Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
248,980   -0,870   (-0,35%) Dagrange 246,630 - 254,000 56.610.809   Gem. (3M) 78,1M

Tesla blow-off

7.870 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 394 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 4 mei 2017 16:19
    Tesla boekt hoger verlies ondanks verdubbeling omzet

    Automaker handhaaft outlook.

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft in de eerste drie maanden van 2017 een hoger verlies geboekt, vanwege hogere uitgaven, waarbij de autoproducent een verschuiving probeert te maken van een niche-luxe-merk naar gewone autoproducent. Dit bleek woensdag tijdens de publicatie van de resultaten over het eerste kwartaal.

    CEO Elon Musk sprak van een solide start van het jaar, waarbij Tesla 69 procent meer Model S-sedans en Model X-sportwagens verkocht ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

    Tesla boekte in het eerste kwartaal een verlies van 397,2 miljoen dollar, versus een verlies van 283 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. Op aangepaste basis boekte de autoproducent een verlies van 1,33 dollar per aandeel. Door Thomson Reuters geraadpleegde analisten rekenden op een verlies van 0,81 dollar per aandeel.

    De omzet is in het eerste kwartaal meer dan verdubbeld tot 2,7 miljard dollar, waarbij vooraf geraadpleegde analisten rekenden op een omzet van 2,6 miljard dollar.

    Outlook

    Het concern handhaafde zijn outlook voor de eerste helft van het boekjaar. Tesla streeft voor de eerste helft van 2017 naar een verkoop van 47.000 tot 50.000 auto's.

    Het aandeel noteerde in de elektronische handel nabeurs 0,7 procent lager.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  2. [verwijderd] 5 mei 2017 13:51
    Reken niet teveel op boekwinst de komende jaren, Model Y (een crossover op een nieuw platform) krijgt een heel eigen fabriek, in Fremont is er geen ruimte meer voor. Die fbriek wordt nog een stuk geautomatiseerder. Een Model S heeft 3km aan bekabeling, Model 3 1,5km en Model Y krijgt maar 100 meter. Geen orthodoxe ontwerpen.

    Ze groeien keihard en hebben geleerd van fouten in het verleden, liggen op schema om nog dit jaar flink wat Model 3's de weg op te sturen. 400.000 reserveringen, zoniet meer.
    Noem een snelgroeiende startup die geen hoge revenue multiple valuation heeft? Zo werkt het nu eenmaal. Ga maar klagen bij Uber :-)

    Er komen dus Tesla vrachtwagens aan. Die zullen waarschijnlijk zonder stoppen van de Nevada Gigafactory naar Fremont kunnen rijden met battery packs en drivetrains. Binnenkort ook de packs voor Model S en X, zodra die overgaan op zelfgemaakte cellen. Flinke verdere supply chain verbetering. Hierna komen er gigafactories waar voornamelijk grondstoffen binnen komen, en er auto's aan de andere kant uit rijden. Gigafactory en Fremont gecombineerd. Wat toeleveranciers niet gunstig en betrouwbaar kunnen aanleveren, doet Tesla dan gewoon zelf. Kennis is te koop, innovatie hun ding.
  3. fausto1 18 mei 2017 09:38
    Tesla geeft continu te optimistische groeiverwachtingen af. Er waren circa 375000 reserveringen maar sinds dit cijfer van een jaar geleden hebben we niets meer gehoord. Een reservering kan eenvoudig gecanceld worden. Tesla zei vorig jaar dat de model 3 voor 35000 dollar beschikbaar zou zijn. De geluiden zijn nu alweer anders.
    Waar Tesla wel eerlijk is is dat ze niet eerder dan in 2020 winst verwachten.
    Gezien de grote verliezen en de enorme schuldenberg geen aanrader om in te investeren.
    Daarnaast kleven er een hoop praktische nadelen aan deze auto: veel te duur voor de gemiddelde consument, bijna geen snelle oplaadpunten (en als het snel is toch 30 minuten),de accu gaat beperkt mee en is erg duur en zo vriendelijk voor het milieu is het niet met al die accu's.
    Ik denk dat een auto op waterstof meer toekomst heeft
  4. fausto1 18 mei 2017 11:54

    Auto op batterij heeft zijn langste tijd gehad

    geplaatst door waterstof januari 6, 2017



    Elektrische auto’s die op batterijen rijden, hebben hun langste tijd gehad. Zij moeten het afleggen tegen soortgelijke voertuigen die op brandstofcellen voortbewegen. Dat is de meest kansrijke vorm van elektrisch vervoer op de lange termijn.

    Dit komt naar voren uit een wereldwijde enquête van adviesbureau KPMG onder 800 topfunctionarissen in de auto-industrie, de dealersector en de financiële dienstverlening. Ruim 60% van de ondervraagden ziet het einde van het batterijtijdperk al weer naderen. ‘De elektrische auto die wordt voortgedreven door batterijen, vraagt op dit moment te veel van de bestaande infrastructuur’, zo stelt Loek Kramer, partner bij KPMG, in een schriftelijke toelichting bij het onderzoek.

    Obstakels overwinnen

    Voertuigen, voorzien van brandstofcellen, zijn veel kansrijker. Dit soort elektrische auto’s heeft geen last van de beperkte oplaadcapaciteit van accu’s.
    Toch moeten ook auto’s met brandstofcellen nog obstakels overwinnen zoals de koeling van het waterstofgas en de veilige opslag daarvan in het voertuig, zo blijkt uit de Global Automotive Executive Survey 2017 van KPMG.
  5. [verwijderd] 23 mei 2017 01:56
    Haha leuke aandeelhouders hier alleen maar om de koers wat lager te zetten om in te stappen.
    Zelf al iemand die sprookjes over waterstof gaat vertellen als toekomst,
    die heeft nog nooit van een Zeppelin gehoord
    Laat staan van de jaren lange Mercedes proeven en ook nog andere berichten van al die merken die niet met de tijd meegegaan zijn en nog 6 jaar achterlopen.
  6. fausto1 23 mei 2017 09:28
    Je slaat de plank helemaal mis. Ik zal nooit investeren in Tesla. Dit is een bedrijf dat alleen maar verlies op verlies stapelt. En de laatste cijfers tonen aan dat het aantal verkochte stekkerauto's in Nederland rap daalt. Van 45000 in 2015 naar 22000 in 2016.En eerste kwartaal 2017 maar 2500.
  7. [verwijderd] 25 mei 2017 16:17
    quote:

    fausto1 schreef op 25 mei 2017 11:37:

    Het is m.i. ook verkeerd om teveel te stimuleren. de meeste mensen kochten alleen een electrische auto vanwege de subsidies. Zogauw die wegvallen zakt de vraag in.
    Maar met al dat gemekker over vermeende man-made climate change, de Tesla fiscaal over 1 kam scheren met luide stinkende patserbakken...?
  8. forum rang 10 voda 5 juni 2017 15:12
    Toyota verkoopt belang in Tesla

    Gepubliceerd op 5 jun 2017 om 08:38 | Views: 1.716 |

    TOKIO (AFN/BLOOMBERG) - Het Japanse Toyota Motors heeft zijn laatste belang verkocht in de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's Tesla. De verkoop markeert het einde van een samenwerking tussen beide bedrijven.

    Toyota had nog een belang van iets meer dan 1,4 procent in Tesla. Die aandelen zouden eind vorig jaar zijn verkocht. Naar schatting heeft Toyota ongeveer 480 miljoen dollar ontvangen voor het aandelenbelang.
    In 2010 kreeg Toyota een belang in Tesla na de verkoop
    van een Californische fabriek aan het bedrijf. De bedrijven gingen vervolgens samenwerken op het gebied van elektrische auto's maar die samenwerking ging gepaard met conflicten en terugroepacties.
  9. forum rang 10 voda 5 juni 2017 16:44
    Mr Elon Musk to quit Trump advisory councils after Paris accord decision

    Reuters reported that Tesla Inc CEO Mr Elon Musk and Walt Disney Co CEO Mr Robert Iger would leave White House advisory councils after US President Donald Trump said he would withdraw from the Paris climate accord. Mr Musk said in a Twitter post that "Climate change is real. Leaving Paris is not good for America or the world."

    Mr Musk said on Wednesday that he had done "all I can" to convince Trump to stay in the accord, and threatened to leave the presidential advisory councils if Trump announced a US exit from the accord.

    He is a member of the President's Strategic and Policy Forum, a business advisory group, and Trump's manufacturing jobs council.

    Mr Iger also wrote on Twitter that "as a matter of principle, I've resigned from the President's Council over the "Paris Agreement withdrawal." He is leaving the business advisory group.

    Uber Technologies Inc CEO Mr Travis Kalanick quit the business advisory council in February amid pressure from activists and employees who opposed the administration's immigration policies.

    Mr Trump created the business advisory group in December before taking office to assist him in making policy decisions. The group is led by Mr Stephen Schwarzman chief executive of Blackstone Group LP and includes Indra Nooyi, the chief executive of PepsiCo Inc and Jamie Dimon, chief executive of JPMorgan Chase & Co.

    Source : Reuters
  10. forum rang 10 voda 7 juni 2017 16:33
    Tesla wil nieuwe fabriek voor Model Y

    Gepubliceerd op 7 jun 2017 om 09:40 | Views: 2.375

    FREMONT (AFN/BLOOMBERG) - Tesla moet een nieuwe fabriek bouwen voor de Model Y, die in 2019 op de markt moet komen. De huidige fabriek in Fremont (Californië) ,,barst uit zijn voegen'', aldus topman Elon Musk.

    De Model Y moet een elektrische SUV worden. Het gaat om een versimpelde en kleinere versie van de Model X, die Tesla al verkoopt.

    Tesla zal de nieuwe fabriek zelf moeten opzetten en betalen, net als de geplande 'gigafabrieken' waar batterijen worden gemaakt. Dat betekent dat het bedrijf voor flinke investeringen staat. In de huidige fabriek in Fremont bouwt Tesla de Model S en de Model X. Bovendien zijn de voorbereidingen voor de productie van de volgende auto, de Model 3, in volle gang.

    Tesla wil volgende maand beginnen met de productie van de Model 3, een goedkopere variant van de Model S, die voor een breder publiek is bedoeld. Dit najaar presenteert het bedrijf zijn eerste elektrische vrachtwagen, de Tesla Semi.
  11. [verwijderd] 7 juni 2017 16:39
    Wat ik eerder begreep is dat ze Model Y wiilen maken 1 fabriek waar aan de ene kant grondstoffen binnenkomen, en aan de andere kant de auto's. Dus ook een eigen batterijfabriek. De huidige Gigafctory 1 voor batterijen en aandrijftreinen zal ook al redelijk vlot de volledige capaciteit bereiken.
    Een hele nieuwe Gigafactory is denk ik redelijk vlot neergezet. En voor veel van de andere dure parts weet men ook steeds beter hoe je die snel en goed bouwt.

    Om druk op Trump te zetten zou men Model Y in Europa of China kunnen dreigen te gaan bouwen. Duizenden banen verlies voor USA.
  12. forum rang 10 voda 8 juni 2017 21:57
    Ook Noord-Europa flirt zwaar met Tesla

    De cijfers van Tesla’s Gigafactory in Nevada zijn duizelingwekkend.

    Elon Musk, de baas van de bouwer van elektrische auto's, noemde het zelf ‘een buitenaards schip’. Vierhonderd hectare beslaat de eerste fase. Later komt daar nog eens achthonderd hectare bij voor de zonnepanelen die de energie gaan leveren voor de producties van elektrische auto's.

    Een Tesla Model X wordt in de bestaande Tesla-fabriek in Tilburg

    gecontroleerd op onvolkomendheden.Foto: Hollandse Hoogte / Guido Koppes Fotografie

    Interieur van de Gigafactory van Tesla Motors in Nevada.Foto: Troy Harvey/Bloomberg

    De $5 mrd die Tesla in de fabriek pompt, dienen vooral om de kosten van de Tesla-modellen omlaag te brengen. Dat is hard nodig als Musk iedereen aan de elektrische auto wil krijgen en de Ubers van de wereld wil bevoorraden met een vloot van simpele elektrische wagens.

    Tesla heeft aangegeven ook in Europa een nieuwe productiefaciliteit neer te willen zetten. Op basis van wat Tesla in Nevada bouwt, hopen tal van Europese overheden dat er ook een Gigafactory in hun achtertuin zal landen. Maar wat wil Tesla precies? Dat is vooral nog giswerk. Moet het een productielocatie voor batterijen worden, of ook meteen voor volledige auto’s? Wat voor ingenieurskennis verlangt Musk van de kandidaten? Liever mensen die weten hoe je auto’s bouwt (Duitsers) of juist leiders in de energiesector?

    Demissionair minister Kamp van Economische Zaken heeft al aangegeven dat Nederland goede papieren heeft voor de nieuwe Tesla-fabriek. De noordelijke provincies hebben zich gezamenlijk kandidaat gesteld, evenals Lelystad, Noord-Brabant en Limburg. Concurrentie komt er zeker uit het noorden van Europa: Scandinavië, Finland en de Baltische landen. Een overzicht.

    Een potentiële marktleider voor elektrische auto’s is NEVS, een bedrijf dat zich tot nu toe vrij stil heeft gehouden. Het opereert vanuit Trollhättan, een stadje in West-Zweden dat faam verwierf als het voormalige hoofdkantoor van Saab. Reden voor de stilte is dat het bedrijf zich vooral op China richt, vertelt vicepresident van product strategy, de Nederlander Hans-Martin Duringhof. 'Die markt is interessant voor automakers, want het is de grootste ter wereld. Ook in verstedelijking loopt het voorop, terwijl het aandeel van auto’s ten opzichte van de inwoners laag is.'

    De elektrische auto die het vanaf eind dit jaar produceert in Tianjin, is gebaseerd op de Saab 9-3. In Trollhättan blijft hoe dan ook veel capaciteit over. 'Het is een van de modernste fabrieken en er is plek voor de bouw van 200.000 auto's per jaar', rekent Duringhof voor. Hij wil niet zeggen of er contact is met Tesla, maar zegt wel 'hard op zoek te zijn naar producenten. En er zijn maar weinig bedrijven in de wereld die zo vergelijkbaar serieus bezig zijn met duurzame oplossingen als wij. Tesla is er daar een van.'

    De kennis in de regio is groot, logistiek is eenvoudig te regelen via Gotenburg. Een nadeel wellicht: dit is een fabriek waar Tesla ruimte zou huren, in plaats van een zelfgebouwde faciliteit zoals in Nevada.

    Wellicht de meest kansrijke concurrent ten noorden van de Eemshaven.

    Vaasa, op vier uur van Helsinki, concentreert zich al jaren op energie. Wärtsilä, ‘s werelds grootste scheepsmotor- en generatorenbouwer, heeft er zijn hoofdkwartier en honderden bedrijven in de (groene) energiesector maken het stadje tot een levendige plek vol expertise. Terwijl in Helsinki de werkgelegenheid voor ingenieurs nauwelijks toeneemt, haalt Vaasa jaarlijks vele nieuwe ‘rekruten’ binnen.

    In een video schetst burgemeester Tomas Häyry de verdere voordelen: 'Slechts 120 kilometer naar het noorden ligt de grootste kobaltraffinaderij van de wereld en we hebben bedrijven in de buurt die nikkel en lithium produceren.' Bijkomend voordeel is de lage kostprijs voor groene energie, want Finland belast industriële energie nauwelijks. 'En Vaasa is ook een fijne plek om te wonen', trompettert Häyry. 'Op het wandelingetje van huis naar kantoor breng ik mijn dochter naar school.'

    Flink nadeel is wel dat Vaasa een echte uithoek is en de haven in de winter dichtvriest. De burgemeester ziet dat niet als een obstakel: 'Onze bedrijven exporteren 80% van hun goederen. We zijn een geïntegreerd deel van de wereldeconomie. Misschien zijn we niet het grootste energiecluster van Europa, maar wel het efficiëntste.'

    Estland gaf ons al Skype en een digitale identiteit.

    Het land mengt zich ook in de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s, door als eerste land tests met zelfrijdende auto’s toe te staan op de wegen — mits er een menselijke chauffeur aan boord is om in geval van nood het stuur over te nemen. 'De regulering hebben we al aan onze kant', zegt Enn Laansoo jr., topman van het Pakri Science and Industrial Park aan de westkant van het land, bij havenstad Paldiski.

    Er zitten geen autobouwers in Estland, maar het Baltische land staat wel vol met een dekkend netwerk van laadpalen en is nu al de bestemming van veel Tesla’s die de bestaande fabriek in Tilburg uitrollen.

    Laansoo presenteert Pakri dan ook als droomlocatie vanwege minder sexy eigenschappen: de juiste vergunningen en goede logistieke verbindingen. 'Wij zijn al tien jaar bezig om hier een smartcity te ontwikkelen, met een focus op duurzame sectoren. De omgeving is aan boord, in de zin dat de hele bezwaarprocedure doorlopen is en we dus één tot vijf jaar voorlopen op andere. Als Tesla beslist om hierheen te komen, kunnen we meteen beginnen met bouwen. Daarbij liggen we ook midden in Europa, zeker als je Rusland niet vergeet als een grote potentiële markt.'

    Hoe zorg je dat een drukbezette man als Elon Musk notie neemt van je bestaan?

    In Litouwen bedachten een aantal ingenieurs en ondernemers een list: we bouwen alvast een Gigafactory voor Elon, maar dan in het populaire bouwspel Minecraft. Het had effect, want Tesla plaatste een video van de fictieve bouw op zijn Twitter-profiel. Maar de inspanningen zijn niet alleen ludiek, verzekert een van de bedenkers, marketingdeskundige Žilvinas Lešinskas. 'Het kwam voort uit een groep van ondernemers die van mening is dat Litouwen niet groot genoeg durft te dromen. Maar toen Tesla twitterde over onze Gigafactory in Minecraft, zaten we snel op het kantoor bij de premier.'

    Het investeringsvehikel van de Litouwse overheid heeft drie extra mensen aangenomen om de nog grotendeels onbekende wensen van Tesla te doorgronden. Lešinskas verleent zijn diensten als adviseur.

    De locatie, het dorp Kruonis op een uur van de hoofdstad Vilnius, kent een paar belangrijke voordelen. Een stuwmeer voorziet in een bijna onuitputtelijke voorraad aan groene energie en mede daarom is de omgeving gevat in een ‘vrije economische zone’, waarbinnen de overheid belastingreducties kan bieden. 'De enige uitdaging die ik zie, is dat de zone een vrij klein gebied is van 75 hectare', geeft Lešinskas toe. 'Maar als ik de premier mag geloven, dan zal het weinig overredingskracht van Tesla kosten om dat op te rekken. We hebben er als land ook baat bij, omdat te veel van onze hoogopgeleide mensen vertrekken.'

    Wat een enorm artikel, met veel bijlagen etc., Zie link:

    fd.nl/ondernemen/1204938/ook-noord-eu...

  13. [verwijderd] 11 juni 2017 23:58
    Voor diegenen die nog twijfelen:
    Clean Disruption - Why Energy & Transportation will be Obsolete by 2030 - Oslo, March 2016
    www.youtube.com/watch?v=Kxryv2XrnqM&a...
    Na het zien van deze presentatie ben ik om.
    Batterijen/autonoom rijden, en alles er omheen >>> Tesla.

    Aandeel is dit jaar boven de ath's (rond de 280) gekomen. Wel sterk gestegen tot afgelopen vrijdag. Bij een retest rond de 300 neem ik een 1e positie.
  14. forum rang 10 voda 14 juni 2017 20:06
    Tesla populairste autobelegging

    Aandeel op nummer 1 volgens Binckbank.

    (ABM FN-Dow Jones) Wat betreft beleggingen in autofabrikanten kiezen Nederlandse beleggers het liefst voor Tesla. Dit bleek woensdag uit een onderzoek van online broker Binckbank.

    Beleggingen in aandelen van de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's zijn volgens het onderzoek van Binck onder ruim 200.000 actieve particuliere beleggers in twee jaar tijd dik verdubbeld. Daarmee is Tesla het meest gewilde aandeel geworden in deze sector. Op de tweede plaats volgt BMW en Volkswagen is de nummer drie. Volkswagen stond eerder op de eerste plaats maar verloor terrein, niet in de laatste plaats als gevolg van de emissiefraude die bij de Duitse autofabrikant werd ontdekt.

    Tesla is overigens niet alleen in Nederland populair. Het aandeel bereikte dinsdag in New York de hoogste slotkoers in de nog relatief jonge beursgeschiedenis van het bedrijf, met een stijging van 4,7 procent tot 375,95 dollar.

    Volgens Binckbank wordt met name in Tesla geïnvesteerd door beleggers onder de dertig jaar.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
7.870 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 394 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.