Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,550   +0,145   (+2,68%) Dagrange 5,370 - 5,580 46.703   Gem. (3M) 194,5K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 juli 2017 13:05
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 6 juli 2017 08:58:

    [...]
    Tja, dit laatste persbericht van TT verdient verdient wel enige nadere technische duiding. Het gaat hier om voertuigdetectie vanuit de wegkant, vanuit de vaste infrastructuur dus. Iets wat tot op heden vooral gebeurt met inductielussen in het asfalt (en soms met radar, video of andere technieken).
    In de bijlage een aardige technische uitleg.
    En dit zegt Cisco er zelf over:

    marketplace.cisco.com/catalog/compani...

    RWS heeft er al een beetje mee geëxperimenteerd, lees ik op Linkedin:
    nl.linkedin.com/in/marcomeerman

    Het is een mooie detectietechniek, maar aanleg ervan gaat dus via de wegbeheerder. Daar lees ik in het bericht nog niks over.
    Maar goed, stel het komt zover... TT suggereert dat zij dan die meetgegevens direct mogen aftappen en interpreteren. Nou, dat wil ik nog wel eens zien. Ik denk dat een wegbeheerder als RWS die echt eerst door hun eigen systemen wil laten gaan (geloof me, ik was een insider).

    Maar goed, bij lagere overheden/wegbeheerders kan dat anders liggen, en het ene land is het andere niet. Op de lange termijn kan ik me voorstellen dat ook wegbeheerders als RWS hun verkeersmonitoringsystemen gaan uitbesteden, bijvoorbeeld aan zo'n Cisco voor de hardware en primaire sensorsoftware, en TT voor de verdere verwerking ten behoeve van hun 'traffic' en de traffic control centers van de overheid.

    Maar verwacht idd geen 'material financial impact on the current fiscal', en ook niet in de komende jaren.

    Dit bericht is interessant voor techneuten, maar voor de belegger waren de eerdere persberichten van TT deze week veel relevanter.

    Ik lees hier dat het om 'al bestaande glasvezel infrastructuur' gaat.
    In hoeverre zit RWS er dan nog tussen? Stel dat de vezel van Cisco is? Dan mogen zij die gegevens toch zonder tussenkomst van derden delen met TomTom?

    "
    Het is de bedoeling daartoe gebruik te maken van informatie die Cisco vergaart door bestaande glasvezelkabels in de bodem langs wegen te gebruiken voor het signaleren van trillingen die maatgevend zijn voor de hoeveelheid verkeer op weg
    "
    agconnect.nl/artikel/glasvezelkabels-...
  2. [verwijderd] 6 juli 2017 13:09
    quote:

    JohnnyLosteverything schreef op 6 juli 2017 12:45:

    [...]

    Die tig bedrijven hebben geen corrupt management...

    Dit kun je niet zomaar roepen en is ook niet waar. Wel drukt men al jaren de winsten door het direct afboeken van extra ontwikkelingskosten voor o.a. het nieuwe real-time platform, de HD-maps, roadDNA etc.. De kost gaat voor de baat.
    Bij TomTom moet je qua waardering dan ook niet naar de huidige wpa kijken, maar vooral naar de huidige assetwaarde (40 euro volgens marktexpert Lanctot). .

    Tenzij er natuurlijk een smerige delisting komt tegen een prikkie van 12-15 euro.
    Of als ze hun aandelenpakketten uitlenen aan shorters. En vooral als men via een duistere tussenpartij (Londen?) via het schrijven van opties op die aandelenpakketten extra geld binnen harkt van de argeloze beleggers.
  3. [verwijderd] 6 juli 2017 13:15
    quote:

    NewKidInTown schreef op 6 juli 2017 12:44:

    [...]

    Dat is wat ik al jaren zeg: er wordt geen cent verdiend. Alle "samenwerkingen" brengen niks in het laatje, behalve HOOP op een greater fool die er meer centen voor wil neer tellen, maar waarom eigenlijk, als je je huiswerk doet en gaat berekenen wat elke geinvesteerde euro aan opbrengst zal gaan opleveren en dat is niet veel, dat weten de profies al heel lang. Ik zou zeggen: vergeet het !
    De samenwerkingen zijn gericht op het ontwikkelen van producten en diensten waarvan al bekend is dat er grote vraag naar zal zijn. (wat wordt bevestigd doordat zowat alle autofabrikanten het aan het testen zijn).

    TomTom heeft voor drie zakelijke divisies door TomTom een prognose is afgegeven van een 15% omzetgroei per jaar, gedurende de komende 4 jaren. Tot een omzet van 750 miljoen euro in 2020, voor diensten met brutomarges in orde van grootte >80%. Vorig jaar haalde TomTom 4% van haar winst uit Consumer en 96% van haar winst uit die drie groeiende divisies. Daar zou dan ook de focus op moeten liggen.

    Het enige wat je nodig hebt voor een sterke groei van de winstgevendheid is zorgen dat Consumer niet verlieslatend wordt. Dat mag van mij van 4% naar 0% maar niet daar onder. Dat wil TT ook, zelfs als er flink voor gesneden moet worden.

    De groei onderdelen zijn nu al goed voor vrijwel 100% van de winstgevendheid en bruto marges liggen hoog. Die 15% omzetgroei gaat zich dus doorvertalen naar een sterker dan 15% groeiende winst.

  4. [verwijderd] 6 juli 2017 13:19
    Daylow hoe triest wil je het hebben
    Ja Jij daar Ceo van TomTom wanneer splits je deze tent nou eindelijk eens op??
    Moeten we nou alles voorzeggen
    Blijf je hangen in speelgoedconsumers
    Doe wat je moet doen en handel ipv uhahoheh uitspraken zonder getallen
    Kijk je bedrijf eens zakken in waarde
    Je sleept ons de aandeelhouders ook mee
    Hoe lang laten ze(we) dat nog toe.........
    Revolte aanstaande
  5. Regenboog33 6 juli 2017 13:26
    Tja, het zal wel sappelen blijven tot de Q3 cijfers met de orderintake. Als ze hier een orderinake van meer dan 300 mio melden gaat TT misschien blijven omhoog. Nu maar hopern dat ze dan niet net zoals vorig jaar doen; 200 mio melden waar >300 mio verwacht werd en dus ging het aandeel flink down en later bij de Q4 cijfers een update geven dat het >300 mio is maar dan weer een slappen outlook geven waardoor TT niet omhoog gaat (door de veel betere orderintake) maar wéér naar beneden gaat.

    Echt, ik hoop dat het TT bestuur eens gaat inzien dat je niet onbeperkt en ongegeneerd de koers zo naar beneden kunt blijven lullen. Gelukkig lijkt de wind de laatste week uit een iets andere hoek te waaien maar zit er nog zoveel oud zeer in het aandeel (lees: TT kan een stijging nooit vasthouden, shorters bepalen koersverloop, zelfs na een mooi PB gaat TT nog harder down etc) dat het nog steeds geen "onbevlekt" aandeel is geworden. Ik hoop dat dit eind vh jaar na de orderupdate verdwenen zal zijn.
  6. Advocaat van de Duivel 6 juli 2017 13:30
    quote:

    PentaGoNix schreef op 6 juli 2017 13:18:

    En ze (shorters) zullen TT ook naar beneden duwen ... en helaas lukt het ze ook iedere keer weer.
    Rustig....het klinkt raar gezien de doorlooptijd maar geduld is een schone zaak.
    Er komt een moment dat de "samenwerkingen" de juiste blijken te zijn en dan ontstaat een soortgelijk scenario als bij de Volkswagen shorts in 2008!

    Ik hoop dat er dan inmiddels wel machinist loze treinen rijden!
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.