Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Perpetuals, Steepeners« Terug naar discussie overzicht

Duitste perps & obligaties

287 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 15 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hoover 26 mei 2016 21:18
    Scholz, of te wel Duitse mini-bonds ... zogenaamd senior, maar wel op holding niveau. Op opco-niveau zitten de banken, dus je bent structureel achtergesteld. Gevolg:

    De directie van de herverwerker van metaal Scholz Holding GmBH heeft in een communiqué dat afgelopen vrijdag is gepubliceerd aangekondigd, dat de financiële herstructurering zich ontwikkelt in de richting van "een positief resultaat".

    Het communiqué preciseert dat het proces moet resulteren in "een rationele en globale herstructurering van de balans van de onderneming, op basis van een reductie van de schuldenlast die op consensuele manier door de verschillende schuldeisers moet worden geaccepteerd".

    Het communiqué biedt eveneens meer informatie omtrent de herstructurering van de lening van Scholz Holding GmBH op 8,50% tot 2017. Ulla Reisch, de curatrice die de obligatiehouders vertegenwoordigt, heeft tijdens een hoorzitting bij de rechtbank van Wenen aangekondigd dat er een akkoord is gevonden om alle aanklachten van de schuldeisers te sluiten.

    Volgens de voorwaarden van het akkoord dat aan het gerechtshof is gepresenteerd, ontvangen de obligatiehouders voor elke coupure van 1.000 euro in nominale waarde die zij in bezit hebben een geldbedrag van ongeveer 76,7 euro.

    Voorts bestaat de mogelijkheid dat zij tot 31,8 euro extra zullen ontvangen, afhankelijk van de ontwikkeling van de resultaten van de onderneming in 2016 en 2017, in het bijzonder de ontwikkeling van de EBITDA (bruto exploitatie-overschot).

    Met andere woorden, er zal van het totale bedrag van 182.5 miljoen euro een bedrag van 14 miljoen euro (of 19.8 miljoen in het beste geval) worden terugbetaald.

    Wij melden dat de obligatie op de secundaire markt wordt verhandeld rond 7% van de nominale waarde, ofwel het bedrag dat de obligatiehouders zouden ontvangen in het geval van een daadwerkelijk herstructurering.

  2. forum rang 5 devil80 28 mei 2016 10:42
    quote:

    Hoover schreef op 26 mei 2016 21:18:

    Scholz, of te wel Duitse mini-bonds ... zogenaamd senior, maar wel op holding niveau. Op opco-niveau zitten de banken, dus je bent structureel achtergesteld. Gevolg:

    De directie van de herverwerker van metaal Scholz Holding GmBH heeft in een communiqué dat afgelopen vrijdag is gepubliceerd aangekondigd, dat de financiële herstructurering zich ontwikkelt in de richting van "een positief resultaat".

    Het communiqué preciseert dat het proces moet resulteren in "een rationele en globale herstructurering van de balans van de onderneming, op basis van een reductie van de schuldenlast die op consensuele manier door de verschillende schuldeisers moet worden geaccepteerd".

    Het communiqué biedt eveneens meer informatie omtrent de herstructurering van de lening van Scholz Holding GmBH op 8,50% tot 2017. Ulla Reisch, de curatrice die de obligatiehouders vertegenwoordigt, heeft tijdens een hoorzitting bij de rechtbank van Wenen aangekondigd dat er een akkoord is gevonden om alle aanklachten van de schuldeisers te sluiten.

    Volgens de voorwaarden van het akkoord dat aan het gerechtshof is gepresenteerd, ontvangen de obligatiehouders voor elke coupure van 1.000 euro in nominale waarde die zij in bezit hebben een geldbedrag van ongeveer 76,7 euro.

    Voorts bestaat de mogelijkheid dat zij tot 31,8 euro extra zullen ontvangen, afhankelijk van de ontwikkeling van de resultaten van de onderneming in 2016 en 2017, in het bijzonder de ontwikkeling van de EBITDA (bruto exploitatie-overschot).

    Met andere woorden, er zal van het totale bedrag van 182.5 miljoen euro een bedrag van 14 miljoen euro (of 19.8 miljoen in het beste geval) worden terugbetaald.

    Wij melden dat de obligatie op de secundaire markt wordt verhandeld rond 7% van de nominale waarde, ofwel het bedrag dat de obligatiehouders zouden ontvangen in het geval van een daadwerkelijk herstructurering.

    wow dit heb ik gemist, ik heb deze ook ooit in bezit gehad en nog ergens rond de 95% verkocht :O
  3. Joh 14 juni 2016 16:10
    Upgrade voor metalcorp 14,5% rendement

    Metalcorp Group B.V.: Corporate rating upgraded to BB+
    Amsterdam, 13 June 2016 – Creditreform Rating AG has upgraded the corporate rating of Metalcorp Group B.V., a specialist for the global physical trade in steel and non-ferrous metals and one of Europe’s leading independent producers of secondary aluminium slabs, from BB (watch) to BB+. This upgrade results from a rating review which was conducted due to a methodology change of Creditreform Rating AG
  4. forum rang 8 objectief 15 augustus 2017 13:40
    De koers van de 6,75% Air Berlin daalt bijna 9,5% naar circa 47,50 o.g.v. het onderstaande bericht:

    Air Berlin vraagt faillissement aan
    Gepubliceerd op 15 aug 2017 om 13:30 |

    BERLIJN (AFN/DPA) - De Duitse luchtvaartmaatschappij Air Berlin heeft faillissement aangevraagd. Nu de Arabische grootaandeelhouder Etihad gezegd heeft geen financiële steun meer te zullen verlenen, ziet het bedrijf naar eigen zeggen geen toekomstperspectief meer.
    Alle vluchten kunnen voorlopig doorgaan, mede dankzij een overbruggingskrediet van de Duitse overheid. Dat is belangrijk omdat het bedrijf daarmee in staat wordt gesteld kopers te zoeken voor levensvatbare onderdelen. Onder meer branchegenoot Lufthansa heeft al belangstelling getoond.
  5. [verwijderd] 16 augustus 2017 14:18
    Beleggers doen de obligaties van luchtvaartmaatschappij Etihad in de verkoop, nu het bedrijf de handen heeft afgetrokken van Air Berlin. Het effectief rendement op 2020-leningen van de luchtvaartmaatschappij is woensdag richting de 12% geschoten, een record.
    De verkoopgolf volgt op het faillissement dat Air Berlin dinsdag aanvroeg. Etihad had een belang van bijna 30% in het Duitse vliegbedrijf, maar besloot niet langer de portemonnee te trekken om Air Berlin in de lucht te houden. Het was de tweede keer in korte tijd dat de luchtvaartmaatschappij uit Abu Dhabi de sector deed opschrikken: vier maanden terug brak Etihad ook met partnerbedrijf Alitalia, dat nu eveneens in een faillissementsprocedure zit.
    Destijds kwam de obligatielening ook al onder druk te staan. De lening, met een looptijd tot 2020 en een yield van 6,875%, werd twee jaar geleden geplaatst door EA Partners, het vehikel waarin Etihad zijn deelnemingen in andere luchtvaartbedrijven beheert. Het effectief rendement liep destijds op tot 10%, om later weg te zakken tot onder de 8%. Nu is dat dus weer tot recordniveau gestegen.

    De obligatie noteert momenteel 89 cent op de dollar. Maar volgens analist Roger King van CreditSights kan dat nog veel verder dalen. 'Etihad heeft recent $808 mln afgeschreven op zijn blootstelling aan partnermaatschappijen', zo citeert Bloomberg hem. 'Fundamenteel gezien zouden de obligaties naar 60 cent moeten dalen.' CreditSights schatte eerder dat EA zo'n $232 mln had geleend aan Air Berlin.
    Dinsdag bleek dat obligatiebeleggers het faillissement van Air Berlin nauwelijks hadden zien aankomen. De grootste lening van de Duitse luchtvaartmaatschappij, een €225 mln grote obligatie met een yield van 8,25% en een looptijd tot 2018, noteerde voorafgaand aan het faillissement nog een royale 78 cent op de euro. Na de faillissementsaanvraag was daar nog 5 cent van over.

    Dan vielen de risico´s bij banken nog reuze mee.....
  6. forum rang 4 shaai 17 augustus 2017 16:12
    quote:

    clever schreef op 17 augustus 2017 16:02:

    [...]

    nope
    want ik vroeg me a hoe de schuldenstructuur in elkaar zit, zeker als ze het nodige aan Luthansa verkopen.
    ik weet het niet, en handel was ook lastig, maar wat gister op 8% ging, ging vandaag op 12%.een andere op 9-10,6%, dus er wordt imo wel rekening gehouden met een aardige recovery value.
  7. lovelyrita 18 augustus 2017 10:25
    quote:

    shaai schreef op 17 augustus 2017 16:12:

    [...]
    want ik vroeg me a hoe de schuldenstructuur in elkaar zit, zeker als ze het nodige aan Luthansa verkopen.
    ik weet het niet, en handel was ook lastig, maar wat gister op 8% ging, ging vandaag op 12%.een andere op 9-10,6%, dus er wordt imo wel rekening gehouden met een aardige recovery value.
    Gewoon thuiswerk doen. Per 31/3 had Air Berlin negatief eigen vermogen van 1,78 mrd. Dat is vermoedelijk tot aan nu gegroeid tot > 2,0 mrd.
    Op de activazijde per 31/3 stond 1,4 mrd waarvan 200 mio intangible assets.
    3.2 mrd aan schulden.
    Het overbruggingskrediet vd Duitse overhied van 150 mio zal volledige gegarandeerd zijn.
    Er blijft een maximale quote over van ca 25%. Deze zal slechts benaderd worden als activa zeer snel verkocht worden tegen huidige boekwaarde en faillissement zeer snel wordt uitgesproken.
    De ervaring leert dat dit absoluut niet het geval is. Denk dat huidige quote (11%) een juiste is.
  8. forum rang 8 objectief 18 augustus 2017 12:18
    quote:

    fred12345 schreef op 18 augustus 2017 11:00:

    Wellicht is de aankoop van de 6,875% Ethiad 2020 een betere optie...deze lening was volgens het FD ook gedaald, omdat zij een belang in Air Berlin hebben.
    Overigens weet ik niet waar ze genoteerd zijn. (zelf stap ik niet in)

    De juiste naam is: EA Partners I BV 6,875% 9/2020 genoteerd in Frankfurt op 83,75 gisteren bij sluiting.(ISIN: XS1293573397)
  9. Hoover 18 juli 2018 12:38
    Hannover, 30 June 2017: On 30 June 2017 Moody's Investors Service concludes the “Review for Downgrade” open on 18 April 2017 and downgrades NORD/LB's long-term debt rating to “Baa3” from „Baa2”.

    The outlook changes from „Review for Downgrade“ to „negative“ The reason for that was the deterioration of the Baseline Credit Assessment from von „b1“ to „b2“.

    Following the downgrade for NORD/LB's issuer rating from Baa2 to Baa3 on 30 June 2017 Moody's Investors Service also downgrades NORD/LB's Pfandbrief ratings according to its methodology by one notch. The ratings for the Public-Sector Pfandbriefs and Mortgage Pfandbriefs fell from "Aaa" to "Aa1". The rating for the Aircraft Pfandbriefs has already been downgraded from "A2" to "A3" on 5 July 2017.
  10. Hoover 18 juli 2018 12:39
    While NORD/LB made adequate progress in its de-risking programme, supported by a less adverse shipping market environment than in 2016 Moody’s believes that the bank will only gradually rebuild a sufficient degree of resilience against adverse ship market value and freight rates scenarios, leaving it significantly exposed to solvency risks within the next 12 to 18 months. Today's rating actions reflect Moody’s view that the success of NORD/LB’s measures to de-risk the bank and stabilise its capitalisation depends to a sig- nificant degree on the future development of shipping markets.
  11. Hoover 20 juli 2018 09:49
    Ik zou het rapport goed lezen. Er is geen kussen voor "adverse ship market value en freight rates scenarios. Je neemt daar een bet op. Ik ben niet zo bullish op deze markten, vooral niet met oog op de laatste ontwikkelingen in de US. De bank is nu BBB3 met negatieve outlook. Die gaat dus waarschijnlijk naar junk. Een bank met junk-status krijgt problemen met haar funding. En je Furstenbergs gaan niet getalled worden oid. Ik ga er niet in.
287 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 15 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.