    De deuren zijn 72 meter lang, 24 meter hoog en 11 meter breed. Ze wegen elk 2900 ton. Ze worden met een schip vervoerd, maar steken daarbij wel aan weerszijden zo’n 20 meter uit boven de boorden. OpenIJ heeft er drie besteld, waaronder een reserve-exemplaar. Elke deur kan dienst doen als kering van het zeewater. Dat was een van de slimmigheden van het ontwerp waardoor BAM en Volker Wessels de klus kregen. Later pakten vooral andere ontwerpkeuzes desastreus uit, waardoor de twee aannemers nu tegen enorme verliezen aankijken.
    Niet door het Suezkanaal

    De deuren zijn op drie verschillende werven in Korea gebouwd en elk opgebouwd uit 12 boxen. De Koreaanse lassers zijn in februari 2017 met de werkzaamheden begonnen. De deuren zijn inmiddels geconserveerd en uitgerust met leidingen, de anodes en de loopbordessen.

    Het transport neemt, afhankelijk van het weer, twee tot tweeënhalve maand in beslag en gaat niet via het Suezkanaal, maar via de traditionele route om de kaap van Zuid-Afrika. Het Suezkanaal leidt tot te veel beperkingen voor dit soort transporten.
    Afzinken bij aankomst

    Bij aankomst in Amsterdam wordt het schip deels afgezonken. Daardoor drijven de deuren op en kunnen ze een voor een door de Noordersluis worden gesleept. Vervolgens gaan ze door richting de Alaskahaven waar OpenIJ een logistieke hub heeft. Daar vinden de laatste afbouwwerkzaamheden plaats en worden de hydraulische systemen en elektrische installaties aangebracht. Na een testfase gaan ze terug naar IJmuiden, waar ze op hun plek in de deurkassen worden gevaren. Die zijn uitgevoerd als caisson. Het eerste caisson voor het buitensluishoofd ligt bijna op zijn plek.


    Eerste publicatie door Ad Tissink op 24 okt 2018
    Laatste update: 24 okt 2018

2.544 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 ... 128 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.