Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

TA: Hoofd-schouder

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Bas Heijink

Auteur:

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. TA Arcelor Mittal: Buy the dip
  2. TA: Bedankt!
  3. TA: Van lang naar kort

Reacties

187 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 maart 2012 17:28
    quote:

    Juan Tsunami schreef op 5 maart 2012 17:12:

    [...]

    Geloof wat je wil geloven Fred, het maakt niet uit wat jij of ik denken, het maakt uit wat de grote beweging is. Tuurlijk heeft goud klappen gekregen en is het jaren uit de gratie geweest. Dit heeft een reden namelijk het verkopen van het idee van papier (eigenlijk schuld met als doel enslavement) aan de massa als 'store of value'. Dat idee komt nu aan zijn einde en bedenk goud is slechts een maatbeker voor de papieren illusie. Je kan er nog steeds hetzelfde voor kopen als 100 jaar geleden, alleen op papier betaal je veel meer dan toen.

    Het gaat bij geld in welke vorm dan ook om een medium of exchange en als jij zegt dat dit olie moet zijn, prima maar denk niet dat ik met vaatjes olie de boer op ga om te ruilen voor andere levensmiddelen. Goud is geld en zeer in trek bij banken en centrale banken. Goud is wereldwijd in bezit en betreft een zeer geconcentreerde waarde. De equivalent in olie is niet op te slaan voor de mensen. Zulke kluizen zijn er eenvoudigweg niet en het spul stinkt en plakt.

    Ik denk dus dat je het niet begrijpt, of ik leg het slecht uit. Beiden zijn mogelijkheden waar ik rekening mee hou.

    Juan
    Ik denk je te brgrijpen en je hebt mij dit al eerder verteld.
    Maatbeker voor papiergeld zie ik als een afgeleide van het huidige systeem.

    Dit maaybekre idee kan ook bereikt worden door strengere regulering of verandering van het systeem. Geen prive banken meer bijv. Of ander systeem zonder inflatie of deflatie of rente. Bij die rente gaat het systeem fout daar er continue groei nodig is waardoor het systeem zich opblaast.
    Dit wilt niet zeggen dat er geen andere systemen denkbaar zijn en dat ze dan maar goud als de oplossing moeten zien want dat is het dus vlogens mij niet.
    De fout zit het in misbruik van het systeem (bonussen etc) en gaten in het systeem. Privebanken rente etc.

    Als je het systeem intakt houdt en alleen goud als maatbeker gebruikt blijft het systeem hetzelfde maar je zet er een rem op. Maar daar los je het onderliggende probleem nog niet mee op.

    Voor opslag van waarde kan je alles nemen en net zoals bijv bij mijn antieke spullen is timing zeer belangrijk. Ik kan ook zeggen waardeopslag in klassieke autoos etc maar je kan er niet mee betalen.

    Lastig uit te leggen.

    Nog 1 minpunt. : Ik woon dus in akademisch dorp met veel onderzoek en de huidige wetenschap is nog niet in staat om goud goedkoper te maken dan de huidige marktwaarde. Echter elementen verander en maken van goud ligt vrij nabij.

    Wat gebeurt er als ze opeens ergens een goudader vinden of goud als element kunnen transformeren uit lood bijv. (hetgeen feitelijk al kan).

    Ik geloof wel in jouw maatbeker idee ergens maar daar is geen goud voor nodig dunkt mij.
  2. [verwijderd] 5 maart 2012 17:29
    quote:

    Apokathilosis schreef op 5 maart 2012 17:08:

    [...]

    Beste mrsplm,

    ik zou het zo fijn vinden om eens een dergelijke trade van je te mogen volgen. Dus gaarne bij opening van je volgende positie meteen hier melden en bij sluiting weer. Idee?
    Beste Apo,

    Ik heb al een tijdje geleden aangekondigd dat ik geen adviezen meer zou geven op eigenlijk alle termijnen. Maar wel belangrijke hints bv zoals bij de rentes 10jaars Italie en Spanje. En ook links die belangrijk zijn en die aangeven hoe sommige traders/beleggers er nu over denken.

    En dat houden wij zo voorlopig.

    Maar goed, ik zal weleens een instap/uitstap geven. Zat long AEX en nu aan de zijlijn. Is ook al wat informatie.

    Maar laten we even wel wezen: de situatie is nu zo complex dat de koersen alle kanten op kunnen.

    Het beste!
  3. [verwijderd] 5 maart 2012 17:41
    quote:

    mrsplm schreef op 5 maart 2012 17:29:

    [...]

    Beste Apo,

    Ik heb al een tijdje geleden aangekondigd dat ik geen adviezen meer zou geven op eigenlijk alle termijnen. Maar wel belangrijke hints bv zoals bij de rentes 10jaars Italie en Spanje. En ook links die belangrijk zijn en die aangeven hoe sommige traders/beleggers er nu over denken.

    En dat houden wij zo voorlopig.

    Maar goed, ik zal weleens een instap/uitstap geven. Zat long AEX en nu aan de zijlijn. Is ook al wat informatie.

    Maar laten we even wel wezen: de situatie is nu zo complex dat de koersen alle kanten op kunnen.

    Het beste!
    Bovenstebeste mrsplm,

    Je, toch wel een béétje op de man (maar goed, beetje kietelen moet kunnen), opmerking (dat 'ie het helemaal fout doet)tegen Johannes triggerde me om je de vraag te stellen die ik stelde.

    Blij dat je nu aangeeft een keer instap/uitstap info met ons te gaan delen. Wat of hoe je zat is niet relevant. Is dus géén info. Het gaat om real time info, zodat wij het kunnen checken. En als dat goed gaat, mag je iedereen hier op z'n nummer zetten, mij voorop!

    En door je laatste opmerking (dat de koersen alle kanten op kunnen) maak je eigenlijk jouw kritiek richting Johannes zelf een beetje belachelijk, excusez le mot.
  4. [verwijderd] 5 maart 2012 17:42
    Het is volgens mij niet alleen het geldsysteem naar ook het beurssysteem dat niet goed meer functioneert. En erg begrijpelijk waarom met die management loonsverhogingen. Het hele financiele systeem is kapot en niet zo zeer door het systeem maar door misbruik van het systeem.

    High freq trading?????? Gaat toch nergens meer over. Misbruik van het stelsel.
  5. [verwijderd] 5 maart 2012 17:43
    quote:

    johannes51 schreef op 5 maart 2012 17:16:

    [...]
    Beste mrsplm dank voor de complimenten en de aanwijzingen. Ik ben natuurlijk veel te eigenwijs om ze op te volgen. Je moet bedenken dat ik geen intraday trader ben, maar een intraweek trader. Verder moet je bedenken dat ik speel met een piepkleine positie van 100 stuks en de aan- en verkoopkosten bij Binck zijn samen 20 euro. Om die 20 euro te verdienen moet de AEX dus 2 punten van zijn plek gaan in de goede richting vanaf het aankoopmoment. Dat is intraday niet te doen. Intraweek wel.
    Ik heb afgelopen maand gehannest met de stops en de instapmomenten, maar ik denk dat ik nu goed zit, voor deze week.

    Veel succes toegewenst met handelen.
    OK, ik begrijp het. Zeer verstandig. Ik leer ook elke dag nog bij.

    Toch blijft het fascinerend. Echt grote traders die goed hebben gekozen hebben enorme winsten gemaakt de laatste dagen. Laat je fantasie maar eens werken dan begrijp je ongetwijfeld wat ik bedoel.

    Het beste!
  6. [verwijderd] 5 maart 2012 17:48
    quote:

    mrsplm schreef op 5 maart 2012 17:43:

    [...]

    OK, ik begrijp het. Zeer verstandig. Ik leer ook elke dag nog bij.

    Toch blijft het fascinerend. Echt grote traders die goed hebben gekozen hebben enorme winsten gemaakt de laatste dagen. Laat je fantasie maar eens werken dan begrijp je ongetwijfeld wat ik bedoel.

    Het beste!
    Echte goede traders kiezen niet. Die kopen of verkopen en duwen het daarna daar waar ze het hebben willen. Traders die puur op idee of gevoel weet ik veel wat veeeell geld verdienen het ik nog nooit gezien.

    Ik ken ze wel die binnen korte tijd veel geld hebben verdiend maar diezelfde handelaren raken het ook altijd weer binnen korte tijd kwijt.

    Nee!! Ik denk dat er maar een paar partijen een hoop geld verdienen en dat zijn diegene die de boel gewoon lekker naar hun hand zetten.

    Alweer een voorbeeld van misbruik van het systeem.
  7. [verwijderd] 5 maart 2012 17:51
    quote:

    fred optie schreef op 5 maart 2012 17:35:

    Ik vind dat geldcreeerende instellingen nooit in handen van particuliere bedrijven mogen zijn.
    Volkolmen mee eens Fred. Ach, die Poetin doet het nog zo slecht niet. Hoop dat de russen een nog betere levensstandaard zullen krijgen.

    Geluk!
  8. [verwijderd] 5 maart 2012 17:55
    quote:

    mrsplm schreef op 5 maart 2012 17:51:

    [...]

    Volkolmen mee eens Fred. Ach, die Poetin doet het nog zo slecht niet. Hoop dat de russen een nog betere levensstandaard zullen krijgen.

    Geluk!
    Hebben ze al. Als ik hier het raam uitkijk zie ik veel dure autoos staan. Russen zijn veeeel rijker dan je denk. Dan heb ik het over de gem Rus. Vraag eric de rus maar.

    De tijd met de oude gammele laddaas is al lang voorbij.
187 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.