Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Jacques Potuijt - Het is menens

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. Met Effekt 19 september 2008 11:43
    "APG stopt met uitlenen aandelen" want "APG neemt de stap vanwege de “neerwaartse druk” op de prijs van de aandelen.".

    Ik denk al jarenlang hetzelfde. Vooral in dit soort tijden is het toch niet slim van pensioenfondsen om short sellers te ondersteunen?

    Volgens mij zijn al heel veel aandelen goedkoper dan de fundamentele waarde. Vooral de non-financials. Ik ga daarom voorzichtig bijkopen.
  2. [verwijderd] 19 september 2008 14:06
    "De overheid gaat de problemen aanpakken" luidt de boodschap en de beursen schieten omhoog. Hoe, wat en wanneer is (nog) niet duidelijk. Merkwaardig dat de overheid de banken te hulp schiet nu ze het zo moeilijk hebben. Ik kan me herinneren dat veel consumenten het moeilijk hadden/hebben met leaseproducten waar een een luchtje aan zat (oké, oké eigen schuld, dikke bult) maar die mochten het mooi zelf uitzoeken. Ik heb wel eens gehoord dat in een democratie iedereen gelijk is, maar de ene (bank) is wat meer gelijk dan de andere (consument).
  3. [verwijderd] 19 september 2008 14:34
    Het probleem is dat zodra een bank zijn CDO's en dergelijke producten, waar tot nu toe geen prijs op te plakken was vanwege de crisis, verkoopt aan dat RTF fonds, de verliezen die ze daarop ongetwijfeld lopen meteen moeten nemen. Met andere woorden, die verliezen komen dan op de balans te staan. Het is maar net de vraag of de banken dat zullen overleven, en dus of ze dat zullen doen. Het kan ook goed zijn dat er partijen zijn die de kat eerst uit de boom kijken (en vervolgens in een eventuele volgende golf alsnog kopje onder gaan).

    Ik houd het op een enorme shortsqueeze vandaag. Immers, als er niet meer geshort mag worden kan het niet verder omlaag.
    Een vreemde gang van zaken overigens die tegen het vrije marktprincipe ingaat.
    Maar op zich wel logisch, omdat er anders een kettingreactie ontstaat die het aantrekkelijk maakt voor hedgefunds om financials de grond in te shorten.
  4. [verwijderd] 19 september 2008 15:33
    Tsjek:

    US to back money market mutual funds

    WASHINGTON, Sept 19 (Reuters) - The U.S. Treasury Department on Friday announced it will use $50 billion to back money market mutual funds whose asset values fall below $1 in another step to contain raging financial turmoil.
    The latest government effort comes after what had largely been seen as problem for Wall Street risk takers threatened to spill over into Main Street after some super-safe money market funds buckled.
    "For the next year, the U.S. Treasury will insure the holdings of any publicly offered eligible money market mutual fund -- both retail and institutional -- that pays a fee to participate in the program," the Treasury said in a statement.
    President George W. Bush approved use of the Exchange Stabilization Fund to guarantee payments, Treasury said.

    AJK, IEX
  5. bossie 19 september 2008 23:12
    @ toffe dude

    ik denk dat het mee gaat vallen met het niet-aanmelden. Wie gaat de prijsvorming vaststellen en controleren? Wordt dat 20% 50% of 80%? M.a.w. de financiële instellingen kunnen vrijwel volledig worden gecompenseerd voor hun roekeloze gedrag over de rug van de amerikaanse belastingbetaler. Maar we hebben dan natuurlijk wel weer een gezond amerikaans bankenstelsel die binnen 5 tot 10 jaar hetzelfde trucje gaat uithalen. Wat een apenland zeg.
  6. bossie 22 september 2008 01:30
    @ toffe dude

    Een verdere bevestiging van mijn vorige opmerking is het volgende.
    Paulson vraagt onbeperkte macht aan Congres over het opkoopfonds.
    Ik lees in de volkskrant dat het plan van paulson alleen gaat werken als de getroubleerde hypotheken worden teruggekocht door de overheid tegen een hogere waarde dan de marktwaarde...!!
    M.a.w. Paulson to the rescue voor zijn vriendjes van de banksector!
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.