Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Imtech« Terug naar discussie overzicht

Draadje voor evt adviezen van andere aandelen dan Imtech....

41.365 Posts
Pagina: «« 1 ... 2045 2046 2047 2048 2049 ... 2069 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 september 2018 09:34
    Geen paniek meer bij TomTom. Lijkt erop dat de ergste ellende achter de rug is. Aan de andere kant, er kunnen eenvoudig nieuwe Toyota-berichtjes volgen, dus lekker rustig is het niet.

    Ik heb een snelle dagtrade overwogen, maar dat ging niet. Opening min 7% en dan denk je aan de reactie op het Renault-nieuws. Eerst ging het naar min 13, maar een half uur later kwam de tweede golf tot min 26. Te link. Maar misschien had ik beter moeten weten: Toyota-nieuws is al dagen ingedaald, dus dan is ander koersverloop te verwachten.

    Wat het betekent weten we trouwens niet. En geen nieuws vanuit de burelen. Zou men nog een move maken, of bekend maken omdat die al lang vast ligt? Vóór Q-3-cijfers? Zo te zien, wil men tijd nemen en het uitzweten. Q3-cijfers zouden dan eerste reddingsboei moeten worden voor de koers. Men verwachtte eerder al voortzetting van de positieve trend. Maar na deze koersdalingen wordt die verwachting in relatieve zin steeds positiever. Vraag is alleen: klopt die verwachting en waar staat de koers op de cijferdag?

    Peentjes zweten en billen knijpen voorlopig maar weer.
  2. Pieterbell 24 september 2018 10:13
    quote:

    Opus135 schreef op 24 september 2018 09:34:

    Geen paniek meer bij TomTom. Lijkt erop dat de ergste ellende achter de rug is. Aan de andere kant, er kunnen eenvoudig nieuwe Toyota-berichtjes volgen, dus lekker rustig is het niet.

    Ik heb een snelle dagtrade overwogen, maar dat ging niet. Opening min 7% en dan denk je aan de reactie op het Renault-nieuws. Eerst ging het naar min 13, maar een half uur later kwam de tweede golf tot min 26. Te link. Maar misschien had ik beter moeten weten: Toyota-nieuws is al dagen ingedaald, dus dan is ander koersverloop te verwachten.

    Wat het betekent weten we trouwens niet. En geen nieuws vanuit de burelen. Zou men nog een move maken, of bekend maken omdat die al lang vast ligt? Vóór Q-3-cijfers? Zo te zien, wil men tijd nemen en het uitzweten. Q3-cijfers zouden dan eerste reddingsboei moeten worden voor de koers. Men verwachtte eerder al voortzetting van de positieve trend. Maar na deze koersdalingen wordt die verwachting in relatieve zin steeds positiever. Vraag is alleen: klopt die verwachting en waar staat de koers op de cijferdag?

    Peentjes zweten en billen knijpen voorlopig maar weer.
    Morgen Opus,
    @TT, Q3 cijfers zijn in lijn met de opmars welke dit jaar is ingezet en verwacht dat de koers tegen die tijd of op cijfers dag zelf weer een mooie opwaartse move gaat maken.
    Het vasthouden van de stijging is een ander verhaal, het laatste restje vertrouwen in het aandeel is er afgelopen week uitgeslagen en gezien de houding van het bestuur komt deze niet terug.
    Onbegrijpelijk en beurs onwaardig gedrag van zowel het bestuur als de RvC..

    Ik zit ruim in de stukken aan 6,6666 maar deze morgen nog geen stukken bijgenomen maar zit wel op het vinkentouw om bij een dump richting de 5,5 m'n positie verder uit te breiden..

    De komende jaren gaat het operationeel nog prima, bedrijf heeft geen schulden en cash op de bank en is van liquidatie geen sprake maar het aandeel is wel kapot en dat krijgt op een gegeven moment ook zijn weerslag op het bedrijf.

    Begint met mopperende medewerkers waarvan de beste als eerste vertrekken, klanten die het vertrouwen verliezen, leveranciers die minder scheutig worden op om krediet te leveren en ga zo maar door, zonder vertrouwen en met een kapot aandeel hoef je als bedrijf ook niet aan te kloppen bij banken, of het moet zijn dat deze instanties voor een appel en ei de toko kunnen overnemen.

    Deze hele situatie speelt al jaren en heeft niets te maken met het prestaties van het bedrijf zelf maar komen volledig op het conto van het bestuur van @TT, mismanagement ten top..

    Succes...........Peter
  3. Pieterbell 25 september 2018 09:45
    @BPOST, www.tijd.be/markten-live/live-blog/fa...

    Citi helpt Bpost weer boven de intekenprijs
    Bpost BPOST0,90% zet na de zware koersval van de eerste jaarhelft de geleidelijke remonte voort met een klim van 2,4 procent naar 14,74 euro. Daarmee noteert de postbode nog altijd 42 procent onder het peil van begin dit jaar, al steekt het aandeel weer nu tenminste weer de neus boven de intekenprijs van juni 2013 (14,50 euro).

    Analisten zijn sinds deze zomer wat minder somber geworden over Bpost. Niet zozeer omdat het operationeel echt veel beter gaat, maar vooral omdat het aandeel intussen voldoende afgestraft is. Die koersval in combinatie met een management dat verzekert dat niet aan het dividend - 1,31 euro bruto over boekjaar 2017 - getornd wordt, zorgen intussen voor een stevig dividendrendement van bruto 9 procent.

    Ook Citi is intussen in een update over de sector van oordeel dat het aandeel 'te veel risico verrekent' en raadt aan Bpost te kopen.
  4. Pieterbell 25 september 2018 11:27
    @BBED op weg naar de 4,50, het 'verkoop' koersdoel van @ING.

    Bij tijd en wijle een ruime dividend betaler maar hebben dit jaar het interim dividend geschrapt en zoals de vlag er nu bijhangt (naar mijn mening) gaat ook het slotdividend gepasseerd worden.
    Voorlopig weinig eer aan te behalen voor de aandeelhouder..
  5. [verwijderd] 25 september 2018 11:46
    quote:

    sniklaas schreef op 25 september 2018 11:27:

    @BBED op weg naar de 4,50, het 'verkoop' koersdoel van @ING.

    Bij tijd en wijle een ruime dividend betaler maar hebben dit jaar het interim dividend geschrapt en zoals de vlag er nu bijhangt (naar mijn mening) gaat ook het slotdividend gepasseerd worden.
    Voorlopig weinig eer aan te behalen voor de aandeelhouder..
    Nyrstar ook zo'n lekkere. Van afblijven, denk ik maar. BeterBed zou failliet kunnen gaan, of wordt opgekocht?

    Misschien is Kors iets na afstraffing van de Versace-deal? Of Barrick/Randgold want sterk na fusie en relatief lage waardering, vooral Barrick?

    Twitter ruim onder 30 USD. Facebook van 218 naar 165. Snap rond de 9. Geen hosanna meer. Maar kennelijk druk vanuit de politiek. Voor korte ritjes zijn hoge uitslagen nodig, zie ik niet gebeuren, of het moet bij de aanstaande Q-3-cijfers zijn. Wellicht Facebook dan een kandidaat voor een spike-up?

    Voorlopig geen positie in al het vorenstaande. Klappen opgevangen met NL-aandelen. Met TomTom uiteraard diep onder water. Maar hoopvol met AMG en Besi, slechts wat procentjes in de min. Even uit Galapagos. Zou herintrede mogelijk zijn rond 90 euro?
  6. Pieterbell 25 september 2018 13:04
    quote:

    Opus135 schreef op 25 september 2018 11:46:

    [...]

    Nyrstar ook zo'n lekkere. Van afblijven, denk ik maar. BeterBed zou failliet kunnen gaan, of wordt opgekocht?

    Misschien is Kors iets na afstraffing van de Versace-deal? Of Barrick/Randgold want sterk na fusie en relatief lage waardering, vooral Barrick?

    Twitter ruim onder 30 USD. Facebook van 218 naar 165. Snap rond de 9. Geen hosanna meer. Maar kennelijk druk vanuit de politiek. Voor korte ritjes zijn hoge uitslagen nodig, zie ik niet gebeuren, of het moet bij de aanstaande Q-3-cijfers zijn. Wellicht Facebook dan een kandidaat voor een spike-up?

    Voorlopig geen positie in al het vorenstaande. Klappen opgevangen met NL-aandelen. Met TomTom uiteraard diep onder water. Maar hoopvol met AMG en Besi, slechts wat procentjes in de min. Even uit Galapagos. Zou herintrede mogelijk zijn rond 90 euro?
    @NYRSTAR, vorige week door de laatste steunpilaren @GS en @ING gedumpt en hard op weg naar verder verval totdat er niets meer van de koers overblijft..

    @BBED, is wel vertrouwen in de nieuwe CEO maar de markt verwacht dat de klus te groot is om tijdig of überhaupt te klaren..

    @FB, het vertrouwen heeft daar een behoorlijke deuk opgelopen waardoor veel gebruikers afscheid hebben genomen en die komen niet meer terug.

    @TWTR, vergane glorie en gaat nadat @TRUMP is afgezet @HYVES achterna..

    @SNAP, leuk volatiel aandeel voor de handel, gisteren weer ingestapt aan $8,88 voor rit #2 in de winstpakkers..

    @BESI, blijft volatiel en kan in een oogwenk terug naar de 20 maar ook naar de 16.. Heb daar 8 ritjes mee gemaakt en nog een target aantal in de winstpakkers portefeuille aan 16,83 maar hou deze stukken vast en zoals het er nu uitziet voor de LT.
    Duikt het aandeel weer naar beneden neem ik wederom extra stukken bij, aandeel ondanks de volatiliteit en conjunctuur gevoeligheid vind ik het risico voor de LT beperkt en daarbij geeft het een behoorlijk dividend en is een potentiële overname kandidaat..

    @TT, zelfs het herstel vandaag is pover, het laatste restje vertrouwen in het aandeel is er vorige week uitgeslagen en we moeten opletten dat de misère niet overslaat naar het bedrijf want dan zijn de rapen gaar..
    Ik zit erin aan 6,6666, meer-jaren resultaat is met de huidige koers van 6,1 'n 2 euro in de min p/a voor de target.
    Heb 5 maal target in portefeuille (positie is ruim 11%) dus rond de 6,50 sta ik weer quitte.
    Ik verwacht prima Q3 cijfers waardoor de koers wederom zal gaan stijgen en dit maal voor een nog kortere periode dan v/h en hopelijk met voldoende volume om de extra stukken te kunnen lozen.

    Zoals gezegd aandeel is stuk en vertrouwen is verdwenen en zal zonder wijzigingen niet gaan herstellen, het bestuur is al jaren aan zet maar doet zoals het verleden ons heeft getoond niets om het vertrouwen in het aandeel te borgen en verder te verhogen.

    Het aandeel wordt momenteel gewaardeerd op 35% van de onderliggende waarde, liquidatie is de komende jaren niet aan de orde dus waar blijft die piraat om die miljarden die voor het grijpen liggen binnen te kapen!

    Mijn aanpak is ongewijzigd, blijf voorlopig zitten en neem bij de dump extra stukken bij, dus voor nu richting de 5,50 nogmaals een kwart erbij, richting de 5 nog een kwart en stop bij een positie rond de 20%..
    Het vertrouwen is weg maar wil niet zeggen dat er geen opleving kan komen, zal kort zijn maar hopelijk voldoende om de extra stukken met winst te lozen waardoor weer ruimte ontstaat voor de volgende exercitie..

    De winst is verlaging van de gemiddelde aankoop en nog wat centen opschrijven ten koste van een hoop ergernis over het mismanagement dat Harold en zijnen en al jaren tentoonstellen..

    Gelukkig dat door de jaren heen andere posities het verlies bij @TT compenseren anders was ik er al lang mee gestopt.
    Uiteindelijk verdwijnt het beurs-onwaardig aandeel @TT van de beurs en kent (buiten de stichters en enkele vrienden) enkel verliezers of het verdwijnt voor 10 of 20 euro p/a, de smaak zal bitter blijven.

    Succes..........Peter
  7. [verwijderd] 25 september 2018 14:59
    Toch wat meer TomTom-actie het laatste uur. Goddijn c.s. is in veilige financiële haven, maar dan nog vind ik het opmerkelijk dat je stoïcijns kunt blijven na een afbraak van de koers. Als het irreëel en zelfs absurd zou zijn, zou je het toch van de daken willen schreeuwen. Zeker als sprake is van een repeterend proces! Maar goed, misschien was de bandbreedte tot nu toe nog binnen de perken. Maar na de afbraak van vorige week kan verdere afbrokkeling niet meer geaccepteerd worden, dunkt me. Dan wordt de negatieve beeldvorming te groot, worden werknemersbelangen zelfs geschaad en komt de hele bedrijfsvoering al snel in gevaar. Overigens lijkt mij de afslag grotendeels gebaseerd op drijfzand, althans weinig concreets, dus meer angst dan werkelijke inhoud, en zal het wel tot the (end)game behoren dat tussen de grote jongens gespeeld wordt, het gaat immers om veel geld, en dan is alles geoorloofd. Zelf (als kleintje) word ik bijvoorbeeld nog altijd geregeld gebeld door "Microsoft" over de werking van m'n computer! Hoe attent en liefdevol!
  8. Pieterbell 26 september 2018 09:58
    quote:

    Señor Acero schreef op 26 september 2018 09:29:

    @Peter,
    Vraagje:
    Waarom heeft Daimler zo'n slecht jaar .
    (Terwijl VW dit jaar nauwelijks koersverlies lijdt)
    Morgen Jan, niet alleen dit jaar, was vorig jaar ook al ondanks dat het operationeel het beste jaar uit de geschiedenis was.

    Eigenlijk kabbelt de koers van het aandeel al sedert de truck malaise van 2015/16.

    Vergeet niet dat @DAIMLER nog steeds in onderzoek is bij de Duitse justitie betreffende sjoemel s/w het 'epistel' dat @VW voor de beeldvorming heeft afgesloten voor een slordige 30 miljard euro en daar komen nog een aantal miljarden bij want er lopen nog diverse claims.

    Alle 3 de Duitsers hebben last van het negatieve diesel segment en tel daarbij op het juridische onderzoek tav Daimler legt dat extra druk op de koers, ik vind het prima zo, heb daardoor ook dit jaar een mooi aandeel voor de handel.

    Komt er uiteindelijk duidelijkheid, al moet Daimler een paar miljard afscheuren kan het aandeel stijging die mijns inziens nog in het vat zit pakken.
    Waarom zit er nog wat in het vat, de Chinezen hebben een behoorlijk belang genomen, de structuur van het bedrijf wordt aangepast, de truck divisie loopt prima, in de strijd met @BMW loopt de voorsprong van @DAIMLER uit en ondertussen ligt er ieder jaar minstens 3,65 wachtgeld klaar en dit allemaal uit de losse pols!!

    Succes..........Peter
  9. forum rang 7 JP Samosa 26 september 2018 12:51
    Waarom denk ik dat elke automarkt sjoemelt met de cijfers?
    Uitstoot en met name verbruik?

    Peter, dank voor je toelichting
    Ik zit stevig in vw en heb Daimler weer in porto.
    Voor de lt, zie ik t ook zitten met die 2. Een Electrische ‘golf’ zouop termijn wel ns booming kunnen worden
  10. Pieterbell 26 september 2018 16:07
    quote:

    Señor Acero schreef op 26 september 2018 12:51:

    Waarom denk ik dat elke automarkt sjoemelt met de cijfers?
    Uitstoot en met name verbruik?

    Peter, dank voor je toelichting
    Ik zit stevig in vw en heb Daimler weer in porto.
    Voor de lt, zie ik t ook zitten met die 2. Een Electrische ‘golf’ zouop termijn wel ns booming kunnen worden

    Klopt helemaal Jan en dat sjoemelen met de uitstoot en verbruik wordt mogelijk gemaakt door onze eigen overheid met hun NCAP sjoemel criteria..
    Voertuigen worden helemaal gestript en gaan dan de tunnel in, heeft niets te maken met de werkelijkheid.

    En bij voertuigen met een verbrandings-motor is het probleem enkel dat 'niemand' het opgegeven verbruik gaat halen en in werkelijkheid zijn de brandstof kosten hoger en moet je vaker gaan tanken, gelukkig is dat met een paar minuten gepiept, in tegenstelling tot de E-CAR waar het 'laden' enkele uren in beslag neemt..
    Zelfs bij FASTNED, de Nissan LEAF blijft steken bij 19 kwh/u (goed voor 75 km bij winters weer)..

    Mijn vrouw rijdt in een Nissan Leaf, auto is comfortabel en rijd prima maar de actieradius is om te huilen en met name afgelopen herfst en winter en helemaal bij regen en wind kom je tot 50% van de vermelde afstand..
    Dus autowegen vermijden, rustig snelheid opvoeren en de klimaatregeling op de allerlaagste stand van 16 graden Celsius.
    En dan de ondersteuning om voor te verwarmen e.d. de NISSAN EV APP is 3 van de 5 dagen niet bereikbaar, is simpelweg een stadsauto en ongeschikt voor buiten de bebouwde kom..

    Volgens hun eigen ECO rapportages 'rijdt' er maand op maand een NISSAN LEAF op deze aardkloot met een verbruik van 0,01 kwh/km dus op 1 acculading een actieradius van 4000 km dat is pas sjoemelen, zet een NISSAN LEAF op een aanhanger, klimaat regeling uit en de radio aan met het volume op de laagste stand en rijden met die hap..

    zo weer genoeg geklaagd voor vandaag maar op deze manier gaat deze E-CAR geen succes worden......Peter
  11. [verwijderd] 27 september 2018 18:02
    TomTom weer bijgekocht hier. Intentie is vasthouden, want koers zou gemakkelijk richting € 8,00 moeten kunnen herstellen de komende weken. Daarna volgen niet alleen de Q3-cijfers, die naar verwachting de goede trend zullen bevestigen (hoewel Hosanna wat overdreven lijkt). Maar ook zal verder ingeschat kunnen worden hoe het verder gaat (hints op de conference call, althans interpretatiemogelijkheden). Downrisk nu vermoedelijk beperkt, want verkoop Telematics lijkt vast te staan en wel binnen een paar maanden. Meerdere kapers, dus distressed-seller niet echt van toepassing. Kortom, doorstijgen richting de bekende 10 euro moet kunnen, en weinig downrisk boven 7 euro. Stel bepaalde krachten willen dit proberen, dan zie ik (steeds) minder kracht, want de inhoud stelde nu al weinig voor (slechts angst in de markt mikken en dan op angst/onzekerheid omlaag).
  12. forum rang 7 JP Samosa 27 september 2018 19:05
    Opus,
    Ik denk er hetzelfde over.
    Ook nog bijgekocht. Zit er nu te dik in, Maarja je moet war
    Argwaan bij tom2 verdwijnt echter nooit meer.
    Zal toch gvd niet zo zijn dat verkoop van telematica uiteindelijk toch niet doorgaat vanwege te laag bod....nee,niet aan denken
    Gek genoeg zijn we te vaak afhankelijk van rare snuiters als Poetin, Trump, de gasten van Imtech en DeltaLloyd, en nu weer een Goddijn. ( hoopvol is dat het met wat geluk goed kan opleveren)
    Spannend blijft wel!
  13. Pieterbell 28 september 2018 00:54
    quote:

    Señor Acero schreef op 27 september 2018 13:46:

    @peter,
    Ondanks beroerde timing en beter laat dan nooit, weer wat Tom2 actie.
    Ook al is t maar n voornemen, je mag toch aannemen dat t gaat gebeuren.

    Hoe handel ( of niet) jij er op?
    Hallo Jan,
    Heb voldoende stukken van @TT neem niets bij maar verkoop ook niets nu er een kans bestaat dat Telematics wordt gekapitaliseerd. Of de opbrengst naar ons vloeit of niet de verkoopwaarde legt iig de huidige onderwaardering van het aandeel bloot en dat zal links of rechtsom op termijn bij de beurskoers komen.

    Heb m’n positie aan 6,6666 en verwacht volgende maand met de Q3 cijfers de 8 weer terug op het bord om daarna langzaam naar de 10 te kruipen..

    Het deel Telematics heeft afhankelijk van de deal een waarde tussen de 4 en 7 euro en dat moet ergens terugkomen in de koers, dus 10 euro voor kerst lijkt me niet onmogelijk..

    Maar het kan natuurlijk ook misgaan, stel dat Harold ons wederom in de maling neemt en over een tijdje met het bericht komt dat na wijs beraad @TT tot de conclusie is gekomen dat Telematics het beste gedijt bij @TT en de verkoop plannen worden stopgezet, dan zijn de rapen helemaal gaar en stort de koers helemaal in..
    Met als gevolg ready to steal voor een euro of 5,6,7,8 onder het mom dat een beursexit het beste is voor het bedrijf @TT.

    Voor nu wacht ik af, hou alle stukken vast en verkoop de extra stukken bij duidelijkheid wie Telematics gaat overnemen..

    Was vandaag een mooie en voorlopig laatste zomerse dag, heerlijk genoten en de beurs links laten liggen..

    Succes........Peter
41.365 Posts
Pagina: «« 1 ... 2045 2046 2047 2048 2049 ... 2069 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.