Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,405   -0,025   (-0,46%) Dagrange 5,275 - 5,445 118.276   Gem. (3M) 194,3K

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 221 222 223 224 225 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 17 oktober 2018 18:48
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 17 oktober 2018 18:36:

    Financieel deskundigen, marktkenners en techneuten genoeg op dit forum. Misschien heeft het forum wel behoefte aan stelletje psychologen zodat we wat meer in de ziel van Harold kunnen kijken.
    Denk dat behalve Harold ook anderen hier wel even "op de bank" mogen gaan plaats nemen. Heb zelf net ook even een klein uurtje op de bank gelegen, kan ik iedereen aan bevelen, vooral na beursdagen zoals gisteren en vandaag. Het trillen en rillen is redelijk gestopt nu, pillen blijven door gebruiken tot ze op zijn. Dat laatste geldt ook voor de centen.
  2. [verwijderd] 17 oktober 2018 18:55
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 17 oktober 2018 18:53:

    En de ratjes van Marshall Wave 0.53 % short
    Het laatste uur vandaag was ee ook aardig wat druk, maar gelukkig waren er ook kopers. Hoop de 6 echt niet meer te zien wat dat betreft. Op naar eerst de 7 en dan de 8 en dan.....:)
  3. Dickit o 17 oktober 2018 19:00
    quote:

    NewKidInTown schreef op 17 oktober 2018 18:48:

    [...]

    Denk dat behalve Harold ook anderen hier wel even "op de bank" mogen gaan plaats nemen. Heb zelf net ook even een klein uurtje op de bank gelegen, kan ik iedereen aan bevelen, vooral na beursdagen zoals gisteren en vandaag. Het trillen en rillen is redelijk gestopt nu, pillen blijven door gebruiken tot ze op zijn. Dat laatste geldt ook voor de centen.
    Hopelijk met een ''happy ending''!
  4. ASCFTHF11 17 oktober 2018 19:23
    Alle Zeik verhalen ten spijt,je kunt beter een muntstuk laten vallen voor Kop of Munt en dan verder je plan trekken zoals de Belg dat zegt,wat een stelletje Lulverhalen wordt er geschreven,heb enige luiden een compliment gegeven voor de schrijfstijl,je ziet wel dat ze niet alleen de LTS hebben doorlopen,maar minimaal een knappe kop hebben,ja dan wel figuurlijk want ik ken ze verder niet,maar op het einde van de rit hadden ook deze individuen het totaal bij het verkeerde eind,theoretisch wordt er ontieglijk goed geluld in alle mogelijke vormen maar de praktijk wijst anders uit.
    Gelukkig ben ik een man zonder bijzondere diploma,s maar weet gelukkig wel waar onze Abraham de mosterd haalt,mag ook wel want ook ik heb beginnersfouten gemaakt.
    Mijn boodschap is tot velen onder U hoe drukker op een forum hoe meer onzin er wordt geschreven;houdt dat maar in gedachten.
    In ieder geval heb ik de helft van de tommetjes eruit geflikkert tegen een waarde van 680(eenieder heeft altijd net het hoogste van de dag)de rest gaat onder het kussen..........omje een idee te geven dat zijn nogal wat lage turbootjes omdat er toch geen dividend wordt gegeven door Horrord.
  5. DerksVisie 17 oktober 2018 19:29
    Zo we zijn weer een dagje verder, tijd voor mijn observatie.

    In de ochtend zag ik de cijfers en dacht ik die zijn gewoon echt goed. Alles groeit weer (ook Telematics, die vorig jaar bijna stil stond) Maar opeens zag ik onderop een klein alineaatje. Contract met Volvo beeindigd. Direct gingen er allerlei vragen voor mij heen.

    Ten eerste, hoe kan het dat een contract zomaar beëindigd wordt terwijl het maanden duurt voor TomTom om het af te sluiten? Hoezo brengen ze dit nieuws nou weer perse vandaag. Bij elk contract lopen wij jaren achter, maar wordt een contract opgezegd dan moet het direct de wereld in. Wat dat betreft kan ik de intenties van TomTom echt niet plaatsen. Mijn gedachte was toen ook, verkopen dit wordt weer een Renault dagje. Maar ik wacht rustig af of de markt ook zo denkt en zie de opening op 7.55 staan. Niet dus denk ik, en ik stap in mijn auto om naar mijn werk te gaan. Aangekomen op het werk staat het altijd weer -7% en toen dacht ik, jammer ik ben weer te laat geweest. Dat het daarna nog -16% werd ... heeft iedereen meegekregen.

    Ik vind het zorgwekkend dat contracten dus zomaar opgezegd kunnen worden. Al die moeite, al die jaren stap voor stap contractjes binnenhalen kan dus binnen 1 jaar helemaal overhoop zijn gehaald.

    Wie zijn we nu al kwijt? Apple, Renault-Nissan-Mitsubish en Volvo.

    Maar goed SD-maps gaat natuurlijk net zoals mobiele navigatie gratis worden. Ik neem aan dat HG dit ook wel heeft ingezien anders eet ik mijn schoen op.

    Misschien nog wel de belangrijkste vraag, die natuurlijk geen enkele analist stelde. Mag TomTom nog wel Traffic leveren? Want als dat zo is komt al die Data naar TomTom toe en blijft het bedrijf een ontzettend belangrijke overnameprooi.

    Want een zelfrijdende auto is leuk, maar daar heb je niks aan als je in de file staat. Degene die het zelfrijdende auto-tijdperk gaat winnen is degene die de file kan ontwijken.

  6. forum rang 6 ketchup 17 oktober 2018 19:37
    quote:

    Accuboor schreef op 17 oktober 2018 19:09:

    AB Ketchup!

    Wie is dit met dit verhaal?
    ze doen ongelofelijk vervelend voor delen, dus liever niet namen noemen
    maar er zijn de traditionele analisten ( banken) als je het zo wil noemen en er zijn ook analisten die voor handels firma's ( fondsen ) werken zoals investment/ hedge fondsen die doen hun eigen analyses
    het gaat tegenwoordig veel met log-in accounts
    heeft op de één of andere manier ook met de nieuwe mifid - regels, compliance en weet ik wat allemaal te maken

    vroeger kon je gewoon die analyses overal en met iedereen delen, maar dat mag niet meer, dan belde je een broker en die had al die rapporten al klaar liggen voor versturen, maar dat is over.

    sommige analisten doen een samenvatting voor de pers, zoals een ING, ABN en NIBC bvb als je het over analisten hebt die TT volgen, maar je krijgt nooit de echte break-down voor de cijfers te zien, dan moet je klant bij ze zijn.

    van Lanschot volgt bvb ook TT, maar daar zie je nooit een rapport van in het openbaar of een Haitong ( eigenaar van MW) ook nooit
    Alpha Value volgt het ook

    er zijn zowel 5 fonds Managers die TT volgen maar geen 'openbaar'-rapport publiceren, alleen wel voor hun investment klanten.

    wat ik vooral proef bij TT is dat iedereen ongelofelijk voelt dat er iets staat te gebeuren nu ze Telematics in de etalage zetten en iedereen komt ook wel tot dezelfde conclusie dat de huidige beurswaarde dadelijk wellicht voor 80% uit cash bestaat, dat is echt ongehoord, weet een raider dit dan kruipt die vol in TT en toch doen ze het niet en dat is zo uitzonderlijk dat het voelt alsof er iets niet klopt, want elke asset manager die weet dat TT straks voor 80% uit cash bestaat zou hier vol voor gaan

    daarom begrijp ik hier echt geen bal van en dat er dan nog shorts zitten is al helemaal niet te bevatten, want die mogen eigenlijk geen short aangaan voor risk profiel als een toko voor meer dan de helft uit cash bestaat, dan gaan bij hun alle alarmbellen af, dat doet toch sterk vermoeden dat hier iets anders speelt

    indien Telematics dadelijk echt tegen de 6 euro geeft voor cash dan gaat het aandeel volgens mij 35 to 50% op, maar goed ik zit er al zolang naast, maar begrijpen doe ik het niet.
  7. apieslapie 17 oktober 2018 19:46
    quote:

    DerksVisie schreef op 17 oktober 2018 19:29:

    Zo we zijn weer een dagje verder, tijd voor mijn observatie.

    In de ochtend zag ik de cijfers en dacht ik die zijn gewoon echt goed. Alles groeit weer (ook Telematics, die vorig jaar bijna stil stond) Maar opeens zag ik onderop een klein alineaatje. Contract met Volvo beeindigd. Direct gingen er allerlei vragen voor mij heen.

    Ten eerste, hoe kan het dat een contract zomaar beëindigd wordt terwijl het maanden duurt voor TomTom om het af te sluiten? Hoezo brengen ze dit nieuws nou weer perse vandaag. Bij elk contract lopen wij jaren achter, maar wordt een contract opgezegd dan moet het direct de wereld in. Wat dat betreft kan ik de intenties van TomTom echt niet plaatsen. Mijn gedachte was toen ook, verkopen dit wordt weer een Renault dagje. Maar ik wacht rustig af of de markt ook zo denkt en zie de opening op 7.55 staan. Niet dus denk ik, en ik stap in mijn auto om naar mijn werk te gaan. Aangekomen op het werk staat het altijd weer -7% en toen dacht ik, jammer ik ben weer te laat geweest. Dat het daarna nog -16% werd ... heeft iedereen meegekregen.

    Ik vind het zorgwekkend dat contracten dus zomaar opgezegd kunnen worden. Al die moeite, al die jaren stap voor stap contractjes binnenhalen kan dus binnen 1 jaar helemaal overhoop zijn gehaald.

    Wie zijn we nu al kwijt? Apple, Renault-Nissan-Mitsubish en Volvo.

    Maar goed SD-maps gaat natuurlijk net zoals mobiele navigatie gratis worden. Ik neem aan dat HG dit ook wel heeft ingezien anders eet ik mijn schoen op.

    Misschien nog wel de belangrijkste vraag, die natuurlijk geen enkele analist stelde. Mag TomTom nog wel Traffic leveren? Want als dat zo is komt al die Data naar TomTom toe en blijft het bedrijf een ontzettend belangrijke overnameprooi.

    Want een zelfrijdende auto is leuk, maar daar heb je niks aan als je in de file staat. Degene die het zelfrijdende auto-tijdperk gaat winnen is degene die de file kan ontwijken.

    Mirtsubishi was nooit klant vsn tomtom, dat was here. Nissan gebruikte zowel tomtom als hete, voornamelijk here.
  8. DerksVisie 17 oktober 2018 19:49
    quote:

    apieslapie schreef op 17 oktober 2018 19:46:

    [...]

    Mirtsubishi was nooit klant vsn tomtom, dat was here. Nissan gebruikte zowel tomtom als hete, voornamelijk here.
    Mitsubishi was wel klant van TomTom. Maar dat hebben ze pas toegegeven op de dag van het persbericht van Google.

    Helaas maar de waarheid.

    "N REACTION TO THE PRESS RELEASE OF THE RENAULT/NISSAN/MITSUBISHI ALLIANCE
    TomTom has a strong long-term relationship with the Renault/Nissan/Mitsubishi Alliance, as part of which we integrate our navigation technology components in a broad range of vehicles across several geographies. Our products are compatible with all platforms, including Android."
  9. san marco 17 oktober 2018 19:57
    Want een zelfrijdende auto is leuk, maar daar heb je niks aan als je in de file staat. Degene die het zelfrijdende auto-tijdperk gaat winnen is degene die de file kan ontwijken..

    In Nl een wens maar moeilijk haalbaar. Vorige week donderdag op de A27 4 vrachtwagens op elkaar geklapt en mensen wijken uit naar de A2 om naar het noorden te gaan. Probeer die 2 wegen te ontwijken met de gedachte dat je 3 rivieren over moet steken.
  10. forum rang 6 NewKidInTown 17 oktober 2018 19:57
    quote:

    doortje schreef op 17 oktober 2018 19:23:

    ......maar op het einde van de rit hadden ook deze individuen het totaal bij het verkeerde eind,theoretisch wordt er ontiegelijk goed geluld in alle mogelijke vormen maar de praktijk wijst anders uit.
    Een totaal andere invalshoek, er zit wat in, zo had ik het nog niet bekeken :-)

    Komt misschien ook doordat mensen zo lang en zo goed zijn opgeleid dat ze de allereerste (beleggings)lessen al lang weer zijn vergeten. Waardering van bedrijven of aandelen heeft op z'n minst enige relatie met wat en hoeveel een bedrijf verdient of redelijkerwijs in de toekomst gaat verdienen. En wat een bedrijf redelijkerwijs in de toekomst gaat verdienen is ook weer afhankelijk van de groei. En als die groei hoog is zou je er een hogere waardering op mogen plakken dan op een aandeel dat geen of nauwelijks groei laat zien. Dat is op zich niet zo heel moeilijk, met alle respect, de eerste beste patatbakker zou het ook begrijpen of het je kunnen uitleggen. En knappe of minder knappe koppen hebben bovenstaande ook in een paar eenvoudige formules vastgelegd, staan in bijna elk boekje voor beginners en gevorderden. Wanneer je dat soort principes ontkent en heel veel woorden nodig hebt om iets uit te leggen, steeds het zelfde verhaal, begrijpen deze mensen het zelf niet of proberen je iets te verkopen, kan ook nog.
    Ik las vandaag toevallig, dat ook zelfs een Justin het had over de relatie tussen verdiensten (naast omzet) en waardering, dus zullen we maar zeggen dat dat dus ook wel klopt.
    Wat je in ieder geval niet moet doen, is de lessen uit het verleden te negeren en alleen maar afgaan op lieden die jou (en zichzelf) rijk willen rekenen met verhalen als "binnenkort of volgend jaar wordt alles geheel anders en veel beter".
  11. forum rang 7 bezinteergebelegt 17 oktober 2018 19:58
    quote:

    TomTom 25 schreef op 17 oktober 2018 18:55:

    [...]

    Hoop de 6 echt niet meer te zien wat dat betreft.

    Vlgs mij staat het nog halverwege de 6. Moet morgen 7% hoger openen en daarna verder uitbouwen wil je die 6 niet meer zien.

    Maar iets zegt me dat de koers beginnend met een 6 gewoon de week uitgaat.

    Het is ook nog expi vrijdag. En aangezien er wss heel veel long zit nu,na mn gisteren, zal die expi wel weer verrassend aan de onderkant liggen.

  12. aandeeltje! 17 oktober 2018 19:59
    Zo mij calletjes gisteren aangeschaft doen het weer lekker. Maar snel weer de deur uit, want ik heb weinig met TT en vooral dat bestuur, de strategische keuzes en gedoe. Compleet fout ingezet dat familiebedrijf steunend op geld van aandeelhouders = derden zonder dat die ooit een cent gezien hebben....
  13. DerksVisie 17 oktober 2018 20:00
    quote:

    san marco schreef op 17 oktober 2018 19:57:

    Want een zelfrijdende auto is leuk, maar daar heb je niks aan als je in de file staat. Degene die het zelfrijdende auto-tijdperk gaat winnen is degene die de file kan ontwijken..

    In Nl een wens maar moeilijk haalbaar. Vorige week donderdag op de A27 4 vrachtwagens op elkaar geklapt en mensen wijken uit naar de A2 om naar het noorden te gaan. Probeer die 2 wegen te ontwijken met de gedachte dat je 3 rivieren over moet steken.

    Compleet ontwijken zal erg moeilijk worden in Nederland. Maar je kan nog steeds tijdwinst behalen.
  14. Nait Soesen 17 oktober 2018 20:07
    quote:

    Sunshine Band schreef op 17 oktober 2018 18:23:

    [...]

    Je moet me even helpen Martin,
    - de marketmakers zijn niet de boosdoeners
    - het is HG
    - daar straks waren het de banken....

    Kunnen we het gewoon houden bij; het is de schuld van HG, hij creert bewuste een situate van onduidelijkheid.
    - goede berichten worden bewust getorpedeerd
    - slechte worden niet ontkend en worden niet uitgelegd.

    Ik schreef er gisteren al een paar
    - Reuters nieuws: keiharde ontkenning binnen 10 beursminuten
    - bericht belangstelling en mogelijke verkoop ttt: voorzien van een vlag met de text 'weet niet wat we gaan doen met het geld'
    - goede cijfers gisteren vergezeld van een bewaard negatief bericht Volvo
    - Apple gaat kaarten maken nieuws: geen reactie, daarna wijvelende
    - RNM google nieuws; wijfelende reactie zonder inhoud
    - de cc van gisteren; wat een houding; elke spreekbeurt in de brugklas ziet er beter uit

    Moet Ik verder gaan?

    Het is bewust, dit kun je niet meer bij elkaar liegen met droge ogen. Hier mogen we marketmakers of banken niet de schuld van geven, dat zijn we eens toch?

    Het is zeker bewust, na gisteren compleet overtuigd, denk dat Tomtom voor eind september 2019 van de beurs is, want dan verlaat Wakkie, de vertrouweling van H.G. als supervisory the board van Tomtom
  15. forum rang 6 NewKidInTown 17 oktober 2018 20:08
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 17 oktober 2018 19:37:

    .....en iedereen komt ook wel tot dezelfde conclusie dat de huidige beurswaarde dadelijk wellicht voor 80% uit cash bestaat...
    Gaat dan het beste naar een HAL-trust-scenario, stoppen met ondernemen en je geld zetten op bedrijven en aandelen die wel voldoende ROI leveren.
7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 221 222 223 224 225 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.