Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Tele Atlas« Terug naar discussie overzicht

30 euro in zicht en misschien wel meer

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 april 2008 07:57
    de deal gaat door daar mogen we van uitgaan
    30 euro is dan de zekerheid
    maarzou het niet zo maar kunnen dat er op het laatst nog een toverkonijn tevoorschijn komt die nog ff snel 32.50 bied
    de EC hoeft dan geen toestemming meer te geven want die is er dan al
    vanmorgen trouwens nog JV deal met een Indiaas bedrijf
    waardoor meer voet aan de grond in die streken
    positief
    rt 22.50
  2. [verwijderd] 14 april 2008 10:08
    quote:

    tophound schreef:

    [quote=mister futurevision]
    de EC hoeft dan geen toestemming meer te geven want die is er dan al
    [/quote]

    Die is slim hoor.

    Dus als Tom2 de toestemming krijgt mag elk ander bedrijf TA ook overnemen?
    In principe wel, want veel nauwer dan de huidige constructie tussen TT en TA kan het bijna niet worden. Elke andere partij zou de concurrentie waarschijnlijk alleen maar vergroten. Waarom zouden bijvoorbeeld Vodafone of KPN niet een bod kunnen en willen uitbrengen? Is immers een logisch werkveld in en naast de mobiele sector. Ik denk dat een aantal partijen nu even afwachten. Zodra de goedkeuring er is, zullen sommige partijen wellicht toch nog een hoger bod gaan uitbrengen.
  3. [verwijderd] 14 april 2008 10:46
    quote:

    hajeje schreef:

    Zodra de goedkeuring er is, zullen sommige partijen wellicht toch nog een hoger bod gaan uitbrengen.
    Ook die partijen zullen toestemming moeten vragen wanneer er ook maar enige sprake is van verticale integratie in de bedrijfskolom, of van een dreigend monopolie.

    Het zou beter zijn geweest als Neelie zich eerst zou uitspreken over de voorgenomen overname van Navteq door Nokia.
    Dan was de weg voor Tom2 geplaveid (mits er toestemming voor Nokia zou zijn gekomen).

    Nogmaals, ik ben voorstander, want ik zit zwaar in de Speeders TA. Bij succes betekent dat een ruime verdubbeling van mijn inleg.

    Maar een bod van een telecommer slaat natuurlijk helemaal nergens op. Wat moeten die er mee?

  4. [verwijderd] 14 april 2008 11:02
    quote:

    tophound schreef:

    [quote=hajeje]
    Zodra de goedkeuring er is, zullen sommige partijen wellicht toch nog een hoger bod gaan uitbrengen.
    [/quote]

    Ook die partijen zullen toestemming moeten vragen wanneer er ook maar enige sprake is van verticale integratie in de bedrijfskolom, of van een dreigend monopolie.

    Het zou beter zijn geweest als Neelie zich eerst zou uitspreken over de voorgenomen overname van Navteq door Nokia.
    Dan was de weg voor Tom2 geplaveid (mits er toestemming voor Nokia zou zijn gekomen).

    Nogmaals, ik ben voorstander, want ik zit zwaar in de Speeders TA. Bij succes betekent dat een ruime verdubbeling van mijn inleg.

    Maar een bod van een telecommer slaat natuurlijk helemaal nergens op. Wat moeten die er mee?

    Waarom een telecommer:

    Telecommers hebben het moeilijk. De taart is verdeeld, omzetgroei wordt steeds moeilijker. Dan ga je of kosten besparen, of misschien je dienstverlening uitbreiden naar aanpalende markten, of beide. TeleAtlas en TomTom (tezamen) zouden een prachtige toevoeging betekenen voor de bestaande dienstverlening van de telecommers, o.a. vanwege uitbreiding omzet op basis van dataverkeer, of een combi toestel van TT PND waarmee je ook handig kunt bellen, sms-en en e-mailen.

    Nu wel overtuigd?
  5. BlueRock 14 april 2008 11:20
    quote:

    hajeje schreef:

    Nu wel overtuigd?
    Ik ga er van uit dat na de overname van TA, TT wordt overgenomen. Koop op dit moment zowel TA als TT. Mocht de overname niet doorgaan stijgt TT fors en TA zal hooguit tot 21 dalen is mijn inschatting.
    Gaat overname wel door wordt TA 30 euro en zal TT ook rond die prijs worden overgenomen.
  6. [verwijderd] 14 april 2008 11:24
    quote:

    hajeje schreef:

    [Nu wel overtuigd?
    Je schreef in 1ste instantie overname van TA door KPN of Vodafone.
    Daar reageerde ik op. Dat dat onzin is.

    Nu haal je Tom2 erbij.
    Dat is different cook.

    Maar Tom2 plus TA is wel een beetje een groot hapje voor Scheepbouwer.
    En andersom is al helemaal niet te betalen toch..
  7. [verwijderd] 14 april 2008 11:35
    quote:

    tophound schreef:

    [quote=hajeje]
    [Nu wel overtuigd?
    [/quote]

    Je schreef in 1ste instantie overname van TA door KPN of Vodafone.
    Daar reageerde ik op. Dat dat onzin is.

    Nu haal je Tom2 erbij.
    Dat is different cook.

    Maar Tom2 plus TA is wel een beetje een groot hapje voor Scheepbouwer.
    En andersom is al helemaal niet te betalen toch..

    Ook mee eens, overname van TA alleen door KPN of Vodafone is inderdaad niet logisch, maar een combi overname van TA + TT wel. Als TT TA mag overnemen, dan mag KPN of Vodafone ook TT+TA overnemen, is mijn mening.
  8. [verwijderd] 14 april 2008 11:50
    quote:

    hajeje schreef:

    Als TT TA mag overnemen, dan mag KPN of Vodafone ook TT+TA overnemen, is mijn mening.
    Dat denk ik ook.

    Maar wel een beetje een duur hapje voor de financieel geplaagde telecommers (zie ook: Telefónica, Deutsche Telecom, etc.).

    Op zichzelf is de overname van TA á € 2,9 miljard voor Tom2 (beurswaarde: € 2,5 miljard) al een huzarenstukje te noemen.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.