Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,405   -0,025   (-0,46%) Dagrange 5,275 - 5,445 118.276   Gem. (3M) 194,5K

TomTom juli 2018

3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 171 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 2 juli 2018 19:40
    Voor mij is de grote vraag !

    WIL Tom Tom geen PB uitbrengen over het Apple nieuws, of MAG Tom Tom geen PB uitbrengen over het Apple nieuws.

    Als Apple Tom Tom wil overnemen !

    - geen sports, hebben ze zelf.
    - geen impairment, wil apple echt niet zelf doen.
    - consumer brengt nog geld op, misschien bij Apple een nieuw leven.

    Behalve wat layers op de navigatie maps, is Tom Tom voor Apple de middenvoor.

    Een koersdaling zie je vaker, voor er overname nieuws komt.

    Getronics van 6 naar 5
    Corporate express ( ondanks ontkend nieuws vd Telegraaf) van 6 naar 4.
    Delta lloyd van juni 2016 4,70 naar juli 2016 2,70 naar okt 2016 4,20 en toen kwam dat schot op 5,40.

    Bij CXP had Alliance Berstein op een gegeven moment 15%.

    Misschien nu meer verdelen 4 maal 2,75 % is ook 11% en niets van te voren melden !

    Niets is onmogelijk !

    Bij een overname zal Bisera wel goed hebben uitgekeken naar een andere baan ( kpn )

    Taco was ook hoofd IR tot aug 2015 maar had toen wel al 2013 50000 2014 34600 2015 39200 totaal 123800 opties.
    Pag 101 jaarrapport 2017.
    Taco al van 2005 werkzaam bij Tom Tom.

    Wil Apple geen Tom Tom sports.
    Wist Tom Tom dat al eind 2016, moest daarom de broer van Mevrouw weg bij sports.

    sports 2016 108 miljoen
    Sports 2017 44 miljoen.

    Echt zo slecht of gewoon laten doodbloeden.

    Personeel sports weg, voorraden afgeschreven in 2017.

    Ga niet verbaast opkijken als :-)

  2. forum rang 4 OPT 2 juli 2018 19:48
    quote:

    *Natte krant* schreef op 2 juli 2018 17:15:

    [...]
    Beste ikkenietweten.

    In dit geval leek mij het een terechte vraag daar poster justin 2 feiten benoemd die nu wel bekend zijn maar enige conclusie of bevinding ontbreekt.
    Wat wil hij nu eigenlijk zeggen.

    NK.
    Beste Natte Krant,

    Justin constateert terecht dat vrijdag en vandaag een 13% koersdaling heeft plaatsgevonden. Niet meer, niet minder.
    Dat is de boodschap van hem aan ons.
    Dus uw reactie: Wat is nou precies je boodschap, slaat nergens op.
    Vandaar mijn reactie aan u om "mijn tekst" niet te verkrachten.
  3. [verwijderd] 2 juli 2018 19:49
    quote:

    tatje schreef op 2 juli 2018 19:40:

    Voor mij is de grote vraag !

    WIL Tom Tom geen PB uitbrengen over het Apple nieuws, of MAG Tom Tom geen PB uitbrengen over het Apple nieuws.

    Als Apple Tom Tom wil overnemen !

    - geen sports, hebben ze zelf.
    - geen impairment, wil apple echt niet zelf doen.
    - consumer brengt nog geld op, misschien bij Apple een nieuw leven.

    Behalve wat layers op de navigatie maps, is Tom Tom voor Apple de middenvoor.

    Een koersdaling zie je vaker, voor er overname nieuws komt.

    Getronics van 6 naar 5
    Corporate express ( ondanks ontkend nieuws vd Telegraaf) van 6 naar 4.
    Delta lloyd van juni 2016 4,70 naar juli 2016 2,70 naar okt 2016 4,20 en toen kwam dat schot op 5,40.

    Bij CXP had Alliance Berstein op een gegeven moment 15%.

    Misschien nu meer verdelen 4 maal 2,75 % is ook 11% en niets van te voren melden !

    Niets is onmogelijk !

    Bij een overname zal Bisera wel goed hebben uitgekeken naar een andere baan ( kpn )

    Taco was ook hoofd IR tot aug 2015 maar had toen wel al 2013 50000 2014 34600 2015 39200 totaal 123800 opties.
    Pag 101 jaarrapport 2017.
    Taco al van 2005 werkzaam bij Tom Tom.

    Wil Apple geen Tom Tom sports.
    Wist Tom Tom dat al eind 2016, moest daarom de broer van Mevrouw weg bij sports.

    sports 2016 108 miljoen
    Sports 2017 44 miljoen.

    Echt zo slecht of gewoon laten doodbloeden.

    Personeel sports weg, voorraden afgeschreven in 2017.

    Ga niet verbaast opkijken als :-)

    Never catch a valling knife
  4. [verwijderd] 2 juli 2018 19:57
    TOM2 kan niet zonder de probe data van Apple. Wat dat betreft is het voor TOM2 altijd, slikken of stikken. Wel heel slim gedaan door Apple. Eerst afhankelijk maken...

    Wat oud leesvoer.

    Time to End the TomTom, Apple Game of Chicken

    by Roger Lanctot | May 09, 2016

    After its latest somewhat disappointing earnings report and TomTom's less than disappointing earnings report, the time would seem nigh for Apple to make a long awaited and desperately needed move in navigation with TomTom. Despite more than half a dozen acquisitions in the navigation space Apple is a non-player in navigation. TomTom, on the other hand, rules the traffic information market for systems built into cars.

    When TomTom and Apple first started their dance operational security was paramount. TomTom executives at headquarters in Amsterdam were only allowed to refer to a "fruit company" or "Muskoka." The name Apple could not even be uttered.

    To this day, the relationship that provides Apple with access to TomTom maps and TomTom with access to Apple probe data cannot be confirmed. The don't ask don't tell regime prevails.

    But it is clear that TomTom's rise to dominance in in-dash traffic information has been enabled by Apple's handset data probes. TomTom has also become reliant on Apple's probe data to refine and edit its maps. Meanwhile Apple has gained little or nothing from access to TomTom's map information.

    Apple is now poised on the cusp of pursuing a deeper role in the automotive industry expected to include the creation of an Apple car presumably including self-driving capabilities. Apple is also heavily engaged in pushing its CarPlay in-dash smartphone integration.

    Apple CarPlay, like Google's Android Auto, has yet to set the automotive world on fire. I have long argued that an Apple CarPlay infused with competitive traffic information, automatic crash notification, wireless traffic light connectivity and a host of deeper application integrations built around navigation could be a game changer. Buying TomTom will change that game.

    Alternatively, Apple could pull the plug on the TomTom relationship - the existing contract includes an escape clause for Apple - and go its own way - building its own traffic solution to compete with TomTom and drive TomTom out of its hard won dashboard positions with multiple OEMs around the world. Given Apple's lack of progress on navigation I don't see any hope for this latter option.

    No. Apple needs a deeper engagement with TomTom to leverage high definition maps and to affix its own brand to the superior traffic information offering now residing under TomTom's brand with Apple's data. TomTom's traffic success is more or less a Potemkin village built upon Apple's undisclosed probe data contributions.

    There is an alternative path with TomTom partner, Uber, scooping up the Dutch mapper for its navigation and self-driving enabling high definition map content. But Apple's interest is backed by cash - and TomTom's value is inextricably wedded to Apple's probe resources.

    It's time for Apple CEO Tim Cook to end the charade, write the check, and take credit for the best in-dash traffic data in the business today - and then add that traffic data to Apple CarPlay. With a more compelling CarPlay offer, Apple can then begin advertising its integration relationships with multiple car makers and start stepping up its automotive game.

    All of this, of course, will serve as precursor to the creation and launch of an own-branded Apple car with the best smarthpone integration and traffic data in the industry and, maybe, a cutting edge self-driving platform. TomTom has many of the answers to what ails Apple. TomTom even has some consumer products that will no doubt perform better in the market with an Apple brand and distribution channel.

    www.strategyanalytics.com/strategy-an...
  5. Koos99 2 juli 2018 20:02
    quote:

    *Justin* schreef op 2 juli 2018 18:20:

    [...]

    Ik denk dat je ook te snel invult of er sprake is van disruptie.

    Om bij de feiten te blijven:

    - tomtom heeft een groeiverwachting tot 2020 afgegeven van 12,5% (was 15%, is bijgesteld om boekhoudkundige regels IFRS. Hierin zitten alle langlopende contracten - inclusief die met Apple - verwerkt

    For the period between 2016 and 2020, we expect the combined reported revenue of the Automotive, Enterprise and Telematics businesses to grow at a CAGR of around 12.5%, taking into account new IFRS accounting standards and current exchange rates

    Om bij de feiten te blijven (zoals je zelf stelt)

    tomtom heeft een groeiverwachting tot 2020 afgegeven van 12,5%

    Dat is niet waar, de groeiverwachting van 12,5% is afgegeven voor een periode van 2016 - 2020. Aangezien de groei van 2016 naar 2017 16% was, is de door TomTom voorspelde groei tot 2020 11,5%

    Is gewoon zand in de ogen strooien van TomTom om de stellen dat de CAGR 12,5 is over een periode van 2016 - 2020, meldt gewoon wat de CAGR is over de periode 2017 - 2020

    is bijgesteld om boekhoudkundige regels IFRS. Hierin zitten alle langlopende contracten - inclusief die met Apple - verwerkt

    Nergens is door TomTom gesteld dat de negatieve bijstelling vd CAGR wordt veroorzaakt door de boekhoudkundige regels IFRS.

    De precieze formulering is:
    For the period between 2016 and 2020, we expect the combined reported revenue of the Automotive, Enterprise and Telematics businesses to grow at a CAGR of around 12.5%, taking into account new IFRS accounting standards and current exchange rates.2

    Taking into account laat een minder oplettende lezer wellicht denken dat het wordt veroorzaakt door de nieuwe IFRS boekhoudregels, maar dat staat er niet

    Taco Titulaer zei op de AvA het volgende over de bijstelling van de CAGR van 15% naar 12,5% over de periode 2016-2020 (wat dus eigenlijk een bijstelling was van de CAGR over de periode 2017-2020 van 16,5% naar 11,5%):

    1 Door het dollar effect valt omzet Enterprise lager uit

    2. Groeiverwachting TTT is bijgesteld van double digits naar 5%

    3. Het karakter van order intake Automotive is veranderd. Houd je vast, auto fabrikanten willen dat de kaarten ververst worden. Dat kunnen we Taco niet kwalijk nemen deze revolutie in fabrikanten land, dat fabrikanten geupdate kaarten zouden willen hebben werd eind 2016 nog niet door TomTom voorzien. Het feit dat fabrikanten geupdate kaarten willen leidt er onder de nieuwe boekhoudregels toe dat er meer gedefered wordt, aldus TT. Overigens denk ik dat onder de oude regels net zo hard gedefered had moeten worden, want de kastjes moesten ook gedefered worden waarom zou dat voor inbouw dan niet gelden.

    Samenvattend, 1 en 2 hebben niet met nieuwe boekhoudregels te maken, en 3 slechts indirect, en ik betwijfel zelfs of dit onder de oude boekhoudregels niet had hoeven gebeuren.



  6. [verwijderd] 2 juli 2018 20:05
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 2 juli 2018 19:48:

    [...]
    Beste Natte Krant,

    Justin constateert terecht dat vrijdag en vandaag een 13% koersdaling heeft plaatsgevonden. Niet meer, niet minder.
    Dat is de boodschap van hem aan ons.
    Dus uw reactie: Wat is nou precies je boodschap, slaat nergens op.
    Vandaar mijn reactie aan u om "mijn tekst" niet te verkrachten.
    Ja koekkoek. Hij suggereert iets zonder het concreet te benoemen.

    Succes en gegroet.
  7. VanillaSky 2 juli 2018 20:19
    quote:

    JvH schreef op 2 juli 2018 18:57:

    [...]

    Jij zegt hiermee dus dat Reuters glashard heeft gelogen... waag ik te betwijfelen.
    Niet gelogen waarschijnlijk een hersenspinsel van iemand bij TT dan wel iets wat ter sprake is geweest. Concreet en actueel is het echter niet gezien de glasharde ontkenning van Harold. Hier gaan we niks meer over horen. Een overname of buyout kan altijd nog wellicht over een aantal jaar, ik vermoed een jaar of 5-7 dan willen de founders hun positie wel een keer kwijt als ze met pensioen willen.

  8. RESEARCH 2 juli 2018 20:20
    Dit krijg je als je als TT totaal geen informatie deelt met je aandeelhouders. Komt er een bericht van Apple die ze dan wel weer gaan weerleggen. Dan kan het dus wel. Overigens weten we nog steeds de looptijd van het contract nog niet. Volgens mij wordt de koers bewust gesloopt om TT te dwingen open te staan voor overname. Laagste koers sinds 2015 dacht ik. Ook voor de marketing van je bedrijf is een lage koers en dit nieuws niet goed. Er is nu reuring in de tent.
  9. VanillaSky 2 juli 2018 20:20
    quote:

    Koos99 schreef op 2 juli 2018 20:02:

    [...]

    Om bij de feiten te blijven (zoals je zelf stelt)

    tomtom heeft een groeiverwachting tot 2020 afgegeven van 12,5%

    Dat is niet waar, de groeiverwachting van 12,5% is afgegeven voor een periode van 2016 - 2020. Aangezien de groei van 2016 naar 2017 16% was, is de door TomTom voorspelde groei tot 2020 11,5%

    Is gewoon zand in de ogen strooien van TomTom om de stellen dat de CAGR 12,5 is over een periode van 2016 - 2020, meldt gewoon wat de CAGR is over de periode 2017 - 2020

    is bijgesteld om boekhoudkundige regels IFRS. Hierin zitten alle langlopende contracten - inclusief die met Apple - verwerkt

    Nergens is door TomTom gesteld dat de negatieve bijstelling vd CAGR wordt veroorzaakt door de boekhoudkundige regels IFRS.

    De precieze formulering is:
    For the period between 2016 and 2020, we expect the combined reported revenue of the Automotive, Enterprise and Telematics businesses to grow at a CAGR of around 12.5%, taking into account new IFRS accounting standards and current exchange rates.2

    Taking into account laat een minder oplettende lezer wellicht denken dat het wordt veroorzaakt door de nieuwe IFRS boekhoudregels, maar dat staat er niet

    Taco Titulaer zei op de AvA het volgende over de bijstelling van de CAGR van 15% naar 12,5% over de periode 2016-2020 (wat dus eigenlijk een bijstelling was van de CAGR over de periode 2017-2020 van 16,5% naar 11,5%):

    1 Door het dollar effect valt omzet Enterprise lager uit

    2. Groeiverwachting TTT is bijgesteld van double digits naar 5%

    3. Het karakter van order intake Automotive is veranderd. Houd je vast, auto fabrikanten willen dat de kaarten ververst worden. Dat kunnen we Taco niet kwalijk nemen deze revolutie in fabrikanten land, dat fabrikanten geupdate kaarten zouden willen hebben werd eind 2016 nog niet door TomTom voorzien. Het feit dat fabrikanten geupdate kaarten willen leidt er onder de nieuwe boekhoudregels toe dat er meer gedefered wordt, aldus TT. Overigens denk ik dat onder de oude regels net zo hard gedefered had moeten worden, want de kastjes moesten ook gedefered worden waarom zou dat voor inbouw dan niet gelden.

    Samenvattend, 1 en 2 hebben niet met nieuwe boekhoudregels te maken, en 3 slechts indirect, en ik betwijfel zelfs of dit onder de oude boekhoudregels niet had hoeven gebeuren.



    Inderdaad, nu word het nauwlettend in de gaten houden of er een update mbt de Enterprise outlook komt. Daar kan je logischerwijs het effect van Apple contract uit herkennen mocht dit afnemen.

  10. VanillaSky 2 juli 2018 20:23
    quote:

    RESEARCH schreef op 2 juli 2018 20:20:

    Dit krijg je als je als TT totaal geen informatie deelt met je aandeelhouders. Komt er een bericht van Apple die ze dan wel weer gaan weerleggen. Dan kan het dus wel. Overigens weten we nog steeds de looptijd van het contract nog niet. Volgens mij wordt de koers bewust gesloopt om TT te dwingen open te staan voor overname. Laagste koers sinds 2015 dacht ik. Ook voor de marketing van je bedrijf is een lage koers en dit nieuws niet goed. Er is nu reuring in de tent.
    In 2016 ook nog onder in de 6 geweest, wellicht is dat de bodem.
    Ze reageren niet op de koers dus dat gaan ze nu ook niet doen, is ook niet nodig voorlopig leveren ze aan Apple door. Het effect van het verkleinen van het contract dan wel stopzetten gaan we de komende jaren eventueel in de cijfers zien.

    Maar ik vermoed dat er meer aan de hand is, voorkennis oid. Het enorm hoge volume met een 10% daling dat kan niet alleen van dat Apple-contract zijn.
  11. RESEARCH 2 juli 2018 20:26
    quote:

    VanillaSky schreef op 2 juli 2018 20:23:

    [...]

    Maar ik vermoed dat er meer aan de hand is, voorkennis oid. Het enorm hoge volume met een 10% daling dat kan niet alleen van dat Apple-contract zijn.
    Verwacht je dan nog meer slecht nieuws? ik denk eerder dat TT onder druk wordt gezet.
  12. forum rang 6 tatje 2 juli 2018 20:27
    quote:

    roomboter schreef op 2 juli 2018 19:57:

    TOM2 kan niet zonder de probe data van Apple. Wat dat betreft is het voor TOM2 altijd, slikken of stikken. Wel heel slim gedaan door Apple. Eerst afhankelijk maken...

    Wat oud leesvoer.

    Time to End the TomTom, Apple Game of Chicken

    by Roger Lanctot | May 09, 2016

    After its latest somewhat disappointing earnings report and TomTom's less than disappointing earnings report, the time would seem nigh for Apple to make a long awaited and desperately needed move in navigation with TomTom. Despite more than half a dozen acquisitions in the navigation space Apple is a non-player in navigation. TomTom, on the other hand, rules the traffic information market for systems built into cars.

    When TomTom and Apple first started their dance operational security was paramount. TomTom executives at headquarters in Amsterdam were only allowed to refer to a "fruit company" or "Muskoka." The name Apple could not even be uttered.

    To this day, the relationship that provides Apple with access to TomTom maps and TomTom with access to Apple probe data cannot be confirmed. The don't ask don't tell regime prevails.

    But it is clear that TomTom's rise to dominance in in-dash traffic information has been enabled by Apple's handset data probes. TomTom has also become reliant on Apple's probe data to refine and edit its maps. Meanwhile Apple has gained little or nothing from access to TomTom's map information.

    Apple is now poised on the cusp of pursuing a deeper role in the automotive industry expected to include the creation of an Apple car presumably including self-driving capabilities. Apple is also heavily engaged in pushing its CarPlay in-dash smartphone integration.

    Apple CarPlay, like Google's Android Auto, has yet to set the automotive world on fire. I have long argued that an Apple CarPlay infused with competitive traffic information, automatic crash notification, wireless traffic light connectivity and a host of deeper application integrations built around navigation could be a game changer. Buying TomTom will change that game.

    Alternatively, Apple could pull the plug on the TomTom relationship - the existing contract includes an escape clause for Apple - and go its own way - building its own traffic solution to compete with TomTom and drive TomTom out of its hard won dashboard positions with multiple OEMs around the world. Given Apple's lack of progress on navigation I don't see any hope for this latter option.

    No. Apple needs a deeper engagement with TomTom to leverage high definition maps and to affix its own brand to the superior traffic information offering now residing under TomTom's brand with Apple's data. TomTom's traffic success is more or less a Potemkin village built upon Apple's undisclosed probe data contributions.

    There is an alternative path with TomTom partner, Uber, scooping up the Dutch mapper for its navigation and self-driving enabling high definition map content. But Apple's interest is backed by cash - and TomTom's value is inextricably wedded to Apple's probe resources.

    It's time for Apple CEO Tim Cook to end the charade, write the check, and take credit for the best in-dash traffic data in the business today - and then add that traffic data to Apple CarPlay. With a more compelling CarPlay offer, Apple can then begin advertising its integration relationships with multiple car makers and start stepping up its automotive game.

    All of this, of course, will serve as precursor to the creation and launch of an own-branded Apple car with the best smarthpone integration and traffic data in the industry and, maybe, a cutting edge self-driving platform. TomTom has many of the answers to what ails Apple. TomTom even has some consumer products that will no doubt perform better in the market with an Apple brand and distribution channel.

    www.strategyanalytics.com/strategy-an...
    Precies zo als Roger het zegt, bedoel ik het ook.

    Roger zei in een ander stuk, de founders laten Tom Tom niet gaan onder 40 - 60.

    Een forumlid had een tel afspraak met een Tom Tommer in 2015 :-)

    - Apple zit dichterbij Tom Tom dan wij kunnen bedenken en ook met bedoelingen.
    - niet OF maar wanneer

    Maar ja, of 1 en 1 2 is, in dit geval, is nooit zeker.

    Ik ga er wel voor :-)

    It's time for Apple CEO Tim Cook to end the charade, write the check, and take credit for the best in-dash traffic data in the business today - and then add that traffic data to Apple CarPlay.
  13. VanillaSky 2 juli 2018 20:34
    quote:

    RESEARCH schreef op 2 juli 2018 20:26:

    [...]

    Verwacht je dan nog meer slecht nieuws? ik denk eerder dat TT onder druk wordt gezet.
    Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de Q2 cijfers echt tegen gaan vallen.
    Maar dat er een -10% op de borden komt met zo'n volume doordat een contract van Apple misschien wat minder op gaat leveren de komende jaren lijkt mij ook sterk.

    Tja onder druk gezet, ik weet het niet. Overigens al zou het zo zijn doet het niet ter zake men kan TomTom nog zo onder druk zetten ik geloof niet dat de founders er op dit moment van gediend zijn en dus gebeurt er sowieso niets.

  14. [verwijderd] 2 juli 2018 20:38
    Zakt de koers van TomTom dan komen er weer allerlei verhalen over overname terwijl uw geliefde ceo Harold G. keer op keer heeft uitgelegd dat het bedrijf T2 zelfstandig wil blijven.
    Speculaties over overname ook al een decennia op dit forum.
    Steeds de kop opsteken van een overname is een soort geruststelling en valse hoop van de forumleden om het verlies in het aandeel beter te dragen.
    Los van dat alles zou je toch verwachten dat men eens hier in de gaten heeft wanneer en hoe de shorters hun geweld loslaten en dat is niet in een(1) dag teniet gedaan.
    Het trapsgewijs dalen van de koers onder hoge volumes is uit de koker van shorters en vandaag duidelijk zichtbaar.
    TomTom ligt voorlopig onder shortersvuur of je nou wil of niet.
3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 171 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.