Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,540   0,000   (0,00%) Dagrange 11,510 - 11,710 18.260   Gem. (3M) 27,5K

Forum geopend voor Euronav

19.443 Posts
Pagina: «« 1 ... 322 323 324 325 326 ... 973 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Lammetod 29 december 2017 22:30
    Dank aan iedereen om het met respect omgaan dit afgelopen jaar ( andere forums kunnen hier veel leren ) en de wel gemeende adviezen , en bijzonder RISKY BETS voor al zijn adviezen , wens een ieder veel plezier en geluk toe het komend jaar en nogmaals Risky bets dank voor al uw adviezen
    PROOST
  2. Risky bets 2 januari 2018 10:14
    quote:

    Lammetod schreef op 29 december 2017 22:30:

    Dank aan iedereen om het met respect omgaan dit afgelopen jaar ( andere forums kunnen hier veel leren ) en de wel gemeende adviezen , en bijzonder RISKY BETS voor al zijn adviezen , wens een ieder veel plezier en geluk toe het komend jaar en nogmaals Risky bets dank voor al uw adviezen
    PROOST
    Thanks, jullie ook de beste wensen! Mijn "adviezen" zijn zeker niet altijd goed, maar soms kan ik mensen wellicht wel helpen.
  3. [verwijderd] 4 januari 2018 10:41
    Ondertussen noteren we rond de 8 na een mooie rit die toch vooral heeft plaatsgevonden omwille van de overname?

    Wat zijn jullie verwachtingen richting de jaarcijfers? Is de kans niet groot op terugval aangezien deze toch niet beister goed gaan zijn door de lage tarieven of zie ik dit verkeerd?

    Ik denk op er voor de cijfers even uit te gaan op dan terug in te stappen. Heb dit voor Euronav al een tweetal keren gedaan en dat is altijd goed uitgedraaid
  4. Risky bets 4 januari 2018 11:33
    Ik heb zelf de afgelopen dagen een short positie opgezet in EURN (so far, niet succesvol). Dus als ik hier iets post, dan weten jullie dat het wellicht negatief gekleurd kan zijn ( probeer van niet, maar ongemerkt praat iedereen zijn boek wel een beetje).

    Ik denk dat als de euforie van de overname een beetje bezinkt, EURN wellicht negatief gaat handelen op de korte termijn realiteit. De VLCC app geeft 2 boekingen van premium 2016 GNRT vessels voor 14k/day afgelopen vrijdag. Zowel vanuit de arabische golf--> oost als west afrika --> Oost. Heel slecht signaal dat zelfs 2016 schepen op de meest gangbare routes, begin januari zulke slechte rates laten zien. Normaal gesproken ligt de peak van rates rond kerstmis. Dat day rates zo dramatisch zijn, vlak na de seizoenspiek ziet er heel slecht uit. Veel nieuw bouw zal worden opgeleverd deze januari. Komende 9 maanden zullen denk heel slecht zijn. Ik vind EURN een topbedrijf voor de lange termijn, zeker met de grotere schaal dat ze nu hebben. Maar na een (ongeveer) 30% stijging de afgelopen maanden, vraag ik me af hoe veel mensen in het oog hebben hoe slecht dayrates zijn (geweest). Ik heb heel veel long exposure naar scheepvaart, dus daarom is het voor mij persoonlijk altijd wel prettig om ook wat shorts open te hebben staan, vandaar.
  5. Risky bets 4 januari 2018 11:36
    quote:

    beursgoeroe8421 schreef op 4 januari 2018 11:29:

    Ik hoop dat door de schaalvergroting, de synergie volop kan spelen.Verder denk ik dat de vrachttarieven in de loop van het jaar 2018 kunnen stijgen, en zeker hoop ik op een stijging van de VLCC rates.
    dus ik zie hoopvol de toekomst tegemoet.
    ps heden nog bijgekocht aan 7,95
    Ik zie de kans op stijgende VLCC rates uitermate klein tot Q4 2018. Ik denk dat er wel veel oude meuk wordt geschrapt dit jaar. Dit in combinatie met een mogelijke afbouw van de OPEC deal, zou een herstel vanaf Q4 wellicht mogelijk maken. Voor die tijd, ziet het er in mijn opinie erg somber uit. De seizoens piek van Q4 is dit jaar totaal niet geweest en in Januari komen er weer een nieuwe batch schepen aan. Wat maakt jou denken dat de komende laag seizoen periodes stijgingen gaan laten zien?
  6. Risky bets 4 januari 2018 13:04
    Ok, wie weet. de stijgende olieprijzen kunnen ook juist een rem op de vraag groei zetten.

    Groei in productie in brazilie en de US zal ook erg goed zijn voor tankers (lange afstanden).

    We zullen zien hoe 2018 zich gaat laten zien. EURN heeft in ieder geval een mooie overname gedaan.
  7. [verwijderd] 4 januari 2018 21:51
    IMHO anticipeert men op de stijgende olieprijzen. Daarbij komt dan het eerdere overnamenieuws.

    Niemand weet of de problematiek in Iran zal blijven duren maar deze duwen natuurlijk nog eventjes de olieprijs omhoog. Die trend zal zich volgens mij verderzetten, die olieprijs staat zeker niet op een all-time high (wel op het hoogste punt in 3 jaar maar in 2014 is daar natuurlijk een gigantische prijsdaling geweest)

    Volgens mij zal de vraag naar olie niet zoveel dalen als reactie op deze hogere prijzen. Daarin ligt dan de buit voor Euronav. Ik blijf er nog eventjes in. Gewoon olieprijs in de gaten houden. Het management van Euronav zit goed, daar moeten we niet aan twijfelen op dit moment.

    Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf de rekening maken. Nogmaals: ik heb aandelen in mijn bezit en ben niet blind voor eventuele tegenargumentatie. Euronav lijkt mij op dit moment alleen een opportuniteit. Ik bekijk het natuurlijk wel dagelijks want het blijft de beurs hé..

    vele groeten en nog een mooie avond aan allen hier aanwezig.

  8. [verwijderd] 4 januari 2018 22:20
    quote:

    Risky bets schreef op 4 januari 2018 11:36:

    [...]

    Ik zie de kans op stijgende VLCC rates uitermate klein tot Q4 2018. Ik denk dat er wel veel oude meuk wordt geschrapt dit jaar. Dit in combinatie met een mogelijke afbouw van de OPEC deal, zou een herstel vanaf Q4 wellicht mogelijk maken. Voor die tijd, ziet het er in mijn opinie erg somber uit. De seizoens piek van Q4 is dit jaar totaal niet geweest en in Januari komen er weer een nieuwe batch schepen aan. Wat maakt jou denken dat de komende laag seizoen periodes stijgingen gaan laten zien?
    Daar dacht je een tijd geleden toch heel anders over, toen ik je wees op de aanhoudend ongunstige verhoudingen leveringen/scrapping. Voortschrijdend inzicht?

    Ik ben het met je eens dat de koers de laatste tijd vrij enthousiaste bewegingen heeft laten zien. Als de rates die je eerder noemde kloppen, zijn dat inderdaad vrij treurige KT-ontwikkelingen. Omdat beleggers nogal primitief kunnen reageren op voorspelbare "tegenvallers", zou de koers na de komende paar kwartaalrapportages in principe dus behoorlijk onder druk kunnen komen te staan. Aan de andere kant lopen koersen in het algemeen een stukje voor op de te verwachten ontwikkelingen. Als je nu zegt dat herstel vanaf Q4 mogelijk is, lijkt het me niet de juiste strategie om pas rond 1 oktober weer in te stappen. Het blijft lastig om zo'n supercyclisch fonds te timen.

    Nadat ik mijn belang via GNRT per saldo vrij voordelig heb kunnen uitbreiden (ben vrijdag bij quasi verdwenen discount weer overgestapt naar EURN) zit ik een beetje in dubio; ik zie ook dat het qua tarieven redelijk k*t is momenteel, maar als je gaat wachten tot de ommezwaai zichtbaar wordt in de tarieven ben je zeker te laat. Wellicht morgen dus maar eens kijken wat de optiepremies doen. Meestal is het vanwege de enorme spreads echter vrijwel onmogelijk om daar fatsoenlijk in te handelen, maar we zullen zien.
  9. Risky bets 5 januari 2018 12:29
    Ik denk dat ik zeker niet erg positief ben geweest over tanker markets de laatste 1,5 jaar? Op gezette tijden wel long geweest op GNRT/EURN, maar mijn argument was volgens mij meestal een grote korting op NAV, niet dat ik zo positief was. Wellicht afgelopen oktober een beetje toen VLCC rates kortstondig boven de 30k/dag uitkwamen, was alleen van korte duur helaas.

    Ja herstel KAN optreden vanaf Q4, kan natuurlijk ook nog een jaar langer duren.

    Het is ook simpelweg de outperformance. EURN heeft het zo veel beter gedaan dan peers het laatste jaar, en zeker de laatste maanden, wellicht corrigeert dat weer een beetje: finance.yahoo.com/chart/EURN#eyJpbnRl...
19.443 Posts
Pagina: «« 1 ... 322 323 324 325 326 ... 973 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.