Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Beleggen voor anderen tegen vergoeding

42 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 januari 2007 13:18
    De laatste jaren boer ik niet slecht op de beurs, dmv toepassen van diverse beleggingstrategieen.

    Diverse personen willen mij daarom niet onaanzienlijke bedragen toevertrouwen, die ik dan voor ze zou beleggen. Hier sta ik niet onwelwillend tegenover en ben nu rustig wat dingen aan het afwegen.

    Zijn hier mensen die weten hoe je dit het beste zakelijk/organisatorisch kan aanpakken?

    - bv klanten zelf een beleggingsrekening laten openen die ik beheer. Voordeel: Handig voor de vermogensbelasting, die blijft bij de klant. Nadeel: ik wil vergoeding hebben voor mijn diensten (zeg 5K per klant op jaarbasis); hoe kunnen klanten dit belastingtechnisch handig aan me overmaken? Waarschijnlijk door het openen van een eenmanszaak, maar misschien zijn er andere manieren....

    - Of ik open een BV waar klanten in participeren met een bedrag, en ik gebruik dat bedrag om te beleggen.

    Of kan het hele principe gewoonweg niet, omdat ik feitelijk een bank/beleggingsfonds ben en hiervoor de vereiste papieren moet hebben?

    Mocht iemand mij op weg kunnen helpen; alvast hartelijk dank!
  2. dct 29 januari 2007 13:30
    Ik kan je een beetje op weg helpen:

    In jouw geval zou je waarschijnlijk onder de vrijstellingsregeling vallen. Aanbieden aan beperkte groep. Daarnaast kan je participaties van jminimaal 50.000 nemen, dan val je ook onder de vrijstelling.

    www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx...

    Bij interactive brokers kun je voor meerdere mensen accounts handelen. Family and friends account.

    Handigste is om gewoon zelf te bepalen hoe je het precies zou willen doen en vervolgens even contact opnemen met de AFM.

    gr.DCT
  3. [verwijderd] 29 januari 2007 13:51
    quote:

    dct schreef:

    Ik kan je een beetje op weg helpen:

    In jouw geval zou je waarschijnlijk onder de vrijstellingsregeling vallen. Aanbieden aan beperkte groep. Daarnaast kan je participaties van jminimaal 50.000 nemen, dan val je ook onder de vrijstelling.

    www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx...

    Bij interactive brokers kun je voor meerdere mensen accounts handelen. Family and friends account.

    Handigste is om gewoon zelf te bepalen hoe je het precies zou willen doen en vervolgens even contact opnemen met de AFM.

    gr.DCT
    dat mag alleen in de vorm van een beleggingsfonds, die IB friends&family opzet mag uitdrukkelijk niet (=nl vermogensbeheer).
  4. dct 29 januari 2007 13:57
    quote:

    BJL schreef:

    dat mag alleen in de vorm van een beleggingsfonds, die IB friends&family opzet mag uitdrukkelijk niet (=nl vermogensbeheer).
    Daar heb je gelijk in.

    Zou het in ieder geval niet snel doen, want juist met familie en bekenden wordt het erg lastig als het slecht gaat.

    Wil je het wel dan zou ik kiezen voor professionele opzet, dan weet iedereen waar hij aan toe is.

    gr.DCT
  5. [verwijderd] 29 januari 2007 14:02
    mmm, OK bedankt voor de feedback.
    Wat betreft dat professionele... helemaal gelijk in, daar heb ik duidelijke ideeen over die duidelijk afgesproken kunnen worden. Alleen ik ben dus zoekende hoe het het beste professioneel te organiseren. Stiekem had ik eigenlijk gedacht dat een paar mensen op dit forum dit 'verhaal' al deden, maar ieder is dus met eigen geld bezig ???!!!
    of....
  6. dct 29 januari 2007 14:11
    quote:

    Hofnov schreef:

    mmm, OK bedankt voor de feedback.
    Wat betreft dat professionele... helemaal gelijk in, daar heb ik duidelijke ideeen over die duidelijk afgesproken kunnen worden. Alleen ik ben dus zoekende hoe het het beste professioneel te organiseren. Stiekem had ik eigenlijk gedacht dat een paar mensen op dit forum dit 'verhaal' al deden, maar ieder is dus met eigen geld bezig ???!!!
    of....

    Als je echt serieus ben kun je natuurlijk ook gewoon eens met accountant gaan praten. Deloitte, BDO etc . kunnen hierbij helpen.

    gr.DCT
  7. Brievenbus 29 januari 2007 14:29
    quote:

    Hofnov schreef:

    De laatste jaren boer ik niet slecht op de beurs,
    Mmmja, dat gevoel hebben we allemaal wel 's gehad denk ik, korter of langer geleden?
    Maar ik kan me toch echt ook periodes herinneren dat ik blij was alleen met m'n eigen geld bezig te zijn en toch nog maar niet met m'n bedrijf gestopt te zijn.....:-))
  8. [verwijderd] 29 januari 2007 14:41
    Helemaal waar brievenbus, tis ook slechts een verkenning... maar wel een serieuze verkenning, want ups of downs op een beurs; in het principe 'geld maakt geld' geloof ik heilig. Dus ook in een lange termijn beleggingsplan, en dan boeit het niet eens zoveel voor wie dat plan is, als voor iedereen maar duidelijk is hoe groot de neerwaarste risico's en hoe groot de opwaartse mogelijkheden zijn.
  9. Ruud100 29 januari 2007 20:21
    quote:

    Hofnov schreef:

    De laatste jaren boer ik niet slecht op de beurs, dmv toepassen van diverse beleggingstrategieen.

    Diverse personen willen mij daarom niet onaanzienlijke bedragen toevertrouwen, die ik dan voor ze zou beleggen. Hier sta ik niet onwelwillend tegenover en ben nu rustig wat dingen aan het afwegen.

    Zijn hier mensen die weten hoe je dit het beste zakelijk/organisatorisch kan aanpakken?

    - bv klanten zelf een beleggingsrekening laten openen die ik beheer. Voordeel: Handig voor de vermogensbelasting, die blijft bij de klant. Nadeel: ik wil vergoeding hebben voor mijn diensten (zeg 5K per klant op jaarbasis); hoe kunnen klanten dit belastingtechnisch handig aan me overmaken? Waarschijnlijk door het openen van een eenmanszaak, maar misschien zijn er andere manieren....

    - Of ik open een BV waar klanten in participeren met een bedrag, en ik gebruik dat bedrag om te beleggen.

    Of kan het hele principe gewoonweg niet, omdat ik feitelijk een bank/beleggingsfonds ben en hiervoor de vereiste papieren moet hebben?

    Mocht iemand mij op weg kunnen helpen; alvast hartelijk dank!

    Verrek zeg,

    Rene van den Berg heeft internet in zijn cel. Hoop je hier ook wat "klanten" binnen te halen met deze sluikreclame? Want anders kan ik deze posting toch niet zien.

    De beste aanpak is deze "niet onaanzienlijke" bedragen zo snel mogelijk naar het buitenland over maken en er dan zelf als een speer achteraan gaan.

    Als het lukt heb je zelf een rendement om van te dromen, als je pech hebt staat op en dag Peter R de Vries op de stoep.

    Succes.

    Ruud
  10. Boemba ~ de stem van de rede 29 januari 2007 20:21
    als je zelf al vermogende klanten aan kan brengen, dan kun je denk ik wel een freelance regeling treffen met een bank of andere vermogensbeheerder dat jij participerend vermogensbeheerder wordt onder hun vlag. zij zullen dan ook in de gaten houden of jij alles wel op orde houdt en zij krijgen natuurlijk een vergoeding, maar het voordeel is dan wel dat je 's nachts kan slapen en zo nu en dan op vakantie kan.

    wel een belangrijke vraag:
    hoe oud bent u/ben jij?

  11. [verwijderd] 29 januari 2007 21:08
    Zou het écht zo ingewikkeld zijn allemaal? je zou toch ook iemand gewoon een rekening kunnen laten openen en je hiervoor door de eigenaar laten machtigen? Een afspraak over het te halen rendement en de vergoeding hierover lijkt me redelijk eenvoudig te maken.

    De vraag is alleen.... hoe ziet de fiscus deze vergoeding die je ontvangt?
  12. [verwijderd] 29 januari 2007 21:09
    quote:

    Ruud100 schreef:

    [quote=Hofnov]
    De laatste jaren boer ik niet slecht op de beurs, dmv toepassen van diverse beleggingstrategieen.

    Diverse personen willen mij daarom niet onaanzienlijke bedragen toevertrouwen, die ik dan voor ze zou beleggen. Hier sta ik niet onwelwillend tegenover en ben nu rustig wat dingen aan het afwegen.

    Zijn hier mensen die weten hoe je dit het beste zakelijk/organisatorisch kan aanpakken?

    - bv klanten zelf een beleggingsrekening laten openen die ik beheer. Voordeel: Handig voor de vermogensbelasting, die blijft bij de klant. Nadeel: ik wil vergoeding hebben voor mijn diensten (zeg 5K per klant op jaarbasis); hoe kunnen klanten dit belastingtechnisch handig aan me overmaken? Waarschijnlijk door het openen van een eenmanszaak, maar misschien zijn er andere manieren....

    - Of ik open een BV waar klanten in participeren met een bedrag, en ik gebruik dat bedrag om te beleggen.

    Of kan het hele principe gewoonweg niet, omdat ik feitelijk een bank/beleggingsfonds ben en hiervoor de vereiste papieren moet hebben?

    Mocht iemand mij op weg kunnen helpen; alvast hartelijk dank!

    [/quote]

    Verrek zeg,

    Rene van den Berg heeft internet in zijn cel. Hoop je hier ook wat "klanten" binnen te halen met deze sluikreclame? Want anders kan ik deze posting toch niet zien.

    De beste aanpak is deze "niet onaanzienlijke" bedragen zo snel mogelijk naar het buitenland over maken en er dan zelf als een speer achteraan gaan.

    Als het lukt heb je zelf een rendement om van te dromen, als je pech hebt staat op en dag Peter R de Vries op de stoep.

    Succes.

    Ruud
    wat ben jij voor rare kerel. Hofnov werft toch helaaml niemand hier? Hij vraagt alleen om informatie. Ga gewoon inhoudelijk in op zijn onderwerp of ga ergens anders lopen irriteren....
  13. [verwijderd] 29 januari 2007 22:24

    [/quote]

    Verrek zeg,

    Rene van den Berg heeft internet in zijn cel. Hoop je hier ook wat "klanten" binnen te halen met deze sluikreclame? Want anders kan ik deze posting toch niet zien.

    De beste aanpak is deze "niet onaanzienlijke" bedragen zo snel mogelijk naar het buitenland over maken en er dan zelf als een speer achteraan gaan.

    Als het lukt heb je zelf een rendement om van te dromen, als je pech hebt staat op en dag Peter R de Vries op de stoep.

    Succes.

    Ruud
    [/quote]

    wat ben jij voor rare kerel. Hofnov werft toch helaaml niemand hier? Hij vraagt alleen om informatie. Ga gewoon inhoudelijk in op zijn onderwerp of ga ergens anders lopen irriteren....
    [/quote]

    Ach Oeteldonk, erger je er niet aan. Je moet op dit forum altijd erbij vermelden 'graag alleen inhoudelijke reacties' want er komt altijd wel een éffe knuffele' Ruudje langs om je draad te vernaggelen. Zonde, want de andere reacties zijn vrij zinvol.
42 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.