Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,086   +0,086   (+1,08%) Dagrange 7,940 - 8,120 672.767   Gem. (3M) 1,5M

Air France - KLM Juli 2018 - ‘Half juli moet het geregeld zijn’

680 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BW2017 5 juli 2018 16:08
    quote:

    Bertussie schreef op 5 juli 2018 15:00:

    Dat belooft weer wat met die franse K-vakbonden

    'Piloten Air France vrezen Nederlandse baas'
    donderdag 5 juli 2018 14:44

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Piloten van Air France huiveren van het idee dat een Nederlander mogelijk aan het roer komt te staan van moederbedrijf Air France-KLM. De Franse vliegers zijn bang dat bij een dergelijke benoeming de Franse belangen ondersneeuwen, zo benadrukte de baas van de grootste pilotenvakbond bij Air France.

    Pieter Elbers, de huidige baas van KLM wordt in de geruchtenmolen als belangrijke kandidaat genoemd. Zijn naam dook op nadat de Franse overheid zei dat het niet per se nodig is om een Fransman aan de top te installeren. Elbers staat sinds 2014 aan het roer bij KLM, dat financieel veel beter presteert dan zijn Franse zustermaatschappij.

    De starre houding van de Franse piloten maakt de zoektocht naar een nieuwe baast bij Air France-KLM er niet makkelijker op. Vakbondsbaas Philippe Evain sprak donderdag van een ,,big issue" mocht Elbers de opvolger worden van de onlangs vertrokken Jean-Marc Janaillac.

    (ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)

    Ongelofelijk wat daar telkens gebeurt inderdaad, en dat hun dit telkens maar keer op keer uit durven te blijven spreken.

    De regering zou hier gewoon een kei harde reactie op moeten geven.

    Air france is samen met de groot aandeelhouders het bedrijf!

    Hun bepalen, en niemand anders en die druk die ze telkens maar willen uitvoeren omdat het niet in het straatje is zoals het willen moet gestopt worden.

    Iedereen van buitenaf ziet dat ze telkens overal op dwars gaan liggen daar hoef je geen aandeelhouder voor te zijn.
  2. forum rang 5 gpjf 5 juli 2018 16:10
    Nou ik dit lees krijg ik het gevoel dat Elbers het lijkt te gaan worden want die vakbondslui zijn zo geraffineerd als de pest en nemen nu al een positie in. Werkelijk niet met die gasten daar te werken. Ik zou bekijken of ik de stakende piloten er uit kon knikkeren . Desnoods maar een tijdje met mindere resultaten maar ik liet me niet de les lezen
  3. forum rang 4 manuss 5 juli 2018 16:11
    Elbers de opvolger van de onlangs vertrokken Jean-Marc Janaillac???

    Pieter Elbers, de huidige baas van KLM wordt in de geruchtenmolen als belangrijke kandidaat genoemd. Zijn naam dook op nadat de Franse overheid zei dat het niet per se nodig is om een Fransman aan de top te installeren. Elbers staat sinds 2014 aan het roer bij KLM, dat financieel veel beter presteert dan zijn Franse zustermaatschappij.

    @) Van mij mag Pieter Elbers DE grote baas worden van AF/KLM, kunnen we eindelijk weer normaal in dit aandeel handelen. Nou ja, normaal?

  4. BW2017 5 juli 2018 16:17
    quote:

    manuss schreef op 5 juli 2018 16:11:

    Elbers de opvolger van de onlangs vertrokken Jean-Marc Janaillac???

    Pieter Elbers, de huidige baas van KLM wordt in de geruchtenmolen als belangrijke kandidaat genoemd. Zijn naam dook op nadat de Franse overheid zei dat het niet per se nodig is om een Fransman aan de top te installeren. Elbers staat sinds 2014 aan het roer bij KLM, dat financieel veel beter presteert dan zijn Franse zustermaatschappij.

    @) Van mij mag Pieter Elbers DE grote baas worden van AF/KLM, kunnen we eindelijk weer normaal in dit aandeel handelen. Nou ja, normaal?

    Nou dat dacht ik dus ook.

    Ik dacht alleen maar positief als hij het zou worden.

    Maar voor hun is het weer niet goed.
  5. Bertussie 5 juli 2018 16:37
    quote:

    manuss schreef op 5 juli 2018 16:29:

    [...] Een persbericht komend weekend: Pieter Elbers de nieuwe ceo AF/KLM.... Zou zomaar kunnen!
    Dan ben ik benieuwd wat de koers doet.

    Eindelijk duidelijkheid en iemand op de positie met verstand van zaken in de luchtvaart

    Bonden kunnen het niet maken om op voorhand al stakingen te gaan aankondigen zonder eerst met Elbers te hebben gesproken.
  6. BW2017 5 juli 2018 16:39
    quote:

    Bertussie schreef op 5 juli 2018 16:37:

    [...]

    Dan ben ik benieuwd wat de koers doet.

    Eindelijk duidelijkheid en iemand op de positie met verstand van zaken in de luchtvaart

    Bonden kunnen het niet maken om op voorhand al stakingen te gaan aankondigen zonder eerst met Elbers te hebben gesproken.
    Ik denk dat iedereen dat hoopte ook de markt dus..

    Ik denk alleen door die bonden die op voorhand al weer de bericht klaar hebben, dat het weer voor twijfel gaat zorgen.
  7. forum rang 4 manuss 5 juli 2018 17:12
    quote:

    Bertussie schreef op 5 juli 2018 16:37:

    [...]

    Dan ben ik benieuwd wat de koers doet.

    Eindelijk duidelijkheid en iemand op de positie met verstand van zaken in de luchtvaart

    Bonden kunnen het niet maken om op voorhand al stakingen te gaan aankondigen zonder eerst met Elbers te hebben gesproken.
    Zijn benoeming zal zeker een koers-stijging ten gevolge hebben. Die bonden met hun blabla kunnen het echt niet maken om na zo'n bericht te gaan staken en waarom zouden zij!?!
  8. Erwin L 5 juli 2018 17:23
    quote:

    manuss schreef op 5 juli 2018 16:29:

    [...] Een persbericht komend weekend: Pieter Elbers de nieuwe ceo AF/KLM.... Zou zomaar kunnen!
    Ik hoop het voor AF/KLM maar ik vermoed dat de heer Elbers zich wel 3 keer achter de oren krabt alvorens "ja" te zeggen. De vakbonden in Frankrijk beginnen nu al impliciet aan te geven hem niet te willen en we weten allemaal wat er met Capron gebeurde toen duidelijk was dat de bonden hem niet wilden (ook een paar aandeelhouders maar het is een en-en kwestie). Dat Franse bonden de heer Elbers niet willen is ook niet verwonderlijk want met hem aan het roer moet er voor de poen gewerkt worden. De Franse bonden houden liever vast aan de Franse slag, onder Frans gezag.

    Een ding staat als een paal boven water: Een leiderschapsbenoeming zonder de zegen van de Franse vakbonden is bij AF/KLM kansloos.
  9. trixxx 5 juli 2018 17:51
    Eindveiling - 2,8 cent, bij 1 miljoen stuks.( is 25% van dag totaal)

    Zie nu al 3 dagen, deze week, dat AF hoger opend, en daarna precies om 9:30 gaat dalen. Je zou er bijna op kunnen handelen. Zit LONG, en durf nu niet te verkopen, om hiervan gebruik te maken. Mijn inziens gaat de koers, na positief nieuws al een speer omhoog.
  10. trixxx 5 juli 2018 18:26
    www.telegraaf.nl/financieel/2261664/o...

    Onmin in top van KLM

    Door Yteke de Jong
    Updated 2 uur geleden
    Vandaag, 12:10 in FINANCIEEL

    De baas van de piloten bij luchtvaartmaatschappij KLM, Bart de Vries, is opgestapt. Het vertrek werd aangekondigd vlak nadat bekend werd dat de KLM-piloten de nieuwe cao hebben afgewezen. Het rommelt tussen de vliegers en de directie, hoewel KLM hen meer geld en meer vrije tijd bood in de cao.

    ? ANP
    In een brief aan de piloten, die in het bezit is van deze krant, schrijft De Vries dat de vliegers op een te grote afstand zijn komen te staan ten opzichte van de veranderingen die zijn ingezet bij KLM. De luchtvaartmaatschappij wil concurrerender worden, wat in de afgelopen jaren heeft geleid tot hogere winsten. Het personeel eist nu echter boter bij de vis.

    De Vries is de schakel tussen de vliegers en de directie. Een paar weken geleden heeft de ondernemingraad van de piloten het vertrouwen nog opgezegd in De Vries. Deze staat echter vol in de wind, terwijl operationeel directeur René de Groot, zelf ook vlieger, onzichtbaar is op de werkvloer, zo stellen meerdere bronnen. „De Vries is nu geslachtofferd”, stelt een bron.
    Spanningen
    De luchtvaartmaatschappij bevestigt dat er spanningen zijn in de organisatie. „KLM heeft de afgelopen jaren grote veranderingen ondergaan om een gezond bedrijf te blijven. Deze veranderingen zijn effectief maar hebben ook geleid tot verwijdering tussen KLM en haar vliegers”, stelt een woordvoerder.
    KLM kan geen onrust in de eigen geledingen gebruiken, omdat ze tegelijkertijd bezig is om meer macht in Parijs bij de moedermaatschappij te verwerven. Bij zustermaatschappij Air France werd de afgelopen maanden veel gestaakt, iets dat heeft geleid tot het opstappen van topman Janaillac. KLM spant zich in om KLM-baas Pieter Elbers op een prominentere positie te krijgen binnen Air France KLM.
  11. trixxx 5 juli 2018 19:30
    DEEL 1
    www.latribune.fr/entreprises-finance/...
    Air France-KLM: ex-toekomstige CEO vuurt rode ballen op AccorHotels
    Door Fabrice Gliszczynski | 02/07/2018, 7:17


    Phillipe Capron (Credits: DR)
    Gekozen door de nominatiecommissie van Air France-KLM om de leiding te nemen van Air France-KLM, gaf Philippe Capron de shootout op die hem werd aangedaan. In een brief aan de voorzitter van de groep ad interim, Anne-Marie Couderc, die La Tribune heeft verkregen, geeft hij zijn visie op dit ongelooflijke verhaal en hekelt het het project van AccorHotels om geheel of gedeeltelijk het aandeel van de eigenaar te willen kopen. Staat in Air France-KLM. Vijandig voor dit project, verklaart hij dat zijn benoeming het beheer van AccorHotels verstoorde.
    Philippe Capron komt uit zijn stilte. Na 10 ongelooflijke dagen waarin de kandidatuur van de chief financial officer van Veolia aan het hoofd van Air France-KLM werd gekozen door het benoemingscomité van de luchtgroep, vooraleer de oppositie van de staat en het Amerikaanse bedrijf Delta te wekken, respectievelijk aandeelhouders met 14,3% en 10%, maar ook enkele huidige of voormalige vakbondsleiders, Philippe Capron leegt zijn tas. In een brief aan Anne-Marie Couderc, de waarnemend president van Air France-KLM en het benoemingscomité van de groep, geeft Philippe Capron zijn versie van de feiten door punt voor punt te antwoorden op de verwijten die aan hem zijn gericht.
    In deze brief die La Tribune heeft ingekocht, wordt de rol van de staat in zijn huisuitzetting veroordeeld en wordt een blik geworpen op het project van AccorHotels om de 14% die de Franse staat in Air France bezit geheel of gedeeltelijk te kopen. KLM. Een project waartegen hij bezwaar zou hebben gemaakt, verduidelijkt hij, omdat hij vermoedt dat de hotelgroep de leiding wil overnemen en het bedrijf wil "kruipen om de commerciële gegevens" van Air France-KLM te plunderen en / of zichzelf te beschermen - zelfs een overnamebod van een niet-communautaire belegger.
    Voor hem zou een beweging 'des te schandaliger' zijn, omdat deze overname een extreem lage prijs zou hebben vanwege de zwakte van de aandelenkoers van de luchtgroep. In zijn ogen verstoorde zijn benoeming Accor. Van daaruit naar de laatste beschuldigen dat hij in het geheim heeft gehandeld om een ??CEO te ontslaan die vijandig tegenover zijn project staat, is een stap die Philippe Capron nog niet heeft gemaakt. Een veronderstelling gemaakt door bepaalde bestuurders van Air France-KLM. "De schaduw van Accor zweeft over dit onderwerp van bestuur, dat lijdt geen twijfel," vertrouwde een van hen vorige week toe bij La Tribune.
    Hier is de brief van Philippe Capron
    "In het kader van recente gebeurtenissen wil ik u informeren over mijn terugtrekking uit het huidige wervingsproces. Ik ben niet langer kandidaat voor de functie van voorzitter en CEO van Air France-KLM. Tot woensdag 20 juni volgde deze rekrutering het traditionele proces van particuliere bedrijven met goed bestuur. De Nomination Committee "Air France-KLM, bestaande uit onmiskenbare persoonlijkheden (jezelf als niet-uitvoerend voorzitter, een bestuurder op voordracht van de Staat benoemd en een andere, voorzitter van een groot Nederlands bedrijf) had onderzocht discreet veel kandidaten benaderd door twee headhunters. Deze commissie had op mijn naam alleen gestopt en werd gevalideerd na het aanroepen van een aantal van mijn vroegere bazen en collega's. dus ik had het gevoel te hebben gewonnen "aan de loyale".
    "Externe interventie heeft het proces geblokkeerd"
    "Ik begon mezelf voor te stellen aan andere beheerders wanneer interventie van buitenaf dit proces heeft geblokkeerd, het markeren van een merkwaardige verdraaiing van het bestuur van de besloten vennootschap waarin de staat eigenaar is van slechts 14%. In combinatie met de vroegtijdige onthulling van mijn kandidatuur, volgens sommige informatie van de overheid, heeft deze beslissing de doos van Pandora geopend, waardoor de kans om al degenen die het gevoel het recht om samen te beheren het bedrijf om hun agenda's te bevorderen individuen en zich mengen in het proces, in een coalitie van heterogene belangen.
    "Ik ben geen wezen van de staat"
    "Deze aflevering laat in ieder geval zien dat ik geen" schepsel van de staat "ben. Ik deed de ENA, maar ik heb snel ontslag genomen bij de administratie en ik werk nu al dertig jaar voor particuliere internationale bedrijven. Mijn gebrek aan ervaring als baas is ook genoemd, aangezien ik meerdere keren belangrijke dochterondernemingen of afdelingen van grote groepen heb geleid en een solide ervaring van sociale dialoog heb opgedaan.
    "Eerst en vooral werd ik bekritiseerd omdat ik geen ervaring had met vluchten, wat waar is. Maar Christian Blanc had er geen toen hij bij Air France aankwam. Ik merk ook op dat de leden van de huidige Comex-groep meer dan 250 jaar ervaring hebben opgedaan op het gebied van de luchtvaart. Kunnen we zeggen dat deze vaardigheden bij Air France-KLM ontbreken? Of zijn ze een garantie voor succes? Op zijn minst kon een nieuwkomer, die nieuwe inzichten en ervaringen uit andere industrieën opleverde, vertrouwen op aanzienlijke interne expertise.
    "Outrageous"
    "Ik had vooral de indruk dat mijn aankomst degenen die goedkope hand op Air France-KLM wilden doen, dwarsboomde en verzwakte. Het is waar dat ik willekeurig in mijn carrière de gelegenheid heb gehad om te vechten tegen vijandige aanbiedingen of sluipende overnames. Mijn volmaakte onafhankelijkheid en mijn karakter maakten mij er vatbaar voor.
  12. trixxx 5 juli 2018 19:31
    DEEL 2
    "Iedereen gaat ermee akkoord om bij het verlaten van de staat van het kapitaal een van de voorwaarden te zien voor het herstel van de Groep. Maar deze exit mag niet ten goede komen aan privébelangen, vastberaden om een ??ongebreideld bedrijf te veroveren, vooral door een montage die gemeenschapskapitaal mobiliseert met als enig doel de wet te omzeilen. Ik begrijp de belangen van commerciële en industriële samenwerkingsverbanden, maar ze zijn mogelijk zonder deelname, omdat ze beide bedrijven ten goede komen. Men kan zich ernstig afvragen of de door de pers genoemde koper niet primair is gericht op het plunderen van de commerciële gegevens van Air France-KLM of het gebruiken van uw Groep als een "gifpil" om zichzelf te beschermen tegen een overname - reeds goed op gang gebracht - door extracommunautaire belangen. Een dergelijke stap zou des te buitensporiger zijn omdat de huidige prijs verre van de werkelijke waarde van de samenleving weerspiegelt.
    "Verhoog werknemersaandeelhouderschap"
    "Een veelbelovender manier zou zijn om staatsparticipatie te gebruiken om het aandeelhouderschap van werknemers aanzienlijk te vergroten, om personeel bij het herstel van het bedrijf te betrekken. Als alternatief zou men ook kunnen zoeken naar andere kopers van de deelname van de staat, echte gemeenschap en ook graag industriële partnerschappen aangaan met Air France KLM.
    "Ik hoef je niet te vertellen dat dit afgebroken en misplaatste proces me een gevoel van verspilling en frustratie gaf. Het verspilde tijd aan een bedrijf dat niet hoefde te verliezen. Het markeert een verdere verslechtering van het imago, al goed ondergraven door de omstandigheden van het vertrek van zijn twee vorige CEO's. Het versterkt de angst voor de markten zoals blijkt uit de evolutie van de aandelenkoers in de afgelopen dagen. Het spijt me des te meer voor deze situatie die ik de afgelopen weken heb kunnen meten hoe Air France KLM een opwindend bedrijf is.
    "Het heeft nog steeds aanzienlijke troeven: de knowhow en loyaliteit van zijn personeel, zijn twee hubs in het hart van Europa, zijn vloot, zijn lijnen, de waarde van zijn merken, waaronder Air France ondanks sociale conflicten zijn netwerk van allianties, en ten slotte zijn aanwezigheid in een dynamische markt. Maar vandaag ervaart het bedrijf een morele crisis, meer dan financieel.
    "Er moet een nieuw plan worden opgesteld"
    "Aan de andere kant is het management gedemoraliseerd, twijfelen de werknemers en vallen ze terug op hun categoriebelangen. Behalve de oplossing van het loonconflict dat gaande is, is een opwekking noodzakelijk. Er zal een nieuw plan moeten worden opgesteld, gebaseerd op het luisteren van alle belanghebbenden, in het bijzonder de werknemers van alle categorieën en de vertegenwoordigers van alle activiteiten, Air France, KLM, Transavia, Hop !, Joon, het onderhoud, de vracht enz., evenals de bondgenoten van de groep, met name Delta en China Eastern, met wie het nastreven van nauwe samenwerking essentieel is. Dit plan moet de nodige investeringen omvatten om de ontwikkeling van de luchtvervoersmarkt te ondersteunen en te stoppen met het verliezen van marktaandeel. Het stelt de klant en de consumentenervaring centraal.
    De hallo komt langs een strikt beheer van de kosten en een meer flexibele organisatie
    "Op de middellange termijn is het natuurlijk de echte uitdaging om het concurrentievermogen van de groep, en met name Air France, in termen van kosten en dus marges aan te pakken. Geconfronteerd met de concurrentie van goedkope en gesubsidieerde exotische bedrijven, zal de groep zijn redding alleen vinden in een strikt beheer van de kosten en in een flexibelere organisatie. Afgezien van personeelskosten, brandstof, huur of amortisatie van de vloot, is het bedrag aan resterende kosten en dus potentiële besparingen aanzienlijk. Het zou een echt industriële aanpak van kostenverlaging rechtvaardigen.
    Solliciteer op Air France op de methoden van KLM
    "Een woordje hierover bij KLM. De Nederlandse dochter van de Air France-KLM-groep werd gekocht en gesteund toen deze bijna failliet ging. Het heeft sindsdien op briljante wijze hersteld, dankzij de inspanningen van zijn personeel en het talent van zijn leiders. In plaats van het te stimuleren in zijn oude demonen, autonoom, zou het in plaats daarvan meer in de groep moeten integreren, inclusief het geven van enkele kruisverantwoordelijkheden aan Nederlandse leiders, om de methoden van Air France toe te passen waarmee ze hebben gewerkt. succes bij KLM, met name op het gebied van kostenbeheersing. De recent geschetste besluiten op het gebied van bestuur lijken mij echter niet in deze richting te gaan: overwegende dat de periodes van crisis een eenheid van bevel vereisen, men zal de verantwoordelijkheden fragmenteren en het gezag van de leiders ondermijnen. Wat zal de hoedanigheid zijn van de CEO van Air FranceKLM, onder leiding van een niet-uitvoerend voorzitter en geconfronteerd met een CEO van Air France, aangesteld door de Raad van Bestuur van de Groep, enerzijds, een DG van KLM, versterkt in zijn irredentisme aan de andere kant?
    "Het is eigenlijk de Groep zelf die dreigt te verdwijnen als het stopt met het implementeren van de agressieve herstelmaatregelen die de situatie vereist. Terugtrekken, egoïsme en verzaking zouden dan de overhand hebben op ambitie. Als de kans mij was aangereikt, zou ik trots zijn geweest om mij aan deze taak te wijden, in het belang van de Air France-KLM Groep, haar aandeelhouders en al haar personeel, in Frankrijk, in Frankrijk. Nederland en in het buitenland.
    "Als ik het betreur dat ik niet op deze manier kan werken, bedank ik in ieder geval voor uw steun in dit proces en ik wil u ook bedanken voor de leden van de Raad die mij hebben gesteund, vooral Jean -Dominic Comolli en Alexander Wynaendts. Ik wens ze veel succes en succes, evenals alle managers en medewerkers van je mooie bedrijf. "

680 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.