Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

AEX – 26/11 – Effe consolideren en dan???

594 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 30 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kopie 25 november 2008 22:44
    Eerlijk is eerlijk, nu het weer een beetje omhoog gaat is het een stuk gezelliger in de Koffiekamer.
    Niet dat ik shorters hun winsten niet gun, maar over het algemeen zijn beleggers meer gebaat bij een opwaartse beweging. De doorgaans dolle dinsdag begon negatief, maar momenteel zijn de stieren aan zet en nog voor de lunch stond er een plusje, dat pas in de slotfase werd weggegeven.

    Een vooraanstaand lid van de Koffiekamer had het over consolideren, maar ik denk niet dat ‘ie hiermee bedoelde dat de index slechts 0,01% zou dalen. Met een slot op 245,84 kunnen we deze dag eigenlijk gewoon wegstrepen. Met name het stimuleren van de markt voor consumentenleningen door de Amerikaanse overheid hadden een positief op de beurzen. Op het Damrak was SNS Reaal in trek (+14%) en ook Arcelor (+6,8%) deed opnieuw goede zaken.

    Op Wall Street was het aanvankelijk opnieuw hosanna, maar gaandeweg de sessie nam de twijfel over de economie toe en werden enkele winsten veiliggesteld. Tegen het slot werd de buy-button teruggevonden en konden de DJI (+0,4%) en de S&P (+0,7%) alsnog in het groen sluiten. De Nasdaq zette geen drie-op-een-rij neer en verloor 0,5%.

    Na de jump van gisteren zakte de olieprijs vandaag weer terug naar ruim $ 50,00 en de dollar/euro verhouding staat sinds lange tijd weer iets boven $1,30.

    Een behoorlijk gevulde agenda (hoogtepunten) voor het doorzagen van de beursweek :

    13.00 uur – Wekelijkse hypotheekaanvragen VS
    14.30 uur – Durable Goods Orders (verwachting -2,6% / vorige maand 0,8%)
    14.30 uur – Jobless Claims (verwachting 537K)
    14.30 uur – Personal Income (verwachting 0,1% / vorige maand 0,2%)
    14.30 uur – Consumer Spending (verwachting -0,9% / vorige maand -0.3%)
    15.45 uur – Business Barometer Index (verwachting 36,5 / vorige maand 37,8)
    16.00 uur – Consumer Sentiment (verwachting 57,9 / vorige maand 57,6)
    16.00 uur – New Home Sales (verwachting 450K / vorige maand 464K)
    16.35 uur – Olievoorraden VS

    Een vlak dagje, zowel voor de AEX als voor Wall Street. Morgen maar weer een poging wagen om de 250 te slechten of moeten we echt nog terug omlaag?

    Voorspelling : 244,4 – 241,5 – 249,9 – 245,0
  2. [verwijderd] 25 november 2008 22:55
    Ik denk dat we stabilaseren deze week. Eind van deze week zijn er feestdagen in de VS en de Americanen willen dit feestje niet verpesten.

    Waarom daalde Logica zo hard? Ik denk dat dit een rustige week wordt.

    SNS was een van de aandelen die sterk is herseld, een stijging van maar liefst 30% deze week. Een behoorlijk herstel van een sterk afgestraft aandeel en SNS kan wel eens één van de winnaars uit de kredietcrises komen, omdat zij geen grote aankopen in de USA hebben gedaan.

    Er zijn dus nog wel grote uitschieters naar boven en naar beneden.

    Echte rust heerst er nog niet op de aandelenmarkten.

    Hans
  3. [verwijderd] 25 november 2008 23:25
    Ik blijf geloven in een terugkeer van het gezonde verstand na de blinde paniek van de laatste weken. Zelfs de beruchte lemmingen springen niet een heel jaar van de kliffen af. Anders waren ze al lang uitgestorven geweest.

    Die 250 gaan we dus lekker ruim uitnemen na (wederom)een stroef beginnetje in de ochtend.

    P.S. markies Trichet is een pittige rentedaling aan het voorbereiden als Sinterklaaskado. Dan kun je maar beter alvast nu goedkoop je boodschapjes doen.
  4. [verwijderd] 25 november 2008 23:30
    las in je vorige draadje dat iemand zich afvroeg waarom men hier up up up riep terwijl het toch zo slecht gaat.

    Wellicht had de man mijn opmerking van gisteren niet gelezen. Dan hier nog een keer.
    1958 - het Q1 in de USA gaf aan dat de economie
    met 10,4% was gekrompen. (een record)
    Vervolgens wist de DJ dat jaar 34% te stijgen.

    Ter vergelijk- Het Q3 cijfer van dit jaar werd naar beneden toe bijgesteld van 0,3 naar 0,5
    En de aandelen zijn al meer dan 60% gezakt.
    Dus heel raar is het dus niet als we op slecht nieuws straks weten te stijgen.

    De AEX twijfelt nog wel dat is wel te zien aan welke fondsen er stijgen en welke niet.
    Maar vaak als fondsen als een Heineken-Ahold-Reed-KPN-Wolters-Unibail-Unilever niet meestijgen, is het ijs nog zwak.
    Arcelor-Aegon-RDS , zijn in feite in technisch herstel.

    Dit is een fase waar de verkopers een beetje klaar zijn en de kopers zich nog niet melden.

    grt

  5. forum rang 4 ONN 25 november 2008 23:39
    Yep O&T,

    Bij het begin van de recessie instappen he? Een beurswijsheid. Het ziet er alleen dit keer zo "anders" uit. Geboren uit de kredietcrisis en wat daardoor met de finnen gebeurd is is met geen pen te beschrijven natuurlijk. Toch denk ook ik dat het eerste gewoon blijft gelden en zo snel als we hier terecht kwamen zou het mij niet verbazen als we er ook relatief snel weer uit zullen komen. ;-)
  6. [verwijderd] 25 november 2008 23:41
    Zo is het precies op en top!..:-)

    De daling is doorgeschoten en de kopers wachten op HET signaal. Dat ze nog wat wegblijven heeft te maken met alle doemschreeuwers die nog immer dood en verdoemenis roepen.

    Nog een paar dagen rust aan het front met wat rustige stijgingen hier en daar en ze zullen zich weer in rotten van 10 aan de poorten van het Damrak melden. Zeker als markies Trichet het spaarbankboekje steeds minder aantrekkelijk zal gaan maken.
  7. [verwijderd] 25 november 2008 23:41
    allereerst AB'tje voor kopie, helder als altijd.
    dan voor op en top: de man waarop je doelt ben ik (nieuw) waarschijnlijk! Uiteraard heb ik je posting wel gelezen. Ik kan mij vooral vinden in je laatste zin "Dit is een fase waar de verkopers een beetje klaar zijn en de kopers zich nog niet melden".

    Mijns inziens zullen de kopers zich nog maar mondjesmaat aanbieden op de korte termijn. Vandaar mijn opmerking dat "up up up 290 - 320" misschien het realisme te boven gaat.
    Voor zover ik het kan overzien lijkt het alsof de LTcall kopers stiekem aan het wachten zijn tot ze helemaal zeker zijn dat ze geen centje meer verliezen, en wachten tot de AEX maar vooral de yanks helemaal door het slijk zijn gehaald.
  8. [verwijderd] 26 november 2008 00:08
    Eigenlijk zouden we al hebben moeten stijgen voor een goede winterperiode. Maart heeft al jaren de naam een flinke dip te veroorzaken. Daarbij ziet niemand, voor zover ik weet, de 4e kwartaalcijfers met vertrouwen tegemoet. Noem dan eens een goede reden om nu al voor de lange termijn in te stappen.
    Een kerstrally ok, maar die is meer voor speculanten.
    Pacito
  9. [verwijderd] 26 november 2008 00:14
    Het lijkt zo'n rustig dagje te zijn geweest in de USA, maar n.a.v. mijn eigen vaststelling dat er bepaalde fondsen ,redelijk defensieve, niet mee weten te stijgen opde Aex , ging ik eens kijken hoe dat op de S&P er aan toe gaat.
    Jeeezzuss ,dat is echt bizar.
    De zakkers gaan nog wel dat is redelijk gebleven
    Niet meer zo kei kei kei hard als een week geleden maar nu slaat de andere kant weer door.
    Opvallend dat er zeg maar met name de meest bekende namen in het rood zijn geeeindigd. Dat zou dus overeenkomen met hetgeen op de AEX gebeurt.

    Duidelijk is dat banken-verzekeraars-maar ook telecom-en uitgevers ,garen spinnen bij de laatste besluiten van de USA. Nu worden dus wel weer de slechte leningen opgekocht. Ratio 20:200 lijkt het. Maar er komt dan wel weer stromend water in het systeem.
    Even een rijtje zakkers.
    Coca Cola- Colgate-Con Agra-Deans Food
    Altera 8% - AK Steel Bank of NY Mellon 7%
    Cambell 7% Richard Ellis 14%- HP 5% - IBM 2%-
    Int Paper 3%- INtel 3% - Macy - 4%- NIke 3%-
    - JCPenny 7% Office Depot 4% - Microsoft 3%
    Oracle 4% Pepsi 5% P&G 3% Sears 5% Tellabs 5%
    Texas Instr 6% Walgreen 3% Halliburton 3% News Corp
    3% en Merill 1,4%.

    Dan een rijtje stijgers
    Alcoa 5%, Assurant 5%, Capital ONe 6% CIT 9% Energy Consul 9% Developers Realty 40%
    Dr. Horton 32% - ETrade- 50%
    Fifth Third Bank 5%- Ford 5%- Genl Growth Prop 100% - Google 10% - Hartford Fin.Serv 13%- JPM 6%- Key Corp 6%- Lennar Corp 30% Lincoln Nat 42%-
    MetLife 5% Monsanto 4% - MS 7% - Motorola 12% - NY times 8% Prologis 21%- Pulte Homes 9%- Qwest 7%- Slm Corp 22%- Sprint 8%- Time Warner 5%- Washington Post 8% Harley Davidson 9%
    Tyson 4%

    Wat een verschil he..
    Topper is wel GenlGrowthProp met 100% stijging op 1 dag. Stel je voor dat Corio of Unibail dit morgen overkomt. Zo te zien kan KPN morgen ook wel 7% vooruit.

    Hele grote uitslagen per saldo denk je er is niets gebeurd.
    dat tech lijkt wel een soort eeuwig talent.

    Fijne dag morgen
    grt
  10. [verwijderd] 26 november 2008 07:21
    quote:

    Pacito schreef:

    Eigenlijk zouden we al hebben moeten stijgen voor een goede winterperiode. Maart heeft al jaren de naam een flinke dip te veroorzaken. Daarbij ziet niemand, voor zover ik weet, de 4e kwartaalcijfers met vertrouwen tegemoet. Noem dan eens een goede reden om nu al voor de lange termijn in te stappen.
    Een kerstrally ok, maar die is meer voor speculanten.
    Pacito
    Speculanten,speculaas,speciaal voor degene die wel houden om op knopjes te drukken komt er weer een prachtige maand aan.Als niemand iets verwacht komt ie juist.Net als de sint.
    Nog een goede reden kan zijn dat sommige onder ons wel weer eens een groen bord kunnen gebruiken voor de feestdagen.
    Effe consolideren tot 9.15 en dan gezellig weer achter de groene kerstboomindex zitten,gezellig hoor
594 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 30 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.