Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?
Connect Bus trekt opdracht bij Ebusco in
Beeld: ABM Financial News

Connect Bus trekt opdracht bij Ebusco in

(ABM FN-Dow Jones) Het Zweedse Connect Bus heeft een opdracht voor 47 bussen ingetrokken. Dit bevestigde de fabrikant uit Deurne woensdag aan ABM Financial News.

"Wij kunnen bevestigen dat Connect Bus een annuleringsbrief heeft verstuurd aan ons", aldus Ebusco.

Op vragen als hoeveel omzet met deze opdracht was gemoeid, of er boetes gepaard gaan met de annulering en waarom de order is geannuleerd, wilde Ebusco geen antwoord geven.

De opdracht voor de 47 bussen werd in 2022 verstrekt. Het ging daarbij om bussen van het type 3.0, waarvan 29 van 12 meter en 18 van 18 meter die voor het einde van 2023 zouden worden geleverd.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees over dit aandeel ook

  1. Slotcall: het is herfst op de beurs en dan moet de Amerikaanse inflatie nog komen
  2. Duivels dilemma voor aandeelhouders Ebusco

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
EBUSCO HOLDING kopen verkopen

76% zegt verkopen

34 stemmen

Gerelateerd

Reacties

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 11 september 2024 12:50
    quote:

    gou/zil schreef op 11 september 2024 08:31:

    Staat Ebusco straks op 1 cent?
    :-) >> kopie:

    Ik lees veel of er nog een overname gaat komen? Ik denk i.d.d. ook van niet. Een overnemende partij wacht i.d.d. liever tot ze met de curator kunnen onderhandelen om evt. de krenten in de pap (als die er nog zijn) goedkoop binnen te halen.
    Daarom tracht Ebusco bestaande aandeelhouders te verleiden nogmaals te 'doneren'.

    Dan over een evt. emissieprijs, daar lees ik hier ook veel over. Dit is amper of niet te berekenen. Er wordt nu al e.e.a. gestuurd/gemanipuleerd om te trachten toch nog geld uit de markt los te peuteren. Trachten ze de koers te stabiliseren rond 0,75? En met ZE kun je vele namen invullen, van grote AH's tot ook begeleidende banken etc.

    Stel: Het koersstabilisatie spel eindigt op 0,75? Dan is er weer de vraag met welke aanzienlijke korting een faillissement nog voorkomen kan worden. In de praktijk proberen ze nu nog met een claimemissie i.z. dit noodlijdende bedrijf (met eigenlijk amper of geen overlevingskansen) met een zeer hoge korting (op bijvoorbeeld die 0,75 koers?) bestaande aandeelhouders alsnog te "dwingen" mee te doen, omdat dit
    overlevingsspel anders een speelbal wordt qua afhandeling bij de curatoren?

    Eerder al een voorbeeldje geplaatst, maar ik vrees dat er weleens een supergrote korting nodig zal zijn (op bv. die laatst gemiddelde beurskoers 0,75?) om bestaande AH's weer over te halen, geld op te hoesten.
    Dan krijgen we dus ook nog een scenario wellicht van hoeveel de korting op die koers wordt. 30, 40, 50, 60%?

    Ik heb op dit forum ook die reeds berekende andere posts gelezen. Maar valt dit allemaal wel ZO te berekenen? Men kan dit wel willen en voorstellen, maar ik denk dat velen het nu al zien als 1 minuut voor 12 i.p.v. 5 voor 12. Ga in tijden van nu, maar eens een NL noodlijdend bedrijf redden dat het met elektrische voertuigen moet gaan opnemen tegen bv. de Chinezen. Als VW (een veel groter bedrijf) al rigoureus in de problemen gaat komen met die elektrificatie (China heeft bv. qua grondstoffen de benodigde troefkaarten) wie heeft er dan nog wel vertrouwen in, of Deurne/Eindhoven en omgeving dit gaan klaren? Al lig je lichtjaren voor op de Chinezen, ik denk dat dit niet meer te winnen is? Lightyear, ik ga er maar niet TE veel woordgrapjes over maken. Ook in deze regio Eindhoven al eerder een scenario gezien van "denken dat elektrische voertuigen qua productie hier een suc6 kunnen worden"?

    Velen zijn benieuwd of het uiteindelijk allemaal nog gaat lukken om Ebusco op de been te houden en of de AH's (ook na die nieuwe 5/1 claimemissie op welke koers ook) ooit nog iets gaan verdienen e/o er dus nog een positieve uitkomst in de nabije toekomst te verwachten is?

    www.businessinsider.nl/de-enige-light...

    live.euronext.com/nl/product/equities... ( Laatste koers (eur) 0,779 11-sep-2024 12:22:24 )

    Eerdere post (kopie hieronder) Die 0,75 naderen we nu al en is dus de koers zonder korting.
    --------
    Nuchtere Kijk Op schreef op 10 september 2024 18:14:

    Wat gaat de nieuwe koers worden als deze 5/1 split emissie toch gaat lukken?

    1,25? 5 x 0,25
    1,50? 5 x 0,30
    2,00? 5 x 0,40
    2,50? 5 x 0,50
    3,00? 5 x 0,60
    3,50? 5 x 0,70
    3,75? 5 x 0,75
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.