Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,135   -0,015   (-0,29%) Dagrange 5,115 - 5,215 73.321   Gem. (3M) 290K

De hype cycle van self-driving cars

3.879 Posts
Pagina: «« 1 ... 145 146 147 148 149 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 maart 2017 09:50
    quote:

    Hik schreef op 28 februari 2017 21:12:

    Vandaag GROTE problemen met AWS S3 in de USA: Amazon Web Services.
    Dat is niet leuk, danwel ronduit gevaarlijk als je op online navigatie clouddiensten moet vertrouwen:

    CARTO? @CARTO

    Certain CARTO functionality is being affected by Amazon's AWS S3 outage. We're actively monitoring their progress: status.aws.amazon.com/
    twitter.com/CARTO/status/836663284220...

    Storing bij Amazon Web Services was gevolg van typefout

    Gestructureerd testen en Testmanagement is nog niet over doorgevoerd. Kennelijk kan AWS nog steeds die 13 negens( 99.99999999999%) uptime garanderen door MENSEN typefouten te laten maken. Leve de automatisering en scripting in een testomgeving (not).

    numrush.nl/2017/03/03/amazon-web-serv...
  2. [verwijderd] 3 maart 2017 15:15
    quote:

    Hik schreef op 3 maart 2017 12:36:

    Gaat de deur naar China voorzichtig open voor TomTom/HERE?

    Automaker Geely calls on China to relax mapping rules to speed self-drive development

    Read more: www.nasdaq.com/article/automaker-geel...
    www.nasdaq.com/article/automaker-geel...
    Geely = Volvo = TomTom

    Kennelijk zien ze bij Geely nu dat ze de gepatenteerde TomTom RoadDNA-technologe en de HD-maps (inclusief Autonomos visual layer?) ook in China nodig hebben.
  3. [verwijderd] 3 maart 2017 17:12
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 3 maart 2017 17:06:

    [...]

    Dat gaat niet lukken; de Chinezen zijn doodsbang voor spionage.
    Halverwege maart valt het besluit al. Ze kunnen het niet zelf in het tempo van het Westen, dat moge duidelijk zijn. En ze willen natuurlijk geen flater slaan als de US en Europa straks jaren voorop lopen. Gigantische markt. China lijkt me nu wel hét land dat zegt: Jongens we gaan één kaart maken. Jullie krijgen allemaal een stuk van de taart, maar het resultaat moet overgedragen worden naar ons.
    Eindelijk één clearinghouse; een partij die valideert, wijzigingen checkt en één kaart database onderhoudt en uitlevert aan alle in China rijdende auto's.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 maart 2017 17:21
    quote:

    Hik schreef op 3 maart 2017 17:12:

    [...]Halverwege maart valt het besluit al. Ze kunnen het niet zelf in het tempo van het Westen, dat moge duidelijk zijn. En ze willen natuurlijk geen flater slaan als de US en Europa straks jaren voorop lopen. Gigantische markt. China lijkt me nu wel hét land dat zegt: Jongens we gaan één kaart maken. Jullie krijgen allemaal een stuk van de taart, maar het resultaat moet overgedragen worden naar ons.
    Eindelijk één clearinghouse; een partij die valideert, wijzigingen checkt en één kaart database onderhoudt en uitlevert aan alle in China rijdende auto's.
    TomTom en HERE komen China niet binnen voor de kaartenbusiness, dat blijft keurig in Chinese handen.
  5. [verwijderd] 3 maart 2017 18:39
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 3 maart 2017 18:06:

    [...]
    Ze moeten helemaal niks, maar als ik hun was dan zou ik eens flink gaan spioneren bij de concurrentie.
    Het is echt kennis dat je nodig hebt. Dure mensen inhuren om zelf het wiel maar weer eens uit te vinden, voor het hele proces? Dacht het niet. Gewoon verkavelen en onder licentie laten uitvoeren.
    De hardware staat nu echt op de tweede plaats, geen kunstmatige intelligentie zonder inbreng van menselijk intelligentie.
  6. forum rang 6 tatje 3 maart 2017 19:11
    Tja, die chinezen.

    De politieke macht ( Senaatsleden ) bezit meer dan 465 miljard.

    Voetballers verdienen tussen de 10 en 50 miljoen per jaar.

    Lopen ze achter met de SDC, dan gaan ze daar iets aan doen.

    Maar het kan niet lang meer duren of een grote amerikaan of een chinees gaat uit de kast komen.

    Het wordt steeds spannender :-)

    Een tom tom dat nog 3 a 4 jaar zelfstandig blijft.

    IK

    Ik dacht het niet :-)
  7. forum rang 6 Tom3 3 maart 2017 22:14
    Als Qualcomm het op de heupen krijgt zie ik ze Tom2 nog inlijven. Volgens onderstaand stuk zijn ze zeker niet kansloos tegen Nvidia en/of Intel. 1 van de issues schijnt te zijn dat Qualcomm eigenlijk zou moeten overstappen op Linux. Zou Tom2 die expertise ook hebben?

    seekingalpha.com/article/3818856-qual...

    IBM zou ook nog kunnen:

    techcrunch.com/2016/06/16/ibms-watson...
  8. [verwijderd] 5 maart 2017 11:05
    Toyota (TRI) doet ook een selfdriving duit in het zakje.
    Ofschoon ze Lidar aan boord hebben, lijken ze meer de Tesla Fleetlearning weg te bewandelen getuige:

    The Toyota Research Institute (TRI) unveiled its first autonomous car at the company’s Prius Challenge event in Sonoma California this week. The car is built on a current generation Lexus LS 600hL test vehicle, which is equipped with radar, LIDAR, as well as camera array that can enable self-driving without depending on high-definition maps too heavily.


    thetechnews.com/2017/03/04/here-comes...
3.879 Posts
Pagina: «« 1 ... 145 146 147 148 149 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.