Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,930   -0,020   (-0,40%) Dagrange 4,860 - 4,998 41.794   Gem. (3M) 183,1K

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 juni 2017 06:28
    quote:

    Alpen schreef op 9 juni 2017 12:02:

    [...]
    Ja mogelijk dus eerder, en waarschijnlijk niet alleen in Europa en de V.S.. Bosch maakte vorige week ook een strategisch samenwerkingsverband bekend met Baidu, waarbij wordt gewerkt aan Baidu’s Apollo project m.b.t. software voor autonomous driving. Bosch brengt hierbij o.a. sensoren en “Bosch Road Signature” in. Bij navraag gaf Bosch aan dat het de intentie heeft om de eergisteren aangekondigde “Bosch Radar Road Signature” ook te leveren aan HD map providers in China. Bosch heeft kennelijk de vrijheid om de “Bosch Radar Road Signature” op een HD map van China door een lokale HD map provider te laten integreren. Hierbij is TT dan niet betrokken maar zoals bekend heeft TT zowiezo geen mappen van China. (in principe zou TT daar toch beter van kunnen worden indien “Bosch Radar Road Signature” mede is gebaseerd op TT’s RoadDNA patent; dat bevat namelijk een claim waarin een range-finder sensor gebruik maakt van een of meerdere radar scanners om een “road signature” te maken. En RoadDNA is in principe een “road signature”. TT IR had iig over eventueel toekomstig patentgebruik door derden geen info beschikbaar).
    AB, je zit hier (en in eerdere posts) precies op het vraag- en denkspoor waar ik ook al enkele dagen op zit. Die Radar RS van Bosch is mooi, en ongetwijfeld in samenwerking (of op z'n minst in overleg) met TT ontwikkeld, maar waar laat dat TT's 'eigen' RoadDNA?
    Ik heb de diverse persberichten en commentaren gelezen en herlezen, maar het blijft onduidelijk. In TT's bericht lezen we:

    “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    Een bijkomende (voor positieve lezers: 'aanvullende') lokalisatielaag dus. Wel wat vaag. Is het een verfijning van RoadDNA? Of een parallel alternatief? Of is dat 'additional' alleen commercieel bedoeld? Ik laat in het midden of het met opzet zo vaag geformuleerd is, of dat het gewoon slordig opgeschreven is.

    Wat zei Bosch?

    “The radar road signature is a milestone on the path towards automated driving. It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times,”
    ...
    TomTom’s responsibilities will include integrating the radar road signature in the overall map and distributing it."


    Huh? Daar kan TT het dus mee doen?
    Gelukkig staat er 'include', dus TT deed/doet meer dan het opnemen in HD maps. Dat erkent Bosch ook in het begin van hun persbericht:

    "Bosch and the Dutch map and traffic information provider TomTom have achieved a breakthrough in the development of high-resolution maps for automated driving."

    Ik beschouw TT's technici dus mede als scheppers van dit 'Bosch'-product. Bij verdere acceptatie door OEM's zal TT er dus mede aan verdienen. Ook bij gebruik door Here.

    Terug naar RoadDNA. Bosch heeft bij hun 'RadarRS' ongetwijfeld kennis (en mogelijk patenten) van TT gebruikt. Daarom beschouw ik deze berichten als positief voor TT. Linksom of rechtsom zal TT er aan gaan verdienen. Als het puur en alleen een Bosch-product zou zijn geweest, zou hun persbericht anders geweest zijn.
    Ook gezien een andere zin in de berichten van Bosch:

    "An automated vehicle can determine its position in a lane by using a localization layer comprising the Bosch radar road signature plus an additional video localization map."

    Wie die zin in technisch opzicht snapt mag het zeggen, maar erkent Bosch hier impliciet dat TT's RoadDNA meer inhoudt dan hun RRS? Ik vraag het maar.

    Er valt meer over te zeggen, bijv. over die 1 miljoen voertuigen waarmee Bosch denkt heel Europa in hun RRS-kaart te brengen. Ben benieuwd hoe 'near' realtime dat zal zijn.
    Voor hun 'dynamic layer' is het zwaar onvoldoende. Lees RP. Schaefer en je begrijpt het. Zijn 'traffic' is nu gebaseerd >10 miljoen echte TT-probes in Europa, en hij wil graag meer. (In zijn presentaties kan je vinden wat 'genoeg' is: ca 10%).


    P.S. Jij, Alpen, en ik zijn niet de enigen die deze vragen stellen. Als ik de posts van Hik lees, zit hij er ook mee. En toen Justin zich enkele dagen geleden weer melde, ging het ook over deze kwestie.

  2. [verwijderd] 10 juni 2017 07:00
    Bedankt voor deze analyse bdb. Maar wat kan de reden zijn voor T2 om het eventuele gebruik van het patent te verzwijgen? Andersom: zitten ze in de toekomst niet zwaar in de problemen als blijkt dat dit verzwegen is? Dit kan niet per ongeluk.
    Ik denk daarom dat road-dna niet toegepast is, maar als voorbeeld gebruikt. Gezien de omschrijvingen krijg ik de smaak van 'side-letters' in de mond. Wakkie is meen ik expert daarin
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 juni 2017 07:06
    quote:

    xynix schreef op 9 juni 2017 13:30:

    Ik ben op vakantie, maar ik snap eigenlijk niet waarom niemand op het forum doet wat men kennelijk weer aan mij gaat overlaten. Namelijk een mail naar ir , met afschrift naar AFM en VEB, waarin onder verwijzing naar de wettelijke plicht tot gelijke informatie voorziening 100% duidelijke vragen worden gesteld over de verhoudingen tussen Bosch en Tomtom op het gebied van de localisatielaag. Patenten, wel/niet meedoen richting Baidu. Dit is allemaal strategisch relevante extra informatie rond publiek bekende feiten die uitsluitend bekend zijn bij de inner circle en die essentieel zijn voor een juiste interpretatie van het naar buiten gebrachte nieuws dat schijnbaar bewust onduidelijk blijft in er dit soort triviale aspecten!

    Wie pakt de handschoen op?
    Ik niet, verspilde energie,
    Ga beleggen, beste xynix, met je grote technische inzicht!

    Ik waardeer allen die zich hier druk maken over fair play. Soms draag ik bij door nuchtere analyses of (def-rev) cijfers hoop ik.
    Maar vergeet jezelf niet. Maak je frustratie over IR niet tot je doel.
    Je kunt veel meer.

  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 juni 2017 07:48
    quote:

    Sunshine Band schreef op 10 juni 2017 07:00:

    Bedankt voor deze analyse bdb. Maar wat kan de reden zijn voor T2 om het eventuele gebruik van het patent te verzwijgen? Andersom: zitten ze in de toekomst niet zwaar in de problemen als blijkt dat dit verzwegen is? Dit kan niet per ongeluk.
    Ik denk daarom dat road-dna niet toegepast is, maar als voorbeeld gebruikt. Gezien de omschrijvingen krijg ik de smaak van 'side-letters' in de mond. Wakkie is meen ik expert daarin
    De RoadDNA patenten zijn vaag, zo niet absent. Geeft verder niet zo, patenten zijn achterhoedegevechten, en worden zelden op het scherpst van de snede uitgevochten.
    (Zeg, ik als Rijswijker! Hier staat het European Patent Office. Het meest luxueuze gebouw in deze gemeente. Ik heb gemengde gevoelens...)

    Gebruikt Bosch TT's DNA als voorbeeld? Gode verbiede het!
    (Heerlijk die Germaanse taal! Dat bedoel ik: 'Gode' in de gebiedende wijs..., en meervoud of enkelvoud in het midden latend.. "Onbepaalde en bepaalde vorm meervoud van de stellende trap van god"' zegt wiki.)

    Ter zake. Met TT's communicatie is veel mis. Of dat bewust is weet ik niet. Het kan de onkunde van een door eerdere tegenslagen getergd familiebedrijfje zijn, die hun beste experts niet de plek gunnen die zij verdienen.

    Ik blijf long in TT.

  5. [verwijderd] 10 juni 2017 08:58
    Volgens mij zet Bosch TomTom's "ROADDNA" in de global markt onder hun eigen merknaam "RADAR ROAD SIGNATURE", en betaald TomTom daarvoor een licentievergoeding.

    10 Oktober 2016
    TOMTOM'S HD MAP POWERS AUTONOMOUS DRIVING

    ITS World Congress, Melbourne, Australia, 10 October, 2016 – TomTom (TOM2) today announces a joint autonomous driving demonstration with Bosch. TomTom provided its HD Map and RoadDNA technology to setup a demonstration on the Australian F1 Grand Prix circuit at Albert Park; these novel products are important components to enable Bosch’s demo vehicle to perform in autonomous driving mode. TomTom HD Map and RoadDNA are two revolutionary, highly accurate digital map based products helping automated vehicles precisely locate themselves on the road and plan manoeuvres, even when traveling at high speeds.

    “With the trend toward autonomous driving quickly becoming a reality, TomTom is excited to collaborate with Bosch to demonstrate the precision of our map products,” said Pieter Gillegot-Vergauwen, Vice President, Maps Product Management, TomTom. “We hope that Bosch’s demo vehicle, equipped with TomTom’s HD Map and RoadDNA, will lead to further acceleration of the development of autonomous vehicles and greater confidence in the safety, efficiency, and comfort these vehicles will deliver.”

    Mid 2015, TomTom and Bosch announced that it would partner on innovative mapping technology for autonomous driving. Under this agreement, TomTom is designing the necessary maps, while Bosch, on the basis of its systems engineering work, is defining the specifications these maps have to meet.

    Launched commercially in 2015, TomTom’s HD Map and RoadDNA coverage recently reached 206,203 kilometres globally, including:

    Motorways in France (32,956 km);
    Autobahn network in Germany (27,631 km);
    Interstates in 30 U.S. states (104,690 km);
    Interstates and highways in three U.S. states (40,926 km).
    Learn more about TomTom’s autonomous driving product offering by visiting booth 1910 at ITS World Congress.

    -ENDS-

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    www.ditcm.eu/library/8-news/390-bosch...

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    "in the form of" lees als "onder de merknaam"

    investors.tomtom.com/releasedetail.cf...
  6. [verwijderd] 10 juni 2017 09:13
    quote:

    *Justin* schreef op 7 juni 2017 14:45:

    Uit de press release

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    Not wanting to spoil the party, maar als ik het goed lees zegt Goddijn wij launchen het samen, niet wij ontwikkelden dit samen. Het lijkt een bosch product als layer op een tomtom map. En ook concurrerend met road dna? Door het samen te brengen wordt dat voor de buitenwereld verzacht?

    Wel goed voor tomtom hd map sales als de tomtom map en bosch localisatie als gezamenlijk pakketje worden aangeboden, maar bosch zal ook map agnostic werken. Die willen het here consortium natuurlijk ook als klant. Al zit daar nu mobileye tussen met haar localisatie dienst.
  7. [verwijderd] 10 juni 2017 09:31
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 10 juni 2017 06:28:

    [...]
    AB, je zit hier (en in eerdere posts) precies op het vraag- en denkspoor waar ik ook al enkele dagen op zit. Die Radar RS van Bosch is mooi, en ongetwijfeld in samenwerking (of op z'n minst in overleg) met TT ontwikkeld, maar waar laat dat TT's 'eigen' RoadDNA?
    Ik heb de diverse persberichten en commentaren gelezen en herlezen, maar het blijft onduidelijk. In TT's bericht lezen we:

    “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    Een bijkomende (voor positieve lezers: 'aanvullende') lokalisatielaag dus. Wel wat vaag. Is het een verfijning van RoadDNA? Of een parallel alternatief? Of is dat 'additional' alleen commercieel bedoeld? Ik laat in het midden of het met opzet zo vaag geformuleerd is, of dat het gewoon slordig opgeschreven is.

    Wat zei Bosch?

    “The radar road signature is a milestone on the path towards automated driving. It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times,”
    ...
    TomTom’s responsibilities will include integrating the radar road signature in the overall map and distributing it."


    Huh? Daar kan TT het dus mee doen?
    Gelukkig staat er 'include', dus TT deed/doet meer dan het opnemen in HD maps. Dat erkent Bosch ook in het begin van hun persbericht:

    "Bosch and the Dutch map and traffic information provider TomTom have achieved a breakthrough in the development of high-resolution maps for automated driving."

    Ik beschouw TT's technici dus mede als scheppers van dit 'Bosch'-product. Bij verdere acceptatie door OEM's zal TT er dus mede aan verdienen. Ook bij gebruik door Here.

    Terug naar RoadDNA. Bosch heeft bij hun 'RadarRS' ongetwijfeld kennis (en mogelijk patenten) van TT gebruikt. Daarom beschouw ik deze berichten als positief voor TT. Linksom of rechtsom zal TT er aan gaan verdienen. Als het puur en alleen een Bosch-product zou zijn geweest, zou hun persbericht anders geweest zijn.
    Ook gezien een andere zin in de berichten van Bosch:

    "An automated vehicle can determine its position in a lane by using a localization layer comprising the Bosch radar road signature plus an additional video localization map."

    Wie die zin in technisch opzicht snapt mag het zeggen, maar erkent Bosch hier impliciet dat TT's RoadDNA meer inhoudt dan hun RRS? Ik vraag het maar.

    Er valt meer over te zeggen, bijv. over die 1 miljoen voertuigen waarmee Bosch denkt heel Europa in hun RRS-kaart te brengen. Ben benieuwd hoe 'near' realtime dat zal zijn.
    Voor hun 'dynamic layer' is het zwaar onvoldoende. Lees RP. Schaefer en je begrijpt het. Zijn 'traffic' is nu gebaseerd >10 miljoen echte TT-probes in Europa, en hij wil graag meer. (In zijn presentaties kan je vinden wat 'genoeg' is: ca 10%).


    P.S. Jij, Alpen, en ik zijn niet de enigen die deze vragen stellen. Als ik de posts van Hik lees, zit hij er ook mee. En toen Justin zich enkele dagen geleden weer melde, ging het ook over deze kwestie.

    BDB, over die zin: Als je het patent leest wat ik gisteren postte, dan lees je daar hetzelfde over aanvullende (bijv. video, lidar) sensoren aangaande aanvullende localisatie.
    Wat verder deze Radar localisatie bijzonder en nóg nauwkeuriger maakt dan RoadDNA, is het feit dat de richting waarin het stationaire object is waargenomen ook in de layer terecht komt. Dat verklaart dat alles weer opnieuw gemapt moet gaan worden. Let wel: met RoadDNA heeft TomTom nu nog een voorsprong en als ik het persbericht van TomTom lees, dan zijn ze niet voornemens om er zomaar van af te zien. We hebben het dus mogelijk over een extra redundantie via twee totaal gescheiden sensor-en maplayer-paden. Ik denk dat veiligheidspuristen en de OEM's dit graag zien. Het maakt de SDC betrouwbaarder en veiliger.
    Verder denk ik ook echt dat het principe door Bosch bedacht is, maar om het allemaal gestructureerd in de maplayer te krijgen (en straks realtime updates er mee te voeden) is echt wel nauw samengewerkt met TomTom engineers (die hele zwik Poolse engineers (zeker niet denigrerend bedoeld) die daar hele goeie dingen doen en ook niet stil zitten qua patenten).

    Volg je ook mijn gedachtengang wat Tesla betreft? Musk was ook nogal enthousiast over een Bosch OTA update aangaande Radar sensoren. Ik heb nog niet uitgezocht welke LR-Radar er in de Tesla HW2 zit.
  8. [verwijderd] 10 juni 2017 09:46
    www.handelsblatt.com/unternehmen/indu...

    BOSCH UND TOMTOM
    Auto-Position soll durch Radar-Sensoren bestimmt werden
    Datum:
    07.06.2017 19:09 Uhr
    Bosch und TomTom wollen Radarsensoren von Fahrzeugen dafür einsetzen, deren Position auf der Straße zentimetergenau zu bestimmen. Dieses Verfahren sei robuster, weil es auch nachts und bei schlechter Sicht funktioniere.

    Der Karten-Spezialist arbeitet mit Bosch an einem neuen System der Positionsermittlung. Mit Radarsensoren und einer „Dynamikschicht“ sollen permanent aktualisierte Informationen zu wechselnden Situationen wie Staus einfließen. Quelle: gms
    TomTom
    Der Karten-Spezialist arbeitet mit Bosch an einem neuen System der Positionsermittlung. Mit Radarsensoren und einer „Dynamikschicht“ sollen permanent aktualisierte Informationen zu wechselnden Situationen wie Staus einfließen.

    StuttgartBosch und der Karten-Spezialist TomTom wollen Radarsensoren von Fahrzeugen dafür einsetzen, deren Position auf der Straße bis auf mehrere Zentimeter genau zu ermitteln. Die Idee ist, die Karten mit einer „Lokalisierungsschicht“ aus Radarsignaturen von Objekten in der Umgebung zu versehen. Die Sensoren der Autos sollen ihre aktuellen Daten damit vergleichen und so den Aufenthaltsort feststellen.

    Das Radar-Verfahren sei robuster als die Berechnung der Position mit Hilfe von Kamerabildern, weil sie auch nachts und bei schlechter Sicht funktioniere, argumentierten Bosch und TomTom bei der Vorstellung des Projekts am Mittwoch. Die nächste Generation der Sensoren des Autozulieferers werde in der Lage sein, die nötigten Daten für die Radar-Straßensignatur zu liefern. „Autos, die in den kommenden Jahren mit den Assistenzfunktionen von morgen auf den Markt kommen, fahren die Karte für die automatisierten Fahrzeuge von übermorgen ein“, erklärte Bosch-Geschäftsführer Dirk Hoheisel.

    Der Technologiekonzern, unter anderem Zulieferer von BMW, plant die Übernahme seines Zulieferers Albertini Cesare, der jüngst den Produktionsausfall bei BMW verursacht haben soll. Quelle: dpa
    NACH PRODUKTIONSAUSFÄLLEN BEI BMW
    Bosch kauft Zulieferer Albertini Cesare aus Italien

    Was tun, wenn ein kleiner Gussteil-Hersteller Probleme bereitet und eine ganze Lieferkette ins Stocken kommt? Bosch gibt eine Antwort: Die Firma wird einfach gekauft – um sicherzustellen, dass künftig alles glatt läuft. mehr…

    Zudem soll es eine permanent aktualisierte „Dynamikschicht“ mit Informationen zu wechselnden Situationen wie Staus, Baustellen oder Unfällen geben. „Wir gehen davon aus, dass wir für Autobahnen in Europa, Nordamerika und Asien-Pazifik jeweils eine Flotte mit etwa einer Million Fahrzeuge benötigen, um eine hochauflösende Karte aktuell zu halten“, sagte Hoheisel. Bosch will die Daten der Sensoren in seiner Cloud aufarbeiten und dann Kartendiensten wie TomTom zur Verfügung stellen.

    ANZEIGE

    KEINE REVOLUTION, SONDERN EINE WEITERENTWICKLUNG

    Industrie 4.0: Die Schlankheitskur für Ihre Produktion
    "Lean" war gestern: Die Digitalisierung verändert die industrielle Produktion nachhaltig. Unternehmen können diese Effekte für sich nutzen - wenn Technik und Mensch richtig eingesetzt werden. Mehr...
    Hochpräzise Karten, auf denen die Position eines Autos exakt bestimmt werden kann, gelten als eine zentrale Voraussetzung für den Betrieb selbstfahrender Autos. Unter anderem auch der Kartenanbieter Here, den Daimler, BMW und Audi Nokia abkauften, will Straßendaten mit Hilfe von Fahrzeug-Sensoren aktuell halten.
  9. [verwijderd] 10 juni 2017 10:03
    Misschien een deze dagen toch nog aanpassingen van analisten. Het blijft me dwarszitten, dat een den drijver, die normaal op elk nieuwtje van tt , wel met een reactie komt, nu niets heeft laten horen, wat met dit goede nieuws toch wel zeker normaal geweest zou zijn. Zijn er afspraken gemaakt?????
  10. forum rang 6 tatje 10 juni 2017 10:08
    Iedereen heeft een eigen interpretatie van Radar Road Signature Layer.

    Een stuk uit het PB van Tom Tom.

    TU-Automotive Detroit, MI, USA, 7 June 2017 TomTom (TOM2) and Bosch today announced the creation of an HD map with integrated Radar Road Signature layer for the localisation of vehicles in autonomous driving. The Radar Road Signature layer will allow automated vehicles to determine their exact location on a road down to a few centimeters, working in conjunction WITH THE TOM TOM HD MAP.

    The advantage of the Bosch Radar Road Signature map is its robustness: unlike maps that rely exclusively on video data for vehicle localisation, the Radar Road Signature can be used and generated reliably at night and in conditions of poor visibility. The Bosch Radar Road Signature only needs to transmit five kilobytes of data to a cloud per kilometre, which is half the bandwidth necessary for video-based mapping.

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    “The Radar Road Signature is a milestone on the path towards automated driving. It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times,” says Bosch board of management member, Dr. Dirk Hoheisel.

    - With the Tom Tom HD map, dat is groen en klik je dat aan, dan heeft Tom Tom het over Tom Tom HD map and Road DNA.
    - dus als TT het over de Tom Tom HD map heeft is dit de Tom Tom HD map met ROAD DNA.
    - TomTom (TOM2) and Bosch today announced the creation of an HD map with integrated Radar Road Signature layer for the localisation of vehicles in autonomous driving. The Radar Road Signature layer will allow automated vehicles to determine their exact location on a road down to a few centimeters, working in conjunction with the TomTom HD Map.
    Dus Tom Tom HD map and Road DNA, daar wordt een layer aan toegevoegd van Bosch, Radar Road Signature LAYER.
    Bosch heeft die Layer ontwikkeld als toevoeging aan HD maps en Road DNA.
    - The advantage of the Bosch Radar Road Signature map is its robustness: unlike maps that rely exclusively on video data for vehicle localisation, the Radar Road Signature can be used and generated reliably at night and in conditions of poor visibility. The Bosch Radar Road Signature only needs to transmit five kilobytes of data to a cloud per kilometre, which is half the bandwidth necessary for video-based mapping.
    Hier zeggen ze dus, dat de Radar Road signature Layer van Bosch gebruikt maakt van de HD maps en Road DNA van Tom Tom.
    Ze gebruiken met die layer heel weinig data en dat is gunstig voor video based mapping en s nachts en bij slecht weer.
    - Dus Radar Road Signature layer is van Bosch met patenten van TT mogelijk gemaakt. EEN SOORT ALLIANTIE DUS :-)
    - dit zegt Harold :Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”
    - Dirk van Bosch zegt nog : “The Radar Road Signature is a milestone on the path towards automated driving. It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times,” says Bosch board of management member, Dr. Dirk Hoheisel
    - voor degenen die nog twijfelen : The advantage of the Bosch Radar Road Signature map is its robustness, staat gewoon in het PB.

    Mijn conclusie Bosch heeft Radar Road Signature layer ontwikkeld op HD maps en Road DNA van Tom Tom.

    Eigenlijk een missing link ( toevoeging ) van TT maps en Road DNA, niet veel data en te gebruiken bij nacht en slecht weer.

    Dan kruip je als Bosch en Tom Tom dus nog veel dichter naar elkaar toe.

    En dan zegt Bosch, wij hebben jullie produkt nog beter gemaakt, zullen we gaan samen wonen :-), maar op zijn minst een ALLIANTIE.

    Agenda AVA.

    Al jaren staat op de agenda : 2013 2014 2015 2016.

    8 ( II) tot 10 procent 10% in verband met dan wel in relatie tot fusies en overnames

    ECHTER in 2017 staat er :
    8 ( II ) tot 10 procent 10% in verband met dan wel in relatie tot fusies en overnames EN/OF STRATEGISCHE ALLIANCIES.

    Schiet mij maar lek, als Bosch geen strategische alliantie wordt.

    Het woord en/of strategische allianties, werd zelfs bij de laatste AVA door de voorzitter in de minutes gemeden als de pest :-)

    De voorzitter gebruikt dat woord niet 1 keer in de minutes.

    Het staat ( strategische Allianties ) er 1 maal in bij de stemming.

    TJA.

  11. forum rang 6 tatje 10 juni 2017 10:22
    Hier nog even deelnemingen in ASML.

    Laag instappen en hoog verkopen.

    Intel, dat begin van het jaar nog ruim 14,5% van de aandelen ASML bezat, heeft nog maar 8,5% over, zo blijkt woensdag uit een melding bij beurstoezichthouder AFM.

    Intel kwam in 2012 aan boord bij ASML. Samen met Samsung en de Taiwanese chipmaker TSMC besloot Intel financieel te steunen bij de doorontwikkeling van de nieuwste generatie chipmachines die werken op basis van ultraviolet licht (EUV). Die machines heeft ASML inmiddels volop in productie en ook de verkoop van de zo'n €100 mln per stuk kostende apparaten gaat steeds sneller.
  12. wilast 10 juni 2017 10:46
    Melding AFM:

    Wijziging belang Societé Generale in TT naar 1,49%.

    Société Générale S.A. - TomTom N.V. - Amsterdam
    Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

    Datum meldingsplicht07 jun 2017MeldingsplichtigeSociété Générale S.A.Uitgevende instellingTomTom N.V.Inschrijving handelsregister34224566PlaatsAmsterdam
    Vorige register resultaat
    Volgende register resultaat
    Verdeling in aantallen (shortpositie)

    Totaal aantal equivalente aandelen Wijze van beschikken
    3.500.000,00 Rechtstreeks
    3.500.000,00 Middellijk
    (SG ISSUER)
    Procentuele verdeling (shortpositie)

    Soort Rechtstreeks Middellijk
    Kapitaalbelang 1,49 % 1,49 %
    Datum laatste update: 10 juni 2017

  13. Wipo 10 juni 2017 10:58
    quote:

    tatje schreef op 10 juni 2017 10:08:

    Iedereen heeft een eigen interpretatie van Radar Road Signature Layer.

    Een stuk uit het PB van Tom Tom.

    TU-Automotive Detroit, MI, USA, 7 June 2017 TomTom (TOM2) and Bosch today announced the creation of an HD map with integrated Radar Road Signature layer for the localisation of vehicles in autonomous driving. The Radar Road Signature layer will allow automated vehicles to determine their exact location on a road down to a few centimeters, working in conjunction WITH THE TOM TOM HD MAP.

    The advantage of the Bosch Radar Road Signature map is its robustness: unlike maps that rely exclusively on video data for vehicle localisation, the Radar Road Signature can be used and generated reliably at night and in conditions of poor visibility. The Bosch Radar Road Signature only needs to transmit five kilobytes of data to a cloud per kilometre, which is half the bandwidth necessary for video-based mapping.

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    “The Radar Road Signature is a milestone on the path towards automated driving. It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times,” says Bosch board of management member, Dr. Dirk Hoheisel.

    - With the Tom Tom HD map, dat is groen en klik je dat aan, dan heeft Tom Tom het over Tom Tom HD map and Road DNA.
    - dus als TT het over de Tom Tom HD map heeft is dit de Tom Tom HD map met ROAD DNA.
    - TomTom (TOM2) and Bosch today announced the creation of an HD map with integrated Radar Road Signature layer for the localisation of vehicles in autonomous driving. The Radar Road Signature layer will allow automated vehicles to determine their exact location on a road down to a few centimeters, working in conjunction with the TomTom HD Map.
    Dus Tom Tom HD map and Road DNA, daar wordt een layer aan toegevoegd van Bosch, Radar Road Signature LAYER.
    Bosch heeft die Layer ontwikkeld als toevoeging aan HD maps en Road DNA.
    - The advantage of the Bosch Radar Road Signature map is its robustness: unlike maps that rely exclusively on video data for vehicle localisation, the Radar Road Signature can be used and generated reliably at night and in conditions of poor visibility. The Bosch Radar Road Signature only needs to transmit five kilobytes of data to a cloud per kilometre, which is half the bandwidth necessary for video-based mapping.
    Hier zeggen ze dus, dat de Radar Road signature Layer van Bosch gebruikt maakt van de HD maps en Road DNA van Tom Tom.
    Ze gebruiken met die layer heel weinig data en dat is gunstig voor video based mapping en s nachts en bij slecht weer.
    - Dus Radar Road Signature layer is van Bosch met patenten van TT mogelijk gemaakt. EEN SOORT ALLIANTIE DUS :-)
    - dit zegt Harold :Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”
    - Dirk van Bosch zegt nog : “The Radar Road Signature is a milestone on the path towards automated driving. It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times,” says Bosch board of management member, Dr. Dirk Hoheisel
    - voor degenen die nog twijfelen : The advantage of the Bosch Radar Road Signature map is its robustness, staat gewoon in het PB.

    Mijn conclusie Bosch heeft Radar Road Signature layer ontwikkeld op HD maps en Road DNA van Tom Tom.

    Eigenlijk een missing link ( toevoeging ) van TT maps en Road DNA, niet veel data en te gebruiken bij nacht en slecht weer

    Het is mij vrij duidelijk, Tatje heeft het volgens mij goed omschreven AB


  14. [verwijderd] 10 juni 2017 11:06
    prachtige analyses.. Lijkt mij ook logisch dat TT en Bosch samen de HD Maps/Road DNA en Radar gaan vermarkten..

    Maar...waarom doet die koers geen zak? Waarom koopt de hele wereld dan geen extra aandeeltjes TT ? Op een mc van 2 miljard ? Is lachertje toch. Daar MOET een partij de opdracht hebben gekregen...hou die koers laag. Dan is de vraag , Waarom ?
    kan alleen maar een inkoper zijn/alliantie ? Hoe was koersverloop van ASML voor de deelnemingen van Intel etc ?
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.