Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
330,240   +1,750   (+0,53%) Dagrange 0,000 - 0,000 394.673   Gem. (3M) 86,2M

Tesla blow-off

7.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 394 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. whoiam 8 januari 2018 21:29
    Een ermbarmelijk kwartaal? De verwachtingen zijn gewoon te hoog, eerst waren de eerste auto’s maar voorzien in 2018; nu rijden er al maar verwachten ze veel meer... plus de toekomst; batterijen; zonnepanelen; ze hebben veel indormatie in handen die heel belangrijk komen de volgende jaren
  2. forum rang 5 gbakl 9 januari 2018 12:51
    Musk is een meester in luchtfietserij en de media in beweging brengen voor zijn 'geweldige' ideen.
    nu schijnt Twitter weer 'ontploft' te zijn door een simpel maar sympathiek idee om een groot oplaadstation te combineren met amusementslocaties...
    heeft dat nog wat met 'core' business te maken?
    welnee, wel met PR en in het nieuws willen blijven, goedschiks of anderszins.
    plus het turbo-jagen dat ook op dit super-short-aandeel vaak van toepassing is en hoge volatiliteit waarborgt....
    Turbo 334 om zeep, hebben dit al vaak gezien, even een hype
    maximaal uitbuiten en de koers mag straks weer volop omlaag.
  3. forum rang 10 voda 15 januari 2018 12:40
    Furious Norwegians sue Tesla over 'false advertising' - Electric Mood
    Published on Mon, 15 Jan 2018

    While Norway is gradually becoming the world leader in the percentage of electric cars in use, the transition is not without problems. Nearly 80 motorists have sued the US automaker Tesla over misleading advertising, claiming their electric cars failed to deliver as promised.

    The plaintiffs complained that the real power of their Tesla S P85D sedan, with what was claimed to have the fastest acceleration in the world, only had 469 horsepower, which is way below the 700 horsepower initially promised by the manufacturer, the Norwegian economic daily Dagens Næringsliv reported.

    Because the declared power was later downgraded by the manufacturer itself following revealed deficiencies in the battery, 79 dissatisfied Tesla owners decided to take the producer to court, demanding a price reduction due to inadequate marketing, in what seems to be a repeat of a similar, earlier collective Norwegian lawsuit.

    Previously, a group of 133 Norwegian motorists sued Tesla and reached a deal in December 2016, as the electric car manufacturer pledged to either recompense the disgruntled car owners with either NOK 65,000 ($8,000), new equipment or a free car upgrade.

    "It's the same kind of case that ended in a settlement last time," the plaintiffs' lawyer Christoffer Falkeid said. "It's about the power of the car and the mistakes in marketing and in the sales process, but I don't want to go into details," he added.

    The 79 plaintiffs, including investor Jens Ulltveit-Moe, who reportedly swapped his Porsche for a Tesla, come in addition to 38 other Tesla owners, who sued the car manufacturer in autumn of 2017.

    The case is scheduled for investigation at the Oslo District Court in June this year, with six days to settle the dispute.

    Despite being one of Western Europe's leading oil and gas exporters, Norway is one of the world leaders in electric cars in terms of market share, and one of the largest markets in the world for Tesla. Last year alone, Tesla's combined sales in the Nordic country reached 8,465 cars.

    ?In 2017, electric cars, as well as hybrids, which use both a battery and a diesel or petrol motor, accounted for a historic 52 percent of all new car sales in Norway, up from 40 percent in 2016, according to the Norwegian Road Federation, which cheered the fact that the fossil-fuel market share has fallen below 50 percent for the first time.

    In Norway, new electric cars are exempt from almost all taxes and granted otherwise pricey perks, such as subsidized parking, re-charging and use of toll roads, ferries and tunnels.

    Source : Sputnik
  4. [verwijderd] 15 januari 2018 17:56
    @voda

    Bedankt voor het posten. Altijd leuk zo'n stukje achtergrondinfo.

    Vraag me trouwens ook af wat er van die actieradius overblijft bij winterse omstandigheden in Noorwegen.

    Die Noren hebben overigens geld zat, dus ik kan me wel iets voorstellen bij hun groene acties en (gezien de voordelen) bij de grote aantallen kopers voor Tesla-producten aldaar. Fijn voor ze dat ze straks een wat ruimere keus krijgen.
  5. forum rang 10 voda 15 januari 2018 18:03
    Hartelijk dank. Nog één dan (ingekort). Volgens mij gaan ze meer geld verdienen aan die accus. :-)

    post 15 jan. 11.55

    It will join the largest lithium-ion battery, built by Tesla to complement the state's power grid during the high-demand summer, as another major renewable energy project in South Australia.

    www.iex.nl/Forum/Topic/1084588/45/Sol...

  6. forum rang 10 voda 15 januari 2018 18:05
    Nog een oudje, wel interesant:

    Tesla Completes World’s Largest Battery
    By Irina Slav - Nov 23, 2017, 12:00 PM CST

    The giant lithium-ion battery Tesla boss Elon Musk promised the South Australian government earlier this year has been installed and tests will begin shortly, the South Australian government said in a statement.

    South Australia’s PM jay Weatherill patted his government on the back, saying “While others are just talking, we are delivering our energy plan, making South Australia more self-sufficient, and providing back up power and more affordable energy for South Australians this summer.”

    Musk had promised to have the battery up and running in 100 days, and it seems that this is one deadline Tesla will keep. Now the battery pack, which is fed electricity from a wind farm operated by French Neoen, will be energized and tested to see if it complies with relevant South Australian standards. The official launch of the complex is scheduled for next week.

    South Australia suffered a severe blackout last year that left 1.7 million people without electricity, prompting Australian PM Malcolm Turnbull to lash out at state regulations that encouraged what he believed to be a too heavy a reliance on renewable energy: the Australian Energy Market Operator found that the blackout was caused by too sensitive protection mechanisms at some wind farms in South Australia. And, of course, there was no adequate energy storage capacity.

    www.iex.nl/Forum/Topic/1276827/2/Batt...
  7. [verwijderd] 15 januari 2018 20:40
    quote:

    BackFire4 schreef op 15 januari 2018 17:56:

    @voda

    Bedankt voor het posten. Altijd leuk zo'n stukje achtergrondinfo.

    Vraag me trouwens ook af wat er van die actieradius overblijft bij winterse omstandigheden in Noorwegen.

    Die Noren hebben overigens geld zat, dus ik kan me wel iets voorstellen bij hun groene acties en (gezien de voordelen) bij de grote aantallen kopers voor Tesla-producten aldaar. Fijn voor ze dat ze straks een wat ruimere keus krijgen.
    Valt mee. En je kunt je accu voorverwarmen. Kost een beetje energie, maar spaart een hoop.
    Ook, in Noorwegen mag je nergens harder dan 110. En mensen doen kalmpjes aan zelfs op de veelal 80 wegen. De accu wordt dus niet zo erg belast.
    Maar, je rijdt in de winter sowieso op spijkerbanden als je leven je lief is. Die verbruiken ook ietsjes extra, al valt dat eveneens best mee.
    80 rijdens kom je gewoon echt ver op een accu, ook in de 75. Zelfs in een aanstaande Model 3 met ~55kWh. Het laden van de ~80kWh Model 3 is overigens verrassend gunstig gebleken. Haalt al 117kWh. Ongeveer even snel als de 100kWh vlaggeschepen. Maar, de Model 3 komt een stuk verder op een kWh. Daarom ook een nieuw US coast to coast record van net 50 uur, inclusief laden. Door de koudste winter in tijden. Kostte $100 aan electriciteit geloof ik. En men reed "barely" legal natuurlijk, dus bepaald niet zuinig.
  8. forum rang 5 gbakl 18 januari 2018 22:35
    voorlopig 'hangt' de koers tussen 344 en 352 en natuurlijk moet oa. de 356 turbo eerst max gevuld worden om aantrekkelijk te zijn, daarom wat spielerij.

    geen zekerheid, maar heb dat al teveel gezien.
    dat er een leger aan shorters/hedgefunds spelen op de achtergrond verklaart dat er maximaal gemanipuleerd wordt om die voordeeltjes er
    steeds uit te halen....turbo-jagen.
  9. forum rang 10 voda 19 januari 2018 22:41
    Ferrari to make electric super car to beat Tesla Roadster - Mr Marchionne

    Bloomberg cited CEO Mr Sergio Marchionne as saying that Ferrari will make a battery-powered supercar to challenge Tesla at the high end of the electric-auto market. The race-car maker, spun off from Fiat Chrysler Automobiles, has been expanding its lineup to lift sales without losing the exclusivity of a brand associated with Italian design and super-fast roadsters. Marchionne, who heads both companies, also told reporters at the Detroit auto show on Tuesday that Ferrari will introduce its first SUV, which will be "the fastest on the market" by late 2019 or 2020.

    Mr Marchionne said that “If there is an electric supercar to be built, then Ferrari will be the first. People are amazed at what Tesla did with a supercar: I’m not trying to minimize what Elon did but I think it’s doable by all of us.”

    A battery-powered Ferrari would give Marchionne a chance to steal sales and attention from Elon Musk, whose Tesla Roadster and Model S defined the luxury electric-car market years ahead of rivals. So far, the 65-year-old Marchionne hasn’t invested as much as some other traditional automakers in electrification or self-driving cars, favoring partnerships with companies like Google’s Waymo while focusing first on strengthening brands.

    He said that “We do it because we have to do it.” While there is work to be done, the new plan for Ferrari being released in the first half will include hybrid cars, he said, “so going from there to an electric is easy.”

    The people said that Marchionne’s strategy plan will be his final one at the helm of the iconic Italian brand. Ferrari is targeting annual sales exceeding a self-imposed 10,000-car limit that until now has enabled it to operate under less-stringent fuel-economy rules, people familiar with the matter said in August. The goals include doubling operating profit to about EUR 2 billion by 2022.

    Source : Bloomberg
  10. forum rang 5 gbakl 23 januari 2018 07:36
    quote:

    gbakl schreef op 18 januari 2018 22:35:

    voorlopig 'hangt' de koers tussen 344 en 352 en natuurlijk moet oa. de 356 turbo eerst max gevuld worden om aantrekkelijk te zijn, daarom wat spielerij.

    geen zekerheid, maar heb dat al teveel gezien.
    dat er een leger aan shorters/hedgefunds spelen op de achtergrond verklaart dat er maximaal gemanipuleerd wordt om die voordeeltjes er
    steeds uit te halen....turbo-jagen.
    maar weer eens bewezen hoe voorspelbaar de hedgefunds deze koers
    onder controle hebben...

    koers kan nu flink wegzakken
    of
    na die eliminatie 356...zelfs de 366 turbo 'even' wegtikken, maar onwaarschijnlijk.
  11. forum rang 10 voda 23 januari 2018 16:26
    Musk blijft Tesla-baas 'voor lange termijn'

    Gepubliceerd op 23 jan 2018 om 10:44 | Views: 1.272

    PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - Elon Musk blijft voor de lange termijn betrokken bij Tesla. De flamboyante ondernemer kwam een nieuwe beloningsregeling overeen met de maker van elektrische auto's, batterijen en zonnepanelen.

    Volgens de nieuwe afspraken krijgt Musk, net als nu al het geval is, geen vast salaris. Wel krijgt hij aandelenopties als alle aandelen van Tesla gezamenlijk 100 miljard dollar waard zijn en iedere volgende stap van 50 miljard dollar. De huidige marktwaarde is 59,1 miljard dollar.

    Om voor de regeling in aanmerking te komen moet Musk als topman of productdirecteur en tegelijkertijd als president-directeur dienen.

    Musk is behalve topman van Tesla ook de baas bij ruimtevaartbedrijf SpaceX en transportbedrijf Boring Company dat tunnels wil bouwen om snel vervoer, zoals bijvoorbeeld met de door Musk bedachte Hyperloop, mogelijk te maken.
  12. [verwijderd] 23 januari 2018 17:01
    Model 3 leveringen komen redelijk op gang. Ronde jaarwisseling zouden ze al op 1.000 per week zitten, en de uitgeven en uitgeleverdeVIN nummers lijken dat plausibel te maken. Over Q1, bouwen ze bovenop 25-30.000 Model S&X dus misschien nog zo'n 10-50.000 extra Model 3. En ze doelen op 125.000 per kwartaal.
    Nu de Model 3 lijn WERKT zeker qua burst speed, zij het nog te traag wegen bottlenecks, komen er amper nog kosten bij maar wel veel inkomsten. De maken nu alleen de wagen met grote accu (+$9.000, kost Tesla <$3.000) en $5K premium pakket. De meeste klanten nemen denk ik de Enhanced Autopilot ($5.000), software die er al is.
    Een heel groot deel van de nu nog gemiddeld $50.000+ Model 3's is winstmarge. En met die groeiende productiecijfers (verkocht zijn er voorlopig meer dan genoeg), gaat dat aantikken. Er moet een rare verlies post boven drijven om Q1 niet hun beste kwartaal ooit te maken.
7.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 394 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.