Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

TA: Wigpatroon in AEX

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Bas Heijink

Auteur:

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. TA Arcelor Mittal: Buy the dip
  2. TA: Bedankt!
  3. TA: Van lang naar kort

Reacties

616 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 mei 2015 18:48
    nl.investing.com/indices/qsi

    Ziet er goed uit daar, iedereen blij, de bouwsector kan gewoon door, installateurs gaan voor een vermogen, ongeveer gelijkwaardig aan de hele Griekse staatsschuld, airco's monteren in de stadions, en voor de grondverzetbedrijven is het helemaal feest want er kunnen heel veel dode Indiase bouwslaven worden begraven, mogelijk zoveel dat er ook een grote hoeveelheid naar Genève kunnen worden gestuurd, Seppie Blatter zou ze graag begraven in zijn tuintje willen hebben.

    Kortom het is feest in de wereld, de beurzen gaan morgen weer fors omhoog
  2. [verwijderd] 31 mei 2015 18:49
    quote:

    Ssilverhaze schreef op 31 mei 2015 18:43:

    [...]
    Inderdaad, het gebruiksgemak dus. hoop me zodanig omhoog te boksen met de paar honderd die erop staat dat ik elders kan gaan kijken, meeste "eerlijke" brokers vereisen toch een flinker bedrag om te handelen, iets wat ik gewoonweg niet kan missen nu.
    Ik zal de link straks eens bekijken
    op Bloomberg zeggen ze dat er vandaag al een gesprek zal plaats vinden tussen de Grieken hollande en Merkel
  3. Henri-Trader-Zonder-Trades 31 mei 2015 18:54
    quote:

    Zen Master DGT schreef op 31 mei 2015 17:15:

    PLUS, Markets.com en nog veel meer anderen hebben een eigen dealingdesk. Die kunnen fractioneel afwijken. Die afwijkingen zie je alleen op 1 minuut chart, OP HET MOMENT DAT HET VOORKOMT. Wat houdt dit in het praktijk in? Dat ze net dat beetje rek hebben om jouw uit te stoppen met alle precisie. En/of jouw pending order op dezelfde manier triggeren. Even snel nog de koers oprekken.

    [...]
    Het lijkt mij dat dit toch na te gaan moet zijn. Zullen ze dat risico nemen? Ik maak ook mee dat ik op 0,01 niet word uitgestopt... Maar ja... ook wel eens net wel..
  4. [verwijderd] 31 mei 2015 19:17
    Klopt. Je moet het verschil zien tussen uitgestopt worden door je broker en de markt. Broker met dealingroom (= je tegenpartij) stopt je uit als het effe kan. Dus als het er op aan komt, dan geven ze dat extra setje. Zeker als er ook een tegen order van een andere klos in ligt.

    Ja. Dit mogen ze doen. In de voorwaarden staat dat hun koersen kunnen afwijken.

    quote:

    Ssilverhaze schreef op 31 mei 2015 17:35:

    [...]
    Oke dus als je altijd zeer kort bent met je stoplosses en op de lage frames handelt is dit een probleem? maar wat ruimer genomen niet zo lijkt me?
    Slechte zaak hoor dat zoiezo en vreemd dat dit zomaar toegestaan is bij de waakhonden maar voor iemand die meer handelt op H4 D1 lijkt me dit niet zo'n heel erg groot probleem dan.
  5. [verwijderd] 31 mei 2015 19:19
    Als je meerdere CFD's accounts hebt (bij verschillende brokers) die allen met MT werken, kan je dit nagaan. Maar nogmaals. Dit mogen ze. Je bent akkoord gegaan met HUN voorwaarden. Zwart op wit. Take it orleave it.

    quote:

    Henri-2015-Laatste-Kans schreef op 31 mei 2015 18:54:

    [...]

    Het lijkt mij dat dit toch na te gaan moet zijn. Zullen ze dat risico nemen? Ik maak ook mee dat ik op 0,01 niet word uitgestopt... Maar ja... ook wel eens net wel..
  6. Henri-Trader-Zonder-Trades 31 mei 2015 19:39
    quote:

    Turbo-hans schreef op 31 mei 2015 15:04:

    Hallo ik heb een vraag voor Henri-2015
    Zelf handel ik veel met turbo's helaas best wel veel verloren doordat de AEX bleef stijgen toen ik short zat en dus niet ben uitgestapt. Ik denk dat de meeste dit wel herkennen. Gelukkig alles nu wel bijna weer goed gemaakt.
    De strategie van Henri spreekt mij wel aan meer ik heb een vraag.
    Hoe kan je op turbo's een stop los instellen. Vaak koop ik een turbo en zakt het ineens 1 % weg terwijl ik best wel een stop löss van 0,3% zou willen hanteren maar dan ben ik dus te laat. Kun je zo'n stop los automatisch inzetten ??? Of moet ik een koersalert sms instellen en dan snel handelen ik kan nl niet 11 uur achter elkaar de koers in de gaten houden
    ben benieuwd hoe jullie dat doen ?

    Hallo Turbo-Hans,

    Bij de Giro zijn de mogelijkheden om stoploss-orders in te geven beperkt. Bij Alex kan ik conditionele orders ingeven. Maar ik gebruik het nooit. Meestal open ik posities in turbo's e.d. voor wat langere tijd. Eigenlijk alleen wanneer ik heel sterk het gevoel heb dat er een bodem of top is. Maar dat vind ik nu heel lastig. Voor de QE aankondiging had boven de 420 altijd "de zekerheid" dat de AEX wel weer eronder zou komen en onder de 400 dat het wel weer omhoog zou komen...

    Voor intraday speculeren gebruik ik dus cfd's. Dat gaat vaak een tijdje goed, maar er komt steeds weer een valkuil waar ik in val. Niet op tijd verlies nemen. Balen van gemiste kansen. Teveel risico om verlies terug te verdienen. Extra posities openen om te middelen wanneer het de verkeerde kant op loopt. Soms loopt het nemen van teveel risico's goed af, maar die ene dag dat alles tegen zit smelt m'n account als sneeuw voor de zon weg... Maar ooit... misschien... lukt het wel om permanent die discipline vast te houden... misschien...
  7. Waar 31 mei 2015 19:46
    quote:

    Neverwin schreef op 31 mei 2015 18:49:

    [...] op Bloomberg zeggen ze dat er vandaag al een gesprek zal plaats vinden tussen de Grieken hollande en Merkel
    Heb het even gelezen maar lijkt een beetje onsamenhangende compilatie van oud nieuws. Bijv. genoemde interventie door Merkel is volgens meerdere bronnen al geweest; de journalist van Bloomberg lijkt te melden dat het nog moet gebeuren. Vreemd, onduidelijk, verwarrend.
  8. [verwijderd] 31 mei 2015 19:59
    quote:

    Waar schreef op 31 mei 2015 19:46:

    [...]
    Heb het even gelezen maar lijkt een beetje onsamenhangende compilatie van oud nieuws. Bijv. genoemde interventie door Merkel is volgens meerdere bronnen al geweest; de journalist van Bloomberg lijkt te melden dat het nog moet gebeuren. Vreemd, onduidelijk, verwarrend.
    Ja vond ik ook nog even afwachten dus misschien later op de avond meer duidelijkheid
  9. [verwijderd] 31 mei 2015 20:14
    quote:

    Zen Master DGT schreef op 31 mei 2015 19:17:

    Klopt. Je moet het verschil zien tussen uitgestopt worden door je broker en de markt. Broker met dealingroom (= je tegenpartij) stopt je uit als het effe kan. Dus als het er op aan komt, dan geven ze dat extra setje. Zeker als er ook een tegen order van een andere klos in ligt.

    Ja. Dit mogen ze doen. In de voorwaarden staat dat hun koersen kunnen afwijken.

    [...]
    Duidelijk, thanks
  10. [verwijderd] 31 mei 2015 20:39
    quote:

    bdj schreef op 31 mei 2015 10:35:

    [...]

    Blijf je in zo'n geval de stoploss actief verhogen of hoe doe je dat?
    Ja tegenwoordig wel, omdat de beurs zo heen en weer beweegt heb je weinig zekerheid en is het beter om stoploss steeds lager te zetten en winsten veilig te stellen. Zoals bv afgelopen vrijdag had ik shorts DAX op 11700, toen daling in zette ging DAX eerst naar 11600. Stoploss van 11730 verlaagd naar 11660. Toen al leuke winst.
    Vervolgens terug naar ca 11640. Daarna zette daling echt in naar 11520. Stoploss nu op 11580 gezet.
    Stoploss zet ik vaak max op 0,5%. Als ik veel winst heb.
    Toen kwam er een mega herstel naar 11680 ofzo. Winsten heb ik toen verzilverd op 11580. Weer short op 11650 ofzo met stoploss 11700.
    Daling zet weer in en weer stoploss aanpassen met daling.

    Voordeel is dat je winsten snel veilig stelt en extra kans heb om weer in te stappen bij flink herstel.
    Nadeel is dat je bij korte stoploss soms eruit wordt gestopt en dat het dan weer gaat dalen of stijgen.

    Met deze markt geeft ik voorkeur aan winsten veilig stellen.

    Hoop dat je er iets aan hebt.

    Succes

  11. [verwijderd] 31 mei 2015 20:41
    Griekenland moet in de eurozone blijven. Dit stelt de voorzitter van de Europese Commissie, Jean-Claude Juncker.
    Zo meldt de maandageditie van de Süddeutsche Zeitung.

    Juncker is maandag in Berlijn om met bondskanselier Angela Merkel en de Franse president François Hollande onder meer over de crisis rond Griekenland te spreken. '

    'Ik deel de mening niet, dat we minder zorgen en minder beperkingen hebben, als Griekenland uit de eurozone stapt'', waarschuwde Juncker.

    Onomkeerbaar

    ''Als op een dag een land uit de eurozone stapt, zou zich bij velen het idee nestelen dat de euro helemaal niet onomkeerbaar is.''

    Dan zouden investeerders zich terugtrekken, vreest Juncker die net terug is van een reis naar Japan. De Japanse premier Shinzo Abe heeft hem ''zeer intensief'' vragen over Griekenland gesteld en gezegd dat ''Japanse investeringen in Europa afhangen van het vertrouwen in de euro''.
  12. [verwijderd] 31 mei 2015 20:52
    quote:

    Zen Master DGT schreef op 31 mei 2015 20:40:

    Commission based? Ik meer geld verdienen = zij meer geld verdienen. Ik geld verliezen = zij niets verliezen?
    Een broker verschaft slechts toegang tot de markt en strijkt daar z'n commissie voor op. De broker moet niets verdienen/verliezen aan jouw marktposities, maar aan jouw transactievolume op de markt.
  13. [verwijderd] 31 mei 2015 21:02
    quote:

    Henri-2015-Laatste-Kans schreef op 31 mei 2015 11:46:

    [...]

    Hallo AEX naar de 100. Het klinkt inderdaad simpel. Stel je DAX-voorbeeld. Stel je verwacht bij 11.400 een daling. Jij gaat short. Het gaat omhoog. Je stapt uit bij 11.430. Jij wilt weer short gaan bij 11.500. Maar de DAX gaat dan plots na het uitstoppen van jouw positie alsnog dalen. Stap je dan weer in? Waar?

    Ik dacht dat de DAX niet zomaar blijvend door de 10.000 punten zou gaan, dus veel verloren aan shortposities (die ik inderdaad te lang heb door laten lopen). Zelfde met de 11.000.. En met de 12.000. Toen hij daar doorheen ging, besloot ik dat het echt nooit meer kon gaan dalen... Grrrr... Nu sluit ik zowel 10.000 als 14.000 binnen een maand niet uit, dat is erg lastig handelen...
    Hoi Henri
    Heel herkenbaar enorme bedragen verloren met shorts te lang vasthouden. Daarom werk ik nu met stoplos.
    Belangrijk is iig niet te gretig worden en te graag willen bijna altijd komt er een betere instap moment langs. Zelfde dag of dagen erop. Dus geduld hebben is belangrijk.
    Echter soms voel ik gewoon het gaat gewoon straks dalen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik max in 1 dag 3x mag verhogen. Wordt ik weer uitgestopt dan heb ik het niet goed ingeschat En komende er bijna altijd betere kansen aan.

    Dus bij 11430 wordt ik uitgestopt en het gaat plots weer dalen dan ik heb sterk gevoel het gaat verder dan leg ik soms weer in op bv 11400/11410 en zet stoploss ruimer 11450. Wordt 11450 geraakt dan stop ik en moet het rond de 11520/30 staan voor ik weer short ga.

    In deze markt zie je zelfs dat na een paar dagen daling het daarna weer wordt goedgemaakt dus kansen zat voor nieuwe shorts en ook al daalt het verder als je 5% of 10% verwacht kan je eerste % laten gaan. Die geven dan een bevestiging Vd daling. En toegeven dat je het soms niet weet is ook goed dan luk raak instappen.

    Nu wissel ik veel vaker van long naar short en omgekeerd ookal ben ik zeer bearisch ingesteld. Verwacht AEX 100 binnen 5 jaar ;)
    Alleen ik handel per dag afhankelijk v markt sentiment long of short.
    Nu ga ik morgen short bij DAX 11500 of eerder. Verwacht 11200 morgen en overmorgen....

    Succes

  14. Waar 31 mei 2015 21:03
    ANP
    31 mei 2015
    MÜNCHEN (ANP) - Griekenland moet in de eurozone blijven. Dit stelt de voorzitter van de Europese Commissie, Jean-Claude Juncker, in de maandageditie van de Süddeutsche Zeitung. Juncker is maandag in Berlijn om met bondskanselier Angela Merkel en de Franse president François Hollande onder meer over de crisis rond Griekenland te spreken. ,,Ik deel de mening niet, dat we minder zorgen en minder beperkingen hebben, als Griekenland uit de eurozone stapt'', waarschuwde Juncker.
    ,,Als op een dag een land uit de eurozone stapt, zou zich bij velen het idee nestelen dat de euro helemaal niet onomkeerbaar is.'' Dan zouden investeerders zich terugtrekken, vreest Juncker die net terug is van een reis naar Japan. De Japanse premier Shinzo Abe heeft hem ,,zeer intensief'' vragen over Griekenland gesteld en gezegd dat ,,Japanse investeringen in Europa afhangen van het vertrouwen in de euro''.


616 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.