Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Pharming Group AEX:PHARM.NL, NL0010391025

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,728   +0,003   (+0,34%) Dagrange 0,722 - 0,731 1.715.791   Gem. (3M) 3,7M

Woensdag 20-10-2010 the day after

164 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 oktober 2010 19:31
    Ik hoop dat we allemaal van de schrik bekomen zijn, het laatste 1 ½ uurtje van de handel was wel opeens erg extreem.

    Wat was de rede hiervoor, gaan ze morgen dan toch die emissie aankondigen, ik zelf denk van niet.Je kan nou hoogstens 15 tot 20 miljoen ophalen, gaat de koers boven de 30 cent lopen,kan je dit misschien wel ophalen met de helft van die 100miljoen, hou je nog altijd een reservepotje over terwijl je het dan kan uitzingen tot in 2012.

    Een RS misschien, dat zal wel eens kunnen, je moet niet vergeten we kunnen wel eens naar de AMX gaan, en met deze koers ben je natuurlijk het lachertje van de AMX, dus een RS van 1 tegen 5 of 1 tegen 10 daar maak je wel een kans op. Ik kies dan persoonlijk het liefst voor de variant van 1 tegen 5.

    Een overname, nee de heren kijken wel uit, hebben zelf ook nog wat aandelen in hun portefeuille, en die zien ze graag tegen een wat hogere koers verzilverd worden.En je word pas een overname kandidaat als je een goed produkt op de markt heb.(Dit weet nog niemand zeker)

    Ja blijf de vraag wat gebeurde er allemaal vandaag,

    Je zag net over vieren, dat we opeens door de 24 cent heen doken, op dat moment ging bij een hoop het alarm af. Vele hadden een SL hierop en lager gezet, dan lijkt het net domino day, alles valt om. We zagen de 0,213. Dit was een dump van zo’n 2 miljoen aandelen, zomaar 3 cent weg. Hierna kwam er toch weer een klein herstel van 1 cent. Ik denk dat dit toch even een flinke koers correctie was.

    Maar laten we niet vergeten, we zaten 6 dagen in de lift. Van 0,189 t/m 0,248 dit leverde een koerswinst op van 31%. Het was te mooi om waar te zijn, dat we dit nog langer vol konden houden.
    Maar toch na 7 dagen staan we nog op een koerswinst van 19%. Dit is mij houvast.

    Na over de hele beurs toch wel een rode dag, wens ik iedereen morgen weer een vet groene dag toe.

    Gijs
  2. [verwijderd] 19 oktober 2010 19:39
    Gijs, bedankt voor jouw mooie opening. AB voor de moeite

    Ik was er afgelopen vrijdag al uit met een mooie winst, maar kon het vanmiddag niet laten om op 0,221 weer in te stappen. Ik had eerder geschreven de cijfers af te wachten maar werd toch verleid door deze koers.

    En dus weer een gokje. 2x is het goed uitgepakt en nu hoop ik maar dat het ook zo is.

    En als het niet zo is, geen probleem
  3. [verwijderd] 19 oktober 2010 21:14
    Ik verwacht dat mensen gewoon weer goedkoop nu gaan instappen, en de koers weer omhoog gaat. Zeg eerlijk als je nu instap en ze voor 24 cent weer weg doe, pak je toch weer een leuke winst. De adviezen blijven positief, en daar zal deze dump hopelijk niks aan veranderen. Het zal mogelijk andere wat voorzichtiger laten denken, maar goed als je al op 24,5 of hoger wou instappen, waarom dan niet nu met deze koers.
    Hopelijk word woensdag weer een dag van de groene cijfers, al vroeg in de ochtend, zodat er weer ingekocht word. Ik ben ook blij dat we al weer herstelde van 21,3 naar 22,5 nu. Ik blijf erbij dat het voor mij een investering op de langere termijn is. Al zijn er mensen als ze sommen geld er tegenaan gooien, met kleinere koersstijgingen ook al leuke winsten kunnen halen. Mensen blijf positief, en streel vertrouwen uit, als iedereen dit doet moet het goedkomen!
  4. [verwijderd] 19 oktober 2010 22:40
    quote:

    kaalaandeeltje schreef:

    Ik hoop dat we allemaal van de schrik bekomen zijn, het laatste 1 ½ uurtje van de handel was wel opeens erg extreem.

    Wat was de rede hiervoor, gaan ze morgen dan toch die emissie aankondigen, ik zelf denk van niet.Je kan nou hoogstens 15 tot 20 miljoen ophalen, gaat de koers boven de 30 cent lopen,kan je dit misschien wel ophalen met de helft van die 100miljoen, hou je nog altijd een reservepotje over terwijl je het dan kan uitzingen tot in 2012.

    Een RS misschien, dat zal wel eens kunnen, je moet niet vergeten we kunnen wel eens naar de AMX gaan, en met deze koers ben je natuurlijk het lachertje van de AMX, dus een RS van 1 tegen 5 of 1 tegen 10 daar maak je wel een kans op. Ik kies dan persoonlijk het liefst voor de variant van 1 tegen 5.

    Een overname, nee de heren kijken wel uit, hebben zelf ook nog wat aandelen in hun portefeuille, en die zien ze graag tegen een wat hogere koers verzilverd worden.En je word pas een overname kandidaat als je een goed produkt op de markt heb.(Dit weet nog niema...
    Mooi stuk. AUB geen RS. Laat de koers het maar op eigen kracht doen. Bij een RS is de belegger altijd het (mannelijk geslachtsdeel) bij 1 op 5 staat ie een euro en 3 weken later gewoon weer op 0,30. Nooit aan beginnen. Is pure kapitaalvernietiging. Geloof mij nu maar. Heb ik al zo vaak gezien. Het zou toch ook te makkelijk zijn: gewoon onbeperkt aandelen uitgeven een dat met RS-en tegengaan. Who gives a damm..

    En zeker met dit sentiment wat er nu om Ph. heen hangt van een gemakzuchtige CEO die de beleggers niet eens serieus neem. Weet je wat hij over Pharming's koersontwikkeling? "De emissie vond eigenlijk op een te lage uitgiftekoersplaats plaats"(oeps foutje bedankt) "Maar we hebben daardoor dan wel een aandeel overgehouden met het hoogste volume aan de AScX." Wat koop je dáár nou voor?? is een complete dooddoener van Sijmen, een teken dat hij ons nog steeds niet serieus neemt.

    Ik denk dat de dump van rondom half 5 nog een restant van 100 mil-emissie maffia was. Even 1 of 2 miljoentjes 0,12-jes dumpen voor de zekerheid. Lekker risicoloos 100% winst scoren binnen 4 maanden ten koste van de normale, particuliere aandeelhouder. Vind ik toch gvd zo f****** verwerpelijk. Daar heb ik nog steeds geen worden voor. Maar goed. Waar het mij om gaat is dat die Sijmen de Vries eens moet ophouden met maar een beetje lichtzinnig aandelen uitgeven en dat deze man eens zich echt gaat bezig houden met het creeren van aandeelhouderswaarde. Want beste Sijmen. Ook wij zijn gewoon een Stakeholder in dit bedrijf. En ook ons mag je ook wel eens bij de naam noemen. Want het valt op dat op geen enkele (audio)presentatie van een (B)AVA of andersoortige presentatie hij ons, de particuliere aandeelhouders bij de naam noemt. Laat staan dat hij onze belangen noemt en ons uberhaupt ziet staan. Kom op Sijmen! Laat eens een keer zien dat je ons ook serieus neemt! (Voordat de VEB en/of de AFM dat je verplicht laat doen en dan is je carriere ook voorbij in de biotechwereld)

    Het gekke is dat Sijmen en zijn CFO toch allerlei opties op 0,38 hebben staan. Dus ook gebaad zijn bij een stevig hogere koers. Of wegen die belangen niet op van het bod(dikke vette overnamebonus en dikke vette baan+salaris voor de CEO en de CFO) dat de overname partij je gedaan heeft Sijmen? Laten we maar hopen en vertrouwen hebben in de vermarktende partners SOBI en Santarus. Dat is onze enige hoop. Als de opbrengsten/omzet van SOBI in de EG dermate zijn al in Q4 na goedkeuring van de Europese commissie, dat we verder kunnen en dat verekte gat gedekt is in de begroting(dat anders wat mij betreft door weer uitgeven convertibles gedekt wordt als het echt moet, geloof me alles is beter dan een verwaterende 100-miljoens emissie, want dat kan de koers écht niet meer hebben!!) over 2011. Dan kunnen we zwaar en zwaar gaan knallen. Ook in de VS waar begin eind 2011, begin 2012 dankzij de FDA we ook zwaar omzetten gaan scoren. 15 geinvesteerde miljoenen van Santarus say so already! Maar nogmaals: Dan moet die maffe CEO niet het gore lef hebben om het Kind alvast met het Badwater weg te tiefen!
  5. [verwijderd] 19 oktober 2010 22:53
    quote:

    JanK1 schreef:

    Gijs, bedankt voor jouw mooie opening. AB voor de moeite

    Ik was er afgelopen vrijdag al uit met een mooie winst, maar kon het vanmiddag niet laten om op 0,221 weer in te stappen. Ik had eerder geschreven de cijfers af te wachten maar werd toch verleid door deze koers.

    En dus weer een gokje. 2x is het goed uitgepakt en nu hoop ik maar dat het ook zo is.

    En als het niet zo is, geen probleem
    Jan,

    Ik hoop dat ik je kan feliciteren, met je nieuwe aankoop.
    En nu maar hopen dat de cijfers de koers weer een boots kan geven naar boven toe.
    Ik hoop toch die 30 cent nog te zien deze maand.
    Jij ook natuurlijk, is toch weer 8 cent erbij.

    Gijs

  6. [verwijderd] 19 oktober 2010 23:00
    quote:

    Geen verstand schreef:

    Wat ik mij afvraag is waarom er een partij is die, vlak voordat de q3 cijfers bekend wordt uitstapt. Deze heeft er dus geen vertrouwen in.
    Wie zeg mij dat het 1 parij was.
    Er zitten er zat in met 100.000 stukken of meer, als je deze bij elkaar opteld, zit je zo op 2miljoen.
    En zeker als ze een stop loss hadden staan.
    Voor mij gevoel was het toch de gene die een korte rit willen hebben met winst, en die de 25 cent grens een te moeilijk obstakel vonden.

    Maar we zullen het nooit weten.
    Maar ik heb vertrouwen in de toekomst, en dat kreeg ik ook weer toen ik de koers weer een cent zag opkrabbelen in het laatste half uur.

    Gijs
  7. [verwijderd] 19 oktober 2010 23:15
    Old stock,

    Ik hoop ook niet op een RS, maar ik ben er wel bang voor dat het gaat gebeuren.
    Daarom kies ik ook liever 1 tegen 5.

    De hoop is er ook dat de nieuwe man Keegan, Sijmen met goede raad kan bijstaan, zodat hij voorgaande fouten niet meer maakt.
    AL vind ik wel dat hij ons prima uit de goot heeft gehaald, maar of dat die 12cent emissie nu nodig was, heb ik zeker ook mij twijfels over.

    Financieël zullen we het in 2011 nog geen windeieren leggen, ik hoop ook dat de verkopen de verwachting overstijgen.
    Maar als Pharming lang genoeg wacht, kan hij wel bij een hogere koers de Yorkville constructie nog gebruiken.
    Als we nou die resterende 40miljoen die nog open staan kunnen gebruiken, kan je op een verkoop van 30 cent al 12miljoen incasseren.

    Dan kunnen ze daarna de pers verkopen, zodat die laatste 100miljoen nooit gebruikt gaan worden.

    Gijs
  8. De Witte Ruiter 19 oktober 2010 23:24
    In 1 week ruim 100 miljoen aandelen van eigenaar verwisseld. Nog steeds 20% in de plus deze week, vandaag is een dag van gezonde winstneming. Morgen verwacht ik dat we de 0,24 cent weer gaan terugzien om na de cijfers en een goede outlook de stijging weer voort te zetten. Heb er alle vertrouwen in en blijf zitten op mijn aandeeltjes, het dak gaat er binnenkort helemaal af.
  9. [verwijderd] 20 oktober 2010 08:19
    quote:

    protrek schreef:

    In 1 week ruim 100 miljoen aandelen van eigenaar verwisseld. Nog steeds 20% in de plus deze week, vandaag is een dag van gezonde winstneming. Morgen verwacht ik dat we de 0,24 cent weer gaan terugzien om na de cijfers en een goede outlook de stijging weer voort te zetten. Heb er alle vertrouwen in en blijf zitten op mijn aandeeltjes, het dak gaat er binnenkort helemaal af.
    dit is ook mijn idee het zou me dus echt niet verbazen als we vandaag terug naar de 0.24 gaan ik denk dus dat het de bedoeling was om wat stoplossen te triggeren en terug goedkoper in te stappen we zijn tenslotte op een bepaald moment drie cent gezakt en kijk nu al een derde goed gemaakt , in elk geval succes aan de believers

    grts , jopke
    ps ik had juist voor deze mogelijk te verwachte aktie geen stoploss gezet
164 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.