Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,320   +0,075   (+1,43%) Dagrange 5,290 - 5,380 140.776   Gem. (3M) 179,3K

TomTom april doet wat hij wil

3.047 Posts
Pagina: «« 1 ... 146 147 148 149 150 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Nait Soesen 27 april 2018 12:37
    quote:

    Tomtom25 schreef op 27 april 2018 12:12:

    Men blijft iedere keer weer de koers drukken, al is er nu een koper actief....komt goed...denk ik...:). Ben weg....veel plezier allemaal..

    Ongelofelijk eigenlijk....nu ook weer op 8,12...effe drukken en je staat weer onder de 8,10...hoe lang nog gotver...dom...me...
    Ja, idd.

    In Leiden is het weer Pharming Friday, zullen ooit nog een Amsterdamse Tomtom Friday beleven!
  2. VanillaSky 27 april 2018 12:46
    quote:

    *Natte krant* schreef op 27 april 2018 11:21:

    [...]
    Hoe bedoel je? Lol. Van een kwart miljard nu heb je best al een redelijk pensioen. Kun je ook nog wat nalaten aan je kindjes..
    Voor de rest ben ik het met je eens.
    t zal ook de komende jaren geen vetpot zijn voor de belegger tenzij..lees dan de posts van Ketchap.

    Een persoonlijke exit uit het aandeel in welke vorm dan ook staat hoog op de verlanglijst.

    Haha, nee het geld hebben ze niet nodig voor hun pensioen. Maar ze vinden het veel te leuk en worden rijkelijk beloond.
    De manier van hoe ze zich opstellen denk ik dat ze gewoon nog minimaal een 5 jaar door willen. De mogelijkheden zijn er om dan weer naar de 900mio - 1 mrd omzet te gaan, winst hoger, als ze dan (eindelijk) een beetje gaan window dressen kunnen ze best op een mooie koers uitstappen denk ik zo.
    Komende paar jaar verwacht ik er niet zoveel van, winst ietsjes omhoog verder rond de 800mio omzet. Cash genoeg dus niemand maakt ze de pis lauw.

  3. [verwijderd] 27 april 2018 13:20
    quote:

    VanillaSky schreef op 27 april 2018 12:46:

    [...]

    Haha, nee het geld hebben ze niet nodig voor hun pensioen. Maar ze vinden het veel te leuk en worden rijkelijk beloond.
    De manier van hoe ze zich opstellen denk ik dat ze gewoon nog minimaal een 5 jaar door willen. De mogelijkheden zijn er om dan weer naar de 900mio - 1 mrd omzet te gaan, winst hoger, als ze dan (eindelijk) een beetje gaan window dressen kunnen ze best op een mooie koers uitstappen denk ik zo.
    Komende paar jaar verwacht ik er niet zoveel van, winst ietsjes omhoog verder rond de 800mio omzet. Cash genoeg dus niemand maakt ze de pis lauw.

    Mooie uitdrukking.

    Het kan mij de broek niet bollen :-)
  4. forum rang 6 tatje 27 april 2018 14:44
    21 maart laatste normale PB GPS truckers in de VS.

    Vanaf 21 maart tot waarschijnlijk 3 mei, dassss in 42 dagen.

    4 PBs van huishoudelijke aard.

    28 maart reactie op Reuters.
    30 maart iets over de boekhoudregels
    17 april Q1 cijfers
    17 april AVA stemmingsresultaten.

    Dus na 21 maart tot 3 mei zijn 42 dagen, 4 PBs van huishoudelijke aard.
    BNR waar Harold niet durfde te zeggen, Reuters liegt !
    BNR Harold : wat Reuters zegt klopt niet, verhaal is onjuist, tja woorden.
    BNR: tom tom is niet te koop, Harold na stilte, ja dat klopt.
    BNR: gaat uit net zoals Here aandeelhouders toelaten, daar lulde ie mooi omheen :-)
    BNR: heeft er ook niemand zich bij U gemeld, lulverhaal omheen, om heen draaien.
    Een AVA waar stommertje spelen werd verheven tot kunst.
    Een AVA waar Corinne zich liet gaan.
    Een CC 25 minuten en 6 analisten ( vragenstellers ) minder.

    Zo hot als nu is het nog nooit geweest !

    www.bnr.nl/player/audio/10080662/1034...
  5. forum rang 6 tatje 27 april 2018 15:16
    Je weet dat je 17 april aan de bak moet als CEO van Tom Tom.

    Voor de AVA heb je al contact met BNR.
    - heeft Reuters het uit de duim gezogen, dat wil ik niet zeggen.
    - Tom Tom is niet te koop, ......klopt.
    - we winnen marktaandeel, marktaandeel is aan het verschuiven, dus hij weet het wel, maar wil het ons niet zeggen.

    Na BNR heb je de AVA.
    - steeds weer ontkennen of niets zeggen
    - vragenstellers het woord ontnemen
    - je vrouw die zich op de AVA en public laat gaan.

    Na BNR en de AVA ben je al op van de zenuwen, je vrouw krijgt misschien wel huilbuien onder het middagmaal.

    En dan heb je nog die verschrikkelijke CC om 1400 uur.

    Je weet dat de analisten je gaan doorzagen over Reuters en soortgelijk !

    Je wil de analisten niet dezelfde kans geven als BNR en de AVA.

    Na 25 minuten en 2 vragenstellers ( 25 min korter en 6 analisten korter )
    Kapen met de handel.

    Je hebt je portie wel gehad, die 17e april.

    Ik blijf het zeggen, daar zit de kern van het verhaal.
  6. VanillaSky 27 april 2018 16:54
    quote:

    tatje schreef op 27 april 2018 15:16:

    Je weet dat je 17 april aan de bak moet als CEO van Tom Tom.

    Voor de AVA heb je al contact met BNR.
    - heeft Reuters het uit de duim gezogen, dat wil ik niet zeggen.
    - Tom Tom is niet te koop, ......klopt.
    - we winnen marktaandeel, marktaandeel is aan het verschuiven, dus hij weet het wel, maar wil het ons niet zeggen.

    Na BNR heb je de AVA.
    - steeds weer ontkennen of niets zeggen
    - vragenstellers het woord ontnemen
    - je vrouw die zich op de AVA en public laat gaan.

    Na BNR en de AVA ben je al op van de zenuwen, je vrouw krijgt misschien wel huilbuien onder het middagmaal.

    En dan heb je nog die verschrikkelijke CC om 1400 uur.

    Je weet dat de analisten je gaan doorzagen over Reuters en soortgelijk !

    Je wil de analisten niet dezelfde kans geven als BNR en de AVA.

    Na 25 minuten en 2 vragenstellers ( 25 min korter en 6 analisten korter )
    Kapen met de handel.

    Je hebt je portie wel gehad, die 17e april.

    Ik blijf het zeggen, daar zit de kern van het verhaal.
    Nee, dat de CC zo kort duurde is omdat er totaal geen interesse meer is vanuit de analisten. En terecht.
  7. Topper 27 april 2018 17:22
    eind 2016
    - Samenwerking met Nvidia. Het programma van Nvidia voor zelfrijdende auto's. TomTom mag de kaarten leveren
    - Omzetgroei B2B t/m 2020 (15% per jaar), waarbij er niet gesproken wordt over Consumer.
    - Verizon neemt Fleetmatics over ter waarde van 2,4 miljard dollar (737.000 voertuigen)
    - De kaarten en verkeers- en navigatiesoftware van TomTom worden door de samenwerking met Microsoft beschikbaar op het Windows Azure-platform
    - TomTom en SAP gaan wereldwijd voor SAP-klanten geocodering en adrescontrole via cloud-toepassingen aanbieden
    - TomTom en Bosch testen zelfrijdende wagens in Australië
    januari 2017
    - CES en melding dat 82% van OEMS de HD maps testen
    februari 2017
    - Samenwerking met Qualcomm (project om data over de positie van auto's in navigatiesystemen te verwerken)
    - Raad van Commissarissen wordt vernieuwd, Michael Rhodin (IBM) treedt toe
    maart 2017
    - TomTom & Volvo test voor zelfrijdende auto
    - Intel neemt Mobileye over voor 15 miljard (45* jaaromzet)
    - Uitbreiding HD kaarten USA (185.000 kilometer aan 'highways' en 'interstates' in 48 staten)
    april 2017
    - Outlook 2017 teleurstellend (omzetverlaging naar 925 - 950 mln)
    - Hogere waardering Here kaarten (BMW)
    - Aanpassing sectie mbt uitgifte aandelen: "tot 10% ivm dan wel in relatie tot fusies en overnames en of strategische allianties'
    juni 2017
    - Samenwerking Bosch, Radar Road Signature (exacte locatie op de weg te bepalen, HD Map van TomTom)
    juli 2017
    - Samenwerking Baidu (gebruik TomTom HD platform voor maken van kaarten in China) (geen impact op resultaten 2017)
    - Samenwerking Cisco aan nieuwe technologie om sneller informatie over verkeerstromen te vergaren (geen impact op resultaten 2017)
    - Halfjaarcijfers met nadruk op focus B2B, Sports divisie wordt herzien
    - Afboeking van 169 miljoen op Consumer
    - 40% meer opties voor Harold en 66% meer voor Taco en Alain
    - VEB onthoudt zich van stemming op de nieuwe termijnen voor Harold en Wakkie
    september 2017
    - Bernd Leukert nieuwe commissaris bij TomTom (SAP)
    - In RvC zowel link naar SAP als naar IBM. SAP opgericht door ex-medewerkers IBM
    - TomTom breidt traffic diensten uit naar 68 landen
    - Deal met Daimler voor levering kaarten Noord-Amerika
    - Peugeot selecteert TomTom als leverancier voor de nieuwe nieuwe 5008 SUV
    - Start aandeleninkoop t.w.v. 50 miljoen euro
    - TomTom zet mes in personeelsbestand Sports
    oktober 2017
    - TomTom sluit deal met Michelin, voor nieuwe app vrachtwagenchauffeurs
    - Cijfers Q3 omzetverlaging naar 900 miljoen, B2B omzet echter voor eerst meer dan Consumer bijdrage
    - Uiterlijk bij jaarcijfers in februari uitkomst over Sports, benaderd door diverse geïnteresseerden
    - TomTom sluit deal met Leaseplan voor connected car
    - TomTom sluit deal met Zenrin voor HD maps in Japan, 18.000 km al in kaart gebracht (geen impact op resultaten 2017)
    - FIL neemt een kapitaalbelang van 3,07 procent met een stemrecht van 2,49 procent.
    november 2017
    - TomTom verbetert portal voor ontwikkelaars (Het gaat daarbij bijvoorbeeld om partijen die zich bezighouden met autonoom rijden en Internet of Things (IoT)).
    - Flevo deelnemingen uit TomTom (4,99 procent).
    - TomTom lanceert TomTom Route Monitoring
    - TomTom geselecteerd door Transport Systems Catapult om mobiliteit in de UK te supporten
    - Diensten TomTom op Azure van Microsoft
    december 2017
    - Tomtom rondt aandeleninkoop af
    januari 2018
    - Bosch en Continental nemen een 5% belang in Here
    - TomTom voert nieuwe boekhoudregels in
    - TomTom maakt zijn HD-routekaarten en een nieuwe service, genaamd TomTom AutoStream, beschikbaar in Apollo, Baidu's platform voor autonoom rijden. De dienst wordt behalve met Baidu ook gelanceerd met Zenuity
    - Demonstratie gegeven van wat het oplevert als TomTom's HD-kaarten worden gekoppeld aan cameratechnologie en GPS-data van het zogeheten Drive Data Platform van Qualcomm. De samenwerking met die Amerikaanse chipsmaker wordt eveneens verder uitgebreid, aldus TomTom.
    - TomTom MotionQ aan het publiek getoond. Het bedrijf omschrijft die vernieuwing als ,,een rijconcept gericht op het comfort van passagiers in zelfrijdend vervoer
    februari 2018
    - TomTom lanceert nieuwe product line voor fleetmanagement
    - Cijfers 2017: 903 miljoen omzet (waarvan B2B omzet voor eerst meer dan Consumer), automotive order intake meer dan 400 miljoen euro, 16% groei in Telematics, geen concrete update over Sports . Outlook 2018 van 800 miljoen euro
    - TomTom on street parking service beschikbaar
    - TomTom lanceert Audio Traffic
    - TomTom levert kaarten en software aan Finse wagenparkbeheerder Vinka
    - TomTom werkt samen met Elektrobit
    maart 2018
    - TomTom breidt contracten met Kia en Hyundai uit (connected car services)
    - TomTom's Real-Time Electric Vehicle Service beschikbaar in Noord Amerika
    - Verkoopgeruchten TomTom (Reuters)
    april 2018
    - Q1 cijfers: omzet 192 miljoen, bruto marge 70 procent, 10 cent winst, handhaven outlook, samengestelde groei B2B t/m 2020 verlaagd van 15% naar 12,5%
  8. forum rang 6 tatje 27 april 2018 18:49
    Waarom !

    Waarom het flink verliesgevende sports ( vette negatieve ebitda ), altijd op 1 hoop met PND ( omzet gaat omlaag, maar een vette positieve ebitda ).

    Waarom de EBITDA consumer alleen geven bij FY.

    Waarom marktaandeel automotive altijd ontwijken.

    Waarom nooit namen van Oems.

    Waarom bij BNR 17 april, alleen maar PROBEREN te ontkennen.

    Waarom super samenwerkingen.

    Waarom zo lean en mean maken in 2017.

    Als een PE 12 biedt en de founders kunnen hun bedrag weer in Tom Tom van de beurs stoppen..

    Als een andere partij 16 of 18 biedt, zijn dan de founders gezien !

    Op 17 april BNR AVA en CC antwoorden van Tom Tom waren steeds ontkennend of ontwijkend.

    Bij Tom Tom speelt iets, dat zegt ook het grootste deel van het forum, maar wat precies !

    Hoop dat ik maandag nog flink wat Turbos long 6,2 kan kopen :-)

    Maar iedereen moet handelen naar eigen goedvinden. :-)
  9. [verwijderd] 27 april 2018 19:19
    www.businesswire.com/news/home/201804...

    DETROIT--(BUSINESS WIRE)--Ushr Inc., creator of high-definition (HD) mapping technology and software for autonomous and semi-autonomous vehicles, was named a GM Innovation Award winner during General Motors’ 26th annual Supplier of the Year awards ceremony held Friday, April 20 in Orlando, Florida. GM’s Innovation Award recognizes the top suppliers among thousands of global contenders who introduced innovations that benefit customers.

    .@UshrInc honored to be one of four to receive a Supplier Innovation Award from @GM! First start-up in history to do so. #innovation #HDmaps #selfdrivingtech
    Tweet this
    Ushr was named one of four 2017 Innovation Award winners. With the implementation of its precision HD map platform in the new Cadillac Super Cruise™ hands-free highway-driving system, Ushr became the first-to-market provider of HD mapping technology in an OEM production vehicle. Using high precision LiDAR and camera technology, Ushr has mapped every mile of limited-access highway in the U.S. and Canada. All road features are represented in the map to better than four inches geo-spatial accuracy. When combined with the real-time sensors, Ushr’s HD maps allow self-driving cars to operate on mapped roadways, providing precise lane centering, smooth control through curves and allowing the vehicle to safely anticipate roadway changes.

    “We are honored to be recognized among many other automotive innovators,” said Bruce Gordon, CEO at Ushr. “We look forward to continuing our partnership with GM to develop the next generation of autonomous systems.”

    During the event, GM recognized 132 of its best suppliers from 17 countries who have consistently exceeded GM’s expectations, created outstanding value or introduced innovations to the company.

    GM recognized the most suppliers since debuting the Supplier of the Year event in 1992. More than 45 percent are repeat Supplier of the Year winners from 2016.

    “This is an opportunity for General Motors to honor those suppliers who are truly the best of the best,” said Steve Kiefer, GM vice president, Global Purchasing and Supply Chain. “The automotive industry is transforming at an incredible rate. The relationships we have with our supply base means everything when it comes to delivering a strong vehicle lineup today and the cutting-edge vehicles and mobility services of tomorrow.”

    ABOUT USHR

    Ushr, Inc. offers automotive manufacturers the most accurate, comprehensive and advanced high-definition map technology available on the market today. Located at the epicenter of automotive development in Detroit, Ushr’s technology and software are shaping the evolution of self-driving technology by providing customers with the reassurance that the paths their vehicles travel are safe, smart and predictable. For more information, please visit www.ushrauto.com.

    General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) and its partners produce vehicles in 30 countries, and the company has leadership positions in the world's largest and fastest-growing automotive markets. GM, its subsidiaries and joint venture entities sell vehicles under the Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Jiefang, Opel, Vauxhall and Wuling brands. More information on the company and its subsidiaries, including OnStar, a global leader in vehicle safety, security and information services, can be found at www.gm.com.

  10. [verwijderd] 27 april 2018 21:31
    Een stuk uit de baidu CC:

    Lastly is about the business model. For Apollo, we are very clear upfront in our business models. We make the platform available open – free for our partner to use, but they would need to use a key set of services, and one of those is HD maps, which stands for high-definition maps. These are maps not meant for human eye balls to see. These are maps for the sensor of the devices that's in the car to see. And this is the key part of our economic model and we're seeing very healthy adoptions of our HD maps by our customers, current customers and the future customers.

    Kan toch niet zeggen dat dit er slecht uit ziet voor tt. Very Healthy ....of our HD maps by our costumers...current....and future....
  11. [verwijderd] 28 april 2018 08:04
    quote:

    Tomtom25 schreef op 27 april 2018 21:31:

    Een stuk uit de baidu CC:

    Lastly is about the business model. For Apollo, we are very clear upfront in our business models. We make the platform available open – free for our partner to use, but they would need to use a key set of services, and one of those is HD maps, which stands for high-definition maps. These are maps not meant for human eye balls to see. These are maps for the sensor of the devices that's in the car to see. And this is the key part of our economic model and we're seeing very healthy adoptions of our HD maps by our customers, current customers and the future customers.

    Kan toch niet zeggen dat dit er slecht uit ziet voor tt. Very Healthy ....of our HD maps by our costumers...current....and future....
    Het frustrerende is dat de koers hier niet echt op vooruit loopt, itt andere sdc gerelateerde bedrijven.
  12. Erg chebbi 28 april 2018 08:29
    Baidu zit in een ratrace, waarbij ze geen legacy hebben aan fossiele modellen etc. Ze gaan dus vol voor de nieuwe technologie. En willen daarin een plek op de wereldmarkt. TomTom staat dus vooraan op de grid.
    Nu nog kijken of ze überhaupt goed wegkomen en zich goedhouden in de race. Met de amerikaanse OEM erbij zou je denken dat richting eind 2019 (als SDC een beetje loskomt) de sector superhot gaat worden en evenzo het aandeel.

    Dat is mijn gok, naast een beperkte downside.
  13. forum rang 6 tatje 28 april 2018 09:58
    Heb je even de moeite genomen, om het interview van Harold Goddijn bij BNR op 17 april 2018 woordelijk neer te zetten.

    BNR 17 april interview met de ceo van Tom Tom harold Goddijn.
    BNR: Goede morgen meneer Goddijn.
    Harold: Goedemorgen.
    BNR: Mooie cijfers, gaan we het zo over hebben, maar eerst nog even naar het gerucht van een paar weken geleden, hoe staat het er nu bij, staat Tom Tom te koop, heeft U een adviseur ingehuurd, hoe zit het nou precies.
    Harold : Nou er waren berichten, kwamen berichten in de krant en ja dat is natuurlijk vervelend, vooral als daar niks van klopt en normaal reageren we daar ook niet op, maar dit keer hebben we het wel gedaan, er klopt niets van, het verhaal is onjuist en we hebben daar ook een kort persbericht aangewijd en IK HOOP DAT HET DAARMEE UIT DE WERELD IS.
    BNR: Daar blijft het ook bij, het is allemaal onzin, uit de duim van meneer Reuters gekomen
    Harold: Ha ha ha , zo wil ik het niet zeggen, dat het uit de duim gezogen is, maar het is, berust niet op waarheid, feiten, ik kan er verder ook niets mee.
    BNR: even klip en klaar en dan is mogelijk alle ellende weg, Tom Tom staat niet te koop.
    Harold: ......... Ja dat klopt !
    BNR: Dank u, dan gaan we nu naar de cijfers mooie cijfers, hoe ziet U nu dat het verder gaat.
    Harold: We hebben, we zitten op de goede weg, we zien dat we die transitie doorkomen, we worden steeds minder afhankelijk van die omzetten in de consumentenmarkt en de groei in alle andere locatiediensten zit er goed in, dus we zijn tevreden met het 1e kwartaal, dat is traditioneel gezien, niet een heel groot kwartaal, maar de trend is duidelijk en je ziet ook als je met name over een langere termijn kijkt, dat die omzet in locatiediensten echt behoorlijke omvang begint aan te nemen en het bedrijf ook verder kunnen dragen en dat is goed nieuws
    BNR: even Uw grote concurrent Here, werkt samen met grote duitse autobedrijven, heeft ook allemaal aandeelhouders achter zich staan Intel bv. U zei een jaar geleden, dat hebben wij niet nodig, is dat nog steeds zo, kunt U het helemaal nog zelfstandig doen.
    Harold: je ziet dat het ons goed lukt om MARKTAANDEEL te winnen, we hebben in de afgelopen jaren natuurlijk belangrijke klanten binnengehaald, met name in het autosegment, die we vroeger niet hadden, je ziet dan ook dat het marktaandeel aan het verschuiven is, dat is voor ons een plezierige ontwikkeling en daarnaast blijven we ook nog vriendelijk met onze duitse klanten, die toch ook belangrijke produkten van ons blijven afnemen, dus we zien wel grotere namen als aandeelhouder, maar aan de andere kant lukt het ons als onafhankelijk bedrijf prima, om snel te innoveren, goede prudukten te blijven maken, maar ook commercieel succes te hebben.
    BNR: U zei eerder het bedrijf is niet te koop, maar is er ook niemand die zich bij U heeft gemeld
    Harold: euh euh, we kijken natuurlijk altijd wat er gebeurt in de markt en wie er allemaal aan het bewegen is, hoe de industrie zich ontwikkelt, dat hebben we continu op het netvlies en houden, proberen altijd slimme beslissingen te nemen voor het bedrijf en daar past alles in, zo is het.
    BNR: Bent U in gesprek met partijen.
    Harold: Nee, daar wil ik ook verder niets over zeggen, dat is ook niet aan de orde en ik wil die geruchten ook niet verder aanjakkeren, we hebben er al last van gehad van dat bericht van Reuters, dat is niet plezierig, we moeten toch weer uit gaan leggen, wat er aan de hand is, we zijn op de goede weg, we gaan door, we hebben nog een grote order portefeuille, vorig jaar toch ook weer 400 miljoen geboekt aan orders, we zijn hard bezig om dat allemaal uit te leveren om daar de produkten voor te maken en het resultaat daarvan zal ook zijn, dat je in de komende jaren verdere groei ziet en dat is waar we het voor doen.

    Tja.

    Tja.

    BNR: U zei eerder het bedrijf is niet te koop, maar is er ook niemand die zich bij U heeft gemeld
    Harold: euh euh, we kijken natuurlijk altijd wat er gebeurt in de markt en wie er allemaal aan het bewegen is, hoe de industrie zich ontwikkelt, dat hebben we continu op het netvlies en houden, proberen altijd slimme beslissingen te nemen voor het bedrijf en daar past alles in, zo is het.
    BNR: Bent U in gesprek met partijen.
    Harold: Nee, daar wil ik ook verder niets over zeggen, dat is ook niet aan de orde en ik wil die geruchten ook niet verder aanjakkeren, we hebben er al last van gehad van dat bericht van Reuters, dat is niet plezierig, we moeten toch weer uit gaan leggen, wat er aan de hand is.

    Tja !

    BNR: Bent U in gesprek met partijen.
    Harold: Nee, daar wil ik ook verder niets over zeggen,
3.047 Posts
Pagina: «« 1 ... 146 147 148 149 150 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.