Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,856   -0,008   (-0,10%) Dagrange 7,740 - 7,894 299.664   Gem. (3M) 1,3M

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 manuss 18 mei 2018 16:53
    quote:

    @monkeytail schreef op 18 mei 2018 16:51:

    Het gaat bijna allemaal naar rood vandaag.
    Als het alleen aan de staking ligt dat de prijs van een aandeel zo dramatisch inzakt, dan heb ik nog te weinig ingekocht.
    Tijdens de daling 2x bijgekocht. Nu is mijn oude sok leeg, dus stijgen met die handel.
  2. [verwijderd] 18 mei 2018 23:23
    Optie expiratie datum is weer achter de rug. Hopelijk kunnen we volgende week weer de weg omhoog vinden, iig boven de 7.60 eindigen voordat er goed nieuws komt. Van de afgelopen twee weken begin ik moedeloos te worden. Als er een dag winst is, is die binnen no time weer weg. Dat moet ophouden anders heb je niks aan als belegger, behalve als je day trader bent en dat ben ik niet.
  3. BW2017 19 mei 2018 00:03
    quote:

    Ricky79 schreef op 18 mei 2018 23:23:

    Optie expiratie datum is weer achter de rug. Hopelijk kunnen we volgende week weer de weg omhoog vinden, iig boven de 7.60 eindigen voordat er goed nieuws komt. Van de afgelopen twee weken begin ik moedeloos te worden. Als er een dag winst is, is die binnen no time weer weg. Dat moet ophouden anders heb je niks aan als belegger, behalve als je day trader bent en dat ben ik niet.
    Ik begrijp je volkomen. Je word er ook moedeloos van.

    Maar goed we blijven maar positief voor volgende week.
  4. forum rang 5 gpjf 19 mei 2018 08:36
    Er is volgens mij al een soort deal dat er voorlopig niet gestaakt wordt maar mijn voortschrijdend inzicht (hahaha) geeft mij het gevoel dat er niet eerder een alles omvattende deal komt voordat er een nieuwe CEO is en die zal er pas komen als hij in het voorliggend traject overeenstemming heeft met de vakbonden over zijn plan van aanpak. Zo niet, dan zal het moeilijk zijn om iemand te vinden die zich weer opnieuw hier aan waagt. Je gaat je nek toch niet uitsteken om aan een dood paard te trekken ???
  5. trixxx 19 mei 2018 16:13
    fd.nl/ondernemen/1254661/prinsjes-van...

    ‘Prinsjes’ van Air France houden toestel aan de grond
    Een gloednieuwe Boeing 787 staat werkloos geparkeerd op de luchthaven Roissy bij Parijs. Met dank aan de beruchte pilotenbond SNPL.

    Een Boeing 787 Dreamliner op een luchtvaartshow in Parijs.
    Een Boeing 787 Dreamliner op een luchtvaartshow in Parijs.Foto: Francois Mori/Hollandse Hoogte
    Air France beschikt over zes nieuwe Dreamliners met een cataloguswaarde van €228 mln per stuk. De vliegtuigen verbruiken minder kerosine dan andere vliegtuigen en kunnen zo'n 250 tot 300 passagiers vervoeren. Het kost de airliner dus geld als er steeds één aan de grond moet blijven.

    Te weinig piloten
    Deze toestand is te danken aan de onbuigzaamheid van de leden van de SNPL, bijgenaamd ‘de prinsjes’. De SNPL was de motor van de laatste staking die het bedrijf tussen €300 mln en €400 mln heeft gekost. Eind april weigerde de SNPL de overeenkomst met de directie te verlengen die de nascholing van piloten regelt. Hierdoor zijn er nu te weinig piloten die toestemming hebben om in een 787 te vliegen.

    Een van de concurrerende bonden, CFDT Air France, noemt de toestand surrealistisch. ‘Het is onbegrijpelijk, onverteerbaar’, fulmineert CFDT AF-voorzitter Christophe Dewatine. ‘We worden gedwongen steeds een van de zes toestellen aan de grond te houden omdat er te weinig mensen zijn om er mee te vliegen.’
    Franse vertaling
    De SNPL voerde aanvankelijk het loonconflict aan als reden om de overeenkomst niet te tekenen. Nu gooien de 'prinsjes' het op meer technische aspecten waardoor het onmogelijk zou zijn om de overeenkomst te verlengen. ‘Ze willen een grotere stem in de commissie voor vliegincidenten. De directie weigert dat, omdat de leiding van het bedrijf aansprakelijk is voor als er iets misgaat.’
    Daarbij eisen de piloten dat de protocollen die worden gebruikt voor het dalen en landen van het Engels in het Frans worden vertaald, volgens Dewatine. ‘Het is te belachelijk voor woorden.’

    In het laatste kwartaal van dit jaar krijgt Air France een zevende Boeing 787. Om niet nog meer verlies te lijden, zal waarschijnlijk één toestel in de verhuur worden gedaan.

    Veel te bont gemaakt
    Dewatine heeft het helemaal gehad met de collega’s van de SNPL, verzucht hij. ‘Ze hebben het veel te bont gemaakt met de staking. Hun persoonlijke belangen hebben ze nadrukkelijk boven die van ons allemaal gesteld, dat heeft grote gevolgen gehad. Dat ze zich in Nederland hier grote zorgen over maken, kunnen wij ons heel goed voorstellen. Want wij hebben die zorgen ook.’
    Dat de gemoederen bedaard zijn de laatste week, is positief, stelt Dewatine vast. ‘Air France en KLM hebben elkaar nodig, we moeten samen optrekken om onze positie te versterken. Het is in de luchtvaartwereld op dit moment precies zoals Pieter Elbers van KLM het zegt: als je niet aan tafel zit, sta je op het menu.’
    Ook het collectief van personeelsleden Tous Air France, recent opgericht uit onvrede over de bestaande vakbonden en de directie, is woedend over de affaire. ‘Als de overeenkomst niet snel wordt ondertekend, moet de directie dit unilateraal doen’, aldus een woordvoerder van het collectief.

    Een van de beste wapens
    Volgens Tous Air France is het een schande dat een 787 — die volgens de directie ‘een van de beste wapens van onze groeistrategie’ is — dreigt te worden verhuurd aan de concurrentie op de drempel van het hoogseizoen. ‘Vliegtuigen in een hangar zetten en bijdragen aan de groei van de concurrentie, dat is niet serieus wat ons betreft.’

    De directie van Air France betreurt de gang van zaken. ‘Onze zesde Boeing 787 is in gijzeling genomen en we bekijken alle opties om het verlies te beperken’, zo staat in een verklaring. ‘Inclusief de verhuur van het vliegtuig.’ Het uitlenen van de Boeing aan KLM behoort niet tot de mogelijkheden, omdat het vliegtuig niet zomaar in de reisschema’s inpasbaar is.
  6. [verwijderd] 19 mei 2018 17:46
    Wat een monkeybedrijf.
    Wie wil hier nu in investeren, investeren in de mens, genaamd de niet willende fransman.

    Wat zijn die bonden toch schoften!

    En dat chauvinistisch gedrag om van engels naar frans te vertalen van protocollen. Walgelijk!

    Walgelijke bonden bevatten walgelijke mensen en makenhet hele bedrijf zo rot als een .....
  7. forum rang 4 manuss 19 mei 2018 17:48
    quote:

    dasD schreef op 19 mei 2018 17:46:

    Wat een monkeybedrijf.
    Wie wil hier nu in investeren, investeren in de mens, genaamd de niet willende fransman.

    Wat zijn die bonden toch schoften!

    En dat chauvinistisch gedrag om van engels naar frans te vertalen van protocollen. Walgelijk!

    Walgelijke bonden bevatten walgelijke mensen en makenhet hele bedrijf zo rot als een .....
    Zo rot als een mispel
  8. forum rang 5 gpjf 19 mei 2018 18:29
    Op een bepaald moment kan er natuurlijk tweespalt ontstaan binnen die bond want als een deel van de piloten er ook schoon genoeg van krijgt , werkgelegenheid op de tocht komt te staan en de publieke opinie zicht tegen ze keert dan is het daar gauw afgelopen. KLM wordt natuurlijk niet verkocht. Je gaat niet de kip met de gouden eieren slachten.
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.