Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,086   +0,086   (+1,08%) Dagrange 7,940 - 8,120 672.767   Gem. (3M) 1,5M

Air France - KLM Juli 2018 - ‘Half juli moet het geregeld zijn’

680 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 manuss 5 juli 2018 21:13
    Vliegverkeer zet stijgende lijn voort

    Gepubliceerd op 5 jul 2018

    GENÈVE (AFN) - Luchtvaartmaatschappijen hebben in mei opnieuw meer passagiers vervoerd dan een jaar eerder. Ook de bezettingsgraad, die in voorgaande maanden ook al op een recordniveau was, nam toe. Dat meldt de internationale brancheorganisatie IATA.

    Het aantal kilometers dat vliegtuigpassagiers gezamenlijk aflegden ging op jaarbasis met 6,1 procent omhoog, bijna dezelfde stijging als in april. De capaciteit steeg iets minder hard, waardoor de vliegtuigen gemiddeld iets voller zaten en de bezettingsgraad uitkwam op 80,1 procent.

    IATA-topman Alexandre de Juniac waarschuwt al langer voor een drukkend effect van de stijgende brandstofkosten op de groei. Met name budgetmaatschappijen krijgen daar last van.
  2. [verwijderd] 6 juli 2018 07:23
    quote:

    gpjf schreef op 5 juli 2018 17:40:

    We moeten natuurlijk ook niet vergeten dat de Franse staat nog altijd voor 14 % aandeelhouder is en daar ook druk mee kan zetten. Het op de markt gooien van hun aandelen gaat ook de nodige consequenties hebben waar vakbonden wel eens niet blij mee zouden kunnen zijn.
    Wanneer zijn de vakbonden wel blij? Als ze een hoger salaris krijgen, minder moeten werken, als zij de nieuwe topman mogen kiezen en de staat zijn aandelen behoudt? De shorters weten dat het hopeloos is, met die vakbonden is geen oplossing mogelijk.

  3. Erwin L 6 juli 2018 09:05
    quote:

    gpjf schreef op 5 juli 2018 17:40:

    We moeten natuurlijk ook niet vergeten dat de Franse staat nog altijd voor 14 % aandeelhouder is en daar ook druk mee kan zetten. Het op de markt gooien van hun aandelen gaat ook de nodige consequenties hebben waar vakbonden wel eens niet blij mee zouden kunnen zijn.
    Houd wel het volgende voor ogen (%aandelenkapitaal, %stemrecht:
    De Franse staat: 14, 23
    Franse (ex)werknemers: 4, 7
    Delta: 9, 7
    China Eastern: 9,7
    Overige: 64, 56

    M.a.w.: De Franse staat en de Franse (ex) werknemers hebben onevenredig veel stemrecht. Dat maakt het machtsspel complex en illustreert ook waarom je niet zomaar om de Franse werknemers heen kunt.

    Het stemrecht als aandeelhouder staat los van de machtspositie van de vakbonden die zij hebben middels het reguliere overleg tussen de werkgever van werkmaatschappij AF en de werknemer bij werkmaatschappij AF (CAO, ondernemingsraden etc.).

  4. Erwin L 6 juli 2018 14:13
    quote:

    manuss schreef op 6 juli 2018 13:23:

    Binnen 10 dagen zal een ceo benoemd worden.
    Niemand heeft die toezegging gedaan, tenminste niet vanuit AF/KLM. Een dergelijke toezegging kun je ook niet waarmaken daar je o.a. afhankelijk bent van de beslissing van de kandidaat om een mogelijk aanbod wel of niet te aanvaarden. Half juli is wel het streven van AF/KLM. Niets meer en niets minder.

  5. leo36 6 juli 2018 14:36
    quote:

    manuss schreef op 6 juli 2018 13:23:

    Binnen 10 dagen zal een ceo benoemd worden. Veelal wordt beursgevoelige informatie in een weekend bekend gemaakt. Dus vanaf komend weekend kunnen we een persbericht verwachten of uiterlijk 15 juli a.s. Suc6 allen!
    Dat betekent bij slecht nieuws richting € 6,80 en bij goed nieuws richting € 7.
    Het blijft koffiedik kijken.
  6. leo36 6 juli 2018 19:46
    quote:

    manuss schreef op 6 juli 2018 18:21:

    [...] Wat versta je onder goed nieuws en slecht nieuws? Ben benieuwd!

    - gaat men (weer) staken of niet
    - krijgt de nieuwe CEO het vertrouwen of niet
    Zolang dit boven de markt blijft zweven zie ik de koers niet echt veranderen.
    En het is zomer: weinig handel (sell in May enz.)
  7. [verwijderd] 6 juli 2018 19:50
    Heeft hier iemand nog andere vliegtuigmaatschappijen op het oog? Ik heb heel lang op air France KLM gewacht, maar er blijven zoveel irritaties bij dit bedrijf. Is Ryan air of Lufthansa een goede investering? Of misschien wel een amerikaanse? Die hebben binnenlands wel echt veel minder concurrentie.

    Zou iemand mij een mooie tip willen geven? :)
  8. forum rang 4 manuss 6 juli 2018 20:20
    quote:

    thesheepofwallstreet schreef op 6 juli 2018 19:50:

    Heeft hier iemand nog andere vliegtuigmaatschappijen op het oog? Ik heb heel lang op air France KLM gewacht, maar er blijven zoveel irritaties bij dit bedrijf. Is Ryan air of Lufthansa een goede investering? Of misschien wel een amerikaanse? Die hebben binnenlands wel echt veel minder concurrentie.

    Zou iemand mij een mooie tip willen geven? :)
    Je hebt gewacht op Air France/KLM?!? Als je heden daar nog aandeeltjes van bezit, lekker blijven zitten. Deze maand komt de sterke stijging; althans dat verwacht ik.
  9. [verwijderd] 6 juli 2018 20:31
    quote:

    manuss schreef op 6 juli 2018 20:20:

    [...]Je hebt gewacht op Air France/KLM?!? Als je heden daar nog aandeeltjes van bezit, lekker blijven zitten. Deze maand komt de sterke stijging; althans dat verwacht ik.
    Haha, nee ik heb ze niet. Ik heb zitten wachten op een instap moment. Maar ik vraag me af of die nog gaat komen haha
  10. trixxx 7 juli 2018 16:49
    frenchallianceairways.com/2018/07/06/...
    Moord op Franse luchtvaartmaatschappijen?

    6 juli 2018 / cyrillamore
    Blokkeert de staat Franse bedrijven? Dit gevoel is op dit moment legitiem wijdverspreid. En om goede reden geven de nummers de tournis (Bron FNAM):
    + 123% toename voor belastingen en luchtvaartspecifieke lasten in 15 jaar
    + 500% sinds 2001, voor alleen-lucht beveiligingskosten voor luchtvaartmaatschappijen (Frankrijk is het enige land ter wereld dat dit gewicht volledig aan bedrijven besteedt)
    3% stijging voor 3 jaar ADP belastingen (bij de hoogste in de wereld) terwijl Amsterdam met 25% daalt en Spanje besluit om 10 jaar te bevriezen.
    Franse socialezekerheidsbijdragen (46%) bijna tweemaal zo hoog als die van Duitsland (25%) en niet afgetopte (€ 100.000 plafond in Duitsland)

    Om te proberen deze aangekondigde dood te stoppen, spreken de Franse luchtvaartmaatschappijen met één stem tijdens de luchtvervoersbijeenkomst. Onder auspiciën van de Nationale Federatie van Koopvaardij Luchtvaart (FNAM) hebben zij 18 voorstellen gedaan om het midden van de vergadering te markeren.
    Zullen ze worden gehoord? Er is urgentie: hoe kunnen Franse bedrijven ondanks al deze kosten overleven in een sector van nature ultraglobaliseerd en concurrerend?
    Jean-Pierre Bès, de secretaris-generaal van de Autonomous Airlines Union (SCARA), dringt aan op:
    "Misschien hebben we geen Franse vlag meer nodig. De staat beschermt de luchtvaartindustrie en luchthavens, maar heeft weinig aandacht voor luchtvaartmaatschappijen. " ...
    "De keuze is gevallen: het Franse paviljoen is niet meer eng, laat het vallen. Er is tenslotte niet langer een textielindustrie in Frankrijk, en toch zijn we allemaal gekleed ... "(Source Tourmag.com)
    Maar werd de keuze echt gemaakt?
    Als luchtvaartmaatschappijen geen strategische sector zouden zijn, zou Europa niet beletten dat buitenlandse bedrijven met meer dan 49% zouden toetreden.
    Als de staat de sector volledig had verlaten, zou hij de hoofdstad van Air France al hebben verlaten. Air France heeft zijn hoofdkantoor in Nederland al verplaatst om miljoenen euro's aan heffingen en belastingen te besparen.
    Het bestaan ??zelf van de stichting zou suggereren dat de staat zich zorgen maakt over de gezondheid van de sector …
    Sterker nog, meer dan een steek in de rug, het echte probleem is dat de staat niet kan beslissen. Uitgebalanceerd tussen tegenstrijdige belangen (ADP, Airbus, Air France), onmiddellijk gebruik makend van de financiële meevaller van bedrijven (zelfs als het uiteindelijk hen veroordeelt), is het voor hem onmogelijk om een ??duidelijke en strategische langetermijnvisie te hebben.
    Maar besluiteloosheid is de slechtste situatie voor elk bedrijf. Het gebrek aan zichtbaarheid voorkomt elke mogelijkheid om zich aan te passen aan de markt en de toekomst. De Franse bedrijven en vooral Air France betalen vandaag de prijs. Belangrijker dan de maatregelen zelf, de luchtvaartsector heeft behoefte aan een duidelijk beleid en een krachtige boodschap van de overheid. Zelfs als de staat besloot de Franse vlag te laten varen, zou het duidelijk maken bedrijven in staat zou stellen de consequenties te trekken en passende maatregelen te nemen.
    Mevrouw de minister van Transport, mijnheer de president van de Republiek, het is tijd om uw verantwoordelijkheid te nemen. De vloer is van jou:
    Ja of nee, is het Franse paviljoen nog steeds een strategische sector voor Frankrijk?
680 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.