Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,872   +0,132   (+1,51%) Dagrange 8,790 - 9,110 1.276.462   Gem. (3M) 1,2M

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 168 169 170 171 172 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Erwin L 27 juni 2018 11:48
    quote:

    BW2017 schreef op 27 juni 2018 11:30:

    Misschien ben ik bevooroordeeld:

    Maar volgens mij is dit toch gewoon een geweldig koopmoment?

    - Topman word verwisseld en dan bedoel ik Capron ( Nog geen bevestiging op alleen, ook niet dat die het zou worden aanname.)
    - Accor zoekt partners om het belang samen op te kopen. ( Waarschijnlijk verkoopt regering het belang geen overheidsbemoeienissen meer en ondersteuning waar de bonden op terug willen vallen)
    - Stakingen verlopig van de baan, waarbij ik zelf ( mijn mening ) ook denk zo ik de berichten van de bonden lees , ze echt water bij de wijn gaan doen in iedergeval op de toon hoe het overkomt.
    - Parijs heeft aangegeven Air france hoe dan ook te gaan steunen ( Wat ze daarmee bedoelen ligt nog open)

    - Tickets groeien in verkoop/ en prijs kan nog steeds verhoogd worden en is groei.
    - Vollere vliegtuigen
    - Meer langere afstandsvluchten
    - Transavia loopt op moment als zuster onderneming ook goed korte afstandsvluchten.

    - Punt zoals al vaker gezegd de Olie, maar er moet toch gevlogen worden en die olie heeft elke maatschappij mee te maken.

    Ik geef toe meerdere punten zijn nog onzeker.

    Maar volgens mij kwa waarden/koers is dit wel een ideaal instapt moment en is de kans groter op een flinke koerswinst dan nog een verdere daling.

    Eens en oneens.

    "Eens" omdat de macro-economische fundamenten voor de luchtvaart goed zijn.

    "Oneens" omdat:
    AF/KLM nooit echt een eenduidige strategische visie heeft gehad en nog steeds niet heeft.

    Er veel gerommel in de top is (zie benoeming van de zoveelste "topleider").

    Er onduidelijkheid is over de positie van de Franse staat (wil blijkbaar verkopen maar de criteria zijn onbekend).

    KLM (het winstgevende deel) kan nog maar zeer beperkt groeien dankzij het politieke besluit om niet meer dan 500.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol plaats te laten vinden. Vrije slots gaan daardoor naar de concurrentie om een dominante machtspositie van KLM op Schiphol te voorkomen. Concurrent Emirates profiteert daarvan en introduceert een 3e dagelijkse A-380 vlucht Dubai-Amsterdam.

    ...En nog wat argumenten die ik eerder heb genoemd.

  2. Erwin L 27 juni 2018 11:53
    Nog even over de rol van de Franse staat:

    Ik ben groot voorstander van het terugtrekken van de Franse staat uit AF/KLM. Het is echter onduidelijk hoe de markt op een dergelijke stap gaat reageren. Noorwegen verkocht het Noorse belang in SAS (iets van 9% van de aandelen) en de beurskoers zakte meteen met zo'n 4% (er valt een vangnet weg). Het is zeer de vraag hoe de markt op het terugtrekken van de Franse staat gaat reageren (meer/minder vertrouwen in het aandeel door het wegvallen van het vangnet):

    www.transport-online.nl/site/92729/no...

  3. BW2017 27 juni 2018 12:00
    quote:

    Erwin L schreef op 27 juni 2018 11:48:

    [...]

    Eens en oneens.

    "Eens" omdat de macro-economische fundamenten voor de luchtvaart goed zijn.

    "Oneens" omdat:
    AF/KLM nooit echt een eenduidige strategische visie heeft gehad en nog steeds niet heeft.

    Er veel gerommel in de top is (zie benoeming van de zoveelste "topleider").

    Er onduidelijkheid is over de positie van de Franse staat (wil blijkbaar verkopen maar de criteria zijn onbekend).

    KLM (het winstgevende deel) kan nog maar zeer beperkt groeien dankzij het politieke besluit om niet meer dan 500.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol plaats te laten vinden. Vrije slots gaan daardoor naar de concurrentie om een dominante machtspositie van KLM op Schiphol te voorkomen. Concurrent Emirates profiteert daarvan en introduceert een 3e dagelijkse A-380 vlucht Dubai-Amsterdam.

    ...En nog wat argumenten die ik eerder heb genoemd.

    Vind jij dan met hetgeen wat je aangeeft 7,00 dan als nog te hoog?

    Wanneer moet je dan volgens jou instappen? Stel maar even een voorbeeld Pieter Elbers word topman bij Air france wat volgens mij de markt het liefst zou hebben , inclusief de bonden.
    Of het is wel een topman die aangesteld word met de nodige ervaring en bewezen diensten in de luchtvaart branche.

    Dan ben je te laat.

    We praten over ruim 70 cent in een week tijd koersverschil.

    Ik denk wat iemand ook inlegt voor iedereen 0,70 cent heel erg veel is.

    Met alles wat we nu weten lijkt mijn een daling naar maximaal 6,70/80 klein. Maar het zou kunnen dan is je koerspotentie toch vele male hoger.

    Wat zou voor een korte termijn instapper nu het risico zijn? Praat ik niet voor mezelf maar voor andere beleggers. Je zou zeggen dat er beleggers instappen op een korte rit.
  4. BW2017 27 juni 2018 12:04
    quote:

    Erwin L schreef op 27 juni 2018 11:53:

    Nog even over de rol van de Franse staat:

    Ik ben groot voorstander van het terugtrekken van de Franse staat uit AF/KLM. Het is echter onduidelijk hoe de markt op een dergelijke stap gaat reageren. Noorwegen verkocht het Noorse belang in SAS (iets van 9% van de aandelen) en de beurskoers zakte meteen met zo'n 4% (er valt een vangnet weg). Het is zeer de vraag hoe de markt op het terugtrekken van de Franse staat gaat reageren (meer/minder vertrouwen in het aandeel door het wegvallen van het vangnet):

    www.transport-online.nl/site/92729/no...

    Klopt maar daar staat ook tegenover een grote hotelketen met mogelijk meer investeerders die wel vertrouwen hebben in een toekomst.

    En normaal worden belangen boven de 10% ook als zeer goed nieuws ervaren.

    Dus het vangt elkaar op.

    En de bonden kunnen niet meer eissen wat ze willen, ze hebben de tanden goed laten zien nu.
    Bij de laatste staking werd al een grote hoeveelheid minder stakende piloten verwacht.

    Ook die gaan eieren voor de geld kiezen.

    Werk of geen werk ruim 40.000 personeelsleden alleen Air france al. ( Voel je de druk )
  5. BW2017 27 juni 2018 12:11
    OSLO - De Noorse overheid heeft haar gehele belang verkocht in het Scandinavische luchtvaartbedrijf SAS. Noorwegen verkocht een belang van bijna 10 procent, waarmee 652 miljoen kroon (69 miljoen euro) werd opgehaald.

    De Noorse staat is 72 jaar aandeelhouder geweest bij SAS. De 37,8 miljoen aandelen werden verkocht aan Noorse en buitenlandse investeerders. Volgens de Noorse minister van Industrie was het de juiste tijd om het belang van de hand te doen, tegen een goede prijs. De Zweedse overheid is ook bezig haar belang geheel af te bouwen. De Deense overheid is nu een van de grootste aandeelhouders van SAS.

    Even terugkomend op je Erwin die -4% kan zijn ook van de onzekerheid die er nog is van de Zweeds overheid en eventuele Deense overheid die nog aandelen gaan verkopen en of die opgevangen zullen gaan worden door een andere partij.
  6. Erwin L 27 juni 2018 12:13
    quote:

    BW2017 schreef op 27 juni 2018 12:04:

    [...]

    Klopt maar daar staat ook tegenover een grote hotelketen met mogelijk meer investeerders die wel vertrouwen hebben in een toekomst.

    En normaal worden belangen boven de 10% ook als zeer goed nieuws ervaren.

    Dus het vangt elkaar op.

    En de bonden kunnen niet meer eissen wat ze willen, ze hebben de tanden goed laten zien nu.
    Bij de laatste staking werd al een grote hoeveelheid minder stakende piloten verwacht.

    Ook die gaan eieren voor de geld kiezen.

    Werk of geen werk ruim 40.000 personeelsleden alleen Air france al. ( Voel je de druk )
    Dat geldt natuurlijk wel indien de Franse staat het belang daadwerkelijk aan Accor en partners verkoopt. We moeten afwachten welke rol de Franse staat krijgt na zo'n transactie. Nu heeft de Franse staat zo'n 14% van de aandelen maar wel dik 20% stemrecht.

    De rol van de bonden blijft een heet hangijzer. De mentaliteit in landen als Frankrijk en Italië is heel anders dan in Nederland/Duitsland. Ondanks het feit dat je ziet dat ook Frankrijk "vakbondsmoe" begint te worden is hun machtspositie enorm en is men overtuigd van het eigen gelijk. Branchegenoot Alitalia is zo'n beetje letterlijk kapot gestaakt (niet het huidige Alitalia dat ook weer gered moet worden maar de voorloper daarvan).

    We zullen zien. Eerst moet er maar een directie met een duidelijke visie komen. Indien Accor instapt is dat prachtig maar zo ver zijn we nog lang niet.
  7. Erwin L 27 juni 2018 12:16
    quote:

    BW2017 schreef op 27 juni 2018 12:00:

    [...]

    Vind jij dan met hetgeen wat je aangeeft 7,00 dan als nog te hoog?

    Dat weet ik niet. Ik vind het gezien de volatiliteit van AF/KLM, in combinatie met de onzekerheden omtrent de leiding en strategie, nog niet verantwoord om in te stappen. Wat is bijvoorbeeld het perspectief op dividend? Waar denkt AF/KLM winstgevend te groeien nu Schiphol op slot zit? Ik zie proefballonnen maar nog lang geen duidelijke strategische visie/plan.
  8. BW2017 27 juni 2018 12:29
    quote:

    Erwin L schreef op 27 juni 2018 12:16:

    [...]

    Dat weet ik niet. Ik vind het gezien de volatiliteit van AF/KLM, in combinatie met de onzekerheden omtrent de leiding en strategie, nog niet verantwoord om in te stappen. Wat is bijvoorbeeld het perspectief op dividend? Waar denkt AF/KLM winstgevend te groeien nu Schiphol op slot zit? Ik zie proefballonnen maar nog lang geen duidelijk strategische visie/plan.
    Ben het hier absoluut niet mee eens.

    - In de situatie waar AF/KLM nu zit is dividend ook helemaal niet iets waar al over gesproken moet en hoort te worden. ( Gebeurde ook niet toen ze op 14 stonden )
    - Je moet de waarde bepalen / en de koers daarbij nemen en dan is KLM degene die inderdaad de meeste groei en winst laat zien, maar ze moeten het samen weer gaan doen.

    7 euro is gewoon een belachelijk lage koers.

    Vind een koers met hetgeen wat we nu meer weten als 1 maand geleden dat een koers zeker van 7,5 tot 7,70 rechtvaardigd.

    14 euro zullen we voorlopig niet meer terug zien maar daar ga ik ook echt niet vanuit.

    Vind als uiteindelijk de juiste topman er zit waar de meeste het mee eens zullen zijn en er een akkoord is met de vakbonden. Dat een koers van tussen 9-10 rechtvaardigd. ( Ook met deze hoge olieprijs)
    Toekomst zal het alleen uit moeten wijzen de markt bepaald.
  9. Erwin L 27 juni 2018 12:40
    quote:

    BW2017 schreef op 27 juni 2018 12:29:

    [...]

    Ben het hier absoluut niet mee eens.

    - In de situatie waar AF/KLM nu zit is dividend ook helemaal niet iets waar al over gesproken moet en hoort te worden. ( Gebeurde ook niet toen ze op 14 stonden )
    - Je moet de waarde bepalen / en de koers daarbij nemen en dan is KLM degene die inderdaad de meeste groei en winst laat zien, maar ze moeten het samen weer gaan doen.

    7 euro is gewoon een belachelijk lage koers.

    Vind een koers met hetgeen wat we nu meer weten als 1 maand geleden dat een koers zeker van 7,5 tot 7,70 rechtvaardigd.

    14 euro zullen we voorlopig niet meer terug zien maar daar ga ik ook echt niet vanuit.

    Vind als uiteindelijk de juiste topman er zit waar de meeste het mee eens zullen zijn en er een akkoord is met de vakbonden. Dat een koers van tussen 9-10 rechtvaardigd. ( Ook met deze hoge olieprijs)
    Toekomst zal het alleen uit moeten wijzen de markt bepaald.
    Zo heeft een ieder van ons zijn/haar eigen benadering. Of een koers hoog/laag was op moment "x" blijkt achteraf. Bovendien is hoog/laag subjectief. De een vindt van wel, de ander weer van niet. Dat is ook wel het mooie van beleggen want die verschillende benaderingen zorgen er juist voor dat er handel plaats kan vinden. Je ziet op moment "x" dat persoon "A" gaat kopen (vindt koers "laag") en persoon "B" gaat verkopen (vindt koers "hoog"). Deze discussie werd in februari door duiveltje aangevangen met de bijdrage "Ook ingestapt in KLM onder de 10 euro is een koopje." Daar moet je vandaag, 4 maanden later, niet meer mee aankomen.
  10. BW2017 27 juni 2018 12:43
    quote:

    Erwin L schreef op 27 juni 2018 12:40:

    [...]

    Zo heeft een ieder van ons zijn/haar eigen benadering. Of een koers hoog/laag was op moment x blijkt achteraf. Bovendien is hoog/laag subjectief. De een vindt van wel, de ander weer van niet. Dat is ook wel het mooie van beleggen want die verschillende benaderingen zorgen er juist voor dat er handel plaats kan vinden. Je ziet op moment "x" dat persoon "A" gaat kopen (vindt koers "laag") en persoon "B" gaat verkopen (vindt koers "hoog"). Deze discussie werd in februari door duiveltje aangevangen met de bijdrage "Ook ingestapt in KLM onder de 10 euro is een koopje." Daar moet je vandaag, 4 maanden later, niet meer mee aankomen.
    Nee dat is waar, we wachten het af! Bedankt voor je bijdrage.
  11. trixxx 27 juni 2018 14:35
    www.nu.nl/economie/5334335/air-france...

    'Air France-KLM wil investeren in budgetvluchten'

    Gepubliceerd: 27 juni 2018 13:58
    Laatste update: 27 juni 2018 14:01


    Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil een budgetmaatschappij speciaal voor langere vluchten ontwikkelen. Het management hoopt hiermee te concurreren met partijen als Norwegian, Level en Eurowings.

    Dat vertellen ingewijden tegen de Franse krant La Tribune. De plannen worden besproken tijdens een strategische top die gisteren en vandaag plaatsvindt in Nederland.
    Volgens marktkenners worden trans-Atlantische budgetvluchten (longhaul-lowcost) steeds belangrijker in de luchtvaartwereld. Dat blijkt ook uit het succes van Norwegian Air. In reactie op de goede resultaten van deze luchtvaartmaatschappij hebben IAG en Lufthansa Group respectievelijk de langafstandsbudgetmaatschappijen Level en Eurowings opgericht.
    Air France-KLM heeft nog geen budgetdochter voor lange vluchten en daarmee loopt de derde grote Europese luchtvaartmaatschappij achter. Dat vinden de managers tenminste. Daarom leggen zij een plan voor zo'n nieuwe luchtvaartdienst voor aan de raad van bestuur.
    XL Airways
    La Tribune schrijft dat Air France-KLM mogelijk het Franse XL Airways wil overnemen en doorontwikkelen.
    Andere wensen van het management zijn uitbreiding van prijsvechter Transavia France, eventueel door een fusie met het Nederlandse Transavia. In De Telegraaf zeggen bronnen bij Transavia Nederland dat zij "totaal geen behoefte hebben om te integreren met Transavia Frankrijk". De Nederlandse tak doet het namelijk een stuk beter dan de Franse.
    Verder wil Air France-KLM nieuwe vliegtuigen kopen speciaal voor verre vluchten, specifiek de Airbus A321LR. Zodra het fusiebedrijf een nieuwe directeur heeft, zal die persoon beslissen of deze plannen doorgaan.
  12. forum rang 5 gpjf 27 juni 2018 14:56
    Bestuur AF-KLM praat over structuur
    Door ANP PRODUCTIES
    7 min geleden in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - De raad van bestuur van luchtvaartbedrijf Air France-KLM heeft de afgelopen dagen gesproken over de structuur en strategie van de maatschappij. Belangrijke kwestie bij de besprekingen was de benoeming van de nieuwe bestuursvoorzitter.

    De leiding van het concern was dinsdag en woensdag in Amsterdam bijeen in wat het jaarlijkse strategieseminar wordt genoemd. Daarbij wordt onder meer gekeken naar de vooruitgang die is geboekt met de strategie op de middellange termijn.

    Air France-KLM is onder meer op zoek naar een opvolger van de onlangs afgetreden topman Jean-Marc Janaillac, die het niet was gelukt buiten de bonden om zaken te doen met het eigen personeel. Sindsdien heeft een interim-bestuur de dagelijkse leiding.

    Bij KLM zouden ze graag zien dat een co-topman van KLM-huize wordt aangesteld, zoals eerder het geval was. Dit zou volgens bronnen ook een hoop onrust bij het moederbedrijf Air France-KLM kunnen wegnemen.
  13. Erwin L 27 juni 2018 14:57
    quote:

    trixxx schreef op 27 juni 2018 14:35:

    www.nu.nl/economie/5334335/air-france...

    'Air France-KLM wil investeren in budgetvluchten'

    Gepubliceerd: 27 juni 2018 13:58
    Laatste update: 27 juni 2018 14:01


    Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil een budgetmaatschappij speciaal voor langere vluchten ontwikkelen. Het management hoopt hiermee te concurreren met partijen als Norwegian, Level en Eurowings.

    Dat vertellen ingewijden tegen de Franse krant La Tribune. De plannen worden besproken tijdens een strategische top die gisteren en vandaag plaatsvindt in Nederland.
    Volgens marktkenners worden trans-Atlantische budgetvluchten (longhaul-lowcost) steeds belangrijker in de luchtvaartwereld. Dat blijkt ook uit het succes van Norwegian Air. In reactie op de goede resultaten van deze luchtvaartmaatschappij hebben IAG en Lufthansa Group respectievelijk de langafstandsbudgetmaatschappijen Level en Eurowings opgericht.
    Air France-KLM heeft nog geen budgetdochter voor lange vluchten en daarmee loopt de derde grote Europese luchtvaartmaatschappij achter. Dat vinden de managers tenminste. Daarom leggen zij een plan voor zo'n nieuwe luchtvaartdienst voor aan de raad van bestuur.
    XL Airways
    La Tribune schrijft dat Air France-KLM mogelijk het Franse XL Airways wil overnemen en doorontwikkelen.
    Andere wensen van het management zijn uitbreiding van prijsvechter Transavia France, eventueel door een fusie met het Nederlandse Transavia. In De Telegraaf zeggen bronnen bij Transavia Nederland dat zij "totaal geen behoefte hebben om te integreren met Transavia Frankrijk". De Nederlandse tak doet het namelijk een stuk beter dan de Franse.
    Verder wil Air France-KLM nieuwe vliegtuigen kopen speciaal voor verre vluchten, specifiek de Airbus A321LR. Zodra het fusiebedrijf een nieuwe directeur heeft, zal die persoon beslissen of deze plannen doorgaan.
    Ik hoop toch niet dat dat waar is. Een nieuwe directeur, die eerst nog ingewerkt moet worden, gaat over dit soort strategische plannen beslissen. Die man/vrouw kan natuurlijk geen "nee" meer zeggen want dan heb je pas echt een crisis.

    Bovendien geloof ik het helemaal niet; Dit soort beslissingen worden hopelijk toch niet door 1 directeur genomen? Of wel bij AF/KLM? Dat zou een hoop verklaren.
  14. BW2017 27 juni 2018 15:01
    quote:

    Erwin L schreef op 27 juni 2018 14:57:

    [...]

    Ik hoop toch niet dat dat waar is. Een nieuwe directeur, die eerst nog ingewerkt moet worden, gaat over dit soort strategische plannen beslissen. Die man/vrouw kan natuurlijk geen "nee" meer zeggen want dan heb je pas echt een crisis.

    Bovendien geloof ik het helemaal niet; Dit soort beslissingen worden hopelijk toch niet door 1 directeur genomen? Of wel bij AF/KLM? Dat zou een hoop verklaren.
    Hoop het ook niet eigenlijk. Tenzij je een Pieter Elbers krijgt , maar dan nog zijn er eerst andere prioriteiten in mijn ogen.
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 168 169 170 171 172 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.