Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,160   +0,008   (+0,19%) Dagrange 4,160 - 4,250 636.936   Gem. (3M) 761,3K

BAM december 2017

3.932 Posts
Pagina: «« 1 ... 183 184 185 186 187 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 december 2017 00:40
    quote:

    bambricks schreef op 22 december 2017 21:39:

    [...]

    sHORTEMANDAAR BEN IK NOG NIET ZO VAN OVERTUIGD!!

    Ik lees te vaak bij vooral MW dat ze weer instappen vanuit een laats bekende positie van0.48 positie naar 0,50%

    Dat zou niet passen in jouw filosofie
    de laatst bekende positie heeft een andere betekenis dan de werkelijke positie. Die laatstgenoemde geven ze niet op, en hoeven ze ook niet op te geven. De wet (AFM) staat ze dat toe. Daarmee benadeelt deze wet de kleine beleggers.
  2. [verwijderd] 23 december 2017 09:55
    quote:

    boldie schreef op 22 december 2017 21:53:

    niemand die vreemd vond binnen paar minuten 500k aandelen uitgewisseld werden zonder dat invloed had op de koers?
    Ik vind heelveel vreemd op de markt vrijwel iedere dag weer.
    Ooit gehoord dat de AFM ergens ingrijpt?

    De manipulatie spat soms van de koersen af....maar dat schijnt allemaal toeval en normaal te zijn.

    Ja die AFM gaat wederom een leuk jaar tegemoet. Schermpje aan....bakkie koffie erbij....email klachten van de particulieren met een glimlach doorlezen en er is weer een dag voorbij.

  3. snipper 23 december 2017 10:20
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 22 december 2017 13:09:

    De garage kostte 12 miljoen en de Kamperlijn is voor verantwoordelijkheid van Prorail. Als je toch een populistisch artikel wilt schrijven is het beter je eerst in te lezen.
    snap je wel, maar alles op een rijtje gezet vd afgelopen jaren, dan is Bam toch een zwak bedrijf. En dan vooral op het gebied van tenders en communicatie.
    Om met de 1e te beginnen, tuurlijk snap ik dat je in slappe tijden projecten onder kostprijs aanneemt, motivatie zal zijn om toch de mensen aan het werk te houden dan te ontslaan, zeer sociaal gegeven natuurlijk. Maar er kleven de afgelopen pak hem beet 10 jaar teveel negatieve berichtgevingen waar BAM altijd bij, dat kan pech zijn maar dat geloof ik niet, ze hebben het voor een groot deel niet in de vingers. Ik vind dat je in deze bijna hoogconjunctuur het ijzer moet smeden wanneer het heet is, en Bam is daar niet toe in staat.
    Dan de communicatie, deze vind ik de ergste, want hier word gewoon bewust voor de aandeelhouder informatie verzwegen, dus de belegger denkt eindelijk dat het lek boven is, maar komt bedrogen uit, want na de cijfers komen ze ineens met een lijk uit de kast, die ze dus allang wisten, en de koers gaat dan altijd zeer overdreven onderuit, de laatste X met exact 1 euro, niet normaal...frustatie, desillusie, afknapper en deceptie ten top.
    Maaaar ik ben toch wat gaat middelen, en heb wat aandelen bijgekocht op 3,65. (tja diep in me geloof ik er nog een klein beetje in de Bataafsche Aanneming Maatschappij, ook nog Koninklijk :-))....aldus een
  4. bambricks 23 december 2017 10:41
    Snipper,

    De cultuur bij BAM was om mooie projecten te bouwen. Geen projecten met
    veel winst dit is de afgelopen 5 jaar aan het veranderen. DNA van een grote populatie verander je zomaar niet. Men neemt de zelfde DNA steeds aan.
    VW zijn filosofie is een conglomeraat van vele kleine bedrijven ( dus kleinere projecten) daarnaast een bedrijf welke integrale projecten uitvoert ( De sluis projecten)

    Bam heeft veel van die grotere projecten ( LSTK en EPC contracten ) dus alle risico voor de aannemer. Meer risico zou meer winst moeten opleveren. Dat was niet het geval dit is pas het laatste jaar dat er met meer winst dit sort projecten worden aangenomen.

    Ik zie met genoegen dat BAM in Engeland alleen maar scholen en kantoren aanneemt plus de grotere railprojecten. Die laatste is meer van het zelfde.
    Dus ik voorzie een snelstijgende winst bij BAM in Engeland.

    BAM Nederland volgt met een vertraging van zeker 2 jaar op VW.

    N.B.het zelfde effect trad op bij BAM in de bouwcrisis toen waren de winst % beter dan bij VW als gevolg van het na-ijl-effect.
    Kleinere projecten lever je sneller op dat grotere i.v.m. de doorlooptijd.
  5. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 23 december 2017 11:26
    quote:

    bambricks schreef op 23 december 2017 10:41:

    Snipper,

    De cultuur bij BAM was om mooie projecten te bouwen. Geen projecten met
    veel winst dit is de afgelopen 5 jaar aan het veranderen. DNA van een grote populatie verander je zomaar niet. Men neemt de zelfde DNA steeds aan.
    VW zijn filosofie is een conglomeraat van vele kleine bedrijven ( dus kleinere projecten) daarnaast een bedrijf welke integrale projecten uitvoert ( De sluis projecten)

    Bam heeft veel van die grotere projecten ( LSTK en EPC contracten ) dus alle risico voor de aannemer. Meer risico zou meer winst moeten opleveren. Dat was niet het geval dit is pas het laatste jaar dat er met meer winst dit sort projecten worden aangenomen.

    Ik zie met genoegen dat BAM in Engeland alleen maar scholen en kantoren aanneemt plus de grotere railprojecten. Die laatste is meer van het zelfde.
    Dus ik voorzie een snelstijgende winst bij BAM in Engeland.

    BAM Nederland volgt met een vertraging van zeker 2 jaar op VW.

    N.B.het zelfde effect trad op bij BAM in de bouwcrisis toen waren de winst % beter dan bij VW als gevolg van het na-ijl-effect.
    Kleinere projecten lever je sneller op dat grotere i.v.m. de doorlooptijd.
    Het is een complexe materie:

    De EPC-LSTK-modus voor het implementeren van projecten wordt soms als een meer haalbare optie beschouwd voor zowel klanten als aannemers.
    Meestal heeft dit meer te maken met de bedrijfsfilosofie van de projecteigenaren. De klassieke EPCM-route biedt de projecteigenaren de mogelijkheid om financiële beslissingen te nemen voor de aanschaf van alle componenten van de fabrieks- en bouwwerkzaamheden, in alle stadia van het project. De projecteigenaars zijn ook van mening dat de schommelingen van de marktkosten tijdens de uitvoering van het project, die afhankelijk zijn van internationale kostenfactoren en schommelingen van de werkdruk in werkplaatsen, kunnen worden gebruikt om kostenvoordelen voor hen te realiseren. Uiteraard moeten projecteigenaren zelf de risico's voor plannings- en projectkosten overnemen op de EPCM-route.
    Dit staat in contrast met de EPC-LSTK-uitvoeringsmodus, waarbij het contract voor Engineering, Supplies en Construction voor het volledige project in de beginfase zelf wordt ondertekend, waardoor de risico's voor Project worden overgedragen, kostenfluctuaties, vertragingen in de planning en kwaliteitsproblemen volledig aan de EPC-LSTK-aannemer. Meer en meer klanten realiseren zich de voordelen voor de EPC-LSTK-modus, die zorgt voor eenmalige verantwoordelijkheid in handen van de EPC-contractant en steeds vaker kiest voor de EPC-LSTK-modus, ook in India. Financiële instellingen, banken en directies van projecteigenaars geven de voorkeur aan de EPC-LSTK-modus, omdat dit hen helpt om de financiële haalbaarheid en de kasstroomvereisten voor het project in de beginfasen zelf correct te beoordelen.

    Wat zijn de belangrijkste risico's van de EPC-activiteiten?
    Een eerste vereiste voor een succesvolle EPC-LSTK-implementatie is een welomschreven "aanbestedingsonderzoek" met de juiste specificaties in de vorm van het Front End Engineering-pakket (FEED) samen met de lijsten met geschikte leveranciers / aannemers. Dit stelt de EPC-contractant in staat om de best mogelijke prijzen te bieden, met minimale bepalingen voor 'risico's' '. Bij gebrek aan goede ontwerppakketten en gedetailleerd onderzoek van de aanbesteding, zijn de risico's van overschrijdingen van de kosten en het tijdschema zeer hoog; laat de continue onderhandelingen voor de afhandeling van wijzigingsopdrachten tussen de Projecteigenaar en EPC Contractors uit elkaar, wat soms pijnlijk kan zijn.
    Aan de andere kant hebben EPC-LSTK-aannemers te maken met hogere risico's, die ontstaan ??door prijsstijgingen in materialen, arbeid, transportkosten, enz., Ook voor de extra kosten die ontstaan ??als gevolg van technische fouten, vertragingen bij een deel van de leveranciers en de site contractanten, opschorting of stopzetting van projecten, soms als gevolg van vertragingen bij het ontvangen van betalingen van de projecteigenaars; faillissement of sluiting of stakingen door de verkopers / aannemers, veranderingen in belastingstructuur, wettelijke regels en voorschriften (niet gedekt door bepalingen voor wijziging van contractprijzen) enz. enz.
    Onjuiste Proposal Engineering Workout tijdens de "biedfase" kan ook resulteren in "onder schatting" van installatiekosten die aanleiding geven tot projectkosten over runs voor de EPC-contractant. Dergelijke risico's moeten naar behoren worden beoordeeld door de EPC-contractant en de plannen voor beperking moeten tijdens de implementatie voortdurend worden gemonitord.

    Hoe kritisch is het om de reikwijdte van het project in de biedingsfase te definiëren vanuit het perspectief van zowel de eigenaar als de aannemer voor EPC-contracten?
    Dit is een zeer belangrijk probleem voor zowel de projecteigenaar als de EPC-contractant. Het is de essentie van succesvol EPC-LSTK biedproces en de toekenning van Contract. De projecteigenaar van hun kant moet vooraf minimaal 5 procent tot 7 procent van de projectkosten uitgeven aan het regelen van het juiste FEED-pakket en het aanvragen van een offerte. Dit kan ook betrekking hebben op selectie van de juiste technologie en het verkrijgen van een Process Design Package of een Basic Engineering Package van de Licentiegever. Een rol van Project Management Consultant (PMC) is soms ook nodig om ervoor te zorgen dat het juiste FEED-pakket en het aanbestedingsonderzoek worden opgesteld. De Indiase klanten, met name grote organisaties, zijn zich terdege bewust van deze kwestie en besteden aanzienlijke inspanningen en geld om goede aanbestedingsaanvragen voor te bereiden!

    Alvorens te bieden voor projecten, is het bekend dat EPC-bedrijven hun kansen evalueren door grondige aanbestedingsaanvragen voor te bereiden.
    De 'Bied geen bied'-procedure voor de EPC-contractant is erg belangrijk voordat u begint met het bieden op EPC-LSTK. Dergelijke biedingen brengen hoge kosten met zich mee in termen van manuren en tijd. Daarom moet een zorgvuldige analyse van het aanbestedingsonderzoek, de kansen om het contract te sluiten en het project op tijd uit te voeren, binnen de geschatte kosten, verdiensten van de technologie, de reputatie van de klant, enz. In aanmerking worden genomen bij de bieding zonder bieding.

    De EPC-contractant moet voldoende manuren besteden aan Proposal Engineering Work, waarbij hij de kosten voor alle componenten van de fabriek voorbereidt, in samenwerking met gerenommeerde leveranciers en aannemers. Er is dus veel voorbereidend werk nodig voordat het bod wordt afgerond. Dit zal ergens tussen de 3 en 4 maanden nodig hebben, afhankelijk van het werkvolume en de complexiteit.
  6. forum rang 8 HenkdeV 23 december 2017 11:38
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 23 december 2017 11:26:

    [...]Het is een complexe materie:

    De EPC-LSTK-modus voor het implementeren van projecten wordt soms als een meer haalbare optie beschouwd voor zowel klanten als aannemers.
    Meestal heeft dit meer te maken met de bedrijfsfilosofie van de projecteigenaren. De klassieke EPCM-route biedt de projecteigenaren de mogelijkheid om financiële beslissingen te nemen voor de aanschaf van alle componenten van de fabrieks- en bouwwerkzaamheden, in alle stadia van het project. De projecteigenaars zijn ook van mening dat de schommelingen van de marktkosten tijdens de uitvoering van het project, die afhankelijk zijn van internationale kostenfactoren en schommelingen van de werkdruk in werkplaatsen, kunnen worden gebruikt om kostenvoordelen voor hen te realiseren. Uiteraard moeten projecteigenaren zelf de risico's voor plannings- en projectkosten overnemen op de EPCM-route.
    Dit staat in contrast met de EPC-LSTK-uitvoeringsmodus, waarbij het contract voor Engineering, Supplies en Construction voor het volledige project in de beginfase zelf wordt ondertekend, waardoor de risico's voor Project worden overgedragen, kostenfluctuaties, vertragingen in de planning en kwaliteitsproblemen volledig aan de EPC-LSTK-aannemer. Meer en meer klanten realiseren zich de voordelen voor de EPC-LSTK-modus, die zorgt voor eenmalige verantwoordelijkheid in handen van de EPC-contractant en steeds vaker kiest voor de EPC-LSTK-modus, ook in India. Financiële instellingen, banken en directies van projecteigenaars geven de voorkeur aan de EPC-LSTK-modus, omdat dit hen helpt om de financiële haalbaarheid en de kasstroomvereisten voor het project in de beginfasen zelf correct te beoordelen.

    Wat zijn de belangrijkste risico's van de EPC-activiteiten?
    Een eerste vereiste voor een succesvolle EPC-LSTK-implementatie is een welomschreven "aanbestedingsonderzoek" met de juiste specificaties in de vorm van het Front End Engineering-pakket (FEED) samen met de lijsten met geschikte leveranciers / aannemers. Dit stelt de EPC-contractant in staat om de best mogelijke prijzen te bieden, met minimale bepalingen voor 'risico's' '. Bij gebrek aan goede ontwerppakketten en gedetailleerd onderzoek van de aanbesteding, zijn de risico's van overschrijdingen van de kosten en het tijdschema zeer hoog; laat de continue onderhandelingen voor de afhandeling van wijzigingsopdrachten tussen de Projecteigenaar en EPC Contractors uit elkaar, wat soms pijnlijk kan zijn.
    Aan de andere kant hebben EPC-LSTK-aannemers te maken met hogere risico's, die ontstaan ??door prijsstijgingen in materialen, arbeid, transportkosten, enz., Ook voor de extra kosten die ontstaan ??als gevolg van technische fouten, vertragingen bij een deel van de leveranciers en de site contractanten, opschorting of stopzetting van projecten, soms als gevolg van vertragingen bij het ontvangen van betalingen van de projecteigenaars; faillissement of sluiting of stakingen door de verkopers / aannemers, veranderingen in belastingstructuur, wettelijke regels en voorschriften (niet gedekt door bepalingen voor wijziging van contractprijzen) enz. enz.
    Onjuiste Proposal Engineering Workout tijdens de "biedfase" kan ook resulteren in "onder schatting" van installatiekosten die aanleiding geven tot projectkosten over runs voor de EPC-contractant. Dergelijke risico's moeten naar behoren worden beoordeeld door de EPC-contractant en de plannen voor beperking moeten tijdens de implementatie voortdurend worden gemonitord.

    Hoe kritisch is het om de reikwijdte van het project in de biedingsfase te definiëren vanuit het perspectief van zowel de eigenaar als de aannemer voor EPC-contracten?
    Dit is een zeer belangrijk probleem voor zowel de projecteigenaar als de EPC-contractant. Het is de essentie van succesvol EPC-LSTK biedproces en de toekenning van Contract. De projecteigenaar van hun kant moet vooraf minimaal 5 procent tot 7 procent van de projectkosten uitgeven aan het regelen van het juiste FEED-pakket en het aanvragen van een offerte. Dit kan ook betrekking hebben op selectie van de juiste technologie en het verkrijgen van een Process Design Package of een Basic Engineering Package van de Licentiegever. Een rol van Project Management Consultant (PMC) is soms ook nodig om ervoor te zorgen dat het juiste FEED-pakket en het aanbestedingsonderzoek worden opgesteld. De Indiase klanten, met name grote organisaties, zijn zich terdege bewust van deze kwestie en besteden aanzienlijke inspanningen en geld om goede aanbestedingsaanvragen voor te bereiden!

    Alvorens te bieden voor projecten, is het bekend dat EPC-bedrijven hun kansen evalueren door grondige aanbestedingsaanvragen voor te bereiden.
    De 'Bied geen bied'-procedure voor de EPC-contractant is erg belangrijk voordat u begint met het bieden op EPC-LSTK. Dergelijke biedingen brengen hoge kosten met zich mee in termen van manuren en tijd. Daarom moet een zorgvuldige analyse van het aanbestedingsonderzoek, de kansen om het contract te sluiten en het project op tijd uit te voeren, binnen de geschatte kosten, verdiensten van de technologie, de reputatie van de klant, enz. In aanmerking worden genomen bij de bieding zonder bieding.

    De EPC-contractant moet voldoende manuren besteden aan Proposal Engineering Work, waarbij hij de kosten voor alle componenten van de fabriek voorbereidt, in samenwerking met gerenommeerde leveranciers en aannemers. Er is dus veel voorbereidend werk nodig voordat het bod wordt afgerond. Dit zal ergens tussen de 3 en 4 maanden nodig hebben, afhankelijk van het werkvolume en de complexiteit.
    Hier word ik wat duizelig van.
  7. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 23 december 2017 11:44
    quote:

    HenkdeV schreef op 23 december 2017 11:38:

    [...]

    Hier word ik wat duizelig van.
    kort gezegd:
    Lump sum is de overeengekomen prijs tussen leverancier en afnemer voor een groep artikelen zonder te kijken naar de individuele waarde van de onderdelen: een 'partijprijs'. Het betekent een vastgestelde prijs voor een gespecificeerd totaalpakket of een project.
  8. [verwijderd] 24 december 2017 07:42
    quote:

    NorthSide aanhang schreef op 23 december 2017 09:55:

    [...]

    Ik vind heelveel vreemd op de markt vrijwel iedere dag weer.
    Ooit gehoord dat de AFM ergens ingrijpt?

    De manipulatie spat soms van de koersen af....maar dat schijnt allemaal toeval en normaal te zijn.

    Ja die AFM gaat wederom een leuk jaar tegemoet. Schermpje aan....bakkie koffie erbij....email klachten van de particulieren met een glimlach doorlezen en er is weer een dag voorbij.

    AFM zit er bovenop.

    www.bandt.com.au/information/uploads/...
  9. [verwijderd] 26 december 2017 05:28
    Het beursgezegde van Warren Buffet is zeker ook van toepassing op BAM,
    ik citeer: "Je moet kopen als er bloed vloeit",
    M.a.w. Je moet kopen als de Markt paniekeert, dat is het ultieme instapmoment. Kopen als "angst" de toon zet! Die toon is reeds gezet. De koers stabiliseert.

    Fundamenteel staat BAM ondanks de tegenslagen die ze onlangs te verwerken kreeg nog steeds er meer dan goed voor, iets minder winst in 2017 but that's it.
    In het verleden heeft ze veel ergere klappen moeten verwerken. Heb je gezien hoe snel de koers zich daarna herstelde? Dat zegt iets over BAM, dat zegt iets over het vertrouwen dat de Markt in BAM heeft. Partners van BAM die gewoon doorgaan met orders te plaatsen. M.a.w. BAM heeft alle vertrouwen van de Markt. Fundamenteel gezien vinden er geen verschuivingen plaats.

    M.a.w. deze "Retrace" is n.m.m. het beste instapmoment wat je je maar kunt bedenken.

    Let wel! Het is een visie, niet meer dan dat, Mijn Visie.
  10. Sjonnie2 26 december 2017 08:44
    Na een ingestorte parkeergarage in Eindhoven en een foutje met de zeesluis in Ijmuiden zou je denken dat er geen slecht nieuws meer kan komen in 2017.
    Maar op de valreep van 2017 dient zich wederom een probleemgeval aan voor BAM en je raad het natuurlijk nooit maar weer met een parkeergarage dit keer in Nijmegen.
    Na een zware regenval ondergelopen door een fout met een overstort en nu blijkt de dakconstructie niet stevig genoeg.

    www.gelderlander.nl/nijmegen-e-o/weg-...

  11. [verwijderd] 26 december 2017 09:13
    quote:

    Vitiligo schreef op 26 december 2017 05:28:

    Het beursgezegde van Warren Buffet is zeker ook van toepassing op BAM,
    ik citeer: "Je moet kopen als er bloed vloeit",
    M.a.w. Je moet kopen als de Markt paniekeert, dat is het ultieme instapmoment. Kopen als "angst" de toon zet! Die toon is reeds gezet. De koers stabiliseert.

    Fundamenteel staat BAM ondanks de tegenslagen die ze onlangs te verwerken kreeg nog steeds er meer dan goed voor, iets minder winst in 2017 but that's it.
    In het verleden heeft ze veel ergere klappen moeten verwerken. Heb je gezien hoe snel de koers zich daarna herstelde? Dat zegt iets over BAM, dat zegt iets over het vertrouwen dat de Markt in BAM heeft. Partners van BAM die gewoon doorgaan met orders te plaatsen. M.a.w. BAM heeft alle vertrouwen van de Markt. Fundamenteel gezien vinden er geen verschuivingen plaats.

    M.a.w. deze "Retrace" is n.m.m. het beste instapmoment wat je je maar kunt bedenken.

    Let wel! Het is een visie, niet meer dan dat, Mijn Visie.

    Heel veel leesplezier met deze analist.
  12. [verwijderd] 26 december 2017 10:25
    quote:

    Sjonnie2 schreef op 26 december 2017 08:44:

    Na een ingestorte parkeergarage in Eindhoven en een foutje met de zeesluis in Ijmuiden zou je denken dat er geen slecht nieuws meer kan komen in 2017.
    Maar op de valreep van 2017 dient zich wederom een probleemgeval aan voor BAM en je raad het natuurlijk nooit maar weer met een parkeergarage dit keer in Nijmegen.
    Na een zware regenval ondergelopen door een fout met een overstort en nu blijkt de dakconstructie niet stevig genoeg.

    www.gelderlander.nl/nijmegen-e-o/weg-...

    Man man man......

    BAM = Bewust Aandeelhouders Manipuleren

  13. Hugo P. 26 december 2017 10:54
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 23 december 2017 11:26:

    [...]Het is een complexe materie:

    De EPC-LSTK-modus voor het implementeren van projecten wordt soms als een meer haalbare optie beschouwd voor zowel klanten als aannemers.
    Meestal heeft dit meer te maken met de bedrijfsfilosofie van de projecteigenaren. De klassieke EPCM-route biedt de projecteigenaren de mogelijkheid om financiële beslissingen te nemen voor de aanschaf van alle componenten van de fabrieks- en bouwwerkzaamheden, in alle stadia van het project. De projecteigenaars zijn ook van mening dat de schommelingen van de marktkosten tijdens de uitvoering van het project, die afhankelijk zijn van internationale kostenfactoren en schommelingen van de werkdruk in werkplaatsen, kunnen worden gebruikt om kostenvoordelen voor hen te realiseren. Uiteraard moeten projecteigenaren zelf de risico's voor plannings- en projectkosten overnemen op de EPCM-route.
    Dit staat in contrast met de EPC-LSTK-uitvoeringsmodus, waarbij het contract voor Engineering, Supplies en Construction voor het volledige project in de beginfase zelf wordt ondertekend, waardoor de risico's voor Project worden overgedragen, kostenfluctuaties, vertragingen in de planning en kwaliteitsproblemen volledig aan de EPC-LSTK-aannemer. Meer en meer klanten realiseren zich de voordelen voor de EPC-LSTK-modus, die zorgt voor eenmalige verantwoordelijkheid in handen van de EPC-contractant en steeds vaker kiest voor de EPC-LSTK-modus, ook in India. Financiële instellingen, banken en directies van projecteigenaars geven de voorkeur aan de EPC-LSTK-modus, omdat dit hen helpt om de financiële haalbaarheid en de kasstroomvereisten voor het project in de beginfasen zelf correct te beoordelen.

    Wat zijn de belangrijkste risico's van de EPC-activiteiten?
    Een eerste vereiste voor een succesvolle EPC-LSTK-implementatie is een welomschreven "aanbestedingsonderzoek" met de juiste specificaties in de vorm van het Front End Engineering-pakket (FEED) samen met de lijsten met geschikte leveranciers / aannemers. Dit stelt de EPC-contractant in staat om de best mogelijke prijzen te bieden, met minimale bepalingen voor 'risico's' '. Bij gebrek aan goede ontwerppakketten en gedetailleerd onderzoek van de aanbesteding, zijn de risico's van overschrijdingen van de kosten en het tijdschema zeer hoog; laat de continue onderhandelingen voor de afhandeling van wijzigingsopdrachten tussen de Projecteigenaar en EPC Contractors uit elkaar, wat soms pijnlijk kan zijn.
    Aan de andere kant hebben EPC-LSTK-aannemers te maken met hogere risico's, die ontstaan ??door prijsstijgingen in materialen, arbeid, transportkosten, enz., Ook voor de extra kosten die ontstaan ??als gevolg van technische fouten, vertragingen bij een deel van de leveranciers en de site contractanten, opschorting of stopzetting van projecten, soms als gevolg van vertragingen bij het ontvangen van betalingen van de projecteigenaars; faillissement of sluiting of stakingen door de verkopers / aannemers, veranderingen in belastingstructuur, wettelijke regels en voorschriften (niet gedekt door bepalingen voor wijziging van contractprijzen) enz. enz.
    Onjuiste Proposal Engineering Workout tijdens de "biedfase" kan ook resulteren in "onder schatting" van installatiekosten die aanleiding geven tot projectkosten over runs voor de EPC-contractant. Dergelijke risico's moeten naar behoren worden beoordeeld door de EPC-contractant en de plannen voor beperking moeten tijdens de implementatie voortdurend worden gemonitord.

    Hoe kritisch is het om de reikwijdte van het project in de biedingsfase te definiëren vanuit het perspectief van zowel de eigenaar als de aannemer voor EPC-contracten?
    Dit is een zeer belangrijk probleem voor zowel de projecteigenaar als de EPC-contractant. Het is de essentie van succesvol EPC-LSTK biedproces en de toekenning van Contract. De projecteigenaar van hun kant moet vooraf minimaal 5 procent tot 7 procent van de projectkosten uitgeven aan het regelen van het juiste FEED-pakket en het aanvragen van een offerte. Dit kan ook betrekking hebben op selectie van de juiste technologie en het verkrijgen van een Process Design Package of een Basic Engineering Package van de Licentiegever. Een rol van Project Management Consultant (PMC) is soms ook nodig om ervoor te zorgen dat het juiste FEED-pakket en het aanbestedingsonderzoek worden opgesteld. De Indiase klanten, met name grote organisaties, zijn zich terdege bewust van deze kwestie en besteden aanzienlijke inspanningen en geld om goede aanbestedingsaanvragen voor te bereiden!

    Alvorens te bieden voor projecten, is het bekend dat EPC-bedrijven hun kansen evalueren door grondige aanbestedingsaanvragen voor te bereiden.
    De 'Bied geen bied'-procedure voor de EPC-contractant is erg belangrijk voordat u begint met het bieden op EPC-LSTK. Dergelijke biedingen brengen hoge kosten met zich mee in termen van manuren en tijd. Daarom moet een zorgvuldige analyse van het aanbestedingsonderzoek, de kansen om het contract te sluiten en het project op tijd uit te voeren, binnen de geschatte kosten, verdiensten van de technologie, de reputatie van de klant, enz. In aanmerking worden genomen bij de bieding zonder bieding.

    De EPC-contractant moet voldoende manuren besteden aan Proposal Engineering Work, waarbij hij de kosten voor alle componenten van de fabriek voorbereidt, in samenwerking met gerenommeerde leveranciers en aannemers. Er is dus veel voorbereidend werk nodig voordat het bod wordt afgerond. Dit zal ergens tussen de 3 en 4 maanden nodig hebben, afhankelijk van het werkvolume en de complexiteit.
  14. [verwijderd] 26 december 2017 11:50
    quote:

    master64nl schreef op 26 december 2017 11:41:

    Als je onder de loep ligt, kun je maar beter opbiechten anders krijg je een verkeerde naam. Men onthoud alleen maar slecht ipv van goed.
    Misschien de kerstgedachte voor vandaag, probeer alle positieve dingen te zien tegenover soms enkele negatieve dingen.
    Zet eens een goede bril op!
  15. [verwijderd] 26 december 2017 12:05
    quote:

    Vitiligo schreef op 26 december 2017 05:28:

    Het beursgezegde van Warren Buffet is zeker ook van toepassing op BAM,
    ik citeer: "Je moet kopen als er bloed vloeit",
    M.a.w. Je moet kopen als de Markt paniekeert, dat is het ultieme instapmoment. Kopen als "angst" de toon zet! Die toon is reeds gezet. De koers stabiliseert.

    Fundamenteel staat BAM ondanks de tegenslagen die ze onlangs te verwerken kreeg nog steeds er meer dan goed voor, iets minder winst in 2017 but that's it.
    In het verleden heeft ze veel ergere klappen moeten verwerken. Heb je gezien hoe snel de koers zich daarna herstelde? Dat zegt iets over BAM, dat zegt iets over het vertrouwen dat de Markt in BAM heeft. Partners van BAM die gewoon doorgaan met orders te plaatsen. M.a.w. BAM heeft alle vertrouwen van de Markt. Fundamenteel gezien vinden er geen verschuivingen plaats.

    M.a.w. deze "Retrace" is n.m.m. het beste instapmoment wat je je maar kunt bedenken.

    Let wel! Het is een visie, niet meer dan dat, Mijn Visie.

    Daarom ben ik ook vol ingestapt. Als angsthazen in staat waren om na te denken, zouden ze dat ook doen. De koers is alleen maar omlaag geshort door hedgefondsen, zoals bij BAM al zo vaak is gebeurd na een spookverhaal van de door shorters betaalde boulevardjournalisten. Nu moeten die shortpositoes worden gecoverd, want anders verdienen de heren niets. En daardoor gaat nu de koers weer heel snel omhoog. Dat is mijn verwachting en visie.
3.932 Posts
Pagina: «« 1 ... 183 184 185 186 187 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.