Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,280   +0,135   (+2,62%) Dagrange 0,000 - 5,325 181.650   Gem. (3M) 181,7K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 juli 2017 13:02
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 19 juli 2017 12:55:

    Volume 3.422.901 koers 9,40
    Eens opletten hoeveel stuks er door gaan om op 9,50 te komen........dat geeft aan dat de laat bijna leeg is (weinig verkoopdruk)
    Je moet wel een idioot zijn om nu je stukjes te verkopen.

    Koers kan deze week snel naar 10 euro.

    En dan komt het nieuws van Tesla nog. Kunnen we de komende weken naar 12-15 euro.

    Mij zegt dat weinig. Ik ga voor 100 euro in 2021-2022. Daarna verwacht ik dat de koers in enkele jaren naar 500-700 euro kan. De markt gaat namelijk spectaculair groein.
    Nu 0 auto's met HD-maps en roadDNA of een andere positioneringslaag. Over 20 jaar 1,5 miljard auto's; electrisch, zelfrijdend, veilig. En allemaal een jaarabonnement.

    Zo'n jaarabonnementje op real-time services incl. maps is nu per auto zo'n 80-100 euro.
  2. [verwijderd] 19 juli 2017 13:08
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 19 juli 2017 13:02:

    [...]
    Hangt er vanaf of TT de ingekochte aandelen 'in treasury' aanhoudt, of intrekt.

    denk dat deze naar een holding account gaan om later als bonus te vergeven aan personeel en Management

    bij aandelen inkoop voor reductie van uitstaande aandelen dan worden deze aandelen versnippert.

  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 19 juli 2017 13:16
    quote:

    Koos99 schreef op 19 juli 2017 08:43:

    Licensing goed, bevat een catch up. Ben benieuwd welke klant dit betreft.

    The year on year increase in Licensing included a catch-up of content delivered in earlier quarters for which revenue recognition criteria were not yet met.
    Werd idd tijd dat Licensing zich weer wat herstelde. Om welke klant het gaat is met geen mogelijkheid te zeggen. Vermoedelijk geen Automotive-klant, wel een klant die te laat was met betalen terwijl de service al geleverd werd.
    Dat is goed te zien aan de defrev bij Licensing die eind Q1 zeer laag was: 8 mio, tegenover 11,4 mio eind 2016 en 31 mio een jaar eerder.

    N.B. Ik snap nog steeds niet waarom ze besloten hebben om Licensing en Automotive samen te voegen (en toch subcijfers te blijven verstrekken).
  4. outofthebox 19 juli 2017 13:23
    quote:

    W schreef op 19 juli 2017 13:08:

    [...]

    denk dat deze naar een holding account gaan om later als bonus te vergeven aan personeel en Management

    bij aandelen inkoop voor reductie van uitstaande aandelen dan worden deze aandelen versnippert.

    The repurchase will be executed within the limits of relevant laws and regulations and the existing authority granted by the Annual General
    Meeting on 24 April 2017.
    TomTom will inform the market about the actual start of the repurchase and the progress made in the execution of this program through a press release and corporate website.
    The share buy-back will be used to cover TomTom’s commitments arising from its stock option and share plans.
  5. harrysnel 19 juli 2017 13:30
    @Justin: je bent het niet met me eens dat Taco een verkeerde indruk heeft achtergelaten middels het interview met Probeleggen. Je zegt oa:

    "Niet eens. Het eerste is hoe het bedrijf presteert. Het koersverloop komt niet door de prestaties voor het bedrijf maar ook door andere zaken. Ten eerste was er de bevestiging dat TT meer gaat focussen op b-to-b en strategische opties sports overweegt. Ten tweede was er die buyback. Ik ben benieuwd wat de koers gedaan had zonder buyback. Ook shortsellers hebben ineens een koper tegenover zich met 50 miljoen euro koopkracht..."

    Mijn antwoord daarop: het zal de mensen die Probeleggen volgen een worst zijn hoe het bedrijf presteert. Het gaat ze om de koers van het aandeel. En ja, op lange termijn volgt koers de prestaties van het bedrijf maar niet per definitie op de korte termijn. Daarom moet er een goede investment case liggen met accent op de lange termijn en niet op de korte termijn tegenwind. Het is juist zaak om dan bij wat tegenwind het aandeel te steunen als je interview geeft en dat kan ook als de lange termijn er nog steeds goed uitziet.

    De CFO heeft tijdens het interview al geweten dat er een share buyback komt. Hij wist dat Sports in de etalage staat. Hij wist dat TT zich op BtoB gaat richten. Ergo: de CFO wist dat deze steun voor de koers bij Q2 naar buiten zou komen. Dan vind ik het schandalig om dan focus te leggen op korte termijn tegenwind. Met de kennis die Taco heeft noem ik dat op het verkeerde been zetten. Taco weet toch ook dat (ook institutionele beleggers) roepen om dividend/buyback. Als je daarop gaat leveren is dat goed voor de koers. Tot dit bekend wordt gemaakt ga je verhaal met positieve accenten afsteken ipv downplayen.

    En over Sports: Vigreux heeft trots laten weten dat TT het enige overgebleven Europese consumenten elektronica merk is. Dat is hetzelfde als dat de laatste Dodo roept dat hij zich kiplekker voelt terwijl de rest uitgestorven is. TT is kansloos. Geen hip merk dan moet je het hebben van functionaliteiten. Die worden in consumenten elektronica snel gekopieerd of zelfs verbeterd. Bandit, horloges....zelfde verhaal.
  6. [verwijderd] 19 juli 2017 13:30
    Fantast. Er komt een dirty exit bij 12 euro max. En als die »12 euro er komt maak jij dat dus niet mee.

    quote:

    groeibriljant schreef op 19 juli 2017 13:02:

    [...]

    Je moet wel een idioot zijn om nu je stukjes te verkopen.

    Koers kan deze week snel naar 10 euro.

    En dan komt het nieuws van Tesla nog. Kunnen we de komende weken naar 12-15 euro.

    Mij zegt dat weinig. Ik ga voor 100 euro in 2021-2022. Daarna verwacht ik dat de koers in enkele jaren naar 500-700 euro kan. De markt gaat namelijk spectaculair groein.
    Nu 0 auto's met HD-maps en roadDNA of een andere positioneringslaag. Over 20 jaar 1,5 miljard auto's; electrisch, zelfrijdend, veilig. En allemaal een jaarabonnement.

    Zo'n jaarabonnementje op real-time services incl. maps is nu per auto zo'n 80-100 euro.
  7. holenbeer 19 juli 2017 13:35
    quote:

    Rabow schreef op 19 juli 2017 13:30:

    Fantast. Er komt een dirty exit bij 12 euro max. En als die »12 euro er komt maak jij dat dus niet mee.

    [...]
    Ik denk dat die dirty exit geen reeel scenario is als je een buyback van 50 mio aankondigt. Dat vind ik wel een voordeel van dit nieuws, naast het feit dat de shorters bij terugkopen een forse concurrent naast zich hebben in een klein vijvertje.
    Vraag me zelfs af of het illegaal zou zijn na een buyback een dirty exit te doen?
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 19 juli 2017 13:36
    quote:

    Koos99 schreef op 19 juli 2017 09:51:

    Een punt van aandacht is OpEx.

    Taco T. gaf tijdens CC 17 Q1 aan:

    Operating expense for the quarter was EUR 137 million. That's EUR 10 million higher compared with a year ago. The increase is mainly driven by a higher expense from our long-term employee incentive plan. Excluding for these effects, operating expenses were up with 3%. That's also the run rate that we expect for the year as a whole.

    Dus een stijging van 3% tov 2016.

    Dit wordt nu ook weer bevestigd in de 17 Q2 cijfers (modest betekent volgens schaal van Mock 2%-4%)

    We expect the level of investments (both CAPEX and OPEX) to show a modest increase compared with 20164, excluding acquisitions.

    Als naar 17 H1 OpeX wordt gekeken:

    289 vs 260 (+11%)

    Excluding the impairment charge, operating expenses in H1 '17 were €289 million compared with €260 million in H1 '16. The operating expenses in H1 '16 included a one-off gain relating to a pending customs case. Excluding this one-off gain, the underlying operating expenses increased by €22 million year on year. This increase mainly came from higher expenses on our long-term employee incentive program and amortisation.


    En natuurlijk zit daar een one-off gain in (5 milj) uit 2016, maar dat wist Taco aan het begin van het jaar ook al. Gezien het feit dat de verwachte groei van OpEx van ongeveer 3% herhaald wordt kan het niet anders dan dat in 17 H2 flink gesneden gaat worden, wat in lijn is met de neergaande Consumer.

    Overall so far komt TomTom uit op fors hogere OpEx, maar doordat er wordt gesneden in Consumer (wat aan het begin van het jaar nog niet was voorzien) wordt de OpEx onder controle gehouden.
    Die 3% haal je alleen als je behalve het mazzeltje uit 2016 ook de optieplannen buiten beschouwing laat. Moet Taco niet doen, die kosten gewoon echt geld.
  9. [verwijderd] 19 juli 2017 13:38
    quote:

    W schreef op 19 juli 2017 11:51:

    [...]
    nou, met timing zat ik toch fout
    ik was van de overtuiging dat HG einde jaar in Q1 consumer zou afsplitsen en vol voor de groeionderdelen zou gaan, dat was mijn bingo-gevoel

    ik weet ook dat HG na de omzetwaarschuwing Q3/16 advies heeft gekregen voor consumer te laten gaan, maar blijkbaar, ( dat gok ik nu) was druk uit de familie groot om door te gaan
    uiteindelijk hebben de analisten ( lees ook asset managers die TT in de porto hebben) hier druk uitgeoefend , maar ze zijn allen bereid HG nog 2017 te geven om het te laten zien.

    Nu blijkt dat de strijd in consumer ook omdat sports niet kan compenseren een moeilijke verhaal dreigt te blijven, dat kan HG nu niet hebben, ze bereiden een afscheid voor, denk dat we dat geconfirmeerd kunnen zien bij Q3

    het aandeel heeft haar laatste domper-kwartaal gehad en zoals verwacht daar koopt men op, niet verkopen.
    Dat lijkt nu een erg voor de hand liggend scenario te worden: op korte termijn Sports verkopen (Jocelyn en Peter hebben hun conclusies immers al getrokken) en dan de deelname. Vrijwel zeker Bosch. En liefst op basis van een koers van 12.
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.