Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,405   -0,025   (-0,46%) Dagrange 5,275 - 5,445 118.276   Gem. (3M) 194,5K

TomTom juni 2018

1.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 72 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. VanillaSky 26 juni 2018 21:17
    Aandelen inkoop denk ik niet, zoveel geld hebben ze eigenlijk niet 'over' daarbij zet het ook totaal geen zoden aan de dijk (alhoewel het wel de verwatering wat tegen gaat).
    Als de outlook opgehoogd wordt naar een 35 centen adjusted dan kan dat wel zorgen voor een upswing na de Q2 cijfers. Of dat in het vat zit moet blijken, veel meer lijkt mij ook een utopie. De jaren 2018-2019 zijn wat mij betreft toch nog wel grotendeels transitie jaren, daarna zou het lek boven moeten zijn en er eindelijk in de jaren 2020 en verder topline groei komen al is het mondjesmaat. Als in 2018-2019 de winstgevendheid in ieder geval al beter is (dwz beter dan de 25centen adjusted) dan word het al meer een 9 a 10 euro aandeel in de tussentijd.
  2. [verwijderd] 27 juni 2018 00:58
    quote:

    *Natte krant* schreef op 26 juni 2018 20:34:

    Gelet op het ontbreken van een pb op t vlak van automotiv van enige materiele importantie lijkt me zo een trigger een utopie.
    Die pb's betreffen doorgaans deals die pas in de jaren daarop te gelde worden gemaakt. Dus het ontbreken van zo'n pb het afgelopen kwartaal zegt volgens mij helemaal niets. Overigens was er wel een deal met Toyota op 5 juni.
  3. Energy 27 juni 2018 08:33
    De duitse autobouwers hebben het lastig en gaan onzekere tijden tegemoet. Ze hebben te lang aan traditionele technology vastgehouden. Sterker nog ze houden nog jaren last van hun stinkdiesels en gaan nog flink af moeten schrijven op deze technology.

    Trump gaat ze het ook niet makkelijk maken en Intel heeft ook hele grote technologische problemen en verliest flink marktaandeel.

    Het Here consortium heeft op Bosch en Continental na flinke kopzorgen.
  4. [verwijderd] 27 juni 2018 08:42
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 27 juni 2018 00:58:

    [...]
    Die pb's betreffen doorgaans deals die pas in de jaren daarop te gelde worden gemaakt. Dus het ontbreken van zo'n pb het afgelopen kwartaal zegt volgens mij helemaal niets. Overigens was er wel een deal met Toyota op 5 juni.
    De meeste deals worden niet persoonlijk bekend gemaakt maar als geheel in het begin vh jaar....dus in dit geval over vorig jaar meer dan 400 miljoen orders.....dus begin volgend jaar pas weer de orders over dit jaar. Of de autobouwer moet het ook willen dat het gelijk gemeld wordt, zoals bv Volvo dat deed.
  5. [verwijderd] 27 juni 2018 09:19
    quote:

    joopie1980 schreef op 27 juni 2018 09:15:

    8,06 houden vandaag, zou al een hele prestatie zijn.
    Ja Joop, het is inderdaad te hopen, en dan vanaf vandaar maar weer eens hopen op een herstel naar boven. Het is wel opvallend stil, hoewel...rondom TomTom.
    Ook over de deal ket Apple hoor je nog nieuws, althans als deze er is....hopen op het beste voor allen hier, zodat het forum hier ook weer wat op gang komt....:)
  6. [verwijderd] 27 juni 2018 09:54
    quote:

    VanillaSky schreef op 26 juni 2018 21:17:

    Aandelen inkoop denk ik niet, zoveel geld hebben ze eigenlijk niet 'over' daarbij zet het ook totaal geen zoden aan de dijk (alhoewel het wel de verwatering wat tegen gaat).
    Als de outlook opgehoogd wordt naar een 35 centen adjusted dan kan dat wel zorgen voor een upswing na de Q2 cijfers. Of dat in het vat zit moet blijken, veel meer lijkt mij ook een utopie. De jaren 2018-2019 zijn wat mij betreft toch nog wel grotendeels transitie jaren, daarna zou het lek boven moeten zijn en er eindelijk in de jaren 2020 en verder topline groei komen al is het mondjesmaat. Als in 2018-2019 de winstgevendheid in ieder geval al beter is (dwz beter dan de 25centen adjusted) dan word het al meer een 9 a 10 euro aandeel in de tussentijd.

    Ik zie in je verhaal geen enkel aanknopingspunt om het aandeel in porto te hebben.
    Eerder een goodbye and never again.
  7. VanillaSky 27 juni 2018 10:15
    quote:

    *Natte krant* schreef op 27 juni 2018 09:54:

    [...]
    Ik zie in je verhaal geen enkel aanknopingspunt om het aandeel in porto te hebben.
    Eerder een goodbye and never again.
    Tja, zoals mijn prognoses staan gaat het aandeel wel hogere regionen opzoeken, met name in de periode 2020-2023, naarmate de genoemde topline groei en winstgroei komt.
    Dat het traag gaat, eens, daarom handel ik al enkele jaren wat in mijn positie om tussentijds wat rendement te behalen.

    Overigens is wat mij betreft wel het geduld dermate op dat wanneer er wederom (forse) neerwaartse bijstellingen van die prognoses komen het tijd word om de gehele positie te liquideren. Het risico word m.i. dan te groot dat het bedrijf nooit gaat leveren, daarbij word de kans op een nieuwe economische crisis/laagconjunctuur steeds groter waarbij alles, tomtom incluis, naar beneden zal gaan.
  8. [verwijderd] 27 juni 2018 11:37
    quote:

    VanillaSky schreef op 26 juni 2018 21:17:

    Aandelen inkoop denk ik niet, zoveel geld hebben ze eigenlijk niet 'over' daarbij zet het ook totaal geen zoden aan de dijk (alhoewel het wel de verwatering wat tegen gaat).
    Als de outlook opgehoogd wordt naar een 35 centen adjusted dan kan dat wel zorgen voor een upswing na de Q2 cijfers. Of dat in het vat zit moet blijken, veel meer lijkt mij ook een utopie. De jaren 2018-2019 zijn wat mij betreft toch nog wel grotendeels transitie jaren, daarna zou het lek boven moeten zijn en er eindelijk in de jaren 2020 en verder topline groei komen al is het mondjesmaat. Als in 2018-2019 de winstgevendheid in ieder geval al beter is (dwz beter dan de 25centen adjusted) dan word het al meer een 9 a 10 euro aandeel in de tussentijd.

    Over aandelen inkoop...

    Toen tomtom tele atlas kocht voor de hoofdprijs was de conjunctuur aan het pieken en toen de deal rond was, was het vlak voordat de crisis aanbrak. Er waren zelfs al signalen / haarscheurtjes.

    Ik neem aan dat tomtom (op basis van die eerdere nare ervaring) in tijden als deze liever cash bij zich houdt en wat vet op de botten kweekt.

    Mocht er ooit weer een crisis komen dan is tomtom kwetsbaar. Omdat nu een groter deel van de omzet uit Automotive komt, waardoor die omzet rechtstreeks te herleiden is naar het aantal verkochte auto’s. Een beetje vet op de botten kan dan geen kwaad. Op dit moment is de automarkt gelukkig goed, maar deze is ook erg cyclisch en momenteel bedreigt Trump de Duitse auto industrie.

  9. PGV 27 juni 2018 11:51
    quote:

    Tomtom5 schreef op 27 juni 2018 09:19:

    [...]

    Ja Joop, het is inderdaad te hopen, en dan vanaf vandaar maar weer eens hopen op een herstel naar boven. Het is wel opvallend stil, hoewel...rondom TomTom.
    Ook over de deal ket Apple hoor je nog nieuws, althans als deze er is....hopen op het beste voor allen hier, zodat het forum hier ook weer wat op gang komt....:)
    Forum is helemaal dood, net als het aandeel, en de goede posters laten ook niks meer van zich horen.
  10. VanillaSky 27 juni 2018 11:57
    quote:

    *Justin* schreef op 27 juni 2018 11:37:

    [...]

    Over aandelen inkoop...

    Toen tomtom tele atlas kocht voor de hoofdprijs was de conjunctuur aan het pieken en toen de deal rond was, was het vlak voordat de crisis aanbrak. Er waren zelfs al signalen / haarscheurtjes.

    Ik neem aan dat tomtom (op basis van die eerdere nare ervaring) in tijden als deze liever cash bij zich houdt en wat vet op de botten kweekt.

    Mocht er ooit weer een crisis komen dan is tomtom kwetsbaar. Omdat nu een groter deel van de omzet uit Automotive komt, waardoor die omzet rechtstreeks te herleiden is naar het aantal verkochte auto’s. Een beetje vet op de botten kan dan geen kwaad. Op dit moment is de automarkt gelukkig goed, maar deze is ook erg cyclisch en momenteel bedreigt Trump de Duitse auto industrie.


    Daarom is het ook eeuwige zonde en ook wel enigszins onbegrijpelijk dat terwijl de economie booming is en o.a. concurrenten van TT het zowel op de beurs als daadwerkelijke cijfers enorm goed doen zij hier niet van profiteren. Omdat het allemaal zo ontzettend traag gaat kan het wel eens zo zijn dat wanneer TT de vruchten zou moeten gaan plukken de volgende crisis voor de deur staat. Dan zullen ze ivm de sterkere balans niet omvallen maar dan kan je een fors rendement (op je positie) ook wel weer enkele jaren op je buik schrijven. Dat word helaas door de vele teleurstellingen en neerwaartse bijstellingen een steeds groter risico.

  11. [verwijderd] 27 juni 2018 11:59
    quote:

    VanillaSky schreef op 27 juni 2018 10:15:

    [...]

    Tja, zoals mijn prognoses staan gaat het aandeel wel hogere regionen opzoeken, met name in de periode 2020-2023, naarmate de genoemde topline groei en winstgroei komt.
    Dat het traag gaat, eens, daarom handel ik al enkele jaren wat in mijn positie om tussentijds wat rendement te behalen.

    Overigens is wat mij betreft wel het geduld dermate op dat wanneer er wederom (forse) neerwaartse bijstellingen van die prognoses komen het tijd word om de gehele positie te liquideren. Het risico word m.i. dan te groot dat het bedrijf nooit gaat leveren, daarbij word de kans op een nieuwe economische crisis/laagconjunctuur steeds groter waarbij alles, tomtom incluis, naar beneden zal gaan.

    Sjuust.
    Als de lijn van q1 naar q2 niet wordt doorgetrokken door wat hoor reden dan ook dan is het voor mij helder.

    @justin. Ja klopt.

    Achteraf bezien heeft 2015 te veel verwachting geschapen.
    Here
    De Mol
    Uber

    Eigenlijk was Vegas ces 2016 al het moment om het aandeel een schop te geven.
    Maar goed dat is wel heel erg achteraf lullen.
    Overigens heeft ces 2018 geen kentering in gang gezet. Een veeg teken.

  12. [verwijderd] 27 juni 2018 12:08
    Daar waar het een bah groeiaandeel had kunnen zijn.......is het een trading aandeel voor gelukzoekers geworden.
    Met een flinke portie risico ook nog.
    Er zit nog redelijk wat overname oid in.

    De rvb/rvc interreesrt het geen r**t wat de koers doet.
    Het aandeel is de beurs niet waard.

    Goddijn exit!!! Ga zelf 100% risico lopen.
    Wees een echte held. Al is het voor je kinderen en je ouders.
  13. Optiebelegger 27 juni 2018 12:16
    Natte krant, als je het niet ziet zitten in TomTom, waarom blijf je dan maar onzin uitkraaien. Volgens mij zit je tot je oren in dit aandeel, maar op een verkeerde moment in het aandeel gestapt. Jammer voor jou, maar stop met al je onzin berichten. Als je fundamenteel iets hebt te melden, kom dan weer terug op dit forum.
  14. [verwijderd] 27 juni 2018 12:25
    quote:

    Optiebelegger schreef op 27 juni 2018 12:16:

    Natte krant, als je het niet ziet zitten in TomTom, waarom blijf je dan maar onzin uitkraaien. Volgens mij zit je tot je oren in dit aandeel, maar op een verkeerde moment in het aandeel gestapt. Jammer voor jou, maar stop met al je onzin berichten. Als je fundamenteel iets hebt te melden, kom dan weer terug op dit forum.
    Leg mij eens uit wat jij vindt dat onzin is in mijn posts van vanochtend.
  15. [verwijderd] 27 juni 2018 12:42
    quote:

    *Natte krant* schreef op 27 juni 2018 12:25:

    [...]
    Leg mij eens uit wat jij vindt dat onzin is in mijn posts van vanochtend.
    Dat is niet zo heel moeilijk, bijna al jouw laatste posts hebben geen enkele meerwaarde. Voor jouw reflectie heb ik je berichten hieronder even opgesomd.

    ---

    Interessantdoenerij van Tinus Plotseling.

    Laat die shorts masr bouwen. Ik lust ze rauw.

    ---

    Is dit nu een kb of een gb?

    ---

    Gelet op het ontbreken van een pb op t vlak van automotiv van enige materiele importantie lijkt me zo een trigger een utopie.
    Opnieuw aandelen inkopen? Wie weet.
    Dat de aandeelhouders dat pikken. Een bijna 8 jaar durende transitie?
    Daar zit ook een vijs los.
    Tijd dat die Wakkie weer eens....

    ---

    Ik zie in je verhaal geen enkel aanknopingspunt om het aandeel in porto te hebben.
    Eerder een goodbye and never again.

    ---

    Noem eens een paar goede posters.

    ---

    Daar waar het een bah groeiaandeel had kunnen zijn.......is het een trading aandeel voor gelukzoekers geworden.
    Met een flinke portie risico ook nog.
    Er zit nog redelijk wat overname oid in.

    De rvb/rvc interreesrt het geen r**t wat de koers doet.
    Het aandeel is de beurs niet waard.

    Goddijn exit!!! Ga zelf 100% risico lopen.
    Wees een echte held. Al is het voor je kinderen en je ouders.

    ---
  16. forum rang 6 tatje 27 juni 2018 12:46
    2016 gemiddelde posten per maand.

    Rond de 3000, mei laagst 2060 en juli hoogst 4246

    2017

    feb 2606
    Maart 3176
    April 3044
    mei 1534
    juni 1033 met nog enkele dagen te gaan.

    Juli zal iets toenemen want dan zijn we "" Himmelhoch jauchzend OF zum tode betrübt ""

    Beiden leveren leesvoer op :-)

    Velen hebben het forum verlaten of nemen zich niet meer de moeite om te worden uitgekafferd.
1.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 72 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.