Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,840   +0,230   (+1,69%) Dagrange 13,750 - 14,010 93.130   Gem. (3M) 202K

Amg Mei 2018: wees er als de kippen bij!

1.137 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 57 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 april 2018 21:45
    Mei 2018 komt er zo aan, een maand waarin de uptrend van dit mooie aandeel hopelijk hervat zal worden!
    DE maand waar de lang verwachte lithium fabriek zijn eerste productie zal starten! DE grondstof van de toekomst, waar AMG enorme marges op zal halen.
    Dit aandeel biedt op lange termijn serieuze kansen, aangezien het bedrijf opereert in de belangrijkste grondstoffen van de toekomst en dit helemaal nog niet in de huidige waardering terug te zien is!
    Wees er dus als de kippen bij om aan deze lage koersen nog in te slaan.
    Ik geef ook graag een kort overzichtje:

    Website + annual report
    amg-nv.com/
    ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengine.net...

    Waardering/fundamentals
    www.4-traders.com/AMG-55482/financials/
    amg-nv.com/release/?id=2174463&da...
    -Omzetgroei Q4 2017: 18%.
    -Ebidta-groei Q4 2017: 10%.
    -Ebidta-doel voor 2020 is $200mil, tegenover een Ebidta van $125,5mil in 2017. Sterke vooruitzichten dus, welke mogelijks zelfs al in 2019 gehaald kunnen worden.
    -Huidige koers/winst van om en beide 20.
    -Verwachte koers/winst van 10 in 2020.
    -Amper $10mil net-debt.
    -Verwachting dat de omzet en winst exponentieel zal stijgen de komende jaren, door hogere prijs Vanadium, een sterke economie, de start van lithium fase 1 in mei 2018 en de start van lithium fase 2 in 2019.

    Technische analyse
    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/AMG-g...
    www.4-traders.com/AMG-55482/charts/

    Koersdoelen analisten
    www.trivano.com/aandeel/amg.333.adviezen
    Gemiddeld koersdoel binnen 12 maanden: €53,00
    Huidige koers: €39,00
    Opwaarts potentieel: 36%
    Hopelijk komen er snel nog extra opvolgingen bij.
    Dit zou de aandacht voor dit aandeel de hoogte moeten injagen en de koers dus ook goed moeten kunnen doen.
    Ik geloof zeker dat na de start van de lithiumproductie en een sterke winststijging er meer analisten dit aandeel zullen volgen, ook nu dat AMG in de AMX is opgenomen.

    Koerstriggers
    - Korte termijn: meer info over contract met Criterion
    - O2/05: Q1 2018 cijfers + aandeelhoudersvergadering. Hopelijk ook extra nieuws over contract met Criterion.
    - mei: start productie lithium fase 1 (90k metric tons)
    - Q3 2018: start constructie lithium fase 2 (90k metric tons)
    - Q3 2018: investment decision lithium fase 3
    - Q3 2018: milievergunning 30% vanadiumuitbreiding
    - Mogelijk in 2018: LT contract lithium fase 2 & 300k extra tantalum

    Voor de lange termijn zitten we duidelijk goed.
    Q1 2018 wordt een mooi kwartaal met een serieuze stijging van de EBIDTA door de hoge grondstoffenprijzen.
    H2 2018 wordt nog extra mooi door productie lithium.

    Nog een fijn verlengd weekend voor iedereen & succes met uw beleggingen.
  2. Umi1 30 april 2018 08:59
    quote:

    Tom3 schreef op 30 april 2018 08:31:

    Nog even de waterstanden van hedenmorgen: Galaxy Resources +5,9%, Pilbara +3,3%
    www.bloomberg.com/quote/GXY:AU
    www.bloomberg.com/quote/PLS:AU

    Wordt wellicht weer eens een leuk dagje.
    Pilbara kwam met resultaten te vrijdag (al werd daar niet echt iets speciaals vermeld)
    www.pilbaraminerals.com.au/site/PDF/2...
  3. dulieu 30 april 2018 13:12
    [quote alias=gerrit 69 id=10803107 date=201804301307]
    De kippen hebben vandaag niet veel zin, want de haan is te hitsig.
    Morgen nog minder activiteit want het kippenhok is dan gesloten.
    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/AMG-g...

    En de eierprijzen zakken wat door. Ik zet ze in de koeling tot woensdag.
  4. [verwijderd] 30 april 2018 14:34
    quote:

    dasD schreef op 30 april 2018 14:26:

    Topperke, dank je voor het openen en je commentaar

    Tis bagger. Zo weinig volume zo net voor de Big Bang
    No problemo.
    Zou leuk zijn moesten we elke maand bij het openen van een draadje in het eerste bericht zo'n overzichtje kunnen plaatsen!
    Over het volume, tja we weten ondertussen al dat AMG een groot volume nodig heeft om omhoog te gaan. Vandaag maken veel mensen een brug, dus is er heel weinig handel. Logisch toch? Daar maak ik me echt niet druk om.
  5. [verwijderd] 1 mei 2018 13:01
    Silicium accu doorbraak:

    Ik heb al zoveel van dit berichten zien voorbij komen.
    Het artikel is te summier.
    Het vermeldt niet hoe groot de accus worden, wat de produktiekosten zijn,
    eventuele gevaren, kosten, prestaties qua vermogenafgifte etc.

    Eerst maar eens meer info alvorens zenuwachtig te worden van dit artikel.

    Universiteiten zijn goede onderzoekinstituten maar van financien en productie hebben ze geen kaas gegeten.

    Levensduurtesten kosten bakken tijd, dus ga er maar vanuit dat als dit serieus iets is dat het nog 2+ jaar duurt voordat er serie produktie komt.

    Eerst lithium, want dat is bewezen technologie!
  6. Sarza 1 mei 2018 13:21
    Stukje van Tweakers over bovengenoemd onderwerp.

    Onderzoekers van de Duitse Universiteit van Kiel ontwikkelen een lithium-ionaccu waarbij de anode volledig uit silicium bestaat. Volgens de wetenschappers leidt dit tot een energiecapaciteit die tot tien keer zo groot is als die van reguliere lithium-ionaccu's.

    Volgens de onderzoekers heeft silicium als materiaal relatief gezien de hoogste energiedichtheid en is het daarom in theorie erg geschikt voor accu's. De stabiliteit van silicium was tot nu toe echter een probleem; bij het opnemen van een grote hoeveelheid lithiumionen zet het materiaal met vierhonderd procent uit, waardoor het zou kunnen breken. De onderzoekers denken dat probleem op te lossen door het silicium toe te passen in de vorm van heel dunne draden.

    Uit onderzoek blijkt dat silicium zich veel flexibeler gedraagt als het wordt geproduceerd in de vorm van een dunne draad. Dat principe wordt toegepast op poreus silicium. Het silicium is daarbij voorzien van nanoporiën in de microstructuur, waardoor er meer vrij volume is en er meer ruimte is om uit te zetten. Om te voorkomen dat de contactpunten van de anode breken, hebben de onderzoekers een methode ontwikkeld voor een stabiele verbinding tussen beide. De kathode wordt hierbij gemaakt van zwavel, wat net als silicium een hoge energieopslagcapaciteit heeft.

    Om de levensduur van de siliciumanodes verder op te rekken, moeten ze door middel van een wafer worden geproduceerd. Zo is het mogelijk om oneffenheden van het oppervlak van de wafer in kaart te brengen; deze oneffenheden beperken de prestaties van de anode.

    Voorlopig komen er nog geen accu's op basis van deze technologie op de markt. De onderzoekers erkennen dat het beschreven proces lang duurt en erg duur is. Een prototype moet over drie jaar gereed zijn. Als een dergelijke lithium-ionaccu op basis van silicium realiteit wordt, zal deze niet alleen veel langer meegaan, maar bijvoorbeeld ook veel sneller zijn op te laden dan de huidige lithium-ionaccu's.

    Bron: tweakers.net/nieuws/138061/onderzoeke...

  7. Sarza 1 mei 2018 13:27
    Nog een interessant stukje:

    De Universiteit van Kiel heeft samen met RENA Technologies onderzoek gedaan naar opslagmaterialen voor batterijen. Tot nu toe is lithium-ion de standaard bij elektrische auto’s en smartphones, maar silicium is veel effectiever. Silicium heeft tien keer meer opslagcapaciteit dan lithium-ion en het opladen kost slechts een paar minuten.

    RENA en de Universiteit presenteerden hun bevindingen op de Hannover Messe. Met zijn enorme opslagcapaciteit zou silicium mogelijk beslissende voordelen hebben ten opzichte van de materialen die worden gebruikt in commercieel verkrijgbare lithium-ionbatterijen. Vanwege de mechanische instabiliteit is het tot nu toe vrijwel onmogelijk geweest om silicium te gebruiken voor opslagtechnologie. Een onderzoeksteam van het Institute for Materials Science aan de Universiteit van Kiel, in samenwerking met het bedrijf RENA Technologies GmbH, ontwikkelt anoden gemaakt van 100 procentsilicium. Door gerichte structurering van het oppervlak op micrometer-niveau, kan het team het opslagpotentieel van silicium volledig benutten.

    Silicium is lang een potentiële kandidaat geweest voor de elektrische mobiliteit, volgens materiaalwetenschapper dr. Sandra Hansen. “Theoretisch is silicium het beste materiaal voor anodes in batterijen en kan het tot 10 keer meer energie opslaan dan grafietanodes in conventionele lithium-ionbatterijen.” Elektrische auto’s zouden verder kunnen rijden, smartphone-batterijen zouden langer meegaan en het opladen zou aanzienlijk sneller gaan. Een bijkomend voordeel van het halfgeleidermateriaal is de onbeperkte beschikbaarheid – zand bestaat immers grotendeels uit siliciumdioxide. “Silicium is het op één na meest voorkomende element op aarde na zuurstof en dus een bijna onbeperkte, kosteneffectieve hulpbron”, zei Hansen.

    Tot nu toe was de levensduur van siliconenanodes echter veel te kort om ze echt te gebruiken in oplaadbare en oplaadbare batterijen. De reden hiervoor is de hoge gevoeligheid van het materiaal. Tijdens het laden bewegen lithiumionen heen en weer tussen de anode en de kathode. Silicium, als het materiaal met de hoogste energiedichtheid, kan een opmerkelijk aantal lithiumionen opnemen. Terwijl dit gebeurt, wordt het met 400 procent groter en zou het op lange termijn breken.

    De accu’s zijn in de testopstelling van het onderzoek in slechts twaalf minuten volledig volgeladen. Gelijksoortige accu’s op basis van lithium-ion-technologie zouden hier vijf uur over doen. Ondertussen zijn er tijdens het onderzoek al 500 succesvolle ladingen en ontladingen gedaan met de nieuwe accu’s en is een begin gemaakt met de productie.

    Bron: www.ttm.nl/nieuws/silicium-heeft-tien...
1.137 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 57 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.