Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Zeldzame aardmetalen inzet handelsoorlog

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Koen Lauwers

Auteur:

Koen Lauwers is onafhankelijk analist. Hij doet beleggingsresearch voor verschillende marktpartijen en schrijft voor diverse financiële titels. Als econoom kwam Lauwers na een carrièrestart in de IT-sector in 1999 in de financiële wereld terecht. De schok na het barsten van de virtuele dotcom-zeepbel was zodanig groot dat h...

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. erjee-ff 12 juni 2019 08:00
    De Chinezen hebben al eens eerder geprobeerd REE te gebruiken als pressiemiddel in een handelsoorlog, met de Japanners. Er is een rapport gemaakt over de impact van die acties op de wereldwijde REE markt, en de teneur van dat rapport was dat de impact minimaal was.
    Ik zal wel eens kijken of ik nog een linkje naar dat rapport kan vinden.
  2. [verwijderd] 12 juni 2019 10:11
    Interessant artikel over schaarste mineralen en speciale metalen. Nieuw te ontginnen gebieden moeten ooit eerst worden opgespoord, in kaart gebracht en vervolgens kan er gestart worden met het ontginnen.

    Profiel Fugro:

    Fugro verzamelt, verwerkt en interpreteert geologische data. Deze data wordt gebruikt door klanten van Fugro bij de bouw van olieplatforms, tunnels, wegen, pijpleidingen, fabrieken en communicatie kabels. Daarnaast wordt deze data gebruikt voor het zoeken via olie, gas en mineralen. De activiteiten van Fugro zijn ondergebracht in vijf verschillende divisies: Het in kaart brengen van de grond onder de zeebodem en land, het inspecteren en onderhouden van structuren op zee en land en consultancy opdrachten. Fugro werkt wereldwijd met 10.000 werknemers in 65 landen.
  3. Cauberg 13 juni 2019 13:35
    FD; Het Nederlandse offshorebedrijf Allseas liet dinsdag weten in de markt te stappen voor diepzeemijnbouw en sluit zich daarbij aan bij het Nederlands Royal IHC en het Belgische Global Sea Resources. Technisch gesproken lijkt het mogelijk. Oogsten gaat bijvoorbeeld met een zeewagen, een oogstarm en een lange stalen pijp voor transport. Royal IHC bouwde hiervoor een onderwatervoertuig dat over de zachte zeebodem rijdt en met zeer brede armen de knollen oogst. Daar rijden is vergelijkbaar met rijden over kwark, zei Wiebe Boomsma, R&D-manager al eerder tegen het FD.
  4. [verwijderd] 13 juni 2019 16:31
    quote:

    Vanoranje schreef op 13 juni 2019 13:35:

    FD; Het Nederlandse offshorebedrijf Allseas liet dinsdag weten in de markt te stappen voor diepzeemijnbouw en sluit zich daarbij aan bij het Nederlands Royal IHC en het Belgische Global Sea Resources. Technisch gesproken lijkt het mogelijk. Oogsten gaat bijvoorbeeld met een zeewagen, een oogstarm en een lange stalen pijp voor transport. Royal IHC bouwde hiervoor een onderwatervoertuig dat over de zachte zeebodem rijdt en met zeer brede armen de knollen oogst. Daar rijden is vergelijkbaar met rijden over kwark, zei Wiebe Boomsma, R&D-manager al eerder tegen het FD.
    Klinkt erg interessant, groeien die knollen dan ?
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.