Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Boskalis« Terug naar discussie overzicht

Boskalis 3e kwartaal 2018

274 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 14 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 bezinteergebelegt 16 augustus 2018 12:07
    Bijna 4 euro lager dan de top van koud een week geleden op 27.

    Ik zal ongetwijfeld niet op de bodem gekocht hebben maar heb nu toch een eerste positie ingenomen met langlopende calls.

    Mag nu toch aannemen dat het niet heel veel slechter meer kan.

    Alleen weet je dat niet.

    Maar het is iig beter kopen op 23,xx dan op de 27,xx van vorige week.

  2. [verwijderd] 16 augustus 2018 13:18
    quote:

    19021953 schreef op 16 augustus 2018 10:08:

    Gewoon wat meer Noord-Vietnamese slaven gebruiken, dan stijgen winst en dividend wel weer!
    Slaventijdperk is gelukkig voorbij! Jij zult als loonslaaf nog hard moeten werken of je verlies te compenseren. Zijn alleen zielige figuren dit soort domme opmerkingen plaatsen.
    Hoop dat je gruwelijk hebt verloren na deze opmerkingen!
  3. nuperman 16 augustus 2018 14:46
    Nee, ik denk dat we de bodem vandaag hebben gezien...
    Want alle slechte nieuws is uit...en de shorts moeten de komende dagen/weken rond 10 mil stuks (van 80 mil vrij verhandelbaar) opkopen.
    Met totale omzet van slechts 250K per dag duurt dat even ... met gevaar dat elke beetje goede nieuws een shortsqueeze kan triggeren.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 17 augustus 2018 00:34
    Boskalis aast op vervoer SBM Offshore

    Door Yteke de Jong
    Gisteren, 19:51 in FINANCIEEL

    Het wil nog niet zomeren met de strategie van Boskalis om in te zetten op de offshore-energy. Een monsterafschrijving van €397 miljoen op de verlieslatende Dockwise-vloot moet soelaas en ruimte bieden voor hogere marges.

    „We hakken de staart van onze zogeheten S-curve af, omdat we ons richten op de kop, waar de projecten zitten met een hogere marge”, zegt bestuursvoorzitter Peter Berdowski naar aanleiding van de halfjaarcijfers. Hij wil niet spreken van een kat in zak met Dockwise, hoewel er nu ruim €1 miljard is afgeschreven op een aankoop van €1,3 miljard.

    Boskalis vocht destijds hard om het bedrijf uit Breda binnen te halen. „We hebben in totaal €1,3 miljard aan cash verdiend. Er zaten schepen in, die al ouder waren, maar de concurrentie is de laatste maanden toegenomen. Als je verlies draait, moet je een beslissing nemen.” Het resultaat van deze divisie viel ten opzichte van de eerste helft van 2017 terug van €36 miljoen positief naar een verlies van €7 miljoen.

    Berdowski heeft geprobeerd om in samenwerking met onder meer Chinese en Koreaanse concurrenten te komen tot een sanering. Dat is niet gelukt. „De elf schepen gaan naar de sloop, want we gaan onze concurrenten niet helpen. En hoe je het wendt of keert: als je zo’n vloot hebt, moet er ook aandacht naar toe. Die kunnen we nu anders inzetten.”

    Dat Dockwise-baas Bram Gräber onlangs is vertrokken hangt daar voor een deel mee samen. „Gräber zijn kracht ligt op het vlak van de activiteiten waar we afscheid van nemen. We gaan meer richting grotere complexere projecten met Dockwise. Daarvoor hebben we Bart Heijermans aangetrokken”, zegt topman, wiens contract tot eind volgend jaar loopt.
    Toekomst

    Berdowski wil zich niet uitlaten over zijn toekomst bij Boskalis, ook niet of hij zelf zin heeft om er nog eens een periode aan vast te knopen. „Dat bespreek ik met de raad van commissarissen.” Het totale verlies kwam over het eerste halfjaar uit op €364 miljoen.

    De topman verwacht dat de resultaten richting 2020 verder aan zullen trekken, onder meer door een stijgende olieprijs. „We zijn in verkennende gespreken met SBM Offshore voor het vervoer van drie FPSO’s, drijvende olieboorinstallaties. Dat is de kant die we op willen. We hebben nu net een FPSO voor Petrobras van Korea naar Brazilië vervoerd, dus de markt ziet nu ook dat dit kan. Mogelijk investeren we in een tweede Vanguard, mochten we die opdrachten binnenhalen.”

    De markt reageerde donderdag aanvankelijk geschrokken op de cijfers van de maritiem dienstverlener. Berdowski ligt er niet meteen wakker van. „Wij hebben een paar grote aandeelhouders die voor de lange termijnn participeren, dat geeft rust. Dat maakt ons ook amper vatbaar voor activisten”, zegt de topman, die sinds kort op verzoek van investeerders ook een aandelenpakket heeft. In hoeverre geeft dit druk om de koers omhoog te krijgen?

    „Daar laat ik me niet door leiden. Ik geloof in het bedrijfsmodel van Boskalis. We zitten nu op de bodem en zie zelf een behoorlijk potentieel naar boven. Als we geen domme dingen doen, dan zakken we niet door het ijs.”
  5. forum rang 4 guusje 17 augustus 2018 09:30
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 17 augustus 2018 00:34:

    Boskalis aast op vervoer SBM Offshore

    Door Yteke de Jong
    Gisteren, 19:51 in FINANCIEEL

    Het wil nog niet zomeren met de strategie van Boskalis om in te zetten op de offshore-energy. Een monsterafschrijving van €397 miljoen op de verlieslatende Dockwise-vloot moet soelaas en ruimte bieden voor hogere marges.

    „We hakken de staart van onze zogeheten S-curve af, omdat we ons richten op de kop, waar de projecten zitten met een hogere marge”, zegt bestuursvoorzitter Peter Berdowski naar aanleiding van de halfjaarcijfers. Hij wil niet spreken van een kat in zak met Dockwise, hoewel er nu ruim €1 miljard is afgeschreven op een aankoop van €1,3 miljard.

    Boskalis vocht destijds hard om het bedrijf uit Breda binnen te halen. „We hebben in totaal €1,3 miljard aan cash verdiend. Er zaten schepen in, die al ouder waren, maar de concurrentie is de laatste maanden toegenomen. Als je verlies draait, moet je een beslissing nemen.” Het resultaat van deze divisie viel ten opzichte van de eerste helft van 2017 terug van €36 miljoen positief naar een verlies van €7 miljoen.

    Berdowski heeft geprobeerd om in samenwerking met onder meer Chinese en Koreaanse concurrenten te komen tot een sanering. Dat is niet gelukt. „De elf schepen gaan naar de sloop, want we gaan onze concurrenten niet helpen. En hoe je het wendt of keert: als je zo’n vloot hebt, moet er ook aandacht naar toe. Die kunnen we nu anders inzetten.”

    Dat Dockwise-baas Bram Gräber onlangs is vertrokken hangt daar voor een deel mee samen. „Gräber zijn kracht ligt op het vlak van de activiteiten waar we afscheid van nemen. We gaan meer richting grotere complexere projecten met Dockwise. Daarvoor hebben we Bart Heijermans aangetrokken”, zegt topman, wiens contract tot eind volgend jaar loopt.
    Toekomst

    Berdowski wil zich niet uitlaten over zijn toekomst bij Boskalis, ook niet of hij zelf zin heeft om er nog eens een periode aan vast te knopen. „Dat bespreek ik met de raad van commissarissen.” Het totale verlies kwam over het eerste halfjaar uit op €364 miljoen.

    De topman verwacht dat de resultaten richting 2020 verder aan zullen trekken, onder meer door een stijgende olieprijs. „We zijn in verkennende gespreken met SBM Offshore voor het vervoer van drie FPSO’s, drijvende olieboorinstallaties. Dat is de kant die we op willen. We hebben nu net een FPSO voor Petrobras van Korea naar Brazilië vervoerd, dus de markt ziet nu ook dat dit kan. Mogelijk investeren we in een tweede Vanguard, mochten we die opdrachten binnenhalen.”

    De markt reageerde donderdag aanvankelijk geschrokken op de cijfers van de maritiem dienstverlener. Berdowski ligt er niet meteen wakker van. „Wij hebben een paar grote aandeelhouders die voor de lange termijnn participeren, dat geeft rust. Dat maakt ons ook amper vatbaar voor activisten”, zegt de topman, die sinds kort op verzoek van investeerders ook een aandelenpakket heeft. In hoeverre geeft dit druk om de koers omhoog te krijgen?

    „Daar laat ik me niet door leiden. Ik geloof in het bedrijfsmodel van Boskalis. We zitten nu op de bodem en zie zelf een behoorlijk potentieel naar boven. Als we geen domme dingen doen, dan zakken we niet door het ijs.”
    Zwarteridder,

    Dank dat je dit bericht wilde plaatsen heel sportief van je.
274 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 14 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.