Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

TA: Lagere top

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Bas Heijink

Auteur:

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. TA Arcelor Mittal: Buy the dip
  2. TA: Bedankt!
  3. TA: Van lang naar kort

Reacties

244 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 maart 2011 15:30
    quote:

    retsok schreef op 2 maart 2011 14:48:

    @ kolenboer ik wil je absoluut niet beledigen of wat ook maar. Het gemak waar jij een SL mee gebruikt is echt bijzonder knap. Je hebt wel aldoor een positie dat lijkt op gokken. Ik hoop dat dat niet zo is, en wens je veel succes.
    U kunt toch niet ontkennen dat het hele aandelen gebeuren een (zeer) hoog gokelement in zich heeft?
  2. [verwijderd] 2 maart 2011 15:37
    quote:

    eddy schreef op 2 maart 2011 15:22:

    [...]
    koers loopt nagenoeg gelijk (momenteel): $100.43
    hier:
    www.plus500.com
    en hier:
    www.livecharts.co.uk/MarketCharts/cru...
    Voor de meeste wel en ook voor mensen die op de optievloer gehandeld hebben. De meeste van deze handelaren zijn binnen een half jaar alweer weg omdat.........Nogmaals ik wil niemand beledigen maar het enigzins begrijpen van 1 markt is al zeer moeilijk. Het krijgen van een goede entry is nog veel moeilijker omdat de meeste mensen inderdaad aldoor in de markt willen zijn. Sorry dit klopt niet dit is een antwoord voor Fred
  3. [verwijderd] 2 maart 2011 15:38
    quote:

    Henk Snaph schreef op 2 maart 2011 15:13:

    [...]
    Van 14.30 uur tot 20.45 uur is de olie niet onder de 100 dollar geweest. Probeer ons nou niet voor idioot te verkopen.

    Henks
    Hi Henk Snaph,

    Om eerlijk te zijn, de olieboer heeft wel een paar $$ verdient (zie bijgsloten link hieronder), maar 'veel geld', 30%?? Denk van niet, om het zacht uit te drukken. Wat winst op de 1e 1000, nagenoeg geen winst op de 2e 1000 en een verliesje op de 3e 1000 vaten.
    Anyway, it's all fun :-)
    Ed

    Link: stockcharts.com/freecharts/gallery.ht...
  4. [verwijderd] 2 maart 2011 15:42
    Kijk ik zal even uitleggen wat de koers van een aandeel zou moeten zijn.

    Wij handelen hier op het moment in aandelen waarvan eigenlijk niemand de waarde kent.

    Komt tie:
    koers van een aandeel= contante waarde van de toekomstige dividend stromen.

    Mocht een aandeel geen dividend uitkeren dan kan deze toch geld waard zijn daar de verwachting is dat dat bedrijf in de toekomst wel dividend gaat uitkeren.

    Zo nu kunnen jullie vooruit en de waarde bepalen.
  5. [verwijderd] 2 maart 2011 15:45
    quote:

    fred optie schreef op 2 maart 2011 15:32:

    Ik denk trouwens dat speculeren puur gokken is. Maar ja wie ben ik?

    Aan stop losses doe ik niet. Omdat ik denk dat je het ook "no guts no glory" is.

    Een stop loss is voor mij net zoiets als long gaan.
    speculeren gokken? roerend mee eens, maar ja voor degenen die een klein gedeelte van hun handels cap. daaraan willen besteden: fine by me

    toch gebruik ik ook stop losses (ruim gezet)
    en dan voor normale aandelen (zelfs geen speculatieve aandelen)

    en dat is een goede manier om eerder behaalde winsten niet weg te laten slippen, vooral op dagen dat ik dit stomme ding effe niet aanzet, omdat ik op vakantie wil zonder die koersen maar steeds te volgen,
    of gewoon omdat ik niet van die vierkante ogen wil hebben met bijkomende koppijn :-)
    Cheers Fred,
    Ed
  6. [verwijderd] 2 maart 2011 15:46
    quote:

    fred optie schreef op 2 maart 2011 15:35:

    Ik krijg net een fortune kookie via facebook met de volgende tekst.

    Your everlasting patience will be rewarded sooner or later.

    Kijk dat klinkt beter dan een stop loss he?

    Zit je long of short, dan ga ik ook lekker mee...

    www.youtube.com/watch?v=uzfCgycpoqs

  7. [verwijderd] 2 maart 2011 15:49
    Maak ook maar een grapje.

    Ed ik heb werkelijk waar nog NOOIT winst behaald met particulier handelen. En dan bedoel ik echt NOOIT. Dus als je echt geld wilt verdienen kan je het beste contrair aan mij handelen.

    Op de vloer gokte ik ook wel eens futures en er staat mij niks bij dat ik daar OOIT geld mee verdiend heb.

    Gelukkig zijn/waren er andere manieren op de vloer om je geld te veridenen anders had ik daar echt nooit wat verdiend.
  8. [verwijderd] 2 maart 2011 15:50
    quote:

    fred optie schreef op 2 maart 2011 15:42:

    Kijk ik zal even uitleggen wat de koers van een aandeel zou moeten zijn.

    Wij handelen hier op het moment in aandelen waarvan eigenlijk niemand de waarde kent.

    Komt tie:
    koers van een aandeel= contante waarde van de toekomstige dividend stromen.

    Mocht een aandeel geen dividend uitkeren dan kan deze toch geld waard zijn daar de verwachting is dat dat bedrijf in de toekomst wel dividend gaat uitkeren.

    Zo nu kunnen jullie vooruit en de waarde bepalen.
    Fout. De waarde van een aandeel is wat de gek ervoor over heeft :)
  9. [verwijderd] 2 maart 2011 15:53
    quote:

    retsok schreef op 2 maart 2011 15:37:

    [...]Voor de meeste wel en ook voor mensen die op de optievloer gehandeld hebben. De meeste van deze handelaren zijn binnen een half jaar alweer weg omdat.........Nogmaals ik wil niemand beledigen maar het enigzins begrijpen van 1 markt is al zeer moeilijk. Het krijgen van een goede entry is nog veel moeilijker omdat de meeste mensen inderdaad aldoor in de markt willen zijn. Sorry dit klopt niet dit is een antwoord voor Fred
    kan je dit iets duidelijker uiteen zetten?

    brb ff weg
    bvd
    (sorry voor de afkortingen fred ;-)
  10. [verwijderd] 2 maart 2011 15:54
    quote:

    fred optie schreef op 2 maart 2011 15:42:

    Kijk ik zal even uitleggen wat de koers van een aandeel zou moeten zijn.

    Wij handelen hier op het moment in aandelen waarvan eigenlijk niemand de waarde kent.

    Komt tie:
    koers van een aandeel= contante waarde van de toekomstige dividend stromen.

    Mocht een aandeel geen dividend uitkeren dan kan deze toch geld waard zijn daar de verwachting is dat dat bedrijf in de toekomst wel dividend gaat uitkeren.

    Zo nu kunnen jullie vooruit en de waarde bepalen.
    wel fred dat is wel heel erg simpel gezegd :-)
    had meer uitleg van je verwacht ...
    misschien komt dat nog?
    zal effe kijken als ik wakker word
    nite all
    ed
  11. [verwijderd] 2 maart 2011 15:55
    quote:

    Starfly schreef op 2 maart 2011 13:21:

    [...]

    Als je gelooft in een 26000 jarige cyclus (die 12-13000 jaar is slechts de half cyclus) dan begrijp je wel dat het een proces is van meerdere jaren, zoniet eeuwen, verandering. En dat de 0 meting, volgens de Maya's in 2012, slechts het middenpunt is. En dat er dan nog jaren/eeuwen achteraan komen. Dus wij gaan het sowieso niet meer meemaken.
    Dit is helder Starfly, de cycli zijn oneindig en er wordt zelfs de totale cyclus van miljarden jaren afgerond. Maar doet niets af aan 2012 als ijkpunt en moment af. Op dat moment gebeurt er iets, dat hebben ze ons willen vertellen. Overigens, ook degenen die de Pyramides hebben gebouwd hebben een (nog veel nauwkeuriger) tijdspad achter gelaten. Iedere Egyptische inch 1 jaar en in lijn met de sterren als historisch ijkpunt. Tijdsmatig zitten we nu in een ruimte in de Pyramide die onaf leek voor de onderzoekers, alsof ze dat maar zo gelaten hadden, misschien omdat ze moe waren? Inmiddels weten we beter en zijn met deze methode 1913 en 1946 'voorspeld'. 2012 bevind zich aan de afgrond van een kuil die loopt tot 2038 als ik het goed heb, een aantal jaren daarna wordt de ruimte verlaten en gaat het verder de egale gang in.

    Sceptische wetenschappers ten spijt, we ontdekken langzaam weer de connectie met onze voorouderen en de diviniteit die zij hebben aanschouwd en die zo lang verloren is geweest cq voor ons verborgen gehouden door instituten en de (ultimo) Luciferiaanse machthebbers.

    Wie er in 2012 prosperen en wie er het onderspit delven, dat hebben de individuen ook zelf in de hand. Al zullen er hele andere spelregels gelden dan ten tijde van onze recente beschaving of wat daarvoor door moet gaan.

    Onze conditionering gaat dus doorbroken worden en de cognitieve dissonantie zal zo groot zijn dat we eraan moeten geloven en de balans de andere kant opvalt.

    Dat is althans mijn positieve visie op het geheel.

    (Voor geinteresseerden zie oa. Graham Hancock op dit onderwerp)

  12. [verwijderd] 2 maart 2011 16:10
    quote:

    Starfly schreef op 2 maart 2011 13:09:

    [...]

    goed zo :) die conclusie had ik al een jaar geleden getrokken. DAX stijgt mooi en daalt mooi, zoals het hoort. Wat wil je nog meer?

    AEX is een mickey mouse index.
    De AEX wordt instand gehouden door deriviaten-handelaren met hun manipulaties. Het is niet voor niets dat maar 95% van de mensen die zich op de beurs wagen er iets aan verdienen.
  13. [verwijderd] 2 maart 2011 16:12
    quote:

    farcha schreef op 2 maart 2011 14:48:

    [...]

    Juan, als je er echt zo over denkt, wat doe je dan hier? Beetje barbaars geld proberen te verdienen i.p.v. je bezighouden met wat echt belangrijk is. Als je dat werkelijk gelooft, stop dan om hier uren te besteden en besteedt die om het lot van je medemensen te verbeteren. Betere balans tussen mens en ecosysteem? Die vind je niet op de beurs. Zolang je hier rondzwerft, zijn dit soort uitingen alleen maar bla bla. De grappige paradox is dat als je je eigen woorden werkelijk ter harte zou nemen, ze niet zouden zijn geschreven (en wij ze dus niet zouden lezen)...
    Ik ben net zo'n gewone sterveling als iedereen Farcha. Alle zonden begaan, paradoxaal en in tweestrijd, je ontkomt er niet aan tijdens het proces van ontwaken en losmaken. Traden, voor jouw informatie geeft me onafhankelijkheid op een manier die geen andere job me kan geven. En ik ben dol op het spel vanwege de enorme reflectie. En verder ook maar een getrainde circusrat net als jullie.

    Overigens neem ik wel concrete actie om hetgeen ik propageer ook toe te passen op mijn leven, no worries. De kans bestaat dat ik tzt ook het traden aan de wilgen zal hangen, geen moeite mee. (Overigens is handelen of een behendigheidsspel beheersen niet persé immoreel maar dat terzijde)

    Maar goed, leuk dat je weer eens van je laat horen en ik kennelijk genoeg endorfine in je kon los maken om in de pen te klimmen. ;-)

    Cheers mate
    Juan
244 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.