Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Schiphol wint Douche van Koets 2022

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Jos Koets

Auteur:

In 1994 werd Jos Koets meteen in het diepe gegooid bij een assurantiekantoor. In z’n eerste werkweek vond zijn baas het nodig met vakantie te gaan. Daarna heeft hij in de praktijk het assurantievak geleerd. Koets kocht het bedrijf van z’n werkgever. Nu is hij eigenaar van het eenmansbedrijf Assurantiekantoor Groenoord in ...

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 december 2022 09:49
    Wauw, de redenen die je geeft om KLM op 1 te zetten zijn door Schiphol veroorzaakt, beetje lullig om KLM daar de schuld van te geven. Dr overheid heeft geen miljarden gegeven overigens.
    Ik vraag me af waarom je sommige bedrijven zo zwart maakt. Zeer onprofessioneel en zegt genoeg over het niveau van deze droevige site.
  2. LLinssen 9 december 2022 09:58
    Hele andere suggesties in www.iex.nl/Artikel/760291/Uw-Douche-v...
    Drie lezers reacties uit de bus met als nominaties:
    NS, PostNL, Overheid, Woningmarkt, DNB, Pensioenfondsen, AFM.

    Maar de winnaar is KLM, notabene het slachtoffer van de puinhoop van Schiphol.
    Misschien tijd voor een koude douche Jos?
  3. forum rang 8 GakGak 9 december 2022 11:42
    Neem de KLM, die al jaren belooft duurzame brandstoffen te gaan gebruiken, zoals blijkt uit het boek De blauwe fabel. Daarin staat beschreven hoe de internationale luchtvaart in 2010 afsprak om binnen tien jaar 6 procent duurzame kerosine te tanken. De eindstand in 2019: 0,01 procent. De KLM zou in 2015 al 1 procent biokerosine tanken. In 2020 was dat nog steeds maar 0,18 procent.

    Beloftes van bedrijven worden wel meegenomen in ESG-scores, maar de daadwerkelijke impact niet.
    Inmiddels heeft de KLM haar handtekening gezet onder een nieuwe belofte: over ruim zeven jaar moet 14 procent van haar brandstof ‘duurzaam’ zijn.
    (Follow the money).

    KLM is ´goed´ bezig.
  4. GgBen 9 december 2022 13:40
    Inderdaad heel kort door de bocht. De overheid heeft tijdens corona gesteld dat de luchtvaart pas in 2025 hersteld zou zijn. KLM was niet levensvatbaar. Nu wordt de KLM afgeremd door dezelfde overheid. Die grootaandeelhouder is van Schiphol. Duizenden vluchten zijn geannuleerd door problemen op Schiphol. Hier kan je de KLM niet de schuld van geven.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.