Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,185   +0,020   (+0,39%) Dagrange 5,125 - 5,230 32.207   Gem. (3M) 179,1K

TomTom juni 2018

1.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 72 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 juni 2018 13:43
    Test: TomTom RIDER 550
    Compleet nieuw ontwikkeld
    14 juni 2018

    Wat hebben we ‘m in het begin soms vervloekt, de RIDER 400 die drie jaar geleden door TomTom op de markt werd gezet als opvolger van de RIDER 5 en waarbij het ontwikkelingsteam vanuit een compleet ander perspectief naar navigatie voor motorrijders had gekeken. Met als resultaat een navigatiesysteem dat op een compleet andere manier moest worden bediend. En daar zat ‘m precies te kneep,
    WAAR ZOUDEN WE ZIJN ZONDER DE TREI... EHH... TOMTOM
    ineens kon tien jaar logica over de heg worden gegooid om te wennen aan de compleet andere bediening, waardoor meer dan eens de RIDER 400 niet deed wat wij wilden.

    Nu, drie jaar later, weten we niet anders meer en heeft de inmiddels tot RIDER 450 geüpgradede (met dank aan condens achter het scherm en topservice van TomTom) navigatie ons al aardig wat mooie plekken in Europa én Azië laten zien. Dankzij de revolutionaire ‘kronkelroute’ optie ontdekten we niet alleen nieuwe wegen in onze eigen achtertuin, maar werden trips als Girona tot Gibraltar met Kawasaki’s Sport Touring familie, Schotland en Noord-Ierland per middenklasse Sport Tourers of Zweden per retro G/S mede mogelijk gemaakt door de RIDER 450 en MyDrive, de handige online routeplanner van TomTom waarmee je in een handomdraai de mooiste kronkelroutes kunt plannen en naar je systeem kunt kopiëren. Tenminste, zolang je over een computer met Windows beschikt, communiceren met een Mac bleek voor de RIDER 400/450 een stuk lastiger.

    Het probleem zat ‘m niet zozeer in het downloaden en installeren van updates via de MyDrive App, maar in het kopiëren van .gpx bestanden van de Mac naar de RIDER. In tegenstelling tot de oude RIDER 5 zag de Mac de RIDER 400/450 namelijk niet als extern apparaat, waardoor in de Finder (voor Windows gebruikers: de verkenner) bestanden naar de RIDER slepen niet mogelijk was, terwijl dat volgens TomTom de manier was om routes naar je systeem te kopiëren.

    Die ergernis is met de nieuwe RIDER 550 echter verleden tijd, de compleet nieuw ontwikkelde navigatie is namelijk volledig draadloos, waardoor er geen computer meer nodig is om updates te installeren of routes over te zetten. Updaten gebeurt via Wi-Fi en de meegeleverde Lifetime Services, waarmee TomTom de RIDER met software updates, services, content of accessoires ondersteunt. Nu zit daar wel een klein addertje onder het gras, ‘Lifetime’ betekent bij TomTom niet levenslang,
    DE NIEUWE FUNCTIES VAN DE RIDER 550 IN EN NOTENDOP: MYDRIVE

    WI-FI EN DAARMEE BEDUIDEND GEBRUIKSVRIENDELIJKER UPDATES DRAAIEN

    Zullen de doorrijders onder ons blij mee zijn: instelbare aanraakgevoeligheid maar de ‘nuttige levensduur van het device’ welke eindigt wanneer het device niet meer leverbaar is of er voor een periode van 36 maanden of langer geen updates zijn gedraaid. Bijkomend voordeel van de Wi-Fi functionaliteit is dat updates op de achtergrond kunnen worden gedraaid. Zodra de RIDER verbinding met Wi-Fi maakt (bijvoorbeeld wanneer je thuis komt na een dagje lekker te hebben gestuurd) checkt ‘ie of er updates zijn en hoef je alleen maar op ‘install’ te klikken om de updates te installeren.

    De RIDER 550 wordt geleverd met TomTom Services, dat bestaat uit TomTom Traffic, Flitserupdates en de reeds genoemde MyDrive. Om informatie te ontvangen moet de RIDER verbonden zijn met internet en dat kan ofwel via de genoemde Wi-Fi verbinding, ofwel door de RIDER via Bluetooth met je mobiele telefoon te pairen. Buiten de Wi-Fi is dat weliswaar niets nieuws onder de zon, maar dankzij de beduidend snellere quad-coreprecocessor is het nu in de praktijk wel veel beter te benutten. “De RIDER 550 zal altijd de meest efficiënte route voor je kiezen,” zegt TomTom’s Channel Manager BeNeLux Marco Schinkel. “Dat geldt voor verkeersopstoppingen en wegafsluitingen, maar ook wanneer je van je route afwijkt zal je zien dat de RIDER 550 razendsnel navigeert naar het dichtstbijzijnde punt op route, in plaats van als voorheen naar het vorige punt terug te sturen.” Hoe effectief en snel de RIDER 550 op de actuele verkeersinformatie reageert blijkt twee dagen later, wanneer we vanuit Vielsalm nog vlug even boodschappen willen doen in Luxemburg – omdat alles daar zo lekker goedkoop is - en de RIDER het eerste dorp al van de doorgaande weg N68 af wil gaan. Eigenwijs als we zijn negeren we de aanwijzing van (S)Tom(S)Tom en vervolgen de route op de doorgaande weg – want, snelste route naar Luxemburg – om nog geen 200 meter verderop door de Belgische politie te worden tegengehouden: als gevolg van de extreme regenval overnacht blijkt de weg te zijn afgezet. Had TomTom dus toch gelijk.

    www.motorfreaks.nl/artikel/testen/201...

    De rider 550 gaat een enorm succes worden denk ik...een schot in de roos zeg maar....kan voor een verrassing zorgen....!!!!!
  2. [verwijderd] 14 juni 2018 15:17
    quote:

    Kuiken schreef op 14 juni 2018 15:04:

    Tostrams twittert een uur geleden :" TomTom zet de weerstand 8,69 onder druk.Om de stijgende fase weer te hervatten jas een doorbraak boven deze weerstand noodzakelijk."

    No shit.

    Dat het mogelijk is dat dat tosti-ijzer al jaren een goed belegde boterham verdient met de open deuren strategie is pas echt een raadsel.
  3. [verwijderd] 14 juni 2018 16:45
    Voor de geïnteresseerden!

    Wat is een short squeeze?

    Wanneer een aandeel snel in waarde stijgt willen mensen met een short positie zo snel mogelijk deze positie kwijt. De reden hiervoor is dat een zogenaamde shorter alleen winst behaald bij een verdere daling van het aandeel. Squeeze is het Engelse woord voor persen, bij een short squeeze worden shorters figuurlijk de markt uitgeperst. Om te kunnen begrijpen wat een zogenaamde short squeeze inhoudt is het van belang om te weten hoe short gaan werkt en op welke momenten het faalt.

    Voorbeeld waarin de shorters op hun gezicht gingen:

    In 2008 werden aandelen van het bedrijf Volkswagen door Porsche gekocht. Hedgefondsen hadden een relatief groot deel van de short posities in handen. Toen 95% van de aandelen in vaste handen was, was er nog maar 5% over om vrij te handelen. Alleen deze waren beschikbaar om het grote aantal shortposities te dekken, wat resulteerde in een prijsstijging van meer dan 400% (van 210 naar meer dan 1005 euro per aandeel). Het aandeel Volkswagen werd op dat moment kortdurend plotseling het meest waardevolle bedrijf ter wereld.

    Warning: Shorters, time to leave TomTom!!!
  4. Kuiken 14 juni 2018 18:40
    quote:

    Faustian Pact schreef op 14 juni 2018 15:17:

    [...]

    No shit.

    Dat het mogelijk is dat dat tosti-ijzer al jaren een goed belegde boterham verdient met de open deuren strategie is pas echt een raadsel.

    Ik ken Tostrams persoonlijk en vind hem wb het hele legertje "analisten" veruit de meest consequente en rationele.
  5. HD_Erik 14 juni 2018 21:30
    Ik ziet met stijgende verbazing en jaloezie de presentatie van de market day van Besi te lezen, zie: www.besi.com/fileadmin/data/Investor_...

    Oke, de slides zijn wat stoffig qua lay out, maar qua informatievoorziening toch fantastisch. Hoe kan het dat BESI wel zijn OEMs en 1st tiers kan prijsgeven en kan aangeven welke producten ze eraan leveren en dat bij TT zoveel onder NDA valt. Ook slide 48 waarbij het marktaandeel van de addressable market wordt weergeven. Waarom kan/wil TT dat niet leveren aan zijn aandeelhouders...
  6. BENZZ 14 juni 2018 22:19
    Allereerst, bedankt dat je klant bent bij TomTom! Wij zijn trots dat we rij-ervaringen kunnen verbeteren, samen met jou!
    Om de ervaring met TomTom.com te verbeteren zijn wij bezig met een offline gebruiksonderzoek samen met onze neuro-onderzoekspartner. Als èèn van onze meest-gewaardeerde klanten, willen wij je graag ontmoeten en meer leren over jouw meningen en ideeën over het gebruik van TomTom.com. Wij willen je persoonlijk uitnodigen om deel te nemen aan een onderzoekssessie!
    Wat:
    Wij gebruiken eenvoudige onderzoeksapparatuur, namelijk een EEG, om metingen te doen van oppervlakkige hersenactiviteiten. Dit is een niet-invasieve handeling en compleet veilig.
    Alle deelnemers ontvangen een compensatie.
    Wanneer:
    De sessie zal niet langer duren dan 45 minuten en zal ingepland worden op een tijdstip dat jou het beste uitkomt, tussen 09:00 en 18:00 op 2 of 3 juli.
    Waar:
    Het onderzoek zal plaatsvinden in een onderzoekslaboratorium bij B. Amsterdam (Johan Huizingalaan 763A, Amsterdam).
    Heb je interesse? Klik hier om je aan te melden, of om vragen te stellen als je deze hebt, en wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.
    Met vriendelijke groeten,
    TomTom.com user research team
  7. [verwijderd] 14 juni 2018 22:27
    quote:

    loesje62 schreef op 14 juni 2018 22:20:

    [quote alias=Tomtom25 id=10887618 date=201806142141]
    [...]

    Laten we het hopen...ik denk dat er nog steeds shorters actief zijn, maar er is ook iemand flink aan het inslaan....een deelname?????
    [/quote

    Hoeveel jaar ga je dit gezever nu nog volhouden gira?
    Ik blijf erin geloven Loesje.....ik hoop gewoon dat de aanhouder gaat winnen.....en dat is waar ik iig voor ga.....succes!!!!!
  8. DerksVisie 14 juni 2018 22:57
    quote:

    BENZZ schreef op 14 juni 2018 22:19:

    Allereerst, bedankt dat je klant bent bij TomTom! Wij zijn trots dat we rij-ervaringen kunnen verbeteren, samen met jou!
    Om de ervaring met TomTom.com te verbeteren zijn wij bezig met een offline gebruiksonderzoek samen met onze neuro-onderzoekspartner. Als èèn van onze meest-gewaardeerde klanten, willen wij je graag ontmoeten en meer leren over jouw meningen en ideeën over het gebruik van TomTom.com. Wij willen je persoonlijk uitnodigen om deel te nemen aan een onderzoekssessie!
    Wat:
    Wij gebruiken eenvoudige onderzoeksapparatuur, namelijk een EEG, om metingen te doen van oppervlakkige hersenactiviteiten. Dit is een niet-invasieve handeling en compleet veilig.
    Alle deelnemers ontvangen een compensatie.
    Wanneer:
    De sessie zal niet langer duren dan 45 minuten en zal ingepland worden op een tijdstip dat jou het beste uitkomt, tussen 09:00 en 18:00 op 2 of 3 juli.
    Waar:
    Het onderzoek zal plaatsvinden in een onderzoekslaboratorium bij B. Amsterdam (Johan Huizingalaan 763A, Amsterdam).
    Heb je interesse? Klik hier om je aan te melden, of om vragen te stellen als je deze hebt, en wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.
    Met vriendelijke groeten,
    TomTom.com user research team

    Dit klinkt bijna als een 1 april grap. Kan je een screenshot van de mail maken?
1.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 72 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.